خروجی همایشهای بین المللی خودرو برای کشور چه بود؟

 

خروجی همایشهای بین المللی خودرو برای کشور چه بود؟

 
بررسی‌ها نشان از آن دارد که همایش‌هایی که در صنعت خودروسازی کشور برگزار شده هیچ دستاورد و خروجی مناسبی برای کشور نداشته است ازاین‌رو به عقیده بسیاری از کارشناسان با توجه به شرایط اقتصادی کشور برگزاری همایش در این صنعت کاری بیهوده و عامل هدر رفت سرمایه ملی می‌شود.
 
در همایش‌های برگزار شده به ویژه همایش بین‌المللی صنعت خودرو که چند دوره از آن در کشور برگزار شده و حتی یک دوره از آن قبل از برجام برگزار شد، از شرکت‌های به نام خودروسازی جهان برای گفتمان و حضور دعوت به عمل آمد که خارجی‌های حاضر در این همایش‌ها شرکای تجاری سابق بودند که با تشدید تحریم‌ها قبل از دستیابی به برجام از بازار ایران بیشترین منفعت را برده بودند.
 
در حاشیه این همایش‌ها در صنعت خودرو و زیرشاخه‌های آن خبر از امضا قرارداد و تفاهم نامه‌های بسیاری رسانه‌ای شد که در حال حاضر خبری از هیچ کدام از این قراردادها نیست و صنعت خودروسازی کشور برای بار دیگر به یاد توان داخلی افتاده است و این در حالی است که همواره تأکید شد که داخلی سازی قطعات خودروهای محصول مشترک و مونتاژی نباید فراموش شود اما مدیرانی که به قراردادهای امضا شده در این همایش‌ها می‌بالیدند هیچ‌گاه این نکته را آن‌طور که باید اجرایی و عملی نکردند.
 
همان‌طور که گفته شده بود طرفداران همایش‌های بزرگ این‌چنینی امضا قراردادهای صنعت خودروسازی را دستاورد این همایش‌ها می‌دانند اما همین افراد در میان صحبت‌های خود مدعی هستند که قبل و بعد از برگزاری این همایش‌ها شرکت‌های بزرگ داخلی که همواره قراردادها برای آن‌ها است برای امضا قرارداد جدید در صنعت خودروسازی از ارتباط‌های قدیمی استفاده کرده‌اند ازاین‌رو می‌توان گفت که همایش صنعت خودروسازی هیچ قرارداد جدید و ارتباط جدیدی را برای صنعت خودرو و شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی ایجاد نکرده است.
 
از سوی دیگر برخی قطعه سازان مدعی هستند در حاشیه این همایش‌ها که بعد از دستیابی به برجام برگزار شد، قراردادهای مناسبی به امضا رسید اما بررسی روند فعالیت قطعه سازان و صحبت آن‌ها مبنی بر شرایط بسیار بد قطعه‌سازی آن هم در زمان اجرای برجام و قبل از به روی کار آمدن ترامپ گواه آن را دارد که اگر قراردادی به امضا رسیده است تنها برای معدود شرکت‌ها بوده و شرکت‌های جدید به واسطه عدم ارتباط با دیگر شرکت‌های بین‌المللی سهمی از این همایش‌ها نداشته‌اند.
 
بنابر گفته کارشناسان وظیفه ذاتی همایش‌ها ایجاد ارتباط میان صاحبان صنایع، شرکت‌ها، بخش خصوصی و افراد دارای ایده و نوآوری است که با توجه به نتایج حاصل در این سال‌ها و اعلام بسیاری از کارشناسان افراد دارای ایده و نوآوری هیچ ارتباطی با شرکت‌ها ندارند و قشر تحصیل کرده و دارای دانش و ایده از مسیر همایش و دانشگاه به صاحبان صنایع متصل نمی‌شوند.
 
ازاین‌رو با توجه به آنکه همایش‌ها به ویژه همایش بین‌المللی صنعت خودرو طی سال‌هایی که برگزار شده تنها محفلی برای سخنرانی مدیران دولتی بوده و هیچ دستاورد اصولی برای شرکت‌های کوچک، افراد دارای ایده و مصرف کننده نداشته است، برگزاری آن تنها هدر رفت سرمایه و اعتبار ملی کشور محسوب می‌شود.
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شیرازی : سلام دوستان کسی امار از اخرین تحویل داره؟ شاهین جی یا جی ال
جمال : سلام بعد اردیبهشت .خرداد هم تکمیل وجه بوده یانه لطفا من. مرداد ش پ ۱۲۱۴۲۰۱۱
رضا : سلام دوستان من شاهین پلاس ثبت نام کردم بهمن ۴۰۳ حدود ۴۲۳ تومن پول واریز کردم قرار بوده مهر پیامکش بیاد ولی هنوز خبری نشده و پیامک تکمیل وجه نیومده ،کسی هست این شرایط و داشته باشه
میثم : خب مریم خانم شما قبلا چقدر پرداخت کرده بودی؟ جی ال تیر ۶۵۱ بوده اگه ۴۱۳ باز پرداخت کردی که شامل افزایش آبان هم شدی می‌بایست ۳۲۰ پرداخت میکردی و سود هم ازت کسر میشد بی زحمت پرداخت اولیه و سود مشارکت هم توضیح بدی ببخشید
پاسخ به مریم خانم : ببخشید خواهرم شما چند بار براتون پیامک اومد آخر بار چه تاریخی بود؟ حواله من خرداد بوده یه بار تو اردیبهشت یه بار خرداد آخر بار هم 20مرداد تبدیل اومد الان کارشناس میگه مال مرداد اجبار بوده من افزایش تیر هم شاملم نشد و به قیمت خرداد حساب کردن الان بخدا گرفتار شدم به حرف زنم گوش دادم پرداخت نکردم اون موقع با قیمت 573 برام حساب کردن و سود مشارکت هم کم کردن ولی الان میگن سود هم حذف میشه و قیمت جدید آبان ببخشید برای شما پیام اومد اواخر مهر افزایش شاملتون نمیشه آخه واسه من همچین پیامی نیومد ممنون میشم جواب بدی بخدا زندگیم بهم ریخته
امیر حسین : سلام دوست عزیز سود تاخیر چقدر پرداخت کردند
مريم : من مثل شما بودم ٣١٤ شد
مريم : شما كه خردادي يعني دو ماه هم از من جلوتري، من مرداد جي بودم كه ٢٠ آبان تبديل به جي ال زدم و فقط افزايش قيمت تير شامل من شد، ٤١٣ واريز كردم
میثم : سلام برادر منم شرایط شمارو دارم در جواب به منم گفتن فعلا باید صبر کنی و پیام جی ال بیاد افزایش میخوره ولی جی نه دیگه خودشون و خدای خودشون غیب که نداشتیم اجبار بوده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام خیر روی پرداخت وجه مونده
ابوالفضل آر اس : سلام آر اس تکمیل وجه دی ماهش به نظرتون کی میاد با چه مبلغی؟؟
متین : ثبت نام چه ماهی بودید؟ من اردیبهشت ثبت نام کردم هنوز نیومده
علیرضا 207اتومات پانا تحویل دی : برای من سوال بود چرا رنگ مشکی رو مشکلی به اشتباه تایپ کردی تا الان تصحیحش نکردی داداش 🤔😂😂
علی اهواز : با شماره 02182272727 داخلی صفر رو بگیر بهت میگه که مشکل از کجاست
دنا 6 دنده دیماه : سلام اره 25 وفیزیک پلاک 28 منتظرم بیاد نوشته حمل خودرو به نمایندگی
افسوس : من الان خودرو نیاز دارم، شمایی که نمیتونی جوابگو باشی چرا نمیزاری واردات آزاد باشه، هر چند وقت یه با یه دو تا ماشین میزارن برا فروش کسی صداش در نیاد
رادوین : دوستان ما دوگانه آذر ماه مرحله اول رو ریختیم دعوتنامه هفته چهارم آذر قرار بود بیاد برای کسی تبدیلی اومد؟
سیاوش : مرسی ممنونم دمت گرم
a : منظورتون ابانه؟ذ