کدام یک در تبدیل انرژی به حرکت بهینه تر است، خودروی برقی یا خودروی بنزینی؟

 

کدام یک در تبدیل انرژی به حرکت بهینه تر است، خودروی برقی یا خودروی بنزینی؟

 
دپارتمان انرژی ایالات متحده اخیرا اعلام کرده که اتومبیل های کاملا برقی راندمان بسیار بهتری در مقایسه با نمونه های بنزینی داشته و به شکل بهتری می توانند انرژی را به حرکت تبدیل کنند.
 
نتایج تحقیقی که توسط بخش بهینه سازی و انرژی های تجدیدپذیر این دپارتمان انجام شده، نشان می دهند 77 الی 82 درصد از انرژی خودروهای تمام برقی (BEV) برای جابجایی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
 
اما نکته عجیب اینکه داده های این تحقیق از هدر رفت 16 درصدی انرژی در حین شارژ خبر می دهند، رقمی که پیش تر 5 الی 10 درصد تصور می شد.
 
نقش بسیار مثبت سیستم بازیابی انرژی هنگام ترمزگیری دیگر موضوع مهمی است که دپارتمان انرژی ایالات متحده در تحقیق خود متوجه آن شده است. طبق نتایج موجود این سیستم می تواند تا 17 درصد راندمان اتومبیل های تمام الکتریکی را بهبود ببخشد.
 
بدون سیستم بازیابی انرژی ترمز، خودروهای برقی بین 60 الی 65 درصد از انرژی خود را به حرکت تبدیل می کنند؛ در صورت تجهیز به این سیستم رقم مذکور به 77 الی 82 درصد ارتقا می یابد. لازم به ذکر است میزان باقیمانده انرژی توسط دیگر سیستم ها مصرف شده و یا هدر می رود.
 
 
برخلاف خودروهای الکتریکی، مدل های مجهز به موتورهای درون سوز از لحاظ راندمان انرژی وضعیت خوبی نداشته و قسمت اعظمی از انرژی موجود در باک خود را هدر می دهند.
 
بنا بر تحقیق دپارتمان انرژی ایالات متحده 12 الی نهایتا 30 درصد از انرژی ذخیره شده در سوخت خودروهای درون سوز به حرکت تبدیل می شود؛ باقیمانده انرژی نیز صرف راه اندازی امکانات و تجهیزات خودرو شده و یا به واسطه ناکارآمدی موتور درون سوز از بین می رود.
 
آنطور که نتایج تحقیق مورد بحث حکایت دارند میزان هدر رفت انرژی در خودروهای درون سوز مطابق با شرایط مختلف رانندگی متفاوت است. برای مثال انرژی از بین رفته به صورت گرمای اگزوز در رانندگی شهری بیشتر از جاده و اتوبان است.
 
 
روشن است که در جاده و اتوبان انرژی به خاطر ساکن بودن خودرو هدر نمی رود، در عوض بخشی از آن برای غلبه بر جریان هوا و مقاومت حرکتی صرف می شود.
 
با در نظر گرفتن نتایج این تحقیق می توان گفت که هنوز جای زیادی برای بهینه سازی موتورهای درون سوز وجود دارد. بهره گیری از موتورهای پیشرفته و یا هیبریدی کردن پیشرانه ها یکی از راهکارهای موجود است که البته چند سالی می شود از سوی خودروسازان اتخاذ شده است. شاید هم کنار گذاشتن موتورهای درون سوز و روی آوردن به موتورهای برقی بهترین راهکار باشد.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروی برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
قلی نیا : روحش شاد سواد نداشت ولی آباد میکرد آبادانی بلد بود ولی الان از همش از یزید شنیدیم ولی از اینا دیدیم
حمیدرضا : هیچ کی نمیتونه بازداشت کنه ما طلبکار هستیم امروز من با دو نفرشان تا حد درگیری بحثم شد بی ادب و پر رو هستن
سلگی : سلام دوستان منم 13آذر تکمیل وجه کردم فروش فوق العاده برا شاهین جی بنظرتون تبدیل بزنم یا خیر
محمد تارا v4 : امروز زنگ زدم نمایندگی شماره 2 ایرانخودرو گفتم تحویل من سی و یک شهریور بوده هنکز تحویل ندادین گفت تا چهل پنج روز دیگه ام تحویل نمیدن
شاهین‌ : سلام‌ به‌ همه‌‌ بنده‌ ۲۷‌ اردیبهشت‌ تبدیل‌ زدم‌ ۳۱‌ مرداد‌ فاکتور‌ شدم‌ ۱۰‌ شهریور ‌ تحویل‌ گرفتم‌ اصلا‌ ارزش‌ ۲۷‌ ماه‌ ‌ انتظار‌ نداشت‌ داخلش‌ کامل‌ پلاستیک‌ بی‌ کیفیت‌ ‌‌موم‌ کشی‌ خیلی‌ بد‌ سواری‌ خشک‌ و‌ کوبنده‌ صفر‌ تا‌ صد‌ ۱۴‌ ثانیه‌ دوربین‌ دید‌ عقب‌ تو‌ آفتاب‌ چیزی‌ نشون‌ نمیده‌ رنگ‌ ماشین‌‌ ی‌ جوری‌ دون‌ دون‌ هست‌ موتور‌‌ همه‌ نوع‌ صدای‌ میده‌ غیر‌ صدای‌ ماشین‌ دو‌ تا‌ آدم‌ ۶۰ کیلوی‌‌‌ عقب‌ سوار‌ بشن‌‌ نزدیک‌ سرعت‌ گیر‌ باید‌ پیاده‌ بشن‌ ماشین رد‌ بشه‌ وگر‌ نه‌ زیر‌ بندی‌ نابود‌ه مسخرمون‌ کردن‌ ‌ ۳‌ سال‌ ‌ ‌
تیتانیوم دستی آذر طرح عادی : الان از شما تو چه مرحله ای گیر کرده؟
T8 : ثبت نام چ تاریخی بودید؟؟
محسن : نگفتن کی میدن؟؟ شرایط منم دقیق مثل شما هست
t8 : ۲۹ شهریور شاسی ۳۱ شهریور بیمه امروز پلاک
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید : اونا مال کلاس سقف شیشه ای 6 دنده که فرمان برقی...تو قراردادها نوشته شده سقف فلز فرمان هیدرولیک
جواد : مشکل سانروف دارن، من خودم قطعه ساز هستم و از کارشناس 3 تا مگاموتور پرسیدم گفتن تامین کننده سانروف به دلیل مطالبات معوقه به خط قطعه نمیده
آریزو 6 پرو : سلام ، دوستان کسی از دفتر مرکزی یا جایی که اطلاعات دقیق داشته باشه پیگیری نکرده ؟ واقعا تا کی قراره طول بکشه تحویل این گوه ! اگه چیزی میدونید بگید لطفا . ارزش پولمون نابود شد 😑
Reza Rs : سلام دوستانی 20 تیر ب بالا هستن و هنوز فاکتور نشدن کوییک Rs لایک کنن ببینیم چند نفرن
اسقاطی اردیبهشت : خوب بید
اسقاطی اردیبهشت : زنگ بزن سایپا کاشان آنقدر زنگ بزن تا جواب بدن فکر کنم ساعت دوازده این طورا جواب میدم چون طی روز تو مجموعه هستن دارن ماشین تحویل میدن
نیسان : نوکرتم برو ناموسا
سبحان : سلام من نوراباد لرستانم الان ساعت 10 شبه 3 تا نیسان صفر با 3 تا کویک با ماشین بر نمایندگی رفتن داخل نمایندگی فردا صبح بزنم ب نمایندگی هرچی گفت بهتون میگم
من : سعید داداش خیلی اقایی ممنون از اطلاع رسانیت
وحید : داخل سایت نوشته موتورهای tuf پلاس فرمان بقیه هستند