معایب و محاسن پژو207 در ایران

 

آیا 207 انتظارات مشتریانش را برطرف می‌کند؟

 

رپورتاژ - خانواده معروف و دوست‌داشتنی 206 برای ایرانی‌ها سال‌ها خاطرات زیادی رقم زد. میزان بالای خرید آن از سوی مردم 206 را تا مدت‌ها در رتبه دوم فروش قرار داد. سال 1390 طمع افزایش فروش خانواده پژو و ایران‌خودرو را وارد همکاری دیگری برای تولید و تشویق به خرید پژو 207 کرد. اما کدام خودرو از کیفیت بیشتری برخوردار است؟ سؤالی که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

اگر یک 206 و 207 را کنار هم بگذاریم تغییرات آن را از چراغ‌ها و آینه بغل متوجه می‌شویم. 207 با مدل انتزاعی و فانتزی طراحی شد تا از قافله طراحی‌های روز جا نماند. اما همان‌طور که ترک عادت موجب مرض است، گروهی انتظار نداشتند که با خودروی ظاهراً متفاوتی روبرو شوند. آنها به همان طراحی قبلی عادت کرده بودند و اعتقاد داشتند که پژو نتوانسته رضایتشان را در این مدل جدید جلب کند.

به گفته منتقدان چیزی که باید بیشتر از همه در 207 مورد انتقاد قرار بگیرد این است که تولیدکننده در زیر بندی خودرو تغییرات زیادی اعمال نکرده است. با تحمیل تحریم‌های یک‌جانبه و غیرعادلانه شرکت پژو همکاری خود را قطع کرد و باعث شد که 207 به جای قطعات فرانسوی، سراغ قطعه‌سازان چینی برود. همین کیفیت 207 را چندین رتبه کاهش داد.

با این حال با امضای برجام خط تولید 207 با توافق پژو و ایران‌خودرو دوباره راه‌اندازی شد و 207i به عنوان همکاری مشترک ایران و فرانسه به بازار قدم گذاشت. خرید پژو 207 از سری جدید با آپشن‌های جدیدتر و تغییرات جزئی در ظاهرش همراه بود.

یکی از تغییرات جزئی صفحه نمایشی بود که به جای نشانگر ساعت در تیپ دو و پنج ظاهر شده بود. طراحی ظاهری 207 از بسیاری از خودروها مانند ساندرو زیباتر است. حجم موتور در 207 بیشتر شده و این به افزایش شتاب آن در مقایسه با 206 تیپ دو کمک کرده است اما از نظر مصرف بنزین مانند یک 206 تیپ پنج عمل می‌کند.

207 جدید چه چیزی کم دارد؟

سری جدید 207 تغییری در حجم خودرو نداده است. یعنی اندازه اتاق آن هنوز برای افراد قد بلند یا درشت استاندارد نیست.

خرید پژو 207 لزوماً به معنای تغییرات گسترده نبود. برای مثال رانندگان آن از صداهای عجیب غریب داخل اتاق شکایت دارند که ناشی از داشبورد و استفاده از پلاستیک خشک برای طراحی المان‌های داخلی است.

اگرچه 207 یک نمایشگر لمسی در سری جدید اضافه کرد اما برخی از رانندگان آن می‌گویند که به مرور زمان صفحه لمسی آن از کار می‌افتد.

گروهی دیگر نیز می‌گویند مشکلاتی در تعویض دنده داشته‌اند که ناشی از گیربکس خودرو بوده است. 207 اتوماتیک نیز به نظر برخی از آنها دنده‌ را با یک توقف کوتاه زمانی عوض می‌کند.

برای خرید پژو 207 باید 47 میلیون (دنده‌ای) و 54 میلیون (اتوماتیک) هزینه کرد. 207 اتوماتیک هم قیمت 206 اتوماتیک بوده اما از نظر توان و شتاب 207 بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. 207 دنده‌ای نیز در حال حاضر حدود 600 هزار تومان گران‌تر از 206 تیپ پنج است. البته به دلیل تفاوت قیمت بازار و نمایندگی این اختلاف بسیار بیشتر می‌شود. طوری که 207 را در بازار به قیمت 72 میلیون و پژو پارس اتوماتیک را 64 میلیون تومان معامله می‌کنند. همچنین اگر 207 دنده‌ای را از بازار بخرید باید 58 میلیون تومان پول بدهید که در مقایسه با تیپ پنج 10 میلیون تومان گران‌تر است.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو207 , ویرلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا اتومات 30 روزه : تعزیرات ثبت شکایت میکنید در بارگزاری مدارک حکم تعزیرات مبنی بر گران فروش و فاکتور فروش رو بارگزاری کنید
ایگل کرمان : سلام دوستان تاریخ 25 تیر فاکتور شدم تا الان یک ماه گذشته ماشین تحویل ندادن کسی اطلاع داره چقدر طول میکشه تا تحویل بدن؟
مهدی 25 اسفند : شوخی کردن من 25 اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم
شاهین پلاس تکمیل وجه 2 اردیبهشت : با تکمیل خودروهای کف و فروش خودروهای تکمیل شده ، بستر پرداخت به زنجیره تامین و جبران کاهش تیراژ تولید، در ماه های پیش رو فراهم می شود تعطیلات تابستانه سایپا، فرصتی راهبردی برای نوسازی خطوط و ارتقای کیفیت محصولات فراهم کرده است. این وقفه چندروزه، علاوه بر استراحت نیروی کار، به تکمیل خودروهای کف، انجام تعمیرات اساسی و نصب تجهیزات جدید اختصاص یافته است. سایپا با این برنامه ریزی سالانه، ضمن جبران بخشی از وقفه های تولید ناشی از عوامل غیرمترقبه، شرایط را برای آغاز نیمه دوم سال با حداکثر ظرفیت مهیا می کند و تحویل خودروها به مشتریان را با سرعت بیشتری پیش می‌برد. علاوه بر این، با تکمیل هرچه بیشتر خودروهای کف و فروش آن ها، نقدینگی کافی برای پرداخت مطالبات زنجیره تامین این خودروسازی نیز فراهم می شود. فرصتی طلایی برای تعمیرات و نوسازی خطوط سیدرضا حسینی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی این گروه، در گفت وگو با خبرنگار «دنیای خودرو» بیان داشت: «تعطیلات تابستانی در گروه خودروسازی سایپا یک رویه ثابت و برنامه ریزی شده است که هرساله در ا
خانم افشار : ببخشید واریزی اولیه تون کدوم ماه بود؟
ناصر : منم تبدیل به کوییک 19 تیر زدم 21 تیر هم سخا فرستادم هنوز خبری نیست
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
مهدی پلاس : سلام امروز زنگ زدم سایپا امپراتور گفت تا25اسفند فاکتور شده گفتن شماهم صبور باشید تافاکتوربشیدبهش گفتم چقدر صبور باشیم هرچه گفتم چه مشکلی هست که فاکتور نمیکنید فقط گفت صبورباشیم صبوردیگه بنظرم زنگ نزنیم سنگین ترهستیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حامد : دی ماه منتظر نحویل ماشینت باش
جمشیدی : دوستان برای من 5 روزه داره روی صدور اسناد میچرخه البته برای من سورن چقد طول میکشه دستن برسه
مهدی : تقریبا چهل روز قبل موعدتحویل
جمشیدی : سلام دوست عزیز برای من تقریبا 5 روز داره روی صدور اسناد میچرخه کی میرسه دستم
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : چند روز پیش بعضی ها پیام دادن اونا هم حمل با قطار بودن
اس : کوییک اس خالی رو میگم نه آر اس
اطلس دی : سید رضا حسینی مدیر ارتباطات سایبا جنگ دوازده روزه رو بهانه نکن شما قبل از جنگ به تعهدات عمل نکردید از حلقومت میکشم بیرون حروم خورا
الیاس بلوچ : کویک S تکمیل وجه 2 مرداد دیروز فاکتور شدم
کوییک آر اس : دوست عزیز مشخص نمی کنه گاهی اوقات با یک ماه تاخیر و گاهی اوقات با سه چهار ماه تاخیر
کوییک آر اس : دوستای عزیز مشخص گاهی اوقات یک ماه تاخیر و گاهی اوقات با چهار پنج ماه تاخیر