دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 

دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 
مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شد.
 
اخیرا گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۶، منتشر شد.
 
براساس این ارزیابی اگرچه متوسط رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در طول سال گذشته معادل ۳.۲ درصد نسبت به وضعیت سال ماقبل آن (۱۳۹۵)، بهبود یافته است اما مصرف‌کنندگان همچنان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه براساس مصاحبه تلفنی صورت گرفته با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، عمده دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو مربوط به سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" بوده است.
 
این موضوع نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان از مهمترین بخش‌های فرایند خدمات پس از فروش خودرو که همان کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی مورد نیاز است، ناراضی هستند.
 
براساس این ارزیابی شاخص "رضایت مشتریان از وضعیت تامین قطعات یدکی" که یکی از مهمترین عوامل کسب رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش خودرو محسوب می‌شود نسبت به سال‌های گذشته، "افت محسوسی" داشته است که این موضوع نشان دهنده افزایش کمبود و کسری قطعات یدکی در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته است.
 
این وضعیت در حالی است که براساس همین ارزیابی در میان ۴۲ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، عملکرد هیچ یک از این شرکتها "انطباق کامل" با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نداشته است.
 
این موضوع به این معنا است که هیچ یک از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور، پایبندی کامل به قوانین جاری در این حوزه نداشته و تمام این شرکتها بخش‌هایی از قانون را نقض می‌کنند.
 
نتیجه چنین وضعیتی استمرار نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته بوده است.
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شیرازی : سلام دوستان کسی امار از اخرین تحویل داره؟ شاهین جی یا جی ال
جمال : سلام بعد اردیبهشت .خرداد هم تکمیل وجه بوده یانه لطفا من. مرداد ش پ ۱۲۱۴۲۰۱۱
رضا : سلام دوستان من شاهین پلاس ثبت نام کردم بهمن ۴۰۳ حدود ۴۲۳ تومن پول واریز کردم قرار بوده مهر پیامکش بیاد ولی هنوز خبری نشده و پیامک تکمیل وجه نیومده ،کسی هست این شرایط و داشته باشه
میثم : خب مریم خانم شما قبلا چقدر پرداخت کرده بودی؟ جی ال تیر ۶۵۱ بوده اگه ۴۱۳ باز پرداخت کردی که شامل افزایش آبان هم شدی می‌بایست ۳۲۰ پرداخت میکردی و سود هم ازت کسر میشد بی زحمت پرداخت اولیه و سود مشارکت هم توضیح بدی ببخشید
پاسخ به مریم خانم : ببخشید خواهرم شما چند بار براتون پیامک اومد آخر بار چه تاریخی بود؟ حواله من خرداد بوده یه بار تو اردیبهشت یه بار خرداد آخر بار هم 20مرداد تبدیل اومد الان کارشناس میگه مال مرداد اجبار بوده من افزایش تیر هم شاملم نشد و به قیمت خرداد حساب کردن الان بخدا گرفتار شدم به حرف زنم گوش دادم پرداخت نکردم اون موقع با قیمت 573 برام حساب کردن و سود مشارکت هم کم کردن ولی الان میگن سود هم حذف میشه و قیمت جدید آبان ببخشید برای شما پیام اومد اواخر مهر افزایش شاملتون نمیشه آخه واسه من همچین پیامی نیومد ممنون میشم جواب بدی بخدا زندگیم بهم ریخته
امیر حسین : سلام دوست عزیز سود تاخیر چقدر پرداخت کردند
مريم : من مثل شما بودم ٣١٤ شد
مريم : شما كه خردادي يعني دو ماه هم از من جلوتري، من مرداد جي بودم كه ٢٠ آبان تبديل به جي ال زدم و فقط افزايش قيمت تير شامل من شد، ٤١٣ واريز كردم
میثم : سلام برادر منم شرایط شمارو دارم در جواب به منم گفتن فعلا باید صبر کنی و پیام جی ال بیاد افزایش میخوره ولی جی نه دیگه خودشون و خدای خودشون غیب که نداشتیم اجبار بوده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابوالفضل آر اس : سلام آر اس تکمیل وجه دی ماهش به نظرتون کی میاد با چه مبلغی؟؟
متین : ثبت نام چه ماهی بودید؟ من اردیبهشت ثبت نام کردم هنوز نیومده
علیرضا 207اتومات پانا تحویل دی : برای من سوال بود چرا رنگ مشکی رو مشکلی به اشتباه تایپ کردی تا الان تصحیحش نکردی داداش 🤔😂😂
علی اهواز : با شماره 02182272727 داخلی صفر رو بگیر بهت میگه که مشکل از کجاست
دنا 6 دنده دیماه : سلام اره 25 وفیزیک پلاک 28 منتظرم بیاد نوشته حمل خودرو به نمایندگی
افسوس : من الان خودرو نیاز دارم، شمایی که نمیتونی جوابگو باشی چرا نمیزاری واردات آزاد باشه، هر چند وقت یه با یه دو تا ماشین میزارن برا فروش کسی صداش در نیاد
رادوین : دوستان ما دوگانه آذر ماه مرحله اول رو ریختیم دعوتنامه هفته چهارم آذر قرار بود بیاد برای کسی تبدیلی اومد؟
سیاوش : مرسی ممنونم دمت گرم
a : منظورتون ابانه؟ذ
مبینا : فوق العاده یا پیش فروش ، مادران یا عادی ؟