ثبت نمایندگی و واردات لاستیک چینی آزاد شد

 

ثبت نمایندگی و واردات لاستیک چینی آزاد شد

 
به دنبال نابسامانی‌‌های ایجاد شده در بازار لاستیک خودروهای سواری و باری-اتوبوسی و افزایش چشم‌گیر قیمت‌‌ها، وزارت صنعت، معدن ‌و تجارت با ثبت و تمدید نمایندگی شرکت‌‌های تایرساز چینی در ایران موافقت کرد.
 
ثبت نمایندگی تایرهای چینی و تمدید نمایندگی این شرکت‌‌ها که در آخرین ماه‌‌های وزارت وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت ممنوع اعلام‌ شده بود، پس از کاهش تایر مورد نیاز بازار کشور، با رضایت مسئولان این وزارتخانه آزاد شد.
 
 
صنعت چین مانند بسیاری از رشته‌های دیگر، در حال حاضر برندهای متعددی در صنعت تایرسازی خودروهای سواری و تجاری روانه میدان رقابت جهانی کرده است؛ اما در بسیاری از کشورها، این تایرها به دلیل مشخصات عملکردی ضعیف با استقبال چندانی مواجه نشده و از کسب سهم مناسب در بازار عقب مانده‌اند.
 
پیش از این مرکز امور اصناف و بازرگانان به‌ دستور وزیر پیشین صنعت‌، معدن ‌و تجارت، ثبت هرگونه برند جدید لاستیک چینی را ممنوع کرده بود و حتی شرکت‌‌های صاحب‌ نام تولید تایر چین هم پس از اتمام اعتبار گواهی نمایندگی‌‌هایشان نمی‌توانستند برای تمدید گواهی‌نامه مرکز امور اصناف اقدام کنند. اما این روزها با بالا رفتن بی‌رویه قیمت انواع لاستیک در بخش رادیال سواری و باری- ‌اتوبوسی، وزارت صمت با تمدید مجوز نمایندگی این شرکت‌ها موافقت کرده است، تا بار دیگر تایرهای چینی اجازه ورود به بازار ایران پیدا کنند.
 
برخی کارشناسان بازار معتقدند این روزها بازار تایرهای وارداتی به ‌ویژه برندهای کره‌ای و ژاپنی شاهد افزایش قیمت هستند؛ به گونه‌ای که در برخی مدل‌‌ها و سایزها به شکلی غیر معقول افزایش قیمت رخ داده است. افزایش قیمت لاستیک به این دلیل است که لاستیک‌سازان مطرح دنیا از اروپا، ژاپن و حتی کره جنوبی، بازار کشور را به‌ دلیل تحریم‌‌های آمریکا و ترس از دست دادن بازار بزرگ این کشور ترک کرده‌‌اند. 
 
مسئولان وزارت صنعت تصمیم جدیدى گرفتند، که باعث خواهد شد برندهای جدید تایر چینی که حاضر به ارسال محصولات خود به بازار ایران هستند، مجوز نمایندگی بگیرند و برندهایی که در گذشته در ایران نمایندگی داشته و به دلیل تمدید نشدن اعتبار نمایندگی‌‌شان قادر به همکاری با ایران نبودند، نیز بتوانند پس از تمدید مجوزها بار دیگر محصولات خود را از طریق نمایندگان ایرانی خود به کشور صادر کنند.
 
در سه ماهه گذشته صنعت تایر کشور دچار مشکلات شدیدی از جمله کمبود مواد اولیه است؛ دلیل اصلی این موضوع، نبود ارز برای تهیه مواد اولیه جهت مصرف تولیدکننده داخلی عنوان می‌شود. تامین جنس در بازار امروز به یکی از معضلات صنف لاستیک تبدیل شده به طوری که یکی از نکات افزایش قیمت، کمبود لاستیک و تزریق نشدن به موقع آن در بازار است. 
 
تصمیم وزیر پیشین صنعت، معدن‌ و تجارت برای عدم اعطای نمایندگی جدید و تمدید نمایندگی برندهای لاستیک‌ساز چینی تنها با هدف حمایت از صنعت تایرسازی کشور گرفته‌ شده بود؛ متاسفانه با توجه اتفاقات اخیر و عدم تامین به‌ موقع مواد اولیه تایرسازان، کشور با کاهش تولید و کمبود این کالا در  بازار روبه‌رو شد.
 
برآوردهای رسمی نشان می‌دهد که ظرفیت تایرسازان ایرانی برای تامین تمام نیازهای بازار لاستیک کشور کافی نیست و از این رو جهت تامین این کالای حیاتی برای صنعت حمل‌ و نقل، نیاز به واردات تایر به کشور وجود دارد؛ اما در نهایت باید تاکید کرد که مجموع این تغییرات ماحصلی جز افزایش قیمت تایرهای داخلی و جایگزین شدن برندهای مطرح ژاپنی و اروپایی توسط رقبای چینی نداشته است. در نهایت هر دو تغییر نیز به ضرر مصرف‌کننده نهایی تمام خواهد شد؛ به خصوص که تایرهای چینی هنوز از نظر مشخصات ایمنی و استانداردهای صنعتی در بسیاری کشورها با محدودیت عرضه مواجه شده‌اند.
 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , لاستیک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 65 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تهی : امروز مورخ 11خرداد لعنت به کل سایپا
تارا دستی : سلام هرروز واسه من داره پیام تحویل حضوری میاد
هامین : واقعیه .خدا لعنتشون کنه
تارا دستی : سلام همچنان داره روی صدور اسناد میچرخه هیچ خبری نیست
بیات : سلام من پارسال برج3 نصف پول ماشین تارا رو ریختم سری دوم نتونستم پولش رو بریزم بعد اون هی منتظر بودم پیامک بدن بریم پول بریزیم نشد تحویلش هم ابان ماه بود دیگه منقضی شدیم از ایران خودر خبری نشد موند آخر پاییز زنگ زدیم گفتن اول هر ماه سایت منقضیا باز میشه ولی ما منتظر هی پیگیری شد اسفند این سایت باز نشد بعد اسفند ماه زنگ زد نمایندگی گفت باید بیایید واسه تبدیل ماهم رفتیم همون تارا رو تبدیل زدیم 75میلیون هم اضافه شده بود خلاصه 12اسفند پرداخت کردیم این ماه باید ماشین رو بدن ولی الان رو فاکتور ایست کرده زنگ هم میزنم میگن انشالله یا نیمه اول یا نیمه دوم ماشین رو تحویل میگیرید ولی اونقدر پیگیری کردم خسته شدم ولی نمی دونم چندم تحویل میدن کسی هست مثل من منقضی شده باشه
رز زرد : دوستان لطفا کم شایعه درست کنید سوژه دستشون ندید که اونام گرون کنن بذارید به بدبختیمون برسیم... گرون کردن گرون کردن... اولا اون قیمت مال بازار نه کارخانه... ثانیا قیمت جی ال هستش قیمت جی شده 920 زود به زود دلمون رو میلرزونی
مهدی. دعوتنامه تیر : کی گرون شد کجا دیدی عجبا
شاهین جی e : سلام،واقعا قیمت رفته بالا .۸۵۰ میلیون شده
lpln : لطفا شایعه نفرمایید.بدون سند حرف نزن مدرکی دارید رو کنید در غیر اینصورت دروغ نگو
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سایناتکمیل وجه 29بهمن : الان که فاکتورشدم حالاکی پلاک میشه وکی تحویل میدن ؟ لطفا راهنمایی کنید. تحویل هم حضوری زده بودم ازتهران
27 بهمن : پس این کاشان کی میخاد ماشین رو تحویل بده 😐 روزی یه بار پیام میده خودت بیا ببر مگه هنوز کاشان اعتصابه
حامد : سلام دوستان کوییک اس تحویل تیرماه کسی فاکتور شده یا تکمیل وجه چه تاریخی فاکتور شده ممنون میشم اعلام کنید
ساینا اس 30 اسفند : 30 اسفندم فاکتور نشدم
ساینا دوگانه : سلام دوگانه ها کسی فاکتور نشده جدیدا؟
پیمان : سلام دوستان من امروز تحویل گرفتم ثبت نام 16 2
سورن پلاس : من ی 615تومن واریز کردم ی 7800 با 270تومنی
عباس : سلام، من بهمن ماه واریزی اول انجام دادم واسمزده تحویل 31مرداد بنظرتون واریزی دوم کی پیامکش میاد؟؟
سایناتکمیل وجه 29بهمن : بالاخره فاکتورشدم . خدایا شکرت . محشره . قسمت همه
X22pro mt : دیروز تماس گرفتم نمایندگی گفتن 5 نفر دیگه جلوی شما هستن برا فاکتور دو مرحله ای هستم دیون هم چک دادم تحویل 31 تیر ماه حالا معلوم نیست کی فاکتور بشه x22 تا چه تاریخی فاکتور شده؟؟؟