یک ادعای عجیب: در آخرین پیش فروش سایپا هیچ نمایشگاه‌داری شرکت نکرد

 

یک ادعای عجیب: در آخرین پیش فروش سایپا هیچ نمایشگاه‌داری شرکت نکرد

 
این روزها بسیاری از مردم نه برای تامین نیاز شخصی بلکه برای حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید خودرو می‌کنند. این وضعیت منجر به هجوم تقاضا به طرح‌های پیش فروش خودروسازان شده است. این حقیقت بازار خودرو در این روزهاست که رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران هم به آن اذعان دارد. بااین حال «سعید موتمنی» با قاطعیت ادعا می‌کند که در آخرین پیش فروش سایپا که اخیرا برگزار شد، حتی یک خودرو نیز از سوی نمایشگاه‌داران خریداری نشد.
 
در بسیاری از کشورها ارزش خودرو هرسال کمتر می‌شود اما در ایران این روند معکوس است. «سعید موتمنی» می‌گوید که در شرایط فعلی بسیاری از مردم برای حفظ ارزش پول و سرمایه خود به دنبال تبدیل ریال به کالاهای سرمایه‌ای و با ارزش هستند. به عقیده او به همین دلیل هم بسیاری از افراد وارد بازار خودرو شده‌اند:
 
«در این شرایط تفاوت بالای قیمت رسمی و آزاد خودروها نیز مزید بر علت شده تا بسیاری از شهروندان به دنبال خرید خودرو به قیمت‌های رسمی از کارخانه‌های سازنده باشند.»
 
پیش فروش سایپا
 
رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران عنوان کرد که اخیرا 50 هزار دستگاه از محصولات سایپا ظرف یک روز فروخته شد، او با قاطعیت اعلام کرد: «حتی یک خودرو نیز از سوی نمایشگاه‌داران خریداری نشد، بلکه تمام خریداران مردم عادی بودند که با هدف حفظ و افزایش سرمایه خود اقدام به خرید کردند.» ادعایی که بسیار عجیب است و خبر از چشم پوشی نمایشگاه داران از سود و حذف عده زیادی از واسطه گران بازار خودرو دارد.
 
او ادامه داد که در این شرایط مسئولان باید به‌گونه‌ای عمل کنند که خودرو از حالت کالای سرمایه‌ای خارج شده و عطش خرید خودرو از بین برود در غیر این صورت خودروسازان هرچه خودرو عرضه کنند، بازار سیر نخواهد شد.
 
موتمنی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر کسبه در اصناف مختلف اجناس خود را با نرخ دلار آزاد قیمت‌گذاری می‌کنند، به ایسنا گفت: «در بازار خودرو نیز برخی فروشندگان و واسطه‌ها به‌ویژه در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی قیمت‌های غیرواقعی برای خودرو اعلام می‌کنند که این کار باعث ایجاد التهاب بیشتر در بازار و فریب مردم عادی برای خرید با قیمت‌های غیرواقعی می‌شود. در این زمینه شهروندان آگاه باشند که فریب این افراد را نخورند.»
 
پیش فروش سایپا
 
رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران ادعای خود را درحالی مطرح می‌کند که اطلاعاتی دقیقی ازشغل خریداران خودروهای پیش فروش شده وجود ندارد. در هنگام ثبت نام خودرو گزینه ای به عنوان شغل خریدار وجود دارد که فرد می‌تواند یکی از گزینه‌ها یا سایر موارد را انتخاب کند. بنابراین این امکان وجود دارد که فرد شغل خود را هرچه می‌خواهد ثبت کند. ضمن اینکه تاکنون شرکت سایپا هیچ آمار و اطلاعاتی از خریداران خود منتشر نکرده است.
 
از تمام این موارد که گذر کنیم دلیلی وجود ندارد که چرا نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو که درآمدزایی آنها از طریق واسطه‌گری خودروست، باید از این سود چشم پوشی کنند. نکته جالب دیگر تاکید موتمنی خریدرای شدن 50 هزار خودرو توسط شهروندان معمولی‌ست که برای حفظ ارزش پول خود اقدام به این کار کرده‌اند، به بیان دیگر در نتیجه حضور آنهاست که عطش بازار خودرو هر روز بیشتر می‌شود.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: امیر(سابق)
0

انسانها هم پرواز میکنند
00:39  1397/06/22
پاسخ دادن
2%
1

تا حدودی راست میگه چون نمایشگاه دارا خبره بازارن میدونن آخرش این قیمت ها نمیدن بعد پولشون معلوم نیست چقدر باید بخوابه خودشونو درگیر این جور بلا تکلیفی نمیکنن
16:09  1397/06/20
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نادر : دوستان کسی خبر جدیدی از زمان ارسال پیامک واریز داره؟همچنان چشم به راه اومدن پیامک هستیم
Hi : پول سود تاخیرشو میگیری
مرگ بر سایپا : مرگ بر سایپا مرگ بر سایپا مرگ بر سایپا متاسفم برای کسانی که جرات ندارند حتی این جمله رو هم بنویسند اسفند ماه هستم. داره میشه دو سال که ما منتظر ماشین هستیم
j7 : خواهشا التماس میکنم هر جا که میرسید تا تو هر سایتی اینسا هر جا که هست بگید مردم از این شرکت خرید نکنن شرکت بی مسولیت بی انضباط بی تعهد خون مردم تو شیشه کرده نکنید به درد ما دچار میشید الان 240روز از ثبت نام من میگذره هیچ خبری نیست
مبین : سورن دوگانه ef7تحویل 30 دی دیروزفاکتور شد تکمیل وجه 4 پی
سعید : سلام تاریخ تحویل رو از کجا باید بفهمیم؟ من فقط میدونم تحویل مرداد هستم ولی چندم رو نمیدونم.
دناپلاس : واقعا ماخیلی بدبختیم.از زمین و زمان پول جورکردم ریختم به حساب که بیارم بفروشمش بزنم به زخم زندگیم.حالا زخم که هیچ پولی ک ریختمم الان بهم بدن باهاش هیچ کاری نمیشه کرد.این دزدی بزرگیه مردم ما حقشون این نیست نمیدونم چرا صداشون درنمیاد
کیان : اخه الان ۲۰۷ و پارس خیلییییی می ارزن نسبت به قیمتشون ؟ که اصلس بدبختو میکوبید دوستم یه ۲۰۷ صفر گرفت از کارخونه سفش پلاستیک خالی بود پلاستیک هااا نه اهن یا حلبی انگشت میرفت داخلش🤣 همینو ۹۰۰ میلیون یک میلیارد الان دارن معامله میکنن🤣 آیا یک میلیارد ارزش داره یا ۹۰۰ میلیون ؟ نه ارزشش همون ۴۰۰ میلیونم نیس والا
حمید : منم ۱۱شهریور تحویل بهمن خبری نیست
دنا پلاس ۶ دنده ef7p : سلام دوستان وقت همگی بخیر از سری اول تکمیل وجه دنا پلاس ۶ دنده ef7p کسی هست اینجا ، اول اسفند تکمیل وجه کرده باشه ؟ من دیروز تکمیل وجه کردم واسم زده تحویل آخر تیر ، بنظرتون سر موعد میدن بهمون یا تاخیر داریم ممنون میشم کسی اطلاعی داره پاسخ بده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اسفند تبدیل به 21 : مشخصات بقیه واریزها هم میفرمایید؟ منم 11ام هستم خبری نیس
موسی : دیگه خسته شدم به خدا
رز 207 اسفند : موسی تو فقط فاکتور شو ما شارژ نمیخوایم
دنا : دنا توربو اتومات تحویل بهمن
موسی : من اگه فاکتور شم 20 شارز 2بیست تومانی میفرستم ایجا
مهدی 29 اسفند : تکمیل نجه چه تاریخی هستین؟
ساینا تک 85 گانه دی : سلام، متاسفانه درقرارداد نوشتن 90 روزکاری، یعنی حدود 23 بهمن تازه 90 روز پرمیشه
پارس ال ایکس : دوستان از بخشنامه 4723 کسی براش پیامک رفته
محسن ✋✋✋🌹✋✋✋ : سلام ، دوگانه من هم مثل شما هستم ، 10 بهمن تکمیل وجه کردم هنوز دی ماهی ها موندن فکر کنم مال ما رو تا نیمه خرداد بدهند .
نگار : یعنی 350تومن نقد دادید بقیش رو اقساط درسته؟؟؟