دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 

دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 
مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شد.
 
اخیرا گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۶، منتشر شد.
 
براساس این ارزیابی اگرچه متوسط رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در طول سال گذشته معادل ۳.۲ درصد نسبت به وضعیت سال ماقبل آن (۱۳۹۵)، بهبود یافته است اما مصرف‌کنندگان همچنان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه براساس مصاحبه تلفنی صورت گرفته با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، عمده دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو مربوط به سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" بوده است.
 
این موضوع نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان از مهمترین بخش‌های فرایند خدمات پس از فروش خودرو که همان کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی مورد نیاز است، ناراضی هستند.
 
براساس این ارزیابی شاخص "رضایت مشتریان از وضعیت تامین قطعات یدکی" که یکی از مهمترین عوامل کسب رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش خودرو محسوب می‌شود نسبت به سال‌های گذشته، "افت محسوسی" داشته است که این موضوع نشان دهنده افزایش کمبود و کسری قطعات یدکی در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته است.
 
این وضعیت در حالی است که براساس همین ارزیابی در میان ۴۲ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، عملکرد هیچ یک از این شرکتها "انطباق کامل" با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نداشته است.
 
این موضوع به این معنا است که هیچ یک از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور، پایبندی کامل به قوانین جاری در این حوزه نداشته و تمام این شرکتها بخش‌هایی از قانون را نقض می‌کنند.
 
نتیجه چنین وضعیتی استمرار نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته بوده است.
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
منصوری : سلام اسفندیا کسی دعوتنامه نیومده براش تا کی باید صبر کنیم
یوسف 💯 : سلام 😃😃😃 سورن دوگانه تکمیل وجه ۱۰ بهمن ، تحویل ۲۹ اسفند بود ، دیروز پیامک تبدیل به 207i پانا دستی اومد ، ولی تبدیل نخواهم کرد ، ماشین خودم رو می خوام 💥💥💥💥💦
علی : واسه من زده ارسال به خودرو ساز از امروز زده ، اطلاعات بازگشتی عرضه کننده خودرو یعنی چی ؟ دارم سکته میکنم
S5shahrivar : ۳۰ شهریور هنوز شاسی نشده بک احتمال داره چون اقساطی ها را بخوان ماشین دیگه بدن داستان تغییر چک ها و غیره داره خیلی ها هم دو تا قسط واریز کردند فعلا دارم اقساطی ها را میدن بعد می رسن خدمت ما بجای s5 یا s3 میدن یا x5
X5 مشکی : من ۱۷ بهمن ثبت نام کردم الان از سه ماه بیشتر گذشته ولی هنوز فاکتور نشده،تکمیل وجه زرده.کسی میدونه چقدر دیگه تحویل میدن؟
مبین : آرامشتون حفظ کنید و باز هم چاره ای بجز صبر کردن نداریم
زینب : کاش پارسال که پیامک تبدیل خودرو شاهین به اتومات اومد تغییرش داده بودیم هممون تا حالا اینجوری سرمون نیاد
DA : خطاب ب علی خیر امتیازت نمیسوزه و ب احتمال زیاد بعد از ی مدت دوباره برات پیامک حالا باز یا پیش فروش یا فروش فوری یا همون شاهین یا جای گزین پیامک ارسال میشه.
تارا دستی مشکی : تحویل 6بهمن پنج دنده هنوز فاکتور نشده از دوستانش که تجربه دارن به نظرتون کی فاکتور میشه واقعا خسته شدم دیگه بعد میان اخبار میگن یه محصولمون تاخیر داره اونم نهایتا تاسی روز یه نفر نیست بگه دلقک من الان چهار ماهه تاخیرم مثل چی دروغ میگن مثل من هم هزار نفر هستن هیچ جواب نمی‌دن اصلا به کفششونه آدم حساب نمیکنن این خودرو سازها هیچ کسو حتی دولتو براش تره خورد نمیکنن چه قدرتی دارن هر وقت بخوان قیمتو اضافه میکنم هر وقت دوست داشته باشند تحویل میدن خانه خره به هیچ خداییم جواب گو نیستن به کجا وصلن خدا می‌دونه
محمد : همه چسی میان ۹۰ درصد دروغ مگن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اریزو5اف ال : لایک
علی ج : دوستان گوش به حرف کسی ندید چهارشنبه حتما بیاید دلار آمده پائین قیمت خودرو هم فروکش کرده پژو پارس هم باید به قیمت 402 به متقاضیان عرضه بشه
معدی : آقا فک کنم ندن،منم اسفند401ثبت نام کردم تا حالا 4بار دعوتنامه پیشنهادی اومده ولی من اتومات لازم دارم مشکل دارم
پرهام کجایی : آقا پرهام نیستی عزیز دل .... آخه چرا اینقدر اسفندیا امیدوار کردی... هنوز چشم انتظاریم .... حداقل یه خبری...
دوگانه ساینا اینا : بعضی عشق تیک خوردن دارن،هی ببینیم چند نفریم،خبر بدرد بخور نداری یه جوک بنویس ،ملت حال کنن باهاش،هم تیک میزنن هم تاک
موسی : گول پایین اومدن نخورید از خرداد همه چی عوض میشه
خدمتگزار مردم : متاسفانه ایران خودرو با خلف وعده در تحویل پژو پارس در سال گذشته با افزایش قیمت پنجاه درصدی، نه‌تنها خود را مقصر ندانسته بلکه در قبال بدعهدی خویش تشویقی هم نموده است! ما مشتریان پژو پارس با اعلام این واقعیت که برای ثبت نام این خودرو متحمل زیان فراوانی از بابت فروش طلا و امثالهم شدیم، خواهان برخورد جدی در این زمینه هستیم چرا که حق ما نبوده بعد از یک سال ونیم انتظار الان سورن اقساطی بلاجبار بدیل عدم پاسخگویی مسولین ما بدلیل سوخت نشدن حواله اجبارا بین بد و بدتر ،بدترین گزینه را انتخاب ولی از حقمان نخواهیم گذشت و ایران خودرو موظف است همان پارس فرق ندارد هر نمونه ای جایگزین خودرو ما نماید.باتشکر
دوگانه ساینا اینا : اوسگل خرداد هنوز نیومده ،بزار اردیبهشت تموم بشه بعد
پارس سفارشی 4714 : دوستانی که واریز کردین بگین تو چه مرحله ای هستین با تاریخ واریز
زهره : سلام من شش روز هست پلاک شدم ولی چراغ تحویل روشن نمیشه به نظرتان چقدر طول میکشه