کمپانی کاوازاکی بار دیگر با ارائه موتورسیکلت کاوازاکی KX 450F مدل 2015 نشان داد که اگر پای رقابت به میان بیاید، در حوزه تولید موتور سیکلتهای تراز اول، پیشرو است. قلب تپنده این موتورسیکلت یک پیشرانه تک سیلندرچهار سوپاپ و چهار زمانه DOHC است که 449 سیسی حجم دارد و با آب خنک می شود. یک گیربکس پنج سرعته قدرت این موتور را به چرخ عقب انتقال میدهد. ظرفیت باک 8 لیتر است و سیستم کنترل حرکت و ECU با چند عملکرد بر روی این موتورسیکلت نصب شده است. نیروی متوقف کننده موتورسیکلت کاوازاکی KX 450F را یک دیسک 270 میلی متری با کالیپر دو پیستونی در جلو و یک دیسک 240 میلی متری با کالیپر تک پیستونی هیدرولیک در عقب تامین میکنند.
به کارگیری دوشاخه بادی Showa در جلو و کمک فنر Showa در سیستم تعلیق عقب، سواری نرم و قابل کنترلی را به راکب هدیه میکند. سیستم تعلیق و ترمزها با هدف دسترسی به بهترین عملکرد در شرایط مختلف ارتقا یافتهاند و بی شک توانستهاند نیازهای موتورسوار را برآورده سازند.
تجهیزات جدید در موتورسیکلت KX450F 2015 عبارتند از: دوشاخه بادی Showa SFF-Air، پمپ هوای دیجیتال 300 psi فشار بالا، سیستم تعلیق عقب با کمک فنر Showa، دیسک ترمز سبک 270 میلی متری (oversized) در جلو و سیستم ECU . سیستم کنترل حرکت از میزان بکسواد کردن چرخ عقب میکاهد، به گونهای که زمان احتراق را در دندههای 1 و 2 در ثانیههای اول رهایی کلاچ کندتر میکند. اگر دنده را از 2 به 3 تعویض کنید، این سیستم خود به خود غیر فعال می شود و زمان احتراق به حالت اولیه باز میگردد.
عملکرد کمک فنرهای بادی Showa بر خلاف عملکرد کمکهای روغنی با فشار باد است، همچنین وجود پمپ باد Genuine به بازی سریعتر آن کمک میکند. کاهش وزن و اصطکاک، نرمی و پایداری خاصی به این موتورسیکلت بخشیده است. قطر زیاد کارتریجهای داخلی کمک فنرها به ایجاد مقاومت در برابر فشارهای جادهای و پایداری آنها کمک مینماید، در ضمن پوشش بخش داخلی تیوپهای کمک فنر از جنس تیتانیوم سخت است که مانع از لرزش آن درفشارهای بالا میشود، از طرفی پیستون تنظیم فشار نیز عملکرد کمکها را سریعتر میکند. پمپ بنزین موتورسیکلت کاوازاکی KX450F فیلتری یک تکه دارد که این موضوع وجود تیوپ بازگشت سوخت را در رگلاتور فشار غیر ضروری می کند. جنس پلاستیکی این فیلتر باعث میشود که در طول سواری سوخترسانی به شکل مستمر انجام بگیرد.
چارچوب باریک بدنه، این موتور سیکلت را چابک و سریع کرده و روکش پلاستیکی یکپارچه آن در عین سبکی، زیبایی و جلوه خاصی به آن بخشیده است. بست های سبز رنگ سیستم تعلیق و سرپیچهای سبز رنگ نیز شکل و شمایلی مسابقه ای به آن داده است. زین باریک است و روکشی از جنس فوم دارد که بسیار مقاوم است. صفحاتی از جنس رزین نیز روی بدنه تعبیه شدهاند که در عین مقاومت چیزی به وزن اضافه نمیکنند. توپی چرخ عقب سبک و مقاوم است و اکسلهای جدید جلو وعقب هر کدام 31 و 32 گرم سبکتر شدهاند. وجود نرم افزار Kawasaki به موتور سوار این امکان را می دهد که تنظیمات ECU را از قبیل: سرعت موتور، کنترل جریان بنزین، قدرت موتور، سیستم خنک کننده، زمان احتراق، تنظیم سوخت، موقعیت دنده ها و سیستم برقی را به دلخواه خود تغییر دهد.