تقاضای ۳۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان و مخالفت رئیس جمهور با افزایش قیمت

 

تقاضای ۳۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان و مخالفت رئیس جمهور با افزایش قیمت

 
نماینده‌ی قطعه‌سازان معتقد است صنعت خودروی ایران به سرمایه‌ی ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای ادامه حیات نیاز دارد. از سوی دیگر، رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالف است.
 
رضا رضایی، نماینده قطعه‌سازان، ضمن اعلام سرمایه‌ی ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای ادامه‌ی حیات صنعت خودروی ایران، درباره‌ی سازکار تنظیم قیمت‌ها گفت:
 
در شرایط فعلی که بیش از صد کارخانه قطعه‌سازی تعطیل شده و تعداد ۲۰۰ هزار نفر از قطعه‌سازان بیکار شده‌اند، ما در شرایط ایده‌آل نیستیم و عرضه و تقاضا شرایط عادی ندارد. 
 
جامعه قطعه‌سازی بیمار است. بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان افزایش یافته و قیمت تمام‌شده‌ی قطعه بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است. با توجه به کاهش ارزش پول کشور، اگر ۳۰ هزار میلیارد تومان به بدنه صنعت خودروسازی تزریق نشود، این صنعت به‌واقع درحال از بین رفتن است.
 
حسن قره‌ئی نماینده خودروسازان در برنامه تیتر امشب گفت:
 
صنایع زیادی وابسته به صنعت خودرو هستند و نزدیک ۶۰ درصد قیمت تمام‌شده‌ی خودرو قطعات است که شامل مواد پلیمری، فولاد، فوم، پارچه و غیره می‌شود که با توجه به افزایش ۸۰  تا ۲۰۰ درصدی بخشی قیمت‌ها باید بر اساس قیمت تمام‌شده باشد .
 
رمضانعلی سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر که شب گذشته پخش شد، گفت: «تولید خودرو از ابتدای امسال با نوسانات نرخ ارز و تحریم‌ها کاهش شدیدی پیدا کرد، این کار موجب کاهش عرضه شد در حالی که تقاضا تغییری نکرد که موجب قیمت‌های نجومی در صنعت خودرو شد. سازمان حمایت و وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار باید تکلیف قیمت خودرو را مشخص کنند. به‌لحاظ شرایط خاص کشور وظایف شورای رقابت به ستاد تنظیم واگذار شد لذا بایستی وزارت صمت ورود کند و تعیین تکلیف کند. رئیس جمهور به‌گفته مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید دارد که قیمت‌ها تغییر نکند؛ بنابراین با ثابت ماندن قیمت‌ها و شرایطی که برای خودروسازان حاکم شده، کاهش تولید قیمت حاشیه‌ای را به‌صورت نجومی افزایش داده؛ این در حالی است که قیمت کارخانه تغییری نداشته است. سازمان حمایت در این باره ذی‌نفع نیست بلکه باید هم طرف تولیدکننده و هم مصرف‌کننده را داشته باشد. 
 
خودرو در کشور ما با کیفیت فعلی گران نیز هست که هزینه‌های بالای آن از جیب مصرف کننده اخذ می‌شود. در شرایط فعلی واردات خودرو کاهش یافته، قیمت حاشیه بازار افزایش یافته و سازمان حمایت و تنظیم بازار نیز در این‌باره ورود نمی‌کند؛ بنابرین قطعه‌ساز نیز متضرر شده که درخواست ما این است که سازمان حمایت بر اساس شاخص‌های تعیین‌شده ورود کند. وقتی قیمت بالا رفته و تولید کاهش یافته، تعیین قیمت براساس ۵ درصد زیر قیمت بازار اشتباه است. اگر در جایی که افزایش قیمت واقعی است افزایش قیمت محاسبه شود، حتی به قیمت خیلی پایین‌تر از حاشیه‌ی بازار خواهیم رسید. در جلساتی که داشتیم، قرار بر این شد که شاخص‌های مواد اولیه مشخص شود و بر اساس قیمت تمام‌شده، قیمت خودرو تعیین شود. مجلس معتقد است رابطه منطقی بین عرضه و تقاضا باید باشد تا از افزایش قیمت‌ها در صنعت خودرو خارج شویم؛ بنابراین شاخص‌ها باید بر اساس قیمت تمام‌شده باشد».
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
عارف : واقعا مرسی که اسباب شادی ما رو فراهم میکنی😅😅😅😅😅😂😂😂
رضا : امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چه ارتباطی به وزارت صمت و اَبَر کمپانی سایپا داره؟
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساناز : برا منم نیومده شما پرداختی اولتون چند بود؟
مهسا X33 اتومات : سلام دوستان. ایکس 33 اتومات تا چه تاریخی تحویل دادند؟ آیا کسی تاریخ سیستمی شهریور ماه تحویل گرفته؟
رسول : سلام لطفاشماره پذیرش بزارید
امیر ساینا85گانه 90 روزه : من خودم 8مهر هستم هنوز فاکتور نشدم اما امروز خودم تو کانالها دیدم بچه های 24 شهریور فاکتور شدن
تیگو 7 پرمیوم .کرمانشاه : سلام تاریخ قرار داد 20 شهریور تاریخ تایید لیزینگ بانک صادرات 8 مهرماه تاریخ 28 ابان وامم واریز کردن و الان تمام مراحل انجام شده و همه مراحل وضعیت خودرو سبز هست جز تحویل خودرو حتی پلاک هم شده کارت ماشین هم تحویل پست دادن دوستان چقدر زمان میبره خودرو رو تحویل بدن ممنون میشم اطلاع بدین
محمد رصاناصرزاده : سلام در جواب سوال شما باید عرض کنم دیگر حوصله ای نمانده که از این شرکت شیاد ودزدگلایه وشکوه کنیم ومتوجه شدم که پشت این شرکت شیاد افراد رده بالای قوی هستند این شکایت ها وحرفها به جایی نمیرسد
207 tu3 : آخرین روز پرداخت کن که نیمه دوم بهمن فاکتور و مدل 404 بشه
یعقوب : سلام‌دوستان انگار همه موافق گرانی خودرو شدن چون همه به فکر فاکتور شدن و رنگ خودرو ....هستن ؟ یه عده به خاطر همه تلاش میکنن ولی یه عده ی دیگه فقط به فکر خودشان هستن واقعا که
پارسا : باسلام و احترام دیروز آماده برای صدور فاکتور برای من بروز رسانی شد به 1403/0830 تبدیل شد ، بنظرتون چقدر دیگ فاکتور مبشه؟
یعقوب : کسی نیست تو کمپینگ گرانی خودرو اعتراض به حقی به خاطر قشر ضعیف جامعه و سو‌ استفاده از ضعف مردم داشته باشه ؟