خروجی همایشهای بین المللی خودرو برای کشور چه بود؟

 

خروجی همایشهای بین المللی خودرو برای کشور چه بود؟

 
بررسی‌ها نشان از آن دارد که همایش‌هایی که در صنعت خودروسازی کشور برگزار شده هیچ دستاورد و خروجی مناسبی برای کشور نداشته است ازاین‌رو به عقیده بسیاری از کارشناسان با توجه به شرایط اقتصادی کشور برگزاری همایش در این صنعت کاری بیهوده و عامل هدر رفت سرمایه ملی می‌شود.
 
در همایش‌های برگزار شده به ویژه همایش بین‌المللی صنعت خودرو که چند دوره از آن در کشور برگزار شده و حتی یک دوره از آن قبل از برجام برگزار شد، از شرکت‌های به نام خودروسازی جهان برای گفتمان و حضور دعوت به عمل آمد که خارجی‌های حاضر در این همایش‌ها شرکای تجاری سابق بودند که با تشدید تحریم‌ها قبل از دستیابی به برجام از بازار ایران بیشترین منفعت را برده بودند.
 
در حاشیه این همایش‌ها در صنعت خودرو و زیرشاخه‌های آن خبر از امضا قرارداد و تفاهم نامه‌های بسیاری رسانه‌ای شد که در حال حاضر خبری از هیچ کدام از این قراردادها نیست و صنعت خودروسازی کشور برای بار دیگر به یاد توان داخلی افتاده است و این در حالی است که همواره تأکید شد که داخلی سازی قطعات خودروهای محصول مشترک و مونتاژی نباید فراموش شود اما مدیرانی که به قراردادهای امضا شده در این همایش‌ها می‌بالیدند هیچ‌گاه این نکته را آن‌طور که باید اجرایی و عملی نکردند.
 
همان‌طور که گفته شده بود طرفداران همایش‌های بزرگ این‌چنینی امضا قراردادهای صنعت خودروسازی را دستاورد این همایش‌ها می‌دانند اما همین افراد در میان صحبت‌های خود مدعی هستند که قبل و بعد از برگزاری این همایش‌ها شرکت‌های بزرگ داخلی که همواره قراردادها برای آن‌ها است برای امضا قرارداد جدید در صنعت خودروسازی از ارتباط‌های قدیمی استفاده کرده‌اند ازاین‌رو می‌توان گفت که همایش صنعت خودروسازی هیچ قرارداد جدید و ارتباط جدیدی را برای صنعت خودرو و شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی ایجاد نکرده است.
 
از سوی دیگر برخی قطعه سازان مدعی هستند در حاشیه این همایش‌ها که بعد از دستیابی به برجام برگزار شد، قراردادهای مناسبی به امضا رسید اما بررسی روند فعالیت قطعه سازان و صحبت آن‌ها مبنی بر شرایط بسیار بد قطعه‌سازی آن هم در زمان اجرای برجام و قبل از به روی کار آمدن ترامپ گواه آن را دارد که اگر قراردادی به امضا رسیده است تنها برای معدود شرکت‌ها بوده و شرکت‌های جدید به واسطه عدم ارتباط با دیگر شرکت‌های بین‌المللی سهمی از این همایش‌ها نداشته‌اند.
 
بنابر گفته کارشناسان وظیفه ذاتی همایش‌ها ایجاد ارتباط میان صاحبان صنایع، شرکت‌ها، بخش خصوصی و افراد دارای ایده و نوآوری است که با توجه به نتایج حاصل در این سال‌ها و اعلام بسیاری از کارشناسان افراد دارای ایده و نوآوری هیچ ارتباطی با شرکت‌ها ندارند و قشر تحصیل کرده و دارای دانش و ایده از مسیر همایش و دانشگاه به صاحبان صنایع متصل نمی‌شوند.
 
ازاین‌رو با توجه به آنکه همایش‌ها به ویژه همایش بین‌المللی صنعت خودرو طی سال‌هایی که برگزار شده تنها محفلی برای سخنرانی مدیران دولتی بوده و هیچ دستاورد اصولی برای شرکت‌های کوچک، افراد دارای ایده و مصرف کننده نداشته است، برگزاری آن تنها هدر رفت سرمایه و اعتبار ملی کشور محسوب می‌شود.
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا مرادی : دوستان بلااخره یه مدل شاهین G فاکتور شد،آذر 403
T9 : کسی تی۹ که مال ثبت نام ۵اسفند باشه،تحویل گرفته؟در چه مرحله ای هستین،ممنون میشم یکی خبر بده
عاطفه : خوب ماشین منم فاکتور شد ، تکمیل ۵ اسفند سخا ۶ اسفند
رضا مرادی : روز جمعه هم ایران خودرو فاکتور میکنه امروز فاکتور چهار پنج مدل ماشینو فاکتور کرده ،بعد سایپا هیچی خدا لعنت کنه سایپا رو تو کافه کانال تلگرام نگاه کنید
میثم : فقط میتونم بگم خدا لعنتشون کنه خون مردم رو کردید تو شیشه هیچ فریاد رسی هم نیست چهار ماهه از موعد تحویل شاهین پلاس میگذره و خبری از تحویل خودرو نیست
میثم : خدا لعنتت کنه سایپا و تمام رییس روئسا ،کاش یکی از موشکهای اسراییل حرومتون میشد که خون مردم رو کردید تو شیشه چقدر ظلم میکنید در حق مردم ماشین منو چهار ماه از موعد تحویلش میگذره زنگ میزنیم شرکت میگن سود تأخیر بهتون میخوره بنابر این شما اطلاع داشتین که ممکنه تأخیر در تحویل داشته باشه آخه سود تأخیر چه بدرد من میخوره تأخیر یک هفته یا دو هفته نه چهار ماه ، مملکت بی صاحبه وگر نه همشون باید دادگاهی بشن یکی نیست به داد مردم برسه
درسا : مبارک باشه ، چه خبر خوبی
شاهین : امشب شب تاسوعاست حواله ی سایپارو میدم به حضرت عباس که بزنه به کمرش
شهریور : اگه انصراف دادی A5 بگیر. چون امکانات زیر را A5 دارد اما X5 ندارد. ضمنا مانیتور روی داشبورد را برخی متخصصان ترجیح نمی دهند: 1.رادار نقطه کور 2.سیستم هشدار برخورد از جلو 3.سیستم هشدار دهنده خروج از مسیر 4.درب صندوق برقی 5.دوربین ثبت وقایع 6.شارژر وایرلس 7.سنسور پارک جلو 8.سرد کن صندلی 9- kmc A5 از نظر ابعاد 17cmطولش و 5cm ارتفاعش از kmc x5 بزرگتره
خانعلی اچن گان : نه ماشین من فاکتور نشد، پیش فاکتور شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام میشه باید ببری مکانیک یه پمپ سه گل ژاپن یا پاترولی خریداری میکنید واستون جابجا میکنن
علی : سفت نیست ماشینی که شما سوار شدی صفحه کوبیده بوده صفحه ی فابریک بندازی عین دنبه میشه
علی : طرح عادی پذیرش 18دی 403 13اردیبهشم واریز داشتم
علی : سلام Gen همون چراغ دینامه
علی : سلام روی فرمون
علی : Gxlباترمزesc
ساینا دوگانه gx : تا تاریخ 20 ،12نزدیک دوماهه فاکتور نکردن رو 20 گیر کرده
علی محمدی : هموطنان عزیز که تهران و کرج هستین خواهش میکنم دوشنبه ساعت 10بیاین جلو سایپا با توجه به شرایط کشور یه حرکت محکم اگ انجام بشه موثر هست و باعث میشه مدیران سایپا به خودشون بیان واقعا همه گرفتاریم باید صدامونو برسونیم به مسولین
علی : سلام دوستان من دیروزساینادوگانه به تک تبذیل زدم تخویل شهریوربودم نمایندگی رفتم واسه واریزولی پیامک ازسایپابرام نیومدکه پول واریزکردی توقسمت مشتری میرم شماره پزیرش میزنم هیچی نمیادفقط یه برکه داده بهم بخاطرتعطیلی اینجوری هست یاچندروزطول میکشه بیادپیام یاروسیستم بیادجواب لطفا
حسن : سلام این افزایش قیمت جدید که تو تیر ماه بود برای پیش فروش های تحویل شهریورچطور اعمال میشه .من شنیدم میگن چون نصف مبلغو ریختیم.افزایش قیمتو باید نصفشو پرداخت کنیم.اگر کسی میدونه ممنون میشم جواب بده.