اجاره کد ملی برای پیش خرید خودرو از ۱ تا ۸ میلیون تومان

 

اجاره کد ملی برای پیش خرید خودرو از ۱ تا ۸ میلیون تومان

 
در چند ساعت گذشته آگهی‌های زیادی از اجاره کارت ملی و فروش کد ملی در سایت‌های اینترنتی منتشر شد اما ساعاتی بعد تمام آگهی‌ها از روی سایت‌ها برداشته شدند.
 
اجاره کارت ملی موضوع تازه‌ای نیست و پیش از این هم بسیاری از صرافی‌ها برای خرید سکه و ارز کارت ملی دیگران را روزانه اجاره می‌کردند. اما چندی پیش ایران خودرو با هدف کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها، شرط نداشتن خودرو هنگام ثبت‌نام را اجرا کرد تا خودروها به دست مصرف‌کننده واقعی برسند.
 
با این حال دلالان بازار خودرو دست از تلاش نکشیدند و به دنبال راه‌هایی رفتند تا بتوانند شروط وضع شده را دور بزنند. ساده‌ترین مسیر ثبت‌نام خودرو با شماره ملی دیگران است؛ موضوعی که منجر به انتشار آگهی‌های اجاره کارت ملی یا فروش کدملی در سایت‌هایی مانند «دیوار» شد و جالب آنکه برخی آگهی‌ها خبر از فروش کد ملی به ۸ میلیون تومان را دادند.
فروش کد ملی
 
ساعاتی بعد تمامی این آگهی‌ها از روی سایت دیوار برداشته‌ شدند چراکه بر اساس قوانین دیوار فروش اطلاعات شناسایی و هویتی افراد خلاف قوانین است و به علاوه بر روند پیش فروش محصولات ایران خودرو تاثیر منفی می‌گذارد.
 
البته مدتی قبل هم سایت دیوار در موردی مشابه پس از غیر قانونی اعلام شدن خرید و فروش ارز، آگهی‌های فروش ارز را از سایت خود حذف کرد.
 
اجاره دادن کارت ملی تبعات دیگری هم دارد که «سعید موتمنی»، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران نسبت به آنها هشدار داده است:
 
«در چند روز اخیر برخی افراد آگهی اجاره کارت ملی خود را در برخی سایت‌های اینترنتی برای ثبت‌نام خودرو منتشر کرده‌اند. سازمان‌های ذی‌ربط باید با کسانی که کارت ملی خود را برای ثبت‌نام خودرو اجاره می‌دهند و همچنین سایت‌های منتشر کننده این آگهی‌ها، برخورد کنند ضمن آنکه متقاضیان این موضوع دقت کنند که ممکن است از نظر حقوقی دچار مشکل شوند.»
 
 
او ضمن ابراز تاسف از انجام فعالیت‌های اقتصادی با مدارک شناسایی دیگران برای دور زدن قوانین و مقررات عنوان کرد که نمونه اخیر این موضوع اجاره دادن کارت ملی برای ثبت‌نام خودرو است: «روال معمول در این موارد این است که شخص متقاضی اجاره کارت ملی با شخص واگذارکننده کارت به دفترخانه اسناد رسمی می‌روند و متقاضی از واگذارکننده وکالت کلی و بلاعزل برای استفاده از کارت ملی می‌گیرد.»
 
این در حالی است که اجاره‌دهندگان کارت ملی با ارائه وکالت، این امکان را در اختیار شخص متقاضی قرار می‌دهند که ده‌ها سوء‌استفاده دیگر با استفاده از کارت ملی آنها همچون افتتاح حساب، دریافت کارت بازرگانی، فرار مالیاتی و غیره انجام دهند.
 
به گفته موتمنی بسیار بعید است که افرادی حاضر شوند با کارت ملی فرد دیگر اقدام به ثبت‌نام خودرو و واریز وجه کنند، زیرا در این صورت سند خودرو به نام دیگری است و مشکلات حقوقی بسیاری ایجاد می‌شود. بنابراین هم اجاره‌دهندگان کارت ملی و هم متقاضیان با مخاطرات احتمالی بسیاری مواجه خواهند شد.
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

7 نظر

مرتضی
0

سلام کارت ملی دارای شرلیط طرح مادران دوفرزند تمام شرایط بخش نامه رو دارم اجاره یافروش 09050545743
01:42  1401/10/27
پاسخ دادن
محمدرضا
0

اگر کسی خواست کارت ملی‌ام رااجاره میدم واسه ماشین.تاحالاهم ماشین بنامم نبوده اخر شماره ملی‌ام هم ۴ هست. کسی خواست تماس بگیره: ۰۹۲۳۳۰۱۴۰۴۷
08:07  1401/06/17
پاسخ دادن
صادق
0

اگه کسی دوست داره کارت ملی یاکدملی رو اجاره میدم برای خرید ماشین یا دلار
16:21  1401/03/11
پاسخ دادن
میثم
0

کارت ملی ام رو اجاره میدم برا ماشین
08:37  1401/01/30
پاسخ دادن
مصطفی یوسفی
0

کارت ملی هوشمند دارم بدجور پول لازم اجاره میدم
23:07  1400/03/15
پاسخ دادن
من کارت ملی هوشمند دارم
0

من کارت ملی هوشمند دارم میام
23:04  1400/03/15
پاسخ دادن
بهزادآقایی
0

کارت ملی خودم و خانومم برا اجاره میدم قیمت توافقی،پول لازمم۰۹۲۱۴۸۵۰۲۳۹
14:08  1399/10/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
ساینا دوگانه : چرابهمن ماهی هافاکتور نمیشن بنده ۵اردبهشت تکمیل وجه کردم هنوز خبری از فاکتور شدن نیس چرا اینقدر سایپا اذییت میکنه
آریسان2 : نمیدونم چرا حس میکنم اینجا همه پیرمرد هست هیشکس حال فعالیت نداره صفحه ماشینای دیگه مثل 151کلی فعال هستن
آریسان2 : ما که پیر شدیم اما فاکتور نشدیم بیست فروردین انتظار سخته
شاهین اتومات : 6 خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید بریزم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
اسفندماهی : سلام روحسابی ک دعوت نامه پیشنهاد ی ساینا یگانه اومده بود واریزی 141میلیونی باید زیر120تومن تکمیل وجه بشه
امیر : از کدوم سامانه باید برسی کرد وضعیت رو ممنون میشم راهنمایی کنید
S5 23 مهر : سلام ثبت نام اقساط ۲۳مهر سفید امروز شاسی شد اصفهان
محمد : دوستان ماشینهای خوبی توی سامانه گذاشته اگه انصراف از چانگان بدیم میشه از اینا بدن
S3 : خب شما چه تاریخی فاکتور شدین امروز انگاری فاکتور های ۲۱ اسفند رو زنگ زدن بابت تحویل تاریخ فاکتور و رنگ رو میگین بی زحمت ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
داریان : سلام دوستان کسی نمیدونه تاخیر تحویل پژو 207که قرار بوده 29اسفند تحویلش بدن امروز تحویل دادن چقدر هستش
اریزو 5 : ممنونم تاریخ سیستمی 13خرداد بود
لینچان : بالاخره صندوق داره تیبا دو دیگه. الان ساینا اس سوالم اینه با کپسول گازش حجم صندوقش اندازه چیه؟
سلام : سلام پارس بگیر وام بگیر قضات بده
دنا پلاس اتومات بهار 1403 : با سلام خدمت دوستان کسی هست مثل من بهار 1403 باشه پیامک براش نیومده باشه ممنون میشم راهنمایی کنید
207 اتو تحویل تابستان 403 : سلام درباره 207اتو تحویل تابستان چیزی میدونید اینکه کی پیام واریز وجه میاد؟
هادی : منم 29 فروردین تکمیل وجه کردم
حمید : اشتها ت باز شده رایگان پارس چه رنگی میخوای
علی ب : دوستان فردا تجمع مسالمت امیز هست همه می آییم فقط اینا با همین افزایش قبمت فراخوان نمیدن فردا که اگر ارزون بشه فراخوان خواهند دادوالا میترسم تا سال 404بیشرفها ماشینمون و ندن.فردا 6نفر می آییم میبینمتون
سایپا : سلام تا جمعه تمام بهمن ماه ساینا فروش فوری تک 85گانه فاکتور میکنن بعدش میرن سراغ دعوتنامه دوگانه.وسلام