رایج ترین اشتباهات هنگام شستشوی خودرو چیست؟

 

رایج ترین اشتباهات هنگام شستشوی خودرو چیست؟

 
پس از درک اهمیت شستشوی خودرو، باید بدانیم که شستن خودرو حساب و کتاب دارد و  طی انجام این مراسم سرگرم کننده اگر اصول و نکاتی را رعایت نکنیم، ممکن است به بدنه خودرو آسیب وارد کنیم. در این مطلب شما را با اشتباهات رایج هنگام شست و شوی خودرو آشنا می کنیم: 
 
1- از مایع ظرف شویی استفاده نکنید 
 
این استدلال را فراموش کنید که اگر مایع ظرفشویی برای شستن ظروف آشپزخانه عالی عمل می کند، پس برای تمیز کردن خودرو هم گزینه مناسبی است. واقعیت این است که مایع ظرف شویی حاوی مواد شیمیایی تهاجمی است که به بدنه خودروی شما آسیب وارد می کند. به جای استفاده از مایع ظرف شویی از شامپو هایی استفاده کنید که به طور خاص برای شستن خودرو  فرموله شده و ضمن پاک کردن گرد و غبار، به رنگ بدنه آسیبی نمی زند. 
 
2-  از پارچه های نا مناسب استفاده نکنید
 
ابر ها، اسفنج ها و پارچه های معمولی که برای شستن خودرو در نظر گرفته نشده، در دراز مدت خش هایی روی بدنه خودرو و هلوگرام ها بر جای می گذارد. در عوض می توانید از دستمال های میکروفایبر استفاده کنید که ضمن حفظ رطوبت بیشتر، در پاک کردن گرد و غبار بهتر از دستمال های پارچه های عمل می کنند. 
 
3- زیر نور خورشید کار نکنید 
 
در نور خورشید به دلیل گرمای بیشتر، مواد شوینده زود تر از معمول روی بدنه خودرو خشک می شوند و برای پاک کردن و صیقلی دادن بدنه خودرو با دشواری بیشتری مواجه خواهید شد. 
 
4- لکه های جا مانده را با دستمال خشک پاک نکنید 
 
در بهترین حالت هم پس از شست و شوی خودرو، در سطوحی از خودرو ممکن است خشک کردن لکه ها و قطره های آب فراموش شوند. هرگز برای پاک کردن آن ها از پارچه خشک استفاده نکنید چون به این ترتیب رنگ خودرو را همراه لکه از بین خواهید برد. می توانید با دستمال میکروفایبر نمناک این کار را انجام دهید. 
 
5- هرگز مایع شوینده را مستقیم روی بدنه خودرو نریزید 
 
هر محصول شوینده ای پیش از استفاده باید رقیق شود. مایع شوینده مخصوص را در ظرف آبی با نسبت مناسب حل کنید و آن را با کمک دستمال میکروفایبر به خودرو بمالید. 
 
6- از یک سطل برای شستشو استفاده نکنید 
 
همیشه برای شستن خودرو دو سطل، یکی برای خیس و کفی کردن دستمال و یکی برای شستن آن استفاده کنید. به این ترتیب گرد و خاک را به همراه ابر کثیف به داخل سطل شوینده نمی برید و آن را دوباره روی بدنه خودرو نمی کشید. طی شستشو، آب هر دو سطل را تعویض کنید. 
 
7- شستن لاستیک را برای آخر کار نگذارید 
 
بدیهی است که چرخ و لاستیک در نتیجه تماس با جاده کثیف ترین قسمت خودرو است. اگر شستن و تمیز کردن آن را برای مرحله آخر نگه دارید، آلودگی، کثیفی، غبار و حتی آشغال هایی که روی لاستیک نشسته اند، ناخودآکاه در تماس با ابر به سطوح دیگر منتقل می کنید. بنابراین اول از همه لاستیک و چرخ ها را بشوئید، سپس دستمال خود را تعویض یا آن را به خوبی بشوئید و سایر سطوح را تمیز کنید. 
 
8- از پولیش بیش از اندازه استفاده نکنید
 
این تفکر که هر چه میزان استفاده از پولیش بیشتر باشد پس تاثیر بیشتری دارد، اشتباه است. یه طور کلی یک بار و در نهایت تا دو لایه از پولیش استفاده کنید. تكرار اين كار باعث كاهش ضخامت كيلر در رنگهای متاليك و لايه رنگ در رنگ هاي روغنی (ساليد) خواهد شد. 
 
 
 
 

منبع (source)

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , شستشوی خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: علیرضا 120
0

دقیقا نکته پولیش درسته و از واکس خالی هم استفاده کنید در نهایت مقداری پولیش داره.. ولی اگر از واکس استفاده کنید بدنه ماشین به این راحتی ها زنگ نمیزنه و یک لایه حفاظتی خوب هم هستش ... برند خوب و ترجیحا آمریکایی... به هیچ وجه از سرامیک مایع که به هر نام نانو تکنولوژی و .. میفروشن هم استفاده نکنید آمریکاییهاش در ایران گیر نمیاد و چینیها رو در اینترنت سرچ کنید که چه بسرشون میاد بعد چند ماه... در آخر مثل همیشه جواب کامنت منو ندید و کامنت خودتونو بذارین..
21:59  1397/08/26
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهرام : چرا سهند از اطلس گرون‌تره؟ تو بازار هم همینطوری خواهد بود؛ آخه زه اطلس بیشتره و کراسه اطلس خیلی بهتره، دورش محافظ‌های سیاه هم داره
نعمت : سلام لطفا یه راهنمایی کنید من پیامک پیش فروش سهند s دریافت کردم و واریز کردم، ولی من چشمم اطلس رو گرفته، دوستان چطوری اطلس ریختن من فقط سهند رو برای انتخاب داشتم؟ بعضی ها ساینا هم برای انتخاب داشتن اونم فروش فوری؛ قیمت اون چند بود؟ از راهنماییتون متشکرم 🙏
سعید8 : خب دوستان، یکشنبه قراره سامانه فقط برای ثبت نام کنندگان دوره های قبلی باز بشه. دوره های قبلی هم که فقط 2 دوره بوده. انشاالله افرادی که دور دوم عدم تخصیص خوردن هم ممکنه شانس مجدد داشته باشن
عادل : دوست عزیز (تارا تیتانیوم) ماشینم تارا اتومات v2 رنگ سفید فروش فوری تحویل دی ماه
بی همتا : سایپا مگه اونایی که براشون شاهین درآمد و نوبت بهار خوردن دارین ماشینو تحویل میدین مگر ماهم همون موقع ثبت نام نکردیم برای ماهم پیامکتکمیل وجه دنده ای می‌فرستادند اگر تکمیل وجه نمیشد حق با سایپابود ولی اتومات فرستادن قیمت زیاد چرا اینقد بی اعدالتی اونا شامل هیچ افزایش قیمتی نشن ماها که زمستان ۴۰۳ خورده هم میخوای ماشین جایگزین پیشنهاد میدی هم میخوای شامل افزایش قیمت هم بشه این نهایت بی اعدالتیه
بی همتا : سایپا مگه اونایی که براشون شاهین درآمد و نوبت بهار خوردن مگر ماهم همون موقع ثبت نام نکردیم چرا اینقد بی اعدالتی اونا شامل هیچ افزایش قیمتی نشن ماها که زمستان ۴۰۳ خورده هم میخوای ماشین جایگزین پیشنهاد میدی هم میخوای شامل افزایش قیمت هم بشه این نهایت بی اعدالتیه
یوسف : بنظر میاد برای ثبت نامی های ۴۰۱ باشه. بهمن ۴۰۲ که خودرو رو انتخاب کردیم و منتظر پیامک هستیم، انشالله این هفته تکلیفمون روشن بشه
مجید : سلام ایا کسایی که عدم تخصیص خوردن در بهمن ۱۴۰۲ میشه دوباره انتخاب کنند؟
تارا : خواهش میکنم عادل جان، ان‌شاءالله هر روز خبرای خوش بشنوی. منتظر خبر تحویل گرفتنت هستیم😉 واسه ماهم دعا کنید زودتر بدن...
Mori : پذیرش 14بهمن رنگ سفید مشکی، 90روز هم پر شد و خبری نشد که نشد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس سفارشی زمستان : سلام من هم منتظرم که کی پیام پارس سفارشی میاد دوستان کسی هست اطلاع داشته باشه کی پیام میاد ممنون
عزت اله : آقا اقبال مبارکتون باشه چرخش بچرخه به امید خدا، ماشین تحویلی شما چه امکاناتی دارد واز کدام نمایندگی تحویل گرفتید
سبحان : سلام 207 اتومات مدل 90 ارزش خرید داره یا دنده بخرم؟
65 : در جواب فرشاد تا 18 فرصت داری تبدیل بزنی نه فاکتور میشی
ایکس 33 اتومات اسماعیل : بعد از فاکتور شدن چند وقت طول میکشه مدارک و پلاک صادر ولیمه بشود
زهره 55 : منم قراردادم 2 دی هست واریز وام 7 بهمن هنوز مجوز خروج ندادن
استاندارد : منم 6 زدم
محمد اسفند : چون شما میخواستی فلز بگیری، دیدی نمیدن اومدی دیروز تبدیل زدی که زودتر فاکتور بشی، اونایی که قبل از شما تبدیل زده بودن بترتیب داشتن فاکتور میشدن و تا تاریخ تکمیل وجه 16 دی فاکتور شده بودن دادااااش، شما هم با اینکه زودتر تکمیل وجه کرده بودی، ولی چون تبدیل نزده بودی جا موندی.
زمستان : پیام پارس سفارشی کی میاد آقا رضا
هوسانگ نیانگ : مبارکه😀😀😀😀😀👀👁👁👁