خروجی همایشهای بین المللی خودرو برای کشور چه بود؟

 

خروجی همایشهای بین المللی خودرو برای کشور چه بود؟

 
بررسی‌ها نشان از آن دارد که همایش‌هایی که در صنعت خودروسازی کشور برگزار شده هیچ دستاورد و خروجی مناسبی برای کشور نداشته است ازاین‌رو به عقیده بسیاری از کارشناسان با توجه به شرایط اقتصادی کشور برگزاری همایش در این صنعت کاری بیهوده و عامل هدر رفت سرمایه ملی می‌شود.
 
در همایش‌های برگزار شده به ویژه همایش بین‌المللی صنعت خودرو که چند دوره از آن در کشور برگزار شده و حتی یک دوره از آن قبل از برجام برگزار شد، از شرکت‌های به نام خودروسازی جهان برای گفتمان و حضور دعوت به عمل آمد که خارجی‌های حاضر در این همایش‌ها شرکای تجاری سابق بودند که با تشدید تحریم‌ها قبل از دستیابی به برجام از بازار ایران بیشترین منفعت را برده بودند.
 
در حاشیه این همایش‌ها در صنعت خودرو و زیرشاخه‌های آن خبر از امضا قرارداد و تفاهم نامه‌های بسیاری رسانه‌ای شد که در حال حاضر خبری از هیچ کدام از این قراردادها نیست و صنعت خودروسازی کشور برای بار دیگر به یاد توان داخلی افتاده است و این در حالی است که همواره تأکید شد که داخلی سازی قطعات خودروهای محصول مشترک و مونتاژی نباید فراموش شود اما مدیرانی که به قراردادهای امضا شده در این همایش‌ها می‌بالیدند هیچ‌گاه این نکته را آن‌طور که باید اجرایی و عملی نکردند.
 
همان‌طور که گفته شده بود طرفداران همایش‌های بزرگ این‌چنینی امضا قراردادهای صنعت خودروسازی را دستاورد این همایش‌ها می‌دانند اما همین افراد در میان صحبت‌های خود مدعی هستند که قبل و بعد از برگزاری این همایش‌ها شرکت‌های بزرگ داخلی که همواره قراردادها برای آن‌ها است برای امضا قرارداد جدید در صنعت خودروسازی از ارتباط‌های قدیمی استفاده کرده‌اند ازاین‌رو می‌توان گفت که همایش صنعت خودروسازی هیچ قرارداد جدید و ارتباط جدیدی را برای صنعت خودرو و شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی ایجاد نکرده است.
 
از سوی دیگر برخی قطعه سازان مدعی هستند در حاشیه این همایش‌ها که بعد از دستیابی به برجام برگزار شد، قراردادهای مناسبی به امضا رسید اما بررسی روند فعالیت قطعه سازان و صحبت آن‌ها مبنی بر شرایط بسیار بد قطعه‌سازی آن هم در زمان اجرای برجام و قبل از به روی کار آمدن ترامپ گواه آن را دارد که اگر قراردادی به امضا رسیده است تنها برای معدود شرکت‌ها بوده و شرکت‌های جدید به واسطه عدم ارتباط با دیگر شرکت‌های بین‌المللی سهمی از این همایش‌ها نداشته‌اند.
 
بنابر گفته کارشناسان وظیفه ذاتی همایش‌ها ایجاد ارتباط میان صاحبان صنایع، شرکت‌ها، بخش خصوصی و افراد دارای ایده و نوآوری است که با توجه به نتایج حاصل در این سال‌ها و اعلام بسیاری از کارشناسان افراد دارای ایده و نوآوری هیچ ارتباطی با شرکت‌ها ندارند و قشر تحصیل کرده و دارای دانش و ایده از مسیر همایش و دانشگاه به صاحبان صنایع متصل نمی‌شوند.
 
ازاین‌رو با توجه به آنکه همایش‌ها به ویژه همایش بین‌المللی صنعت خودرو طی سال‌هایی که برگزار شده تنها محفلی برای سخنرانی مدیران دولتی بوده و هیچ دستاورد اصولی برای شرکت‌های کوچک، افراد دارای ایده و مصرف کننده نداشته است، برگزاری آن تنها هدر رفت سرمایه و اعتبار ملی کشور محسوب می‌شود.
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 61 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Shayan : سلام لطفا اگر کسی میدونه بهم بگه سود تاخیر از تاریخ ثبت مدارک تا شاسی شدن ؟؟؟؟؟ یا نه من تاریخ ثبت مدارک ۱۴۰۳/۵/۶ بود صدور فاکتورم ۱۴۰۳/۰۸/۱۴ این محاسبه میشه یا نه ممنون میشم بهم بگید چون برای شکایت دفترقضایی نیازه که تعداد روزشو بگم ولی تاریخ قرارداد که پولمو دادم ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ بوده منو راهنمایی کنید
وحید : سلام تارا تیتانیوم موعد تحویل 30 بهمن زده باز عوضش کردن 28 اسفند کسی خبر نداره کی فاکتور میشه
آذر X5 : 🙏🙏🙏 بسلامتی انشاله
محمد j4 : من ۲۲آذرم تا پلاک حدود ۳هفته ای پیش رفت دیگ وایستاد
محمد j4 : حقیقتا ۳ماهه‌پلاک شده عین خیالشون نیس معلوم نیس ماشین کجاست !!
الهام آذر x5 : سلام واسه منم تو همین مرحله بیمه ست
ساسان : برادر الکی میگن..بنده ۱۱آذر ۵۹۴میلیون واسه شاهین پرداخت کردم..ولی هیچ خبری نیست...خداوند روسیاشون بکنه که اینجوری بازندگی مردم‌بازی میکنن..ما۶ماهه که وسیله نداریم با ۳تابچه وکلی مشکل...
سعید : والله وضعیت کرمان خودرو بهتر هست یه سر بزنید به مدیران خودروببینید دارن بنام دیون کلاهبرداری میکنن واسه ثبت نامهای قطعی از ۱۱۰ میلیون شروع میشه برو بالا
حسین : خدا لعنتشون کنهمن ی ساینا تحویل اردیبهشت داشتم هنوز فاکتور نشده وای ب حال شاهینا
تارادستی‌سفید : تحویل‌چه‌ماهی‌هستید؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : در جواب حاجد،17بهمن تکمیل وجه کردم،روز23اردیبهشت فاکتور شدم اما فعلا پلاک نشدم داخل سایتم نوشته عدم نقص پرونده
علی : سلام ما چیزی نمیخوایم جز شفاف سازی، مثل کرمان خودرو اعلام کنه جزییات این دیون رو تا مشخص بشه مقدار دیون و افزایش قیمت خودرو. عدم شفافیت باعث فساد و کلاهبرداری هست.
شادمهر : دوستان فروش فوق‌العاده بهمن ما از بین 6تا12خرداد شروع به یه مرحله به عقب آمدن واسه دعوت نامه تکمیل و اختلاف بیمه و مالیات واستون میاد اون روز هایی که ذکر کردم پایان روز کاری فاکتورتونه حالا تاخیر جداس روالش هیچکاریشم نمیشه کرد خودتونم حساب کنید تقریبا میشه این زمانها حالا چندروز عقب وجلوداره
شادمهر : با آرزوی روزی خوب و فاکتور 18و ال باقی روزهای بهمن را از خدای متعال میکنم واستون پیروز و موفق باشید
رادمهر : سلام خدمت دوستان،رانا 90روزه طرح مادران واریز6فروردین باموعدتحویل3 تیر،برای من توی میزخدمت مشتری قسمت پیشخوان گزینه تغییررنگ خودرو راناپلاس ارتقایافته فعال شده
سایپا مال مردم خور : سلام دوستان ساینا تا چ ماهی دعوتنامه رفته براشون
سایپا مال مردم خور : یک ریال بت سود تاخیر نمیدن با هزارتا بهونه کم میکنن
زهرا : من هم 10 دی ثبت نام کردم همه ی مدارک هم اومده سند ماشین .کارت ماشین .کارت سوخت ولی پیامک دیون برام نیومده تاریخ تحویل هم 10 اردیبهشت بود که هنوز خبری نیست
سعید : چرا مثل کرمان خودرو شفاف سازی نمیکنن خود خودرو یه قیمت داره و هزینه های که میگن دیون دولتی هست قیمت خودرو که میگن قطعی هس چقدر مالیات داره چقدر بیمه و ... خوب اینا رو بگن دروغ ها رو میشه
احمد : سلام تغییر رنگ به چه رنگی باز شده؟