نسل جدید بی ام و Z4 رونمایی شد

 

نسل جدید بی ام و Z4 رونمایی شد

 
نسل سوم کروک لوکس بی‌ام‌و Z4 از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی با قدرت ۳۳۵ اسب بخار استفاده می‌کند.
 
اولین محصول پروژه‌ی همکاری مشترک بی‌ام‌و و تویوتا، سرانجام پس از ماه‌ها انتظار علاقه‌مندان دنیای خودرو رونمایی شد. مدل جدید بی‌ام‌و Z4 که ششمین مدل از خانواده‌ی سری Z و سومین نسل از سری Z4 این برند آلمانی بوده، از لحاظ ظاهری و فنی کاملاً بروزرسانی شده است. برادر ناتنی نسل جدید تویوتا سوپرا، تلاش می‌کند تا با رقیب هم‌وطن خود، پورشه 718 کیمن رقابت کند.
 
 
بی‌ام‌و Z4 جدید که در کنار تویوتا سوپرای مورد انتظار تولید می‌شود، امروز در جشنواره‌ی کنکو دلگانس پبل بیچ مونته‌ری کالیفرنیا (Pebble Beach Concours d'Elegance) برای آمریکایی‌ها رونمایی شد تا اروپایی‌ها چند هفته‌ی دیگر منتظر این کروک زیبا در نمایشگاه خودروی پاریس باشند. جزئیات کامل فنی Z4 جدید در نمایشگاه پاریس اعلام می‌شود اما امروز وجود پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری توربوشارژ در تیپ M40i M Performance و فرست ادیشن (First Edition) با قدرت ۳۳۵ اسب بخار (BHP) تأیید شد. Z4 جدید از سقف نرم الکترونیکی استفاده می‌کند که در مقایسه با Z4 نسل گذشته با سقف سخت، ۶۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد و البته در مرکز ثقل پایین‌تر و فرمان‌پذیری اسپرت‌تر هم کمک‌کننده بوده است. Z4 که با کد G29 شناخته می‌شود، مانند نسل جدید تویوتا سوپرا از پلتفرم CLAR بی‌ام‌و استفاده می‌کند. ساختار فولاد و آلومینیوم، شاسی، سیستم تعلیق و قطعات الکترونیکی Z4 با دیگر مدل‌های بی‌ام‌و با پلتفرم CLAR شامل آخرین نسل‌های سری 7 و 5، X3، X4، X5 و نسل هفتم سری 3 مشترک است.
 
 
Z4 جدید در مقایسه با نسل گشته، ۷۰ میلی‌متر در پهنا افزایش داشته است. با وزن کمتر از ۱۵۰۰ کیلوگرم، ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور، تیپ M40i M Performance در زمان ۴.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت Z4 جدید به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. البته تمام مشخصات فنی ذکر شده مخصوص نسخه‌ی اروپا و سازگار با قوانین آلایندگی و مصرف سوخت جدید WLTP است؛ بنابراین احتمال تفاوت قدرت Z4 بازار آمریکا با اروپا وجود دارد. Z4 M مدل ۲۰۰۶ با پیشرانه‌ی ۳.۲ لیتری ۶ سیلندر خطی تنفس طبیعی عرضه شد که البته قدرت آن ۳ اسب بخار از Z4 جدید بیشتر بود. با این وجود، هنوز مشخص نیست که تیپ M40i M Performance قدرتمندترین نسخه‌ی Z4 جدید باشد اما درهر صورت گشتاور آن از نسل گذشته، ۸۵ نیوتن‌متر بیشتر شده است. در کنار این پیشرانه، دمپرهای هوشمند انطباقی، ترمزهای M و دیفرانسیل الکترونیکی عقب  قرار دارند. پیش از این، عرضه‌ی تیپ ارزان‌تر با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ هم تأیید شده بود؛ کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این مدل به‌عنوان تیپ پایه، حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور داشته باشد و احتمالاً تیپ میانی با قدرت ۲۶۰ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر عرضه شود. Z4 جدید با توزیع وزن ۵۰/۵۰، از سیستم تعلیق دوجناقی جلو و پنج اتصالی عقب با قابلیت تغییر چند حالته‌ی برقی دمپرها استفاده می‌کند.
 
نسل جدید Z4 از جلوپنجره‌ی نسبتاً پیچیده با ترکیب رنگ‌های سیاه براق، دریچه‌های هوای بزرگ و البته طرح قلوه‌ای کشیده‌ی بی‌ام‌و استفاده می‌کند. این طرح کاملاً اسپرت با چراغ‌های کشیده شده در هماهنگی کامل قرار دارد. روی در کاپوت هم خطوط متقارن قرار گرفته است تا نمای تهاجمی Z4 از روبرو تکمیل شود. در نمای جانبی، طرح زاویه‌دار رکاب‌ها با خروجی‌های هوای کناری پیوند دارد؛ رینگ‌های ۱۹ اینچی با طرح ۵ پره‌ی دوگانه زیبایی‌ Z4 را دوچندان کرده است. در نمای عقب، چراغ‌های باریک، فرورفتگی‌های سپر و دو سراگزوز که در گوشه‌ی دیفیوزر قرار گرفته‌اند، بر افزایش پهنای Z4 جدید تأکید می‌کنند. اسپویلر کوچک با طرح دم اردکی، زیبایی Z4 از نمای عقب را به‌رخ می‌کشد.
 
 
در کابین Z4 جدید انواع سیستم‌ها، گجت‌های و امکانات رفاهی مدرن مانند نمایش اطلاعات فنی روی شیشه (HUD)، پنل دیجیتال پشت فرمان، نمایشگر لمسی، دکمه‌های تغییر حالت رانندگی و دکمه‌ی چرخشی سیستم اطلاعات و سرگرمی دیده می‎شود. صندلی‌های اسپرت کاملاً جدید و سیستم صوتی حرفه‌ای Harman Kardon از دیگر موارد قابل توجه کابین بی‌ام‌و Z4 جدید هستند. بی‌ام‌و Z4 مدل ۲۰۱۹ در کنار نسل جدید تویوتا سوپرا در اتریش تولید می‌شود. اطلاعات کامل رودستر جدید بی‌ام‌و در نمایشگاه خودروی پاریس اعلام می‌شود. Z4 تیپ 30i بازار آمریکا در بهار سال ۲۰۱۹ و تیپ M40i در کنار فرست ادیشن (First Edition) در سه ماه‌ی دوم ۲۰۱۹ عرضه می‌شود.
 
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , ایران خودرو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایگل سفید : به سلامتی.ما هم همینجور بوده تازه 9 اردیبهشت ثبت نام کردم ولی خبری نشده از تحویل
ایگل سفید : ما که نگرفتیم کارت ماشین هم اومده. شما شاسی شده؟
ابراهیم : حدود دو ماه هست ماشین رو تحویل گرفتم . تکمیل وجه 22 اسفند بوده. ماشین خوبیه حالا هر کسی که نداره و سوار نشده شاید بد ماشین رو بگه ولی واقعا عالیه. به نسبت پولی که دادم به نظرم خوبه ولی انتظار بنز نباید داشته باشین. ماشین رو از نمایندگی تهران تحویل گرفتم توی اواخر خرداد.
ارزو مرداد : ممنونم شاهین تیرماه
علی : در گواب شاهین g تیرماه منم مثل تو بودم ولی سود پولم حذف کردن چجوری براتو ۱۸ میلیون سود حساب کردن
ایگل سفید : سند سبز هم براتون اومده ؟
ایگل مشکی : ایگل تهران تحویل ۶۰ روزه سلام کسی تونسته ماشینشو از نمایندگی تحویل بگیره ؟
شاهین تیرماه : در جواب شاهین اردیبهشت من پیش فروش جی بودم ۱۸ اردیبهشت تبدیل به جی ال وتکمیل وجه کردم
مسعود : کامنتا رو که میخونم تازه متوجه میشم منی ک آبان 1404 منتظر ماشینم بودم تو محاسباتم یه سال اشتباه کردم و باید تا سال بعد صبر کنم ! چه اشتباهی کردم از این شرکت خرید کردم ):
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا2تیر : سلام دوستان نگران نباشین تحویل میدن برا منم دیروز زدن حمل برای تحویل نمایندگی با استرس دادن فقط خودتونو داغون میکنین میاد میدونم ی سریا وکالتی هستن خیلی نگرانن درست میشه میاد
S شهریور : سلام دوستان کوییک اس کیا امروز فاکتورشدن؟
علی : سلام به چه شماره ای زنگ میزنید که جواب میدن
نصرویی : سلام خیر امروز زنگ زدم کارخانه میگه تازه برج 10 سال 1402 را داریم میدیم
207 : من اردیبهشت واریز وجه کردم تحویل مرداد هنوز فاکتور نشده .با بچه کوچیک واقعا تاسف داره نمیتونن تحویل بدن چرا همش هی ثبت نام میکنن . زنگ میزنی هم میگن صبر کنید .یا سیستم مشکل داره و ....
علی : تعهدات خرداد
معلم : به چه شماره ای زنگ بزنیم
مهدی 207 پانا شهریور : کسانی که تحویل مرداد و شهریورن یذره غیرت داشته باشین بیاین همگی شکایت کنیم زنگ بزنیم ایران خودرو یا تعزیرات تحویل تیر و مهر رو با 680 میلیون حساب کردن و تازه زودتر تحویل دادن مرداد و شهریور با 813 میلیون حساب کردن و تحویلم نمیدن اخه این چه عدالتیه
اطلس دی : ای شیخ زاده مدیر عامل سایبا تک تک لحظات به خاطر شمافخش خوردم سر خورده شدم گریه کردم تا آخر عمر نفرینم به دنباله شما هست سود تاخیر را انداختی تو سرت بخوره بی وجدان
علی : مرداد به زور چندتایی فاکتور کردن اون اقا اوومده میگه من دنا اپشنال تحویل شهریور فاکتور شدم دروغ میگه توجحی به صحبت هاش نکنید