معایب و محاسن پژو207 در ایران

 

آیا 207 انتظارات مشتریانش را برطرف می‌کند؟

 

رپورتاژ - خانواده معروف و دوست‌داشتنی 206 برای ایرانی‌ها سال‌ها خاطرات زیادی رقم زد. میزان بالای خرید آن از سوی مردم 206 را تا مدت‌ها در رتبه دوم فروش قرار داد. سال 1390 طمع افزایش فروش خانواده پژو و ایران‌خودرو را وارد همکاری دیگری برای تولید و تشویق به خرید پژو 207 کرد. اما کدام خودرو از کیفیت بیشتری برخوردار است؟ سؤالی که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

اگر یک 206 و 207 را کنار هم بگذاریم تغییرات آن را از چراغ‌ها و آینه بغل متوجه می‌شویم. 207 با مدل انتزاعی و فانتزی طراحی شد تا از قافله طراحی‌های روز جا نماند. اما همان‌طور که ترک عادت موجب مرض است، گروهی انتظار نداشتند که با خودروی ظاهراً متفاوتی روبرو شوند. آنها به همان طراحی قبلی عادت کرده بودند و اعتقاد داشتند که پژو نتوانسته رضایتشان را در این مدل جدید جلب کند.

به گفته منتقدان چیزی که باید بیشتر از همه در 207 مورد انتقاد قرار بگیرد این است که تولیدکننده در زیر بندی خودرو تغییرات زیادی اعمال نکرده است. با تحمیل تحریم‌های یک‌جانبه و غیرعادلانه شرکت پژو همکاری خود را قطع کرد و باعث شد که 207 به جای قطعات فرانسوی، سراغ قطعه‌سازان چینی برود. همین کیفیت 207 را چندین رتبه کاهش داد.

با این حال با امضای برجام خط تولید 207 با توافق پژو و ایران‌خودرو دوباره راه‌اندازی شد و 207i به عنوان همکاری مشترک ایران و فرانسه به بازار قدم گذاشت. خرید پژو 207 از سری جدید با آپشن‌های جدیدتر و تغییرات جزئی در ظاهرش همراه بود.

یکی از تغییرات جزئی صفحه نمایشی بود که به جای نشانگر ساعت در تیپ دو و پنج ظاهر شده بود. طراحی ظاهری 207 از بسیاری از خودروها مانند ساندرو زیباتر است. حجم موتور در 207 بیشتر شده و این به افزایش شتاب آن در مقایسه با 206 تیپ دو کمک کرده است اما از نظر مصرف بنزین مانند یک 206 تیپ پنج عمل می‌کند.

207 جدید چه چیزی کم دارد؟

سری جدید 207 تغییری در حجم خودرو نداده است. یعنی اندازه اتاق آن هنوز برای افراد قد بلند یا درشت استاندارد نیست.

خرید پژو 207 لزوماً به معنای تغییرات گسترده نبود. برای مثال رانندگان آن از صداهای عجیب غریب داخل اتاق شکایت دارند که ناشی از داشبورد و استفاده از پلاستیک خشک برای طراحی المان‌های داخلی است.

اگرچه 207 یک نمایشگر لمسی در سری جدید اضافه کرد اما برخی از رانندگان آن می‌گویند که به مرور زمان صفحه لمسی آن از کار می‌افتد.

گروهی دیگر نیز می‌گویند مشکلاتی در تعویض دنده داشته‌اند که ناشی از گیربکس خودرو بوده است. 207 اتوماتیک نیز به نظر برخی از آنها دنده‌ را با یک توقف کوتاه زمانی عوض می‌کند.

برای خرید پژو 207 باید 47 میلیون (دنده‌ای) و 54 میلیون (اتوماتیک) هزینه کرد. 207 اتوماتیک هم قیمت 206 اتوماتیک بوده اما از نظر توان و شتاب 207 بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. 207 دنده‌ای نیز در حال حاضر حدود 600 هزار تومان گران‌تر از 206 تیپ پنج است. البته به دلیل تفاوت قیمت بازار و نمایندگی این اختلاف بسیار بیشتر می‌شود. طوری که 207 را در بازار به قیمت 72 میلیون و پژو پارس اتوماتیک را 64 میلیون تومان معامله می‌کنند. همچنین اگر 207 دنده‌ای را از بازار بخرید باید 58 میلیون تومان پول بدهید که در مقایسه با تیپ پنج 10 میلیون تومان گران‌تر است.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو207 , ویرلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایمان : کارت و برگ سبز نوشته نقره‌ای متالیک سند کمپانی نوشته نقره‌ای تیتانیوم
صادق : مشکل اصلی اینه ک خوب میدونن کاری از دستمون بر نمیاد براحتی آب خوردن دروغ میگن و تازه نقل قول اون بیشرفها رو هم که تو گروه اعلام میکنی یکسری یجوری هجمه میارن بهت ک انگار مقصر اون بنده خدایی هست ک خواسته اطلاع رسانی کنه تنها کارکرد اینجور گروهها فقط اینه که هر کسی با صداقت بیاد زمان فاکتور شدن و تکمیل وجه خودش رو با شرافت اعلام کنه خودم تکمیل وجه 22 اسفند ماه هستم.
سروش : من طی چندین بار تماس با 096550 هر بار که تماس گرفتم یک حرف ثابتی رو پاسخ نشنیدم یک بار میگن تا 2 بهمن فاکتور شده یکبار میگن تا 6 بهمن ، یکبار تا نیمه بهمن و دو سری قبلی گفت بهمن تمام شده رفتن برای اسفند ماهی ها ولی طی آخرین تماس گفتن تا اواسط بهمن فاکتور شده. اصلا اوضاع شیر تو شیری هست داخل سایپا یکسری بهمن گفتن به علت نبود سانروف این تاخیرات ایجاد شده فقط خدا میدونه مشکل اصلی چی هستش
تارا اتومات تحویل سی اسفند : گاومو ن زا یید ..بخدا ..زنگ زدم ایران خودرو بعد از کلی سر صدا کردن گفتند خط تولید مون به مشکل خورده رفت تا تیر فاکتور بشید خدا کنه اشتباه کرده باشه....
سهند دی : سلام چند نفرو شنیدم که 25 فروردین تکمیل وجه کردن ماشینم تحویل گرفتن
تارا v4 30اسفند : گاومو ن زا یید ..زنگ زدم ایران خودرو بعد از کلی سر صدا کردن گفتند خط تولید مون به مشکل خورده رفت تا تیر فاکتور بشید خدا کنه اشتباه کرده باشه....
صادق : سلام به من هم همینو گفتن دقیقا تازه اپراتورهای سایپا راه افتادن
صادق : سلام بله به من هم مهینو گفتن
سروش : من طی چندین بار تماس با 096550 هر بار که تماس گرفتم یک حرف ثابتی رو پاسخ نشنیدم یک بار میگن تا 2 بهمن فاکتور شده یکبار میگن تا 6 بهمن ، یکبار تا نیمه بهمن و دو سری قبلی گفت بهمن تمام شده رفتن برای اسفند ماهی ها ولی طی آخرین تماس گفتن تا اواسط بهمن فاکتور شده. اصلا اوضاع شیر تو شیری هست داخل سایپا یکسری بهمن گفتن به علت نبود سانروف این تاخیرات ایجاد شده فقط خدا میدونه مشکل اصلی چی هستش
بهزاد : دقیقا به منم همین و گفت من۲۲ اسفندم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس جی : خوب بعدش چی شدنتیجه داد همون پلاکارت گم نکنی منم هفته دیگ برم اونجا
شاهین جی : عجب کردی عوضیارو بگو از این بدتر می‌کنیم اینجا رو رو سرتون خراب می‌کنیم
شخص ساده : 23 بهمن که نداریم احتمالا باهات شوخی کرده 😵‍💫تا 18 بهمنه بعدش 27 بهمن اگه قرار باشه پیش فروش ادامه داشته باشه
27 بهمن : همچنان منتظر اتمام 18 بهمن 😐😑 پیر شدیم دیگه 23 خرداد پارسال ثبت نام کردم یک سال 26 روز کم
حامد : 🔴تولید خودرو رانا از سر گرفته شد بر اساس گزارش منتشر شده درباره آمار تجمیعی فروردین ماه، در نخستین ماه از سال 1404 خودروی «رانا» در فهرست تولید ایران‌خودرو دیده نمی‌شد. این در حالی بود که بزرگ‌ترین مجموعه خودروسازی کشور فروردین‌ماه سال گذشته 960 دستگاه رانا تولید کرده بود. غیبت«رانا» در فهرست تولید ایران‌خودرو زمانی سوال برانگیز شد که این مجموعه خودروسازی در ماه نیمه‌تعطیل فروردین نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16درصد رشد تولید ثبت کرد. بر همین اساس، برخی از رسانه‌ها و کاربران در شبکه‌های اجتماعی درباره توقف دائمی خطوط تولید رانا گمانه‌زنی کردند. حال بر اساس توضیحات مدیران ایران خودرو، مشخص شد خط تولید رانا در زمستان سال گذشته به سایت خراسان منتقل شد و در فروردین‌ماه فرایند آماده‌سازی خطوط و اخذ مجوز تولید از سازمان استاندارد طی شده و حال تولید این محصول در خطی جدید از سر گرفته شده است.
حسین : محمد چرا داداشم نیامد داخل
محمد 19مهر : اتفاقا کم مونده بود درگیر هم بشیم اولش دعوای لفظی کردیم بعد منو تهدید هم کردن که چرا پلاکارد گرفتی و داری تشویش عمومی میکنی و این حرفا
نازنین : آقا محمد خبری نشد
منتظر پلاک : سلام دوستان من 19 /12/تکمیل وجه کردم ماوتفاوت هم 2/3پرداخت کردم 2/7فاکتور شدم الان 20 روز که پلاک نکردن زنگ هم که میزنم میکن پلاک نداریم بزنیم لطفا برای پلاک شدن یه راهنمایی کنید
جی ایکس : منم زنگ زدم واسه اردیبهشت میگه حق باشماست صبور باشین