بررسی کامیون اویکو Powerstar

بررسی کامیون اویکو Powerstar

اتوبوس و کامیون ساز ایتالیایی، IVECO در زمینه خودروهای تجاری موفق بوده است و محصولات وی، خصوصاً ون های این خودروساز، در سراسر دنیا مشغول به خدمت در زمینه های مختلف خدماتی و امدادی می باشند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی کامیون اویکو پاوراستار مدل 2010 بپردازیم. شروع فعالیت این کمپانی به سال 1975 باز می گردد و تجربه کم تری از بسیاری از رقبا دارد. پس نباید از او انتظار زیادی در حد بنز یا ولوو داشت ولی این بدان معنا نیست که اویکو از قافله عقب مانده است!

بررسی کامیون اویکو Powerstar

پاوراستار تنها کامیون دماغه دار اویکو می باشد و برای انجام کارهای سنگین ساخته شده است. طیف وسیعی از پیشرانه ها برای این کامیون در نظر گرفته شده است که قادرند بین 450 الی 560 اسب بخار نیرو تولید کنند. در این کامیون از گیربکس الکترونیکی اتوماتیک Euro Tronic II استفاده گردیده که کارایی و راندمان بسیار بالا دارد. پاوراستار 6x4 و دارای یک کابین Active Day و یک کابین Active Time Sleeper با دو نوع سقف کوتاه و متوسط می باشد. به لطف موتور قوی و ساختار مستحکم، این کامیون قادر است تا 90 تن بار حمل کند.

 

طراحی خارجی

بررسی کامیون اویکو Powerstar

به لطف موتور جلو بودن پاوراستار و شباهت آن با محصولات آمریکایی، این کامیون محبوبیت زیادی دارد. چهره زمخت آن با استفاده از قطعات فلزی، بسیار زیبا شده است. دماغه کشیده و جلوپنجره بزرگ که نوشته IVECO را بر روی خود دارد، در کنار هواکش های ورودی کنار دماغه، نمای ظاهری را خاص تر کرده است.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

طراحی چراغ های جلو مستطیل شکل و بسیار ساده می باشد و با استفاده از چراغ های مه شکن گرد، تاکید می کند که این یک خودروی تجاری است. در طراحی گل گیرها نیز سعی شده تا اصول آیرودینامیکی رعایت گردد. اگزوزهای عمودی پشت کابین نیز یادآور کامیون های آمریکایی می باشند.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون اویکو Powerstar

با ورود به کابین توسط پله و دستگیره هایی ارگونومیک، فضای 2.3 متری با کف مسطح را خواهید دید  که به راحتی به تمام قسمت های آن دسترسی دارید. داشبورد از دیگر مدل های اروپایی اویکو به عاریت گرفته شده است و بر روی آن دکمه هه و ادوات کنترل کننده به خوبی در کنار هم قرار گرفته اند.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

مواد به کار رفته در کابین از مدل Acco بهتر است ولی هنوز هم کمی زمخت می باشند و استفاده از رنگ خاکستری در اکثر قسمت ها نیز به حس ارزان بودن این مواد دامن می زنند که البته در برخی از رقبای اویکو نیز این موضوع به چشم می خورد. صفحه کیلومترشمار طراحی مدرنی دارد و نشانگرها بسیار واضح، خوانا و در معرض دید کامل راننده قرار دارند. صندلی راننده یکی از راحت ترین ها در کلاس خود است و در جهات زیادی قابل تنظیم می باشد. غربیلک فرمان نیز قابل تنظیم بوده و طراحی مدرنی دارد.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

موقعیت قرارگیری راننده بالا است و به همین دلیل دید بهتری به جاده دارد. در بحث فضای داخلی و کمد و قفسه نیز اویکو از رقبا کم نیاورده است. در کابین های دارای تخت خواب (Sleeper Cab) از یک تخت بسیار راحت و بزرگ استفاده گردیده است و در زیر آن یک فضای 100 لیتری برای نگهداری اشیا در نظر گرفته شده است.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون اویکو Powerstar

برای پاور استار، موتورهای Cursor و Cummins ISX یورو 5 در دسترس می باشند و قدرتی بین 450 الی 560 اسب بخار تولید می کنند. در موتورهای Cursor به جهت صرفه جویی در مصرف سوخت،از تکنولوژی Selective Catalytic Reduction استفاده گردیده است. این سیستم خروجی اگزوز را تصفیه می کند و قدرت و کارایی موتور را بالا برده و هم چنین هزینه نگهداری را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

موتور 15 لیتری Cummins ISX با بهرهگیری از سیستم EGR، موفق به کسب استاندارد یورو 5 گردیده است. هم چنین این موتور از توربوشارژر بهره می برد تا بتوان از حداکثر توان موتور بهره برد و از ترمزموتور بسیار نیرومندی سود می برد که قادر به تولید 600 اسب بخار نیروی ریتاردر است. با استفاده از گیربکس Euro Tronic II که 16 سرعته و اتوماتیک می باشد، نیروی موتور با کم ترین اتلاف نیرو به چرخ ها منتقل می شود.

 

کیفیت سواری

بررسی کامیون اویکو Powerstar

اویکو پاوراستار با داشتن سیستم تعلیق کارآمد و قفل دیفرانسیل، در کنترل کامل راننده می باشد. برای داشتن سواری نرم تر، کابین از سیستم تعلیق چهار نقطه ای بهره می برد که مخصوص کارهای سنگین است و تنش های جاده و کامیون را به خوبی جذب می کند. فرمان پذیری و هندلینگ نیز بسیار خوب و در حد رقبا بوده و پاوراستار را آماده رقابت با رقبای سوئدی و آلمانی می کند.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

در خاتمه باید بگوییم به لطف کابین دماغه دار و محبوبیت بالای آن و جذابیت طراحی، پاوراستار می تواند یکی از چند گزینه پیش روی رانندگان حرفه ای باشد. کابین راحت و جادار بوده و در کنار قدرت بالای موتور، می توان گفت اویکو پاوراستار تمام ویژگی های یک کشنده تمام عیار را دارد و تنها ایرادی که می توان به آن گرفت، مربوط به کیفیت پایین قطعات و مواد به کار رفته در داخل کابین است.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی کامیون اویکو Powerstar


منبع

TopSpeed

برچسب : کامیون , کشنده , اویکو , پاوراستار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

15 نظر

محسن
1

سلام دوستان من فقط یه چیز بگم اون موقع که بنز ماشین میساخت ولوو دوچرخه هم نمیساخت درضمن یه ستاره از اسمون افتاده پایین اونم بنزه
00:02  1396/04/21
گزارش
پاسخ دادن
پیام
3

ایویکو کارس عالیه
02:51  1396/01/20
گزارش
پاسخ دادن
سعید
2

اصلا ایوکو در حد و اندازه های ولوو نبوده و نیستو به این زودیها هم نمیتونه باشه
در ضمن مقایسه بین ولوو و مرسدس تو بخش مطلب مربوطه اومده دوستان خواستن بیان اونجا بحثو ببینن
تو نسل جدید که مرسدس اصلا قابل رقابت با ولوو نیست
تو نسل قبلی هم با دلایل ذکر شده ولوو سرتره...
خدمت دوست عزیزی که گفته تو گاراژها ولوو بیشتر از ایوکو هست عرض شود که ایوکو یک بیستم ولوو تو کشور فروش نداشته به همین دلیل هم ولوو رو تو همه جا بیشتر میبینی.
14:54  1393/05/03
گزارش
پاسخ دادن
بدرام جعفری فاخر
1

به ایویکو نمی رسه
16:59  1393/04/26
گزارش
پاسخ دادن
بنز
1

اقا محمدمکانیک انواع سیستم ترمزتوچه میدونی ازدمای موتورچطور میگی ولووازبنز سرتره تاحالااکتروس سوارشدی
19:54  1393/01/19
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
4

خدمت دوستان عرض کنم که نیازی نیست این خودرو وارد ایران بشه، چون STRALIS به تازگی اومده و ما در ایران نیاز به خودروهای مدل اروپایی داریم نه مدل آمریکایی(دماغه دار).
از حمیدآقا ممنونم که جواب خوبی به حسین آقا دادن، حتی با کیفیت ترین خودروی چینی نمیتونه با بی کیفیت ترین خودروی اروپایی رقابت کنه، چه برسه به ایویکو که یکی از با کیفیت ترین خودروهای اروپایی هستش.
و شما محمدآقا، خوب و بد بودن یک ماشین رو فقط با بالا نیامدن آمپر آب سنجش نکنید! شما که دستی در تعمیرات دارین، بهتره یه نگاه منصفانه نیز به گاراژها و FHهایی که چقدر زود به تعمیر موتور میفتن بندازین! و در ضمن ترمز STRALIS هیچ ایرادی نداره، دارم استفاده میکنم که میگم.
23:18  1392/12/29
گزارش
پاسخ دادن
ابراهیم ضیایی
1

کسی که ولوو سوار باشه لذت ترمز ولوو میدونه چیه تا ماشینهایی از قبیل بنز مانند آکثور یا اویکو استرالیز
این را بدانید که هیچ ترمزی به پای کامیونهای ولوو نخواهد رسید از قدیمیش تا جدیدش
13:17  1392/12/28
گزارش
پاسخ دادن
محمد
1

اقا بیخود بحث نکنید ولوو از همه کامیونها سره من یه مکانیک سیستم ترمز انواع کامیونها هستم هر روز با این کشنده های مختلف سرو کار دارم هر کشنده وکامیونی که بگی من دیدم و با هاش سرو کله زدم باید بهتون بگم ولوو بدون هیچ مشکلی تمام گردنه هارو میاد بالا بقول یکی از رانندهها انگار امپر ابشو چسب دو قلو زدن تکان نمیخوره حالا بنز یا کامیونهای دیگه هم شاید بیاد ولی باید بخودش فشار بیاره یک مثال براتون میزنم مثل این می مونه یه قهرمان وزنهبرداری یه وزنه خیلی سنگینو ببره بالای سرش بدون هیچ مشکلی ولی یه اماتور بخاد همون کارو انجام بده شاید بتونه ولی بسختی شاید هم براش مشکلی پی ش بیاد همچنین در سیستم ترمز و ای بی اس وبقیه چیزها بازم ولوو سره
20:41  1392/12/07
گزارش
پاسخ دادن
علی
8

پ با بنز و اسکانیا هم برو مبینی راحت میاد بالا ...گردنه حیرا رو با اسکانیا رفتیم اصن متوجه گردنه نشدیم.....اول بشین پشت ماشین بد نظر بده
11:47  1394/12/03

گزارش
حسین
1

ماشینای بدی نیستن ولی هیچ وقت به پای فراز یا دنگ فنگ نمیرسن😁
13:19  1392/07/26
گزارش
پاسخ دادن
مرتضی
1

دنگ فنگ به نظرم خیلی ماشین بدیه نه راحتی داره نه موتوری خوب تنها چیزی که ازشون فهمیدم باید با اونا مثل یک بچه رفتار کنی تابهت کاربده
11:36  1392/08/01

گزارش
حمید
6

ببخشید ها شما ایویکو را که هر ساله به عنوان کشنده سال اروپا انتخاب میشه رو دارین با کشنده های چینی مقایسه می کنید
13:10  1392/08/26

گزارش
بدرام جعفری فاخر
0

به نظر خودت اشتباه نمی کنی
17:03  1393/04/26

گزارش
امید
4

شما این را با دانگ فنگ و هوو چینی مقایسه می کنی اف اچ اسکانیا رنو ایویکو ماشین های روز دنیاند
14:03  1393/05/27

گزارش
سعید
3

کامیون خوبیه و کاش پاش به ایران هم باز بشه تا شاید بتونه در غیبت طولانی مدت با دماغهای دوست داشتنی این کامیون بازار خوبی برا خودش پیدا کنه
البته اگه در تو آمریکا عرضه بشه فکر نکنم بتونه با کنوورث یا ماک و پتر بیلت و دیگر رقبا رقابت کنه،
داشبوردش هم زیاده از حد شلو غ و اغراقی طراحی شده ولی همونطور که اشاره کردم تو بازار ایران و خاورمیانه خوب جایی میتونه برا خودش باز کنه.
13:27  1392/07/21
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 50 نظر
محسن ا 11 نظر
Jalil fathi 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تبدیلی GL❌❌ : دوستان در سایت ثبت نام کنید تا کسی نتونه به اسم شما در سایت پیام بده و سو استفاده کنه
Samirax5 : چون ماشین شما و تعداد دیگه ای رو ندادن دلیل بر دروغگویی بقیه نیست، مشکل از بی نظمی کارخونست
Bac x3 ارمان : سلام دوستان از ثبت نامی های مرداد ماه bac x3 کسی هست که ماشینش شاسی شده باشه ؟
Samirax5 : اگه صدامون به جایی برسه بله امکانش زیاده چون خلاف قانون قرارداد بسته پس دوستان لطفا شده روزی دو سه بار هم با نام های افراد خانوادتون هم شده تماس بگیرید مطمئنا تماس ها زیاد باشه اثر گذاره یک ماه صبح تا غروب میریم سرکار برای ماهی 30 تومن ، وقت گذاشتن برای چند تا تماس ممکنه بیشتر از صد میلیون به جیبمون برگردونه
محسنj7 : دوست عزیز من تعزیرات 124 شکایت کردم گفت مربوط ب ما نمیشه عدم اجرای مصوبات دستگاه های دولتی سریعترین راه 136 بازرسی کل کشور هست . چون وزارت صمت هم با خودرو ساز ها دستسون تو ی کاسه هست. شورتی رقابت هم قدرت اجرایی نداره. فقط و فقط بازرسی کل کشور با شماره 136 ک سریعا پیگیری میکنند و پاسخگو هستند. تعداد تماس ها زیاد باشه حتما اقدام میکنند.
رز زرد : واقعا که بعضی ها مریضن به اسم کاربری یکی دیگه نظر میدن😐 آقا حمید من هفته چهارم خرداد بودم چندبار پیام جی ال اومده تبدیل نزدم و هنوز هم منتظر پیام جی هستم حالا یکی به اسم من بیاد نظر بده ساینا و کوییک بگیرید منی که خودم حتی جی ال هم قبول نکردم
سیا : سلام دوستان مهم تحویل خودرو هست فاکتور شدن به سودماکه نیست بلکه به ضرر ماهم هست چون باید اونا سر تاریخ جریمه تاخیر بدن با این شگرد یکی دو ماه هم فرصت می خرند و نه خودرو میدن ونه سود تاخیر حدود2 ماه پیش فاکتور کردن یکماه پلاک هنوز هم از تحویل خبری نیست که شخصا ششم فاکتور شدم .
شاهین GL : تا اخر این هفته اگه سایپا کم کاری نکنه خرداد همشون فاکتوره
امیر،اردیبهشت : زنگ میزنیم سایپا میگیم ۸ اردیبهشت فاکتور نشده رفتین رو ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت میگه چنین چیزی نیست ما به نوبت فاکتور میکنیم در صورتی داره فاکتور میشه و ۸ از قلم افتاده
بهزاد : دوستان هرکی x5 ثبتنام فروردین تحویل گرفته لطفا اطلاع بده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهروند ایرانی : اعتیاد باعث افول شخصیت انسان میشود
ساینا دوگانه تحویل مردادماه : فعلا " از تحویل ساینا دوگانه تحویل مردادماه که در شهریور ماه تکمیل وجه شده خبری نیست.
حامد : زنگ بزن 96550 بهت میگه . البته بعد از اینکه ماشین را تحویل گرفتی زنگ بزن
ساینا : سلام. ما که مهر ماه بودیم هنوز نیومده
دنا 6 دنده رسدل : سلام داداش ترو خدا جوابمو بده خیلی گیرم پرداخت اول و دومت چه تاریخی هست بنده هم دعوتنامه منقضی شده لود
خادمی : سلام آقا احسان دعوت نامه شما 280میاد من هم ثبت نام اردیبهشت هستم کویک اس دعوت نامه من 263امد اول آبان واریز کردم هنوزم خبری از فاکتور نیست کلا من 470واریز کردم
اطلس بهمن : بخاطر یه ماشین؟ همه گرفتارن چرا آخه ؟
علیرضا : درود دوستان فروش فوری طرح مادران تحویل 19آذر زده میرم داخل سایت همش میگه اشتباه است نمیتونم ببینم ماشین تو چه مرحله ای است راهنمایی میکنبد فقط یه پیامک28امد مدارک تحویل ایران خودرو شد
Soheilدنامشکی : سلام بله اومده بود..منم اهمیت ندادم..بعداز 15روز رنگ خودمو دادن..برای مهرماه بود
یاسمن تهران : طرح مادران دوگانه پذیرش 8 دی تکمیل وجه 8 مرداد چقد دیگه تاخیر دارد ایا این ماه فاکتور میشود