خروجی همایشهای بین المللی خودرو برای کشور چه بود؟

 

خروجی همایشهای بین المللی خودرو برای کشور چه بود؟

 
بررسی‌ها نشان از آن دارد که همایش‌هایی که در صنعت خودروسازی کشور برگزار شده هیچ دستاورد و خروجی مناسبی برای کشور نداشته است ازاین‌رو به عقیده بسیاری از کارشناسان با توجه به شرایط اقتصادی کشور برگزاری همایش در این صنعت کاری بیهوده و عامل هدر رفت سرمایه ملی می‌شود.
 
در همایش‌های برگزار شده به ویژه همایش بین‌المللی صنعت خودرو که چند دوره از آن در کشور برگزار شده و حتی یک دوره از آن قبل از برجام برگزار شد، از شرکت‌های به نام خودروسازی جهان برای گفتمان و حضور دعوت به عمل آمد که خارجی‌های حاضر در این همایش‌ها شرکای تجاری سابق بودند که با تشدید تحریم‌ها قبل از دستیابی به برجام از بازار ایران بیشترین منفعت را برده بودند.
 
در حاشیه این همایش‌ها در صنعت خودرو و زیرشاخه‌های آن خبر از امضا قرارداد و تفاهم نامه‌های بسیاری رسانه‌ای شد که در حال حاضر خبری از هیچ کدام از این قراردادها نیست و صنعت خودروسازی کشور برای بار دیگر به یاد توان داخلی افتاده است و این در حالی است که همواره تأکید شد که داخلی سازی قطعات خودروهای محصول مشترک و مونتاژی نباید فراموش شود اما مدیرانی که به قراردادهای امضا شده در این همایش‌ها می‌بالیدند هیچ‌گاه این نکته را آن‌طور که باید اجرایی و عملی نکردند.
 
همان‌طور که گفته شده بود طرفداران همایش‌های بزرگ این‌چنینی امضا قراردادهای صنعت خودروسازی را دستاورد این همایش‌ها می‌دانند اما همین افراد در میان صحبت‌های خود مدعی هستند که قبل و بعد از برگزاری این همایش‌ها شرکت‌های بزرگ داخلی که همواره قراردادها برای آن‌ها است برای امضا قرارداد جدید در صنعت خودروسازی از ارتباط‌های قدیمی استفاده کرده‌اند ازاین‌رو می‌توان گفت که همایش صنعت خودروسازی هیچ قرارداد جدید و ارتباط جدیدی را برای صنعت خودرو و شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی ایجاد نکرده است.
 
از سوی دیگر برخی قطعه سازان مدعی هستند در حاشیه این همایش‌ها که بعد از دستیابی به برجام برگزار شد، قراردادهای مناسبی به امضا رسید اما بررسی روند فعالیت قطعه سازان و صحبت آن‌ها مبنی بر شرایط بسیار بد قطعه‌سازی آن هم در زمان اجرای برجام و قبل از به روی کار آمدن ترامپ گواه آن را دارد که اگر قراردادی به امضا رسیده است تنها برای معدود شرکت‌ها بوده و شرکت‌های جدید به واسطه عدم ارتباط با دیگر شرکت‌های بین‌المللی سهمی از این همایش‌ها نداشته‌اند.
 
بنابر گفته کارشناسان وظیفه ذاتی همایش‌ها ایجاد ارتباط میان صاحبان صنایع، شرکت‌ها، بخش خصوصی و افراد دارای ایده و نوآوری است که با توجه به نتایج حاصل در این سال‌ها و اعلام بسیاری از کارشناسان افراد دارای ایده و نوآوری هیچ ارتباطی با شرکت‌ها ندارند و قشر تحصیل کرده و دارای دانش و ایده از مسیر همایش و دانشگاه به صاحبان صنایع متصل نمی‌شوند.
 
ازاین‌رو با توجه به آنکه همایش‌ها به ویژه همایش بین‌المللی صنعت خودرو طی سال‌هایی که برگزار شده تنها محفلی برای سخنرانی مدیران دولتی بوده و هیچ دستاورد اصولی برای شرکت‌های کوچک، افراد دارای ایده و مصرف کننده نداشته است، برگزاری آن تنها هدر رفت سرمایه و اعتبار ملی کشور محسوب می‌شود.
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
شاهین پلاس : ۴ روز هم تعطیلی در پیش است،تا دوشنبه هم یک بهانه دیگر جور میشود.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه
ساینا فوری : آفرین لطفا همگی همکاری و شرکت کنید تا نتیجه عالی بگیرید چون هر چه دست رو دست گذاشته بشه از فاکتور خبری نیست.
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه
7 اسفند پیش فروش : برا منم فاکتور نشده
وحید، فوق العاده : فال بد نیست ولی نظر شخصی اینه که سایپا حالا حالاها فوق العاده ها رو فاکتور نمیکنه. از اونجایی که طبیعی هست توی این نابسامانی ها شرایط مالی شرکت جالب نباشه، فوق العاده ها رو گذاشته تو آب نمک و میخواد قمار کنه، چون میدونه شرایط ایران ویران ما هر لحظه بوی جنگ میده، احتمالش هست بخش قابل توجهی از سود تاخیر فوق العاده ها رو با بند فورس ماژور جنگ و اعتصابات، بدزده و بکشه بالا. هم خودرو رو بنا به میل خودش دیر تحویل بده و هم با این کلک غیر اخلاقی، زیر بار سود تاخیر نره...
شیرار : دوستان یکم صبور باشید ایرانخودرو با یکی دوماه تاخیر طبیعی به نظر میاد تبدیل نکنید این همه پولتون خوابیده تو حساب ایرانخودرو حالا باز میان با قیمت روز دوباره بهتون خودرو میفروشن تبدیل نکنید
حمیدرضا : سلام دوست عزیز بهای کارخانه در دعوتنامه 473 م تومان هست اون مبلغ رو کم کردن شما الان 236 پرداخت میکنید بعلاوه 206 م تومان که موقع ثبت نام ریختین