دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 

دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 
مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شد.
 
اخیرا گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۶، منتشر شد.
 
براساس این ارزیابی اگرچه متوسط رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در طول سال گذشته معادل ۳.۲ درصد نسبت به وضعیت سال ماقبل آن (۱۳۹۵)، بهبود یافته است اما مصرف‌کنندگان همچنان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه براساس مصاحبه تلفنی صورت گرفته با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، عمده دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو مربوط به سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" بوده است.
 
این موضوع نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان از مهمترین بخش‌های فرایند خدمات پس از فروش خودرو که همان کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی مورد نیاز است، ناراضی هستند.
 
براساس این ارزیابی شاخص "رضایت مشتریان از وضعیت تامین قطعات یدکی" که یکی از مهمترین عوامل کسب رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش خودرو محسوب می‌شود نسبت به سال‌های گذشته، "افت محسوسی" داشته است که این موضوع نشان دهنده افزایش کمبود و کسری قطعات یدکی در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته است.
 
این وضعیت در حالی است که براساس همین ارزیابی در میان ۴۲ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، عملکرد هیچ یک از این شرکتها "انطباق کامل" با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نداشته است.
 
این موضوع به این معنا است که هیچ یک از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور، پایبندی کامل به قوانین جاری در این حوزه نداشته و تمام این شرکتها بخش‌هایی از قانون را نقض می‌کنند.
 
نتیجه چنین وضعیتی استمرار نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته بوده است.
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی از نیشابور : سلام دوستان زخم خورده منم مثل شما هستم شاهین جی سانروف حواله شو ۹۰ خریدم ۹۰ روزه ۱۴ آذر پذيرش شدم اگه میدونستم آنقدر تاخیر داره خرید نمیکردیم الان حواله فیدلیتی الیت ۵ نفره دارم تحویل تیر اگه دعوت نامه اش بیاد باید چی کار کنم هنوز شاهین تحویل ندادن باید بفروش جای فیدلیتی را پر کنم یک حواله دنا ۶ سرعته تحویل تیر خریدم ۳۰ تومان الان دعوت نامه صادر شده پول هم ریختم اونم نوشته تحویل ۹۰ روزه نمیدونم چی کار کنم حواله شاهین همین جوری بفروشم یا حواله دنا را لطفا راهنمایی کنید دیگه گیج شدم یاحق التماس دعا اگه بهمن موتور گرون نکنه اگه گرون کنه هیچی بدبخت میشم
مهدی از نیشابور : سلام دوستان زخم خورده منم مثل شما هستم شاهین جی سانروف حواله شو ۹۰ خریدم ۹۰ روزه ۱۴ آذر پذيرش شدم اگه میدونستم آنقدر تاخیر داره خرید نمیکردیم الان حواله فیدلیتی الیت ۵ نفره دارم تحویل تیر اگه دعوت نامه اش بیاد باید چی کار کنم هنوز شاهین تحویل ندادن باید بفروش جای فیدلیتی را پر کنم یک حواله دنا ۶ سرعته تحویل تیر خریدم ۳۰ تومان الان دعوت نامه صادر شده پول هم ریختم اونم نوشته تحویل ۹۰ روزه نمیدونم چی کار کنم حواله شاهین همین جوری بفروشم یا حواله دنا را لطفا راهنمایی کنید دیگه گیج شدم یاحق التماس دعا اگه بهمن موتور گرون نکنه اگه گرون کنه هیچی بدبخت میشم
M. : سلام دوستان کسی فروش فوق العاده ۹۰ روزه هست تبدیل زده باشه به gl? اگه تبدیل زدین درجا فاکتور شده؟ آیا؟
سعید.g : اره توکه راست میگی..الانم لابد ازخوشبختی زیاده که اومدی اینجا پیام گذاشتی از رویاهات واسه ما تعریف کردی:)
تارا اتومات 30 اسفند : بله سرامیک تکمیل وجه 21دی میدونید چرا سود تاخیر ثابت مونده؟
سهند : من که شکایت هم کردم بعد تحویل ماشین بازم شکایت میکنم وقتی هیچکس حرفی نمیزنه اوناهم میگن خب مردم راضی هستند بیخیال. بقول قدیمیا شکم ما دردمیکنه باید دنبالش باشیم اوناکه مهم نیست براشون
امین : چک اول ماشین من پاس شد زده شعبه رباط کریم مگه اینا چک هامون را خرج میکنن؟ من شعبه بانکم پونکه محل ثبت نام هم پونکه
مهدی 2 : سلام.تارا بنده 6 دنده هست.وقتی ماشین میکنی از خلاص بخوای بری دنده عقب به سختی جا میره ولی اگه قبلش بزنی دنده یک یا دو یا سه یا چهار بعد خیلی راحت میره دنده عقب.کسی تجربه نداره .راهنماییم کنه؟
تارا دستی سفید : سلام دوستان کسی هست موعد تحویل ۳۰اسفند تارا فاکتور شده باشه یا بدستش رسیده باشه میشه بگید کی بوده؟؟؟
تارا : بله منم فاکتور نشده به نظرتون کی میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
توحیدمخبریان : دقیقا این توحیـ دخر از خودشونه امید واهی میده فقط بعضیا باورمیکنن
ضدمخبر : توحیدمخبر بچرخ تا بچرخیم کاری میکنم دمتو بزاری رو کولت دیگه نیای اینجا
محمد 19مهر : خب خداروشکر شنبه ببینم چیکار میکنید چند نفر میایید
نگار : وای دورت بگردم عزیزم پس یه دس بت مید م
نگار : وای مرسی عزیزم بخاطر این حرف بهت مید م
محمد 19مهر : من رفیقم برج یازده ایران خودرو 207 براش در اومده پیش فروش تحویل خرداد تکمیل وجه هم کرده کم مونده ماشین شو تحویل بگیره ولی من هنوز برنامه ی رفتن جلوی در سایپا میریزم
حواله : حواله رانا ایشالله بره تو اونت در نیاد بیرون
مهدی از نیشابور : سلام دوستان زخم خورده منم مثل شما هستم شاهین جی سانروف حواله شو 90 خریدم 90 روزه 14 آذر پذیرش شدم اگه میدونستم آنقدر تاخیر داره خرید نمیکردیم الان حواله فیدلیتی الیت 5 نفره دارم تحویل تیر اگه دعوت نامه اش بیاد باید چی کار کنم هنوز شاهین تحویل ندادن باید بفروش جای فیدلیتی را پر کنم یک حواله دنا 6 سرعته تحویل تیر خریدم 30 تومان الان دعوت نامه صادر شده پول هم ریختم اونم نوشته تحویل 90 روزه نمیدونم چی کار کنم حواله شاهین همین جوری بفروشم یا حواله دنا را لطفا راهنمایی کنید دیگه گیج شدم یاحق التماس دعا اگه بهمن موتور گرون نکنه اگه گرون کنه هیچی بدبخت میشم
فرزانه : الان نگاه میکردم ایرانخودرو ماشینای آخر اردیبهشت و خردادشو فاکتور کرده. ما چقدر بدبختیم که از سایپا خرید کردیم. حالم از سایپا و ماشیناش به هم میخوره
افشار : بیاه بوهخورش عزیز