دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 

دلایل نارضایتی مشتریان از خدمات خودرویی اعلام شد

 
مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شد.
 
اخیرا گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۶، منتشر شد.
 
براساس این ارزیابی اگرچه متوسط رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش خودرو در طول سال گذشته معادل ۳.۲ درصد نسبت به وضعیت سال ماقبل آن (۱۳۹۵)، بهبود یافته است اما مصرف‌کنندگان همچنان از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو ناراضی هستند.
 
در این زمینه براساس مصاحبه تلفنی صورت گرفته با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۶، عمده دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودرو مربوط به سه موضوع "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" بوده است.
 
این موضوع نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان از مهمترین بخش‌های فرایند خدمات پس از فروش خودرو که همان کیفیت تعمیرات، اجرت خدمات، قیمت قطعات و در دسترس بودن قطعات یدکی مورد نیاز است، ناراضی هستند.
 
براساس این ارزیابی شاخص "رضایت مشتریان از وضعیت تامین قطعات یدکی" که یکی از مهمترین عوامل کسب رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش خودرو محسوب می‌شود نسبت به سال‌های گذشته، "افت محسوسی" داشته است که این موضوع نشان دهنده افزایش کمبود و کسری قطعات یدکی در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته است.
 
این وضعیت در حالی است که براساس همین ارزیابی در میان ۴۲ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی در طول سال ۱۳۹۶، عملکرد هیچ یک از این شرکتها "انطباق کامل" با الزامات آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نداشته است.
 
این موضوع به این معنا است که هیچ یک از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور، پایبندی کامل به قوانین جاری در این حوزه نداشته و تمام این شرکتها بخش‌هایی از قانون را نقض می‌کنند.
 
نتیجه چنین وضعیتی استمرار نارضایتی مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال گذشته بوده است.
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید* تهران* : برای ما 50 روز کاری زمان برد
تارا زمستان : من خودم تحویل ۲۳خرداد ام پیج حواله یاب دیدم ۳۱اردیبهشت فاکتور شده بود
محسن : . ..... کسانی که تکمیل وجه کرده اند ، یعنی تا ۲۹ اسفند ، افزایش قیمت شامل حالشان نخواهد شد ..
رضا : برامن 12/25تکمیل وجه کردم رنگ تیتانیوم ولی خبری نیست
J7 صادرات : سلام برای ما دیروز پلاک شده و رفته رو ارسال مدارک کسی میدونه چقدر زمان میبره
یوسف : سلام امروز شرکت مدیران خودرو قیمت محصولات رو بالا برد به احتمال زیاد سایپا هم قیمت محصولات خود رو تا چند وقت دیگه بالا می‌بره خدا میدون شاهین رو چند کنه
T8 : منم‌مثل شما همون‌ تاریخ هیچ اتفاقی نیفتاده
تارا : واقعا!؟ یعنی تمام فروردینی ها تمام شد و میاد رو خرداد!؟
تارا وی ۴ سامانه : سلام واریزی 10/5 خاکستری متالیک تحویل 5 فروردین امروز فاکتور شد
محمد s3 : واریز ۱۵ آبان تکمیل وجه ۲۱ آذر ۸ خرداد شاسی شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اسفند 29 : خواهش میکنیم هرکی فاکتور شد از اسفندی ها بگه والا بخدا ما فقط چشم انتظاریم اینجا
ارش : اعتبار گواهینامه ربطی نداره فعلا به سوختن
رسول ازبجنورد : دروغ ترین مدیران خدرو به خداحرفای میگه که امید 10درصدهم نداریم چراانقدعجله میکنی برای ماشین مگه چقددیرشده گفتمقدپروهستید ازتاریخ 4,22 نقددادم 262ملیون باز2دیماه 637ملیون پول به شمادادم نقدی خرید کردم انگاری مجانی بهم ماشین میدی یک سال شد بهشان گفتم شما یک ماه به من 500ملیون پول بده کو میدی بدمیگه شما همه تان دادین دست دمتان گرم نمایندگی پولی که ازخودش نمی ده به قران به خودم گفتم رسول بمیری که پول بی ساحب به اینادادی حرف هم می شنوی
پارسelxبهار : من صب زنگ زدم گفتن اولا ک اختیاریه و حواله نمیسوزه دوما اگ تبدیل نزنید دوباره پیامک پارس میاد حتی پرسیدم ک دوباره میخواد تولید شه گفتن اره حالا نمیدونم چیکار کنم حرفشون راسته یا ن خدا میدونه
علی : زهره خانم منم مثل شما داغون … به من امید دادن که پیگیری کنی شاید نتیجه بگیری. حالا از امروز رفتیم دنبال تمدید گواهینامه. متاسفانه تو سایت ایرانخودرو جلو بخشنامه ام و کد پیگیریم نوشته «برنده نشده اید» خواب ازم گرفته. یکماه فقط از اعتبار کواهینامه گذشته بود
رسول ازبجنورد : سلام به شما خریدایکس33داشتم ازاین نمایندگی تاریخ خرید2دی بودم وعده 20روز به خدامیاد خداهم کمرشان نمیزنه تاریخ پاییز وزمستان بازگفتن سیستمی برات زدن 403,2,19که بازم خبری نشد نزدیک به 4ماه بیمه هم شده کل مدارک دستم رسیده تازه امروزرفتم اونجامیگه ماکاره ای نیستیم شایط اسلن ماشین نیاد مجوزنخوره ماکاره ای نیستیم به خداکه راست میگم
رویا : 21بهمن کل پول تیگو 8پرومکس رو واریز کردم 17اسفندبیمه نامه صادرشده کارت ماشین 15فروردین اومد وبرگ سبز 29فروردین اومده ولی خبری ازماشین نیست تماس هم میگیریم میگن مجوز خروج هنوزنیومده
رویا : 21بهمن کل پول تیگو 8پرومکس رو واریز کردم 17اسفندبیمه نامه صادرشده کارت ماشین 15فروردین اومد وبرگ سبز 29فروردین اومده ولی خبری ازماشین نیست تماس هم میگیریم میگن مجوز خروج هنوزنیومده
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : انشالا فردا دوم بهمن فاکتور میشه من سوم هستم هرکی دوم هست فردا اطلاع بده خدا کنه که فاکتور بشید
سراب : تحویل 30اردیبهشت فاکتور شد