بررسی ولوو C70

بررسی ولوو C70

درست همانند تولیدات گذشته این کمپانی تمام خودرو های ولوو C70 نیز در دو مدل کوپه و کروک در دسترس می  باشند و حالا در مدل C70 با کمک سقف تاشوی فلزی هر دوی این مدل ها را در یک خودرو تجربه خواهید کرد.شاسی خودروی C70 همانند مدل های دیگر این کمپانی از قبیل S40 و V50 می باشد. هر دو مدل S40 و C70 دارای فاصله بین دو محور یکسان هستند. این مقدار در میان رقبای اصلی کوپه ولوو کمی کوتاه تر از مدل آئودی A5 CARBIOLET و کمی بلند تر از مدل فولکس واگن Eos می باشد. هم چنین C70 جزو معدود خودرو های کروکی با سقف فلزی است؛ سقف فلزی تاشو در این مدل باعث شده است که صدای باد کمتری در سرعت های بالا وارد کابین خودرو شود و هم چنین نقش عایق گرمایشی سرمایشی خوبی را ایفا می کند. این خودرو به نوعی مخصوص هوای سرد زمستانی سوئد طراحی شده است. مساله اجتناب ناپذیر در مورد این خودرو فضای کم صندوق است که یکی از نقاط ضعف آن محسوب می شود.

 

طراحی بدنه

بررسی ولوو C70

مدل جدید ولوو C70 در طراحی سقف تاشوی خود در مقایسه با خودرو های کوپه-کروکی تازه تولید شده بسیار موفق بوده است؛ به این ترتیب که برآمدگی انتهای خودرو که در پژو 307CC باعث ناراحتی سرنشینان می شد را ندارد. شرکت ولوو ادعا می کند که C70 در نگاه اول قرار بوده بعنوان خودروی کوپه روانه بازار شود اما پس از اضافه شدن سقف تاشوی فلزی به آن تولید این خودرو را در ردیف کوپه-کروک  ها قرار داد. تنها نکته منفی که  درمورد این طراحی می توان متذکر شد فضای کم صندوق است که به هنگام جمع شدن سقف ایجاد می شود. صندوق 404 لیتری این خودرو به هنگام جمع شدن سقف به 200 لیتر کاهش می یابد و دسترسی به صندوق فقط از طریق فضای باریکی امکان پذیر است. طراحی صندوق می بایست به صورت دو قسمت مجزا طراحی می شد؛ یکی برای قرار دادن ساک ها و وسایل و فضای دوم برای سیستم سقف تاشو. بدین ترتیب زمانی  که سقف خودرو جمع می شود فضای باقی مانده برای قرار دادن چند ساک کوچک قابل استفاده است.

بررسی ولوو C70 بررسی ولوو C70

درست همانند بسیاری از خودرو های مدل کوپه-کروکی سقف تاشوی این مدل نیز اقتباسی از طرح خانه ی ایتالیایی PININFARINA است. در صندوق C70 برای جمع شدن سقف آن سه بخش در نظر گرفته شده است. یکی از این بخش ها در برگیرنده شیشه عقب و کناره ها است و دو قسمت دیگر تمام طول سقف را در خود جای می دهند. برای باز و بسته کردن سقف که 30 ثانیه زمان می برد کافی است دکمه تعبیه شده در مرکز کنسول را بفشارید. این مدل برای 4 نفر سرنشین طراحی شده، بنابراین سقف این خودرو نسبت به مدل های پیشین طویل تر است.

 

طراحی داخلی

بررسی ولوو C70

طراحی داخلی مدل C70 با انتقاد های زیادی مواجه شده است اما مواد مورد استفاده شده در کابین این خودرو از استاندارد لازم برخوردار هستند. برخی از کلید ها و مواد پلاستیکی بکار رفته در طراحی این مدل فاقد طراحی امروزی و لبه های بدون زاویه هستند که همین مسائل باعث شده این خودرو از نظر طراحی در رتبه خوبی قرار نگیرد.در نگاه اول طراحی این خودرو ساده به نظر می رسد اما با کمی دقت وجود روکش فیبری، طراحی آلومینیومی کنسول و آرم روی فرمان نظر شما را تغییر خواهد داد. درست همانند اکثر خودرو های ساخت شرکت ولوو که همیشه قابل تحسین هستند اما از طرفی رضایت کامل مشتری را برآورده نمی کنند، مدل C70 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بررسی ولوو C70
بررسی ولوو C70 بررسی ولوو C70

طراحی ارگونومیک این مدل دقیقاً همان چیزی است که همه از خودروهای ساخت شرکت ولوو انتظار دارند. سیستم روشنایی داخل آن بسیار فریبنده و جذاب است. وضعیت راننده در هنگام رانندگی به خوبی در نظر گرفته شده و آپشن های متعددی هم در کنار صندلی و هم برروی فرمان قرار گرفته است.وزن در نظر گرفته شده برای پدال ها و نحوه قرارگیری آن ها در زیر پای راننده به خوبی ارزیابی شده است. علی رغم فضای مناسب و کافی برای نشستن دو سرنشین عقب، فضای جلوی پا ها و هم چنین فاصله سر آن ها تا سقف مقداری کم است. به هنگام بسته بودن سقف و به خاطر عایق بندی مناسب، صدای باد خیلی کم وارد کابین می شود که در مقایسه با مدل های مشابه و هم ردیف خود قابل قبول است. زمانی که سقف خودرو باز است فشار بادِ کمی را سرنشینان جلو حتی در اتوبان ها احساس خواهند کرد که درمورد سرنشینان عقب نیز این مقدار بسیار کم است.

 

عملکرد خودرو

بررسی ولوو C70

نکته قابل توجه درمورد این خودروی سوئدی موتور 5 سیلندر بنزینی آن است که نه  تنها قدرتی بیش تر از فورد فوکوس ST با حجم 5/2 لیتر را ایجاد می کند بلکه قدرتی معادل 230 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و گشتاور 320 نیوتن متر از 1500 تا 5000 دور در دقیقه دارد که بسیار نرم و بی صدا کار می کند.وزن زیاد موتور C70 یک نکته منفی دیگر برای این خودرو به حساب می آید که باعث کند شدن عملکرد دنده اتوماتیک می شود. خودرویC70  ماشین کوچکی نیست و وزنی بیش از 1,700 کیلوگرم دارد. با وجود وزن بالای خودرو، موتور T5 (بنزینی) در نظر گرفته شده برای این مدل نیروی مناسبی را برای این وزن تولید می کند. در تست های انجام شده، سرعت این خودرو در 8.4 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می رسد؛ درحالی که شرکت ولوو شتاب 0 تا 100 آن  را 7.4 ثانیه اعلام کرده است. اما انعطاف پذیری و تغییر دنده در این مدل ستودنی است. جای تعجب نیست که موتور های مدل پایه هر 2 دیزلی هستند اما با قدرت خروجی متفاوت. موتور D3 و D5 (دیزلی) هر 2 با حجم 2 لیتر به ترتیب نیرویی معادل 148 و 174 اسب بخار و گشتاور 350 و 400 نیوتن متر را تولید می کنند.هر دو موتور دیزلی عملکرد مناسب و هم چنین انعطاف پذیری خوبی را در تعویض دنده دارند و هر دو موتور با گیربکس 6 سرعته قابل سفارش هستند که انتخاب خوبی نسبت به مدل های 5 سرعته گیرترونیک می باشند.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی ولوو C70

زمانی که سقف C70 بسته است بطور قابل توجهی کنترل آن در مقایسه با زمانی که سقف آن باز است، بهتر می شود. البته شرکت ولوو ادعا می کند که مدل جدیدش دو برابر پایداری بیش تری نسبت به کروکی های پیشین دارد که ادعای به جایی هم هست زیرا در مدل های قبلی این مساله کمتر احساس می شد.در جاده های هموار C70 با تکان های کوچک مشکلی نخواهد داشت اما در جاده هایی که آسفالت خراب و نامناسبی دارند تکان ها در داخل کابین احساس می شوند. بعضی اوقات این مساله باعث می شود صدای غژغژ از سقف خودرو شنیده شود که به خاطر محل تماس لبه ریلی شیشه جلو و لبه سقف است. در این مدل کروک فرمان خودرو بازخورد و تکان کمی دارد و تنها در تکانهای شدید و ناخواسته کمی سبک و نرم تر می شود. به عقیده بسیاری لذت رانندگی با آئودی A5 و فولکس واگن Eos بیش تر از رانندگی با ولوو است.

بررسی ولوو C70

رانندگی با C70  این حس را به شما می دهد که خودرویی سنگین را می رانید که حس بدی هم نیست چون سنگینی خودرو باعث اطمینان خاطر و ایمنی بیش تر آن می  شود. البته کسانی هستند که می خواهند رانندگی تند و تیزی را تجربه کنند اما خیلی از راننده های دیگر رانندگی آرام و قابل پیش بینی را می پسندند که C70 این امکان را همراه با جذابیت به آن ها می دهد.

 

مصرف سوخت و امکانات ویژه

بررسی ولوو C70

یکی از سوال هایی که ذهن صاحب نظران صنعت خودرو را به خود مشغول کرده  است، این است که چرا کمپانی ولوو که خود پیشتاز ساخت مدل هایی با ایمنی بالا می باشد و سابقه درخشانی در بازار جهانی دارد، مدل C70 را تحت تست های ایمنی اروپا (Euro NCAP) قرار نداده است.ستون های شیشه جلو از فولاد یک تکه ساخته شده اند که استحکام بیشتری را برای خودرو ایجاد می کنند. کیسه های هوایی که در کنار و جلو تعبیه شده اند از سمت در ها به بالا پر می شوند که بر اساس استاندارد جهانی هستند و جنس آن ها نیز از مواد درجه یک است .سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و سیستم کنترل کشش و سیستم کنترل پایداری از دیگر امکانات این خودرو به حساب می آیند. هم چنین وجود سوپرشارژر در موتور های بنزینی حسی بیش از یک موتور را به شما می دهد. شرکت ولوو مدعی است مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است که میزان تولید دی اکسید کربن آن نسبت به خودروی سبز فولکس واگن Eso صد گرم بر کیلومتر بیش تر است.

 

نظر نهایی

بررسی ولوو C70

در بازار خودرو C70 یکی از بهترین خودروهای دارای سقف متحرک و مستحکم است؛ کوپه ای راحت اما فاقد هیجان مورد نیاز شما در هنگام رانندگی.این کوپه سوئدی، خودرویی با ظاهر زیبا و راحت است که طراحی سقف تاشوی آن نیز از مهندسی کاملا  بی نقصی برخوردار است.در کل باید به این نکته اشاره کرد که این خودرو صرف نظر از نوع موتور و گیربکس قرار گرفته بر روی آن سواری چندان مناسبی ندارد. روی هم رفته هنوز هم خریدارانی وجود دارند که به دنبال خودرویی راحت، بدون در نظر گرفتن معایب آن هستند. برای این افراد ظاهری زیبا و طراحی داخلی شیک از اهمیت بیش تری برخوردار است. پس هرطور که فکر کنید این خودرو ارزش پولی را که بابت آن پرداخت می کنید دارد.

با کلیک بر تصویر زیر و عضویت در خبرنامه ایمیلی می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی ولوو C70

 

منبع

Autocar

برچسب : C70 , کروک , آئودی A5 , فولکس واگن Eos , ولوو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 58 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سبحان : یچیزی میگه واس خودش تا تکمیل وجه نکنی اصلا نمایندگی سخا نمیگیره بعدشم وقتی تکمیل وجه نکرده از کجا میدونه باید کدوم نمایندگی سخا بزنه وقتی نمایندگی انتخاب میکنی میری نمایندگی میگی نمایندگی شما انتخاب کردم‌سخا برام ثبت کن وگنه علم و غیب نداره ک شما ماشین ثبت نامی داری و باید تو نمایندگیش سخا بزنی حرفای اکبر رینگ سرو ته نداره
شاهین اتومات cvt 402 : من زنگ زدم نمایندگی گفت برا هفته آخر اسفند یماه دیگه تا چهل روز دعوتنامه می‌ره حالا ببینیم راسته با نه
مقدم : میخواست بگی غیر صبوری کاری دیگه هم میتونیم بکنیم! الان یعنی ثبت نامی های بهمن ها دیگه تموم شدن ؟؟
مرتضی رنجبر : تارا اسفند 2روزه فاکتور شدم کی پلاک میشه دوستان آیا تحویل حضوری فعال میشه ممنونم کسی راهنمایی کنید
فرهاد x5 آبان : سلام،از آقا مسعود بابت راهنمایی و پاسخ های مودبانه و دوستانه اش ممنونم😍🙏
مقدم : میخواست بگی غیر صبوری کاری دیگه هم میتونیم بکنیم! الان یعنی ثبت نامی های بهمن ها دیگه تموم شدن ؟؟
میرزاده مشفقی : سلام بر دوستان گرامی روز خوش ، چه اتفاقی برای گروه افتاده بود مدتی پیام ها تایید نمیشد! من همچنان در کیلومتر ۷۲۰۰ از شاهین پلاس راضی هستم و خداراشکر ایرادی نداشته ، امیدوارم هرجه زودتر خودروهاتونو تحویل بگیربد لذت ببرید
نادیا : بله شماره پلاک زده
میلاد : نمیدونم چرا ولی برای من هم در کارت ماشین و برگ سبز و حتی بیمه نامه نوشته نقره ای متالیک در سند ایرانخودرو نوشته نقره ای تیتایوم خب چرا اینجوریه
Shayan : سلام لطفا اگر کسی میدونه بهم بگه سود تاخیر از تاریخ ثبت مدارک تا شاسی شدن ؟؟؟؟؟ یا نه من تاریخ ثبت مدارک ۱۴۰۳/۵/۶ بود صدور فاکتورم ۱۴۰۳/۰۸/۱۴ این محاسبه میشه یا نه ممنون میشم بهم بگید چون برای شکایت دفترقضایی نیازه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک آر اس تیرماه : فکر کنم خرداد دعوتنامه بیاد
مهدی آریزو 5 : به خودروهای 403 و خودروهای 404 که فاکتور شده و مدارک ارسال شده دیون و نرخ جدید تعلق نمیگیره.تمام
پارسا. : کسی از دوستان پیش‌فروش هست که تاییدیه سخا رو دیر تحویل داده باشه؟ اگر بود ممنون میشم بگه چطور فاکتور شد با کسایی فاکتور شد که با هم تکمیل وجه کرده بودن ؟ یا بعد اونا؟ توحید جان شما هم راهنمایی کنید.
عارف : منم مث‌شما هستم منتظرم کی بیاد شما نپرسیدی؟؟
صداقت : حالا اونقدر دست دست میکنید به همین سمند واشر تبدیل نمیزنید فردا همونم بهتون نمیدن باید بیوفتید دنبال پولتون از ما گفتن بود خود دانید همینم از دست میدید
زاهدان کوییک سفید قرمز : از من هم فاکتور شد هم پلاک چراپیامک متفاوتی نیومد؟
سورنا اریزو 6 پرو : مدل 1403 بود برج 9 نقدی خریدم
علی : من واریزی 7اسفند بودم فاکتورشدم
مرتضی آریزو 6پرو : سلام مدل چند ماشینتون ؟ کی ثبت نام کردین
وحید : توحید جان، در طول دو ماهی که برای ثبت نامی ساینا اس فوق العاده ی بهمن اینجا سر میزنم، شما اطلاعاتت قابل اتکا بوده برای من و خیلی ها، بخاطر خاله زنگ بازی یک آدم الاف و مریض به تسلیم شدن اقرار کردی و حرف از رفتن زدی؟ از شیوه ی برخورد آدم باتجربه ای مثل تو در قبال این آقا، من خیلی تعجب کردم. خیلی ها به اطلاعات موثق ت نیاز دارن بنظرم بودنت اسباب خیر هست ولی بازم صاحب اختیاری و تصمیم به بودن یا نبودنت با خودت. در هر صورت ممنونم از تمام راهنمایی هات و خطاب به آقای افشاگر؛ دوست عزیز آدم هایی مثل تو که فارغ از داستان آدم ها صرفا به دنبال تخریب دیگران هستن از منظر روانشناسی خیلی جای بحث داره، انسانی که از بی ارزشی درونی رنج میبره و در زندگی خودش احساس رضایت نداره از تخریب دیگری هویت میگیره و حس خوشایند بهش دست میده، بزرگوار؛ بجای اینکه این منجلاب درونی رو جلوی این همه مخاطب فریاد بزنی یکم روی شخصیت و زندگی خودت سرمایه گذاری کن. ما اینجاییم تا در کنار هم با سوالات بجا و اطلاعات معتبر کمک حال همدیگه باشیم و جز این نیست. امیدوارم همگی هر چه زودتر به پروسه تحویل خودرومون برسیم. یا حق