بدقولی کارمانیا در تحویل خودروهای بی وای دی ادامه دارد

 

بدقولی کارمانیا در تحویل خودروهای بی وای دی ادامه دارد

 
شرکت کارمانیا، نماینده‌ی رسمی خودروسازی بی‌وای‌دی چین، ناتوان از واردات و تحویل مدل‌های ثبت‌نامی، خصوصا BYD S7 است. از سویی دیگر، این شرکت همچنان به پیش‌فروش مدل‌های S6 و F3 ادامه می‌دهد.
 
نوسان نرخ ارز و تحریم‌های امریکا علیه ایران، فعالیت بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید و واردات خودرو در کشور را، دچار مشکل کرده است. علاوه بر این، قوانین گمرکی هم محدودیت‌های بیشتری برای ترخیص خودروهای خارجی دارد، به طوری که محصولات برندهای نام‌آشنایی مثل رنو، از ماه‌‌ها قبل در پارکینگ گمرک باقی مانده‌اند. در شرایط کنونی، آینده‌ی صنعت خودروسازی ایران و شرکت‌های مرتبط با واردات خودرو مبهم است و البته، نظارت قانونی بر فعالان این عرصه، ضروری به نظر می‌رسد.
 
شرکت کارمانیا، زیرمجموعه‌ی گروه خودروسازی کرمان موتور محسوب می‌شود و به عنوان نماینده‌ی فروش  بی‌وای‌دی چین در ایران، فعالیت می‌کند. شاسی‌بلند S6، اولین خودروی عرضه شده توسط کارمانیا در ایران است که سال گذشته به بازار رسید و مدتی پس از آن، سدان F3 هم به خریداران تحویل داده شد. این شرکت، اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷، از بی‌وای‌دی S7 رونمایی کرد تا ۳ محصول متفاوت در سبد خود داشته باشد.
 
 
کارمانیا از نظر سابقه و میزان فروش، قابل مقایسه با مدیران خودرو (نماینده چری) و گروه بهمن (نماینده فاو بسترن) نیست، اما در ماه‌های اخیر پیش‌فروش‌‌های بیشتری نسبت به رقبا داشته است. حتی در شرایط کنونی و با وجود مشکلات فراوان در بحث انتقال ارز به طرف خارجی و ترخیص خودرو از گمرک، کارمانیا به پیش‌فروش بی‌وای‌دی S6 و F3 ادامه می‌دهد. این شرکت،  برای ثبت نام شاسی‌بلند S6 و سدان F3 با موعد تحویل اردیبهشت ۹۸، به ترتیب مبلغ ۱۲۵ میلیون و ۶۵ میلیون تومان به عنوان پیش‌پرداخت دریافت می‌کند.
 
 
به نظر می‌رسد نظارت چندانی از سوی نهادهای مسئول، بر عملکرد  واردکننده‌های خودرو در ایران، وجود ندارد. شرکت‌هایی مثل کارمانیا، ناتوان از عمل به تعهدات خود هستند و حتی با گذشت چند ماه از موعد مقرر، موفق به تحویل خودرو به خریداران نشده‌اند. بی‌وای‌دی S7، با پیش پرداخت ۷۰ میلیون تومان ثبت نام شد و قرار بود در اولین سری، هفته‌ها قبل به دست مصرف‌کننده برسد؛ اما تا این لحظه، حتی یک دستگاه از شاسی‌بلند S7 با پلاک ملی در جاده‌های ایران دیده نمی‌شود. شرایطی مشابه، برای BYD S6 وجود دارد. موارد ثبت‌نامی این خودرو در خردادماه که موعد تحویل مهرماه ۱۳۹۷ داشته‌اند نیز تا لحظه‌ی نگارش این مطلب (۱۹ آبان‌ماه ۹۷) هنوز به دست مشتری نرسیده‌اند.
 
 
از سویی دیگر، کارمانیا همچنان به ثبت‌نام و دریافت مبالغ هنگفت از مردم، ادامه می‌دهد. چند هفته قبل و با وجود ناکامی این شرکت در تحویل بی‌وای‌دی S7، دور جدیدی از ثبت‌نام این خودرو با موعد تحویل دی و بهمن ۱۳۹۷ انجام شد. نکته‌ای که نباید نادیده گرفته شود، سود انصراف ۱۲ درصد برای ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای کارمانیا است. به بیان بهتر، چنانچه شرکت واردکننده، خودروی پیش‌فروش شده را به خریدار تحویل ندهد، کارمزدی کمتر از بهره‌ی بانکی به مشتری پرداخت می‌شود. علاوه بر این، قیمت نهایی بی‌وای‌دی S7 در زمان ثبت‌نام، نامعلوم است و شرکت کارمانیا تعهدی به فروش خودرو با مبلغ مشخص، ندارد.
 
 
نارضایتی مردم از طرح‌های پیش‌فروش خودروهای بی‌وای‌دی در ایران، رو به افزایش است. علیرضا زرین‌فکر، مدیر روابط عمومی کارمانیا و نمایندگی‌های فعال این شرکت در سراسر کشور، توضیح دقیقی در خصوص زمان تحویل  S7 نمی‌دهند. صفحه رسمی کارمانیا در اینستاگرام، امکان ارسال نظر (کامنت) را به مخاطبین نمی‌دهد و حتی نظرات مردم برای تمامی پست‌های قبلی، پاک شده‌اند.
 
با این اوصاف، به تمامی فعالان بازار و علاقه‌مندان خرید خودرو پیشنهاد می‌شود، تا زمان کاهش التهاب اقتصادی و شفاف شدن عملکرد شرکت‌های واردکننده، در طرح‌های پیش‌فروش نهادهای تازه‌‌کار بازار خودرو، شرکت نکنند. تجربه نشان داده است، شکایت و دریافت غرامت از شرکت‌های متخلف، سخت و زمان‌بر خواهد بود؛ ضمن اینکه موضوع ثبت قانونی یک شرکت و سابقه‌ی چند ساله هم، ضمانتی بر فعالیت دائمی آن و پاسخ‌گویی به تعهدات در قبال مردم، نیست.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کارمانیا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهریور : عزیز؛ تعصب را کنار بگذارید. من نه طرفذار A5 هستم و نه X5! , و قرار نیست ما به خاطر دو نوع خودرو چینی که هر دو تفاوت آن ها را با خودروهایی مانند هیوندا، بی ام، و............... میدانیم جدل کنیم؛ اما توصیه می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کنید.
شاهین جی : سلام تمام گروه‌ها دوشنبه ۱۶تیر میرن تجمع بهتره باهم هماهنگ باشیم
X5 : X5 و A5 هردو موتور ۱۵۰۰ توربو دارن منتهی موتور جک موتور سگ جون و باسابقه در ایران و امتحان پس داده هستش و قویتر هم هستش ۱۷۲ در مقابل ۱۳۷ اسب a5 رو توربو کردن که یکم راه بره اگه توربو نبود میشد ۱۰۰ اسب و معادل کوییک
ساسان : خدایا قسمت میدم به حق محمد وآل محمد..به دستان بریده حضرت ابوالفضل عباس.به گلوی بریده حسین.به این روز عزیز..از مسئولین وبانیان این برنامه تحویل خودرو نگذر وانشاالله به دردی گرفتارشون کن حقی که ازماپایمال کردن رو بیارجلوی چشاشون وبه شام شب محتاجشون کن....آمین یارب ال عالمین
شهریور : ببخشید قربان متن قبلی را بدین شرح اصلاح می کنم: این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیداند. بهتر است با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کند. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیدانید. پیشنهاد می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت نمایید. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : باید عرض کنم که نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
حمزه : بخداوندگی خدا هنوز بدی هیچ کسیو نخواستم ولی این شرکت سایپا خیلی ازیت کرد مارو خدا لعنت کنه امشب شام غریبانه شمع روشن میکنم ک همی دوستان هاجت روا بشن و انشاالله زود تر فاکتور بشه
شاهین : خدا لغنت کنه سایپا بهت واقعا این روز هارو بدون ماشین موندیم من دیگه اول و آخرم بود ای سایپای لغنتی ثبت نام کردم
شاهین مهر1402 : آقا من راهم دور دوهزار کیلومتر راه دارم خواهشا تجمع کنید و تا جواب درست ندن وعمل نکن دست نکشید بزارید به رسانه برسه که اینا چقدر دروغ گو هستن با جانو مالو اعصاب مردم بازی میکنن مثل زالو فقط پول میمکن و جواب سربالا میدن تلبکارم هستند شمارو بخدا جمع بشید من از مهر402پول دادم هنوز دعوت نامه هم نفرستادن توو این اوضاع جنگ هم بش تعلیق میکنم دیگه نمی دن ماشینو ککشونم نمیگزه که مشتری چه ضربه ای میخوره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پانا 207 : یعنی همان تاریخ مندرج در قرارداد هست دیگه؟
حسن پیش مرداد پانا فولادی : سلام همون که تو کاستومر نوشته شده
امیر : سلام ما را تا پلاک کردن دو روز بعد تحویل دادن تکمیل وجه 27مهر بودیم
سورنن : سلام تیر هم تموم شد فعلا خرداد فاکتور نشد
#عدم تعهد تحویل خودرو سایناs : دوستان دوگانه با تبدیل زدن کار سایپا رو راحت میکنن که تو بازار آزاد با خیال راحت بفروشه اینجور دوگانه من مصرف کننده باید با قیمت بالا بخرم گول شرکت پدرسوخته نخورید ماشین دیر تحویل مشتری میده وقتیم اعتراضی نباشه کشش میده بعد واسه خودش پر بازار کرده الان تهران واکثر شهرها شرکت هایی هستن چه نقدی چه قسطی ماشین میفروشن حتی تحویل به روز از کارخانه که معلومه مال دست منو تو نیست امتیازش مال خود مافیای کارخانس 😔😔😔
GXL : وا مگه میشه 7 ماه تاخیر یعنی چی آقا شوخی نکن ما طاقت نداریم
بهرام : #عدم تعهد به تحویل ساینا85 گانه بهمن واسفند 1403 بیاد داخل گروه
ساینا اس بهمن : دوست عزیز لطف کن تو قسمت دوستان خودت در نوع خودرو خودت پیام بزار اینجا قسمت سایناsهست
دنا پلاس6 دنده : سلام دنا رینگ فولادی 6 دنده.تحویل 31خرداد..پیش فروش 4ماهه. جریمه تاخیری روزی 240هزار روزانه حساب میکنند برامون. هنوز فاکتور نشده .تماس گرفتیم میگن همچنان منتظر بمانید.
کوییک GXL دی ماه پذیرش : آقا این سایپا شورشو در آورده اصلا نباید بهش رحم کرد هرکاری که ازدست کسی برمیا انجام بدین دشمن مگه چیه همینا هستن که تواین وضعیت نابسامان معیشتی و چشم تمام دشمنان به کشورمون هست این سایپا هم تو این وضعیت این قیمتا رو اینجور تغییر داد و به تعهداتشم اصلا پایبند نیست این که عرضه تولید نداره چرا پشت سرهم ثبت نام میکنن و پولای مردم گرفتن اگه واقعا مملکت مسول داره باید مسولین این سایپا رو دار بزنن وسط شهر اینا مردمی که خون دادن وتو سرما گرما پشت نظام ومملکتشون وایسادن وهروقت که لازم شده دفاع کردن چرا باید این خودروساز بی عرضه اینجور رفتارکنه مردم دل سرد کنه از نظام .واقعا دیگه نباید تواین شرایط بد و گرفتاریهایی که مردم دارن یک ذره از حق مردم کوتاه بیان باید رییس جمهور مستقیما وارد عمل بشه اینا یک مشت گرون کلفتن با رابطه چندین ساله تو این مملکت خون مردم مکیدن اونوقت میگن اسراییل آمریکا بابا اونا سرجای خود دشمن که مشخصه ولی اینا کاری میکنن که دشمن میخاد نامیدی به نظام وحکومت به وجود میارن