خروجی همایشهای بین المللی خودرو برای کشور چه بود؟

 

خروجی همایشهای بین المللی خودرو برای کشور چه بود؟

 
بررسی‌ها نشان از آن دارد که همایش‌هایی که در صنعت خودروسازی کشور برگزار شده هیچ دستاورد و خروجی مناسبی برای کشور نداشته است ازاین‌رو به عقیده بسیاری از کارشناسان با توجه به شرایط اقتصادی کشور برگزاری همایش در این صنعت کاری بیهوده و عامل هدر رفت سرمایه ملی می‌شود.
 
در همایش‌های برگزار شده به ویژه همایش بین‌المللی صنعت خودرو که چند دوره از آن در کشور برگزار شده و حتی یک دوره از آن قبل از برجام برگزار شد، از شرکت‌های به نام خودروسازی جهان برای گفتمان و حضور دعوت به عمل آمد که خارجی‌های حاضر در این همایش‌ها شرکای تجاری سابق بودند که با تشدید تحریم‌ها قبل از دستیابی به برجام از بازار ایران بیشترین منفعت را برده بودند.
 
در حاشیه این همایش‌ها در صنعت خودرو و زیرشاخه‌های آن خبر از امضا قرارداد و تفاهم نامه‌های بسیاری رسانه‌ای شد که در حال حاضر خبری از هیچ کدام از این قراردادها نیست و صنعت خودروسازی کشور برای بار دیگر به یاد توان داخلی افتاده است و این در حالی است که همواره تأکید شد که داخلی سازی قطعات خودروهای محصول مشترک و مونتاژی نباید فراموش شود اما مدیرانی که به قراردادهای امضا شده در این همایش‌ها می‌بالیدند هیچ‌گاه این نکته را آن‌طور که باید اجرایی و عملی نکردند.
 
همان‌طور که گفته شده بود طرفداران همایش‌های بزرگ این‌چنینی امضا قراردادهای صنعت خودروسازی را دستاورد این همایش‌ها می‌دانند اما همین افراد در میان صحبت‌های خود مدعی هستند که قبل و بعد از برگزاری این همایش‌ها شرکت‌های بزرگ داخلی که همواره قراردادها برای آن‌ها است برای امضا قرارداد جدید در صنعت خودروسازی از ارتباط‌های قدیمی استفاده کرده‌اند ازاین‌رو می‌توان گفت که همایش صنعت خودروسازی هیچ قرارداد جدید و ارتباط جدیدی را برای صنعت خودرو و شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی ایجاد نکرده است.
 
از سوی دیگر برخی قطعه سازان مدعی هستند در حاشیه این همایش‌ها که بعد از دستیابی به برجام برگزار شد، قراردادهای مناسبی به امضا رسید اما بررسی روند فعالیت قطعه سازان و صحبت آن‌ها مبنی بر شرایط بسیار بد قطعه‌سازی آن هم در زمان اجرای برجام و قبل از به روی کار آمدن ترامپ گواه آن را دارد که اگر قراردادی به امضا رسیده است تنها برای معدود شرکت‌ها بوده و شرکت‌های جدید به واسطه عدم ارتباط با دیگر شرکت‌های بین‌المللی سهمی از این همایش‌ها نداشته‌اند.
 
بنابر گفته کارشناسان وظیفه ذاتی همایش‌ها ایجاد ارتباط میان صاحبان صنایع، شرکت‌ها، بخش خصوصی و افراد دارای ایده و نوآوری است که با توجه به نتایج حاصل در این سال‌ها و اعلام بسیاری از کارشناسان افراد دارای ایده و نوآوری هیچ ارتباطی با شرکت‌ها ندارند و قشر تحصیل کرده و دارای دانش و ایده از مسیر همایش و دانشگاه به صاحبان صنایع متصل نمی‌شوند.
 
ازاین‌رو با توجه به آنکه همایش‌ها به ویژه همایش بین‌المللی صنعت خودرو طی سال‌هایی که برگزار شده تنها محفلی برای سخنرانی مدیران دولتی بوده و هیچ دستاورد اصولی برای شرکت‌های کوچک، افراد دارای ایده و مصرف کننده نداشته است، برگزاری آن تنها هدر رفت سرمایه و اعتبار ملی کشور محسوب می‌شود.
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کیان : دوست دخترم میگه برام kmc بخر😐😐😐
Mostafa : دوستان از این قانون مبارزه با سوداگری و سفته بازی که تصویب کردن من اینجوری متوجه شدم که در رابطه با خودرویی که تحویل بدن فرض مثال اگر قرار باشه اختلاف قیمت بازار و کارخانه ۲۰۰ میلیون باشه و شما به بخواین بفروشید به هر علتی ۴۰ درصد از دویست میلیون جدا از مالیاتی که در خرید خودرو و انتقال خودرو محاسبه میکنن از فروشنده به عنوان سود ناشی از محل سودا گری میگیرن تبریک به مسولان
سالار : مدارک خودرو دستم رسیده ، خودش رو کی تحویل میدن؟
حسن : تو خیابان ها و جاده ها حق و حقوق مردم رو برو ببین. دستمال کاغذی تولید میکنید فقط ادعا دارین
احسان شاهین دستی : شاهین جی ال لطفا هرکی فاکتورمیشه اطلاع بده میگن تا۲۱اردیبهشت فاکتورشده
الهه : شما تحویل گرفتین ؟
شاهین جی Escموعد تحویل اردیبهشت : ههه دلت خوشه هااا الآن 3 ماه تو انتظاریم 😒😞
X5 سفید بهمن : دلت خوشه ها مرد حسابی ما بهمن نوشتیم هنوز شاسی هم نشده و بعضی ها ثبت‌نام دی هستن هم شاسی نشدن بعد تو انتظار داری اسفند نوشتی اتفاقی بیوفته راحت ماله شما آخر شهریور یا اوایل مهر شاسی بخوره احتمالا
J4 : ثبت نام ۳۰بهمن فاکتور ۱۰تیر تحویل۲۵مرداد
X5 ثبت نام شهریور : من ماشینمو اردیبهشت تحویل گرفتم و 1هفته بعد شکایت کردم.چون شرکت کرمان، تهران است،پرونده در تهران رسیدگی میشه جلسه ی اول دادگاه برای تیر ماه بود،600 کیلومتر مسیر رو تا تهران رفتم ولی هیچ کس از طرف شرکت کرمان به جلسه نیومد و امروز پیام اومد که رسیدکی از شورای حل اختلاف به دادکاه واگذار شد تا جلسه ی بعدی تعین بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
77777777 : این اختلاف قیمت کم موقتی هست ،پاییز راحت 100 میلیون اختلاف کارخانه با بازار می شه
207 پانا : کسی از مرداد فاکتور نشده
8888888 : حداکثر یک هفته آیی بعد فاکتور شدن پلاک می شید چون صف انتظار خیلی کمه برای پلاک
آذر : برو خودت حضوری بگیر تحویل خودرو سایپا کیلومتر 15 منم مثل شما بودم ولی رفتم گرفتم حضوری
بزرگ آقا : چطوره که یکی ساعت 6 صبح فاکتور میشه یکی ساعت 10 شب فاکتور میشه یکی ساعت 5 بعدظهر
. : کارخانه 430 برات درمیاد .
ایمان : کوییک ار اس فروش 30روز تحویل گرفتم ولی چه فایده که آنقدر صبر کردیم آخرش قیمتش 515تومان بیشتر نیست کارخانه 470بازار 515اصلن باید نداره
اطلس دی : خودت و معرفی کن
پانا 31 تیر : پانا پیش فروش رینگ فولادی بود واریز وجه اولیه 18 بهمن واریز وجه دوم 31 اردیبهشت تبدیل به رینگ8 مرداد 18 مرداد فاکتور و 25 تحویل نمایندگی شد و 26 تحویل گرفتم از صمیم قلب ارزو دارم همه دوستان هر چه سریعتر خودروشان را تحویل بگیرند و همیشه با شادی و دل خوش از ان استفاده کنند