خودروهای آینده چگونه خواهند بود؟

 

خودروهای آینده چگونه خواهند بود؟

 
خانه  فناوری در صنایع  حمل و نقل  خودروهای آینده چگونه خواهند بود؟
خودروهای آینده چگونه خواهند بود؟حمل و نقل, نگاه خبرگان2 8184 بار دیده شده 8
خودروهای آینده  مشابه خودروهای امروز نخواهد بود.
 
تا ده سال آینده صنعت خودرو دستخوش تغییر بزرگی خواهد شد: خودروهایی که در این صنعت ساخته می‌شوند، شرکت‌هایی که این خودروها را می‌سازند و مشتریانی که این خودروها را می‌خرند، کاملاً متفاوت به نظر خواهند رسید. فناوری عامل پیشران این تغییر خواهد بود اما تغییر در چهار زمینه شکل داده خواهد شد. خودروهای سال ۲۰۲۵ اینگونه خواهند بود:
 
خودروهای آینده | خودروهای در حال تغییر
خودروهای سال ۲۰۲۵ مشابه خودروهای امروز نخواهد بود. ذیلاً برخی روندهایی که نحوه رانندگی ما را تغییر می‌دهند ذکر شده‌اند.
 
روند شماره ۱: بنزینی، برقی
 
نگرانی‌ها در مورد گازهای گلخانه‌ای و آلودگی محیط‌زیست صنعت خودرو را از منظر نوع سوخت مورد استفاده خودروها تغییر می‌دهد. قوانین موجود در خصوص انتشار گاز دی‌اکسید کربن خودروسازها را مجبور می‌کند تا موتور خودروها را کاراتر کنند. تا سال ۲۰۲۵ بیست و پنج درصد خودروها موتورهای الکتریکی خواهند داشت (این عدد در حال حاضر ۵ درصد است). اما بیشتر این خودروها هیبریدی خواهند بود و %۹۵ خودروها همچنان بر سوخت فسیلی- به عنوان سوخت یکی از موتورهای خود- متکی خواهند بود. این بدان معناست که خودروسازها باید موتورهای درون‌سوز را بسیار کاراتر سازند تا بتوانند با استاندارهای جدید مطابقت داشته باشند.
توسعه منابع جایگزین انرژی همانند پیل‌های سوختی به افزایش کارایی کلی صنعت منجر خواهد شد اما این در صورتی است که مردم بتوانند از عهده هزینه آنها برآیند. دولت ژاپن قیمت هدف خودروهای دارای پیل سوختی را برای سال ۲۰۲۵ چیزی حدود ۱۸ هزار دلار تعیین کرده است. اگرچه این خودروها سهم اندکی در فروش کل خواهند داشت اما این هدف قیمتی این امکان را فراهم خواهد آورد تا با خودروهای هیبریدی به رقابت بپردازند.
 
روند شماره ۲: سبک‌تر کردن خودروها
 
خودروسازها به منظور افزایش کارایی خودروها همواره به دنبال سبک کردن وزن خودرو بوده‌اند اما استانداردهای سخت‌گیرانه امنیت خودرو عموماً مستلزم قطعات بدنه سنگین‌تر بوده‌اند. این تعارض شروع به فروکش کردن نموده است زیرا شرکت‌ها موادی را کشف نموده‌اند که در عین سبکی، بسیار قوی و مستحکم هستند؛ از جمله آلومینیوم، فولادهای آلیاژی مخصوص و پلاستیک‌های تقویت شده فیبر کربن (سی‌اف‌آرپی).
هرچند این مواد گران هستند. برای مثال سی‌اف‌آرپی اصولاً در خودروهای مسابقه‌ای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طول زمان، فشار برای افزایش کارایی خودرو منجر به افزایش میزان استفاده از آلومینیوم و فولادهای آلیاژی مخصوص خواهد شد.
 
مواد جدید مستحکم‌تر و سبک‌تر هستند اما برای خودروساز‌ها بسیار گران محسوب می‌شوند.
 
افزایش هزینه مواد به تناسب وزن - خودورهای آینده - فردانما
افزایش هزینه مواد استفاده شده به تناسب وزن – خودورهای آینده
 
روند شماره ۳: خودروهای خودران
 
خودروهای خودران که زمانی فقط در فیلم‌‌های علمی- تخیلی دیده می‌شدند در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند. خودروهای آینده می‌توانند منجر به کاهش تصادفات جاده‌ای، کاهش ترافیک و افزایش پویایی و قابلیت حرکت برای عده بیشتری از مردم شوند.
رقابت برای راهبری صنعت در این حوزه، بسیار شدید بوده و بین شرکت‌هایی هم از درون صنعت خودرو و هم از خارج از این صنعت در حال انجام است. خودروهای تماماً خودکار در حال گذراندن آزمایش‌های لازم در جاده هستند و اولین خودروهای تجاری نیمه‌خودکار طی ۱ تا ۲ سال آینده به بازار عرضه خواهند شد.
هرچند این نوآوری ریسک‌هایی را نیز به همراه دارد. واگذار کردن کنترل خودرو به یک نرم‌افزار می‌تواند منجر به مخاطرات امنیتی از منظر هک شدن و یا سایر آسیب‌ها شود و پذیرش مسئولیت چنین ریسک‌هایی چیزی نیست که شرکت‌ها از آن چشم‌پوشی کنند. خودروهای خودرانی که به راننده اجازه مداخله در مواقع اورژانسی را می‌دهند، به نظر یک سناریوی محتمل برای آینده نزدیک می‌رسد.
 
تغییرات تکنولوژیک در خودروها منجر به تغییرات قابل توجهی در شرکت‌‌هایی که این خودروها را تولید می‌کنند نیز خواهد شد.
 
روند شماره ۴: ارتقای زنجیره تأمین
 
نیاز به خودروهایی با قابلیت «راندمان بالا در مصرف سوخت» به طرز چشمگیری هزینه قطعات خودرو را – چیزی بیش از ۲۵۰۰ دلار در هر خودرو- افزایش می‌دهد. شرکت‌های تأمین کننده این قطعات می‌بایست راه‌هایی پیدا کنند که همزمان با پایین نگه داشتن قیمت‌ها بتوانند با این فناوری‌های نوین قدم به قدم حرکت کنند. اگرچه این یک چالش است اما فرصت‌هایی نیز پیش روی تولیدکنندگان قطعات خودرو قرار می‌دهد.
 
 
هزینه‌های کاهش میزان انتشار دی‌اکسید کربن
 
میانگین موزون افزایش هزینه به ازای هر خودرو- به دلار
منبع: آی‌اچ‌اس، مصاحبه با شرکت‌ها، مرکز تحقیقات سرمایه‌گذاری جهانی گلدمن ساکس
 
برای شرکت‌های بزرگ کاهش ریسک به معنای افزایش دادن بودجه تحقیق و توسعه و متنوع‌تر کردن محدوده فناوری‌ها است. در نقطه مقابل، شرکت‌های کوچک می‌توانند تمرکز خود را بر فناوری‌های کلیدی معطوف کنند و در خصوص فناوری‌هایی که خارج از حیطه تخصصی آنهاست به مشارکت با سایر تأمین‌کنندگان بپردازند.
 
روند شماره ۵: رقبای جدید
 
با توجه به پیشتازی صنعت نرم‌افزار و صنایع مشابه آن، جای تعجب نیست که شرکت‌های فناوری عرضه کننده محصولات مصرفی، در حال ورود به صنعت خودرو هستند. در حالی که یک خودرو یک تلفن همراه نیست اما تمرکز اینگونه شرکت‌ها بر طراحی، سهولت استفاده، دستیاری خودکار و افزایش عمر باتری منجر به ورود نوآوری‌های جدید به صنعت خودرو خواهد شد.
یک کاتالیزور برای ورود شرکت‌های نوآور در عرصه فناوری به صنعت خودرو می‌تواند این موضوع باشد که میزان قطعات خودروهای الکتریکی یک سوم خودروهای معمولی است و این امر موانع ورود به عرصه صنعت خودرو را برای اینگونه شرکت‌ها کمتر می‌کند.
 
 
 قطعات کمتر = ساخت آسان‌تر
 
راننده در حال تغییر
 
خودروهای آینده توسط دنیای اطراف خود نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. گروه‌های جدید از رانندگان و روش‌های جدید رانندگی فرصت‌های نوینی پیش روی خودروسازها قرار خواهد داد.
 
روند شماره ۶: اینترنت خودروهای آینده
 
اینترنت اشیاء نشان می‌دهد که اتصال وسائل معمولی اطرافمان به یک شبکه چگونه می‌تواند کاربرد ما از آنها را تغییر دهد. اینترنت خودروها نیز کاری مشابه انجام می‌دهد.
خودروهای آینده ، خودورهایی متصل هستند که با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، نه فقط منجر به کاهش تصادفات و کاهش ترافیک می‌شوند بلکه اثر قدرتمندی بر صنعت خودرو نیز خواهند گذاشت. برای مثال شرکت‌های بیمه روش جدیدی برای نظارت بر رفتار رانندگان خواهند داشت و به رانندگان خوب پاداش داده و هزینه‌ها را بین رانندگان بین سرشکن خواهند کرد. همچنین شرکت‌های هم‌سواری (به اشتراک‌گذاری خودرو) به روشی بهتر می‌توانند خودروهای بیکار را به مشتریانی که نیازمند خودرو هستند تخصیص دهند.
 
هم‌سواری ممکن است یک موهبت پیچیده برای صنعت خودرو باشد. اکثر خودروهای موجود در سراسر دنیا برای این منظور مورد استفاده واقع می‌شوند که در یک مسیر کوتاه یا یک مسیر مشخص در طول روز جابجا شده و در ۹۵ درصد اوقات بدون استفاده باشند. اگر رانندگان تصمیم بگیرند از مالکیت خودرو صرفنظر کرده و صرفاً در مواقع لازم از خودرو استفاده کنند ممکن است میزان فروش خودرو کاهش یابد.
خودروهای متصل – به ویژه خودروهای خودران- ممکن است روش استفاده مردم از زمان رانندگی‌شان را نیز دستخوش تغییر کنند. در یک تحقیق که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفت بیش از ۵۰ درصد پاسخ‌دهندگان اذعان کردند که به هنگام مسافرت با ماشین ترجیح می‌دهند موسیقی گوش دهند، با تلفن صحبت کنند، ویدئو ببیند و یا در اینترنت به جستجو بپردازند.
 
روند شماره ۷: خودورهای آینده حرکت به بازارهای نوظهور
 
در بیشتر اقتصادهای دنیا مالکیت خودرو زمانی شتاب می‌گیرد که درآمد سرانه به محدوده ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار وارد می‌شود.
تا سال ۲۰۲۵ بسیاری از کشورهای در حال توسعه برای اولین بار به این سطح از درآمد خواهند رسید که تقاضای زیادی برای خودروهای کوچک‌تر، ارزان‌تر و با هزینه نگهداری کمتر ایجاد خواهد کرد.
برای مثال هند تا سال ۲۰۲۵ سومین بازار بزرگ خودرو- با ۷٫۴ میلیون خودرو- خواهد بود. چین که قبلاً یک جهش بزرگ در خصوص مالکیت خودرو را تجربه کرده، به رشد مالکیت ادامه خواهد داد و پیش‌بینی می‌شود میزان هم‌سواری در آن کاهش یابد.
 
بازارهای نوظهور رشد خودرهای آینده را از آن خود خواهند کرد.
 
وقتی درآمد سرانه افزایش پیدا می‌کند، بازارهای نوظهور سهم اصلی میزان فروش خودروهای نو را به خود اختصاص می‌هند.
 
حضور خودروهای هوشمند آینده در فیلم‌ها هم رواج پیدا کرده است. به عنوان مثال در فیلم آپگرید می‌بینیم که یک خودرو میتواند از دور به راحتی کنترل شود.
 
 
 

منبع (source)

fardanama

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروهای آینده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

AmirAli
0

کاشکی تو ایران هم این نو آوری ها بیاد
12:49  1399/11/11
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v1p : دست دلال کوتاه
تارا دستی : سلام به همه. تارا دستی مشارکت در تولید تیر 1401 ، بخشنامه 4463 ، , واریز اولیه تیر 1401 ، موعد تحویل بهمن 1402 ، تکمیل وجه دی 1402 بودم. امروز 1 خرداد 1403 فاکتور شدم. انشا اله همگی بدون تاخیر فاکتور بشید.
S3سفید : سلام دوستان ثبت نام تهران تاریخ ثبت نام۷/۸/۴۰۲ واریزوجه۱۱/۸/۴۰۲ شاسی وفاکتور۲۸/۱۲/۴۰۲ بیمه۲۰/۱/۴۰۳ پلاک۲۵/۱/۴۰۳ صدوروارسال مدارک درسایت ۲۶/۱/۴۰۳ دریافت مدارک ۵/۲/۴۰۳ تحویل۳۱/۲/۴۰۳ ویه نکته دوستان قیمت آپشن ها خیلی بالاست وتوبازارقیمت پاینتره.ولی خب مجبوری همونجانصب کنی چون بیرون نصب کنی شامل گارانتی نمیشه. انشالله باشماهم زودترتماس بگیرن برای تحویل ماشین
محسن : ببخشید شما تحویل کی هستی پیش فروش بودی
اس تری : نه داداش من تو گروه جک اس تری هستم عکسش زو میفرستن
j4 : چه رنگی بودین؟ ظاهرا مشکی ها مراحلش زودتر انجام میشه.
سعید : سلام. من دیروز ماشینم رو تحویل گرفتم. تارا v1. ماشین از لحاظ نرمی و بی صدا بودن خیلی خوبه. فقط 2 3 تا مشکل دارم اگر کسی میدونه ممنون میشم راهنمایی کنه. دنده های 2 و 4 خوب جا نمیره به خصوص وقتی معکوس میدی. درب ها بعد از حرکت قفل نمیشه و باید دستی قفل کنم. اگر اشتباه نکنم گفته بودن پاور ویندوز و آنتی ترپ داره ولی مال من کار نمیکنه
اس 5 : دوستان سود تاخیر کسی هست گرفته باشه؟!
جک j4 : با سلام من هم فروش ۲۹ فرودین جکj4 پول ریختم همون روزم چکاشو دادم ولی ماشین هنوز تو مرحله تکمیل وجه زرد مونده طبیعیه اخه یه عده پلاکم شدن
تارا : اخرین نفری که تارا فاکتور شده با تاریخ لطفا بگه. دیگه فلانی خواب دیده گفته تا اخر هفته فاکتور میشم و خواستم گروه فعال باشه و پیشگویی نکنید اینجا... هرکی تا الان تارا V1p فاکتور شده یا تحویل گرفته بگه!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تیگو7 پرمیوم(مبینا) : سلام خودروی من دیروز مجوز‌خروج خورد خیلی خوشحالم😍 امیدوارم همتون بزودی این‌خبر خوشو بشنوید شرح حال خودروی‌من: خودرو تیگو پرمیوم مدل1402 ثبت نام 10/26 تکمیل وجه10/30 قرارداد11/03 تایید لیزینگ12/12 تخصیص وفاکتور12/15 واریزوام بانک صادرات 01/14 بیمه01/16 پلاک01/17(پلاک خودمو دادن) دریافت کارت ماشین01/25 دریافت برگ سبز01/05 مجوز خروج02/31 تحویل سیستمی05/01
پیش فروش دی ماه دوگانه : منم یکم واریز کردم هنوز فاکتور نشدم
مجید : سلام از واریزی های. نود روزه اسفند ماه بود
قاسمx55 : پنج شنبه و جمعه و روزهای تعطیل جزؤ روزهای کاری مدیران خودرو نیست که باتوجه به اینکه توکشورماهمش تعطیل هست سه ماه کاری میشه 927روز
207 : با ایران خودرو تماس گرفتم میگه شماها تاریخ تکمیل وجه 19 فروردین حساب میشه یعنی چی من 18 دی تکمیل وجه کردم،،فقط واسه بیمه ومالیات 18 فروردین پرداخت کردم توکاستومر 18 دی زده،،،عجایب
دی : چور باید بدانیم پلاک شدیم
رانا تبدیل به tu3 : سلام تبدیل به 207 tu3 تکمیل وجه 12 دی فاکتور 27 اردیبشهت امروز زنگ زدند تحویل بگیریم
قاسمx55 : سلام دوستان من امروززنگ زدم نمایندگی زارع شیراز گفت تیگو7هابارگیری شده اند
اسفند دوگانه : دی و بهمن که تکمیل وجه کردن 30 روز گذشت و هنوز تحویل نگرفتن حالا الان اگر دعوتنامه ما هم میاد قطعا تا 60 روز دیگه تحویل نمیشه ، به نظرم بهتره دی و بهمن همه تحویل بگیرند بعو دعوتنامه اسفند بیاد که به محض تکمیل وجه فاکتور بشیم ، در هر صورت چه دعوتنامه دیر بیاد چه زود ما 60 روز دیگه تحویل میگیریم
زهرا : تبدیلی 19 به 21 پنج شنبه تبدیل به مشکی زدم فاکتور شد الان چند روزه رو صدور اسناد مونده زنگ زدم ایران خودرو میگه یه بازدید مجدد زدن براتون احتمالا 2 هفته طول بکشه یعنی این هفت خان رستم تموم بشو نیست