دوزندگی خودرو به وصله و پینه رسید

 

دوزندگی خودرو به وصله و پینه رسید

 
صنعت خودرو به عنوان یک صنعت پیشرو شناخته می شود که صنایع و صنوف خرد را به جلو هدایت می کند حال با توجه به شرایط صنعتی شدن تولید خودرو و وضعیت نامطلوب تولید به نظر می رسد صنوف وابسته به این صنعت حال و روز خوشی نداشته باشند.
 
در سالجاری به واسطه تحریم های آمریکا و سوء مدیریت های داخلی صنعت خودروسازی کشور با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند و عملا می توان گفت که این صنعت روزهای بسیار سختی را پشت سر می گذارد، این صنعت همچون صنعت ساختمان سازی با رونق خود دیگر صنایع و کسب و کار ها را رونق می بخشد که از این صنایع و صنوف می توان به صنف تشکدوزان خودرو اشاره کرد، صنفی که شاید در یک دهه اخیر خبری از آن نیست و فعالیت آن ها معطوف به فروش روکش دوم صندلی خودرو و تعمیر زین موتورسیکلت شده است. 
 
حال با این شرایط که کمتر کسی دوزندگی اتومبیل را به یاد دارد جای سوال است صنوفی همچون تشکدوزان خودرو در حال حاضر چه شرایطی دارند، در این زمینه حسین جعفری- رئیس اتحادیه تشکدوزان خودرو  گفت: در چند سال اخیر به واسطه برخی از رفتار ها و تصمیمات مدیران صنعت خودرو  صنف تشکدوزان خودرو به سمت تعطیلی و نابودی پیش رفت.
 
وی ادامه داد: در گذشته با توجه به شرایط غیر صنعتی تولید خودرو در کشور، شاسی خودرو به ویژه اتوبوس به کشور وارد می شد و صنوف و واحدهای صنفی کوچک به تجهیز این شاسی ها می پرداختند که صنف تشکدوزان نیز قسمتی از کار را بر عهده داشت،  اما در چند دهه اخیر با رشد صنعت و تکنولوژی فرآیند کار شکل و شمایل صنعتی به خود گرفت و فعالیت های صنوف مرتبط با خودروسازی نیز از حالت صنفی خارج شد.
 
این فعال صنفی خاطرنشان کرد: با وجود صنعتی شدن فعالیت تولید خودرو در کشور اما برخی مدیران و شرکت ها علاقه ای به تولید و کار حرفه ای در داخل کشور ندارد و محصول آماده را به کشور وارد می کنند که این موضوع در سال های اخیر عاملی شد تا بسیاری از کارگران از چرخه فعالیت صنفی خارج شوند.
 
جعفری با بیان اینکه بیش از 600 عضو دارای پروانه کسب در این صنف فعال است، گفت: کارخانجات بزرگ تولید خودرو در کشور دارای خط تولید تشک و تودوزی خودرو هستند و مازاد نیاز تولیدی خود را از طریق کارخانجات بزرگ قطعه سازی تامین می کنند.
 
وی تصریح کرد: همچنین واحدهای صنفی کوچک سطح شهر برای رفع نیاز صنعت خودروسازی کشور در زمینه تشک و دیگر اقلام پارچه ای خودرو با پیمانکار طرف قرارداد با شرکت های بزرگ خودروسازی همکاری دارند اما شرکت های بزرگ خودروسازی با وجود دریافت محصولات، پول پیمانکار و تولیدکننده خرد را طبق قرارداد پرداخت نمی کنند.
 
رئیس اتحادیه تشکدوزان خودرو تاکید کرد: سفارش گذاری از سوی شرکت های بزرگ خودروساز داخلی وجود دارد  اما بدقولی و عدم پرداخت به موقع حق الزحمه تولید از سوی شرکت های بزرگ خودروسازی عاملی شده تا واحدهای صنفی کوچک با پیمانکار و شرکت های بزرگ خودروسازی همکاری نکنند.
 
وی در رابطه با شرایط فعالیت واحدهای تولید و عرضه رو تشکی خودرو گفت: با توجه به افزایش قیمت دلار حجم تقاضا به شدت کاهش یافته و از سوی دیگر به واسطه رشد قیمت مواد اولیه در کنار واردات کالای ارزان قیمت چینی، تولید دارای صرفه اقتصادی  نیست و این موضوع تعطیلی کارگاه ها و بیکاری کارگران را به دنبال داشته است.
 
جعفری بیان کرد: 80 درصد نیاز تولید از طریق بازار داخلی تامین می شود اما مواد اولیه ای همچون PVC که حجم قابل توجهی از تولید را تشکیل می دهد از طریق واردات در کشور تامین می شود.
رئیس اتحادیه تشکدوزان خودرو در رابطه با فرهنگ خرید کالای ایرانی در صنف تشکدوزان خاطرنشان کرد: مشتری به دنبال زیبایی و طراحی محصول است و آنچنان محل تولید کالا برای آن دارای اهمیت نیست.
 
وی در پاسخ به این سوال که با وجود نمایندگی های خدمت پس از فروش شرکت های خودروسازی در صورت بروز مشکل در تشک خودرو افراد به نمایندگی یا واحدهای صنفی مراجعه می کنند، گفت: تعمیر تشک آنچنان از سوی شرکت ها انجام نمی شود و واحدهای صنفی خرد در این زمینه پیش قدم بوده و مردم عموما برای رفع نیاز به این واحدها مراجعه می کنند.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
0

این صنعت مولد خودرو را با مدیریتی بسیار توانمند بجایی رساندند که ، هم جان مردم را بشدت تهدید میکند هم مال مردم ایران را به فنا میدهد و هم با دلالهای وارد کننده ی در رده های بالا صنعت و اشتغال ایران را نابود میکند . همه این مسائل را میدانیم ولی باز هم نمیتوانیم 6 ماه از خرید خودرو دست بکشیم . اسم این کار ما مصداق بارز خودکشی دسته جمعی هست . امیدوارم هر چه زودتر مثل تمام مردم دنیا به این بلوغ برسیم
17:32  1397/11/11
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمود رضا : . .......... تا آخر زمستان ۱۴۰۲ که تکمیل وجه کرده اند به خودروی خود بدون افزایش قیمت خواهند رسید . . .......... من سورن دوگانه تحویل ۲۹ اسفند هستم یکبار پیامک تبدیل به ۲۰۷ اومده ، ولی دوگانه ی خودم رو می خوام ...
شاهین اتومات دی 402 : واریز 20 دی پذیرش 21 دی مابه‌التفاوت 16 فروردین هنوز فاکتور نشدم
محمدحسن : سلام قربان، والا من امروز یه اسکرین شات دیدم از پیج حواله یاب که امکان از طرح ما بود و پذیرش ۱۹ دی ... میتونید ملاحظه کنید ... امیدوارم که شروع شده باشه فاکتورا
گلمحمد : جسارتا چی تحویل گرفتی؟
J4 مشکی : دوستان این چندروز برای تحویل j4 با کسی تماس نگرفتن؟؟
حامد : 90 میلیون دم دست داشته باشیم؟؟!! مگه الکیه! ثبت نام 1402 قیمت قطعی بوده!
شاهین اتوماتیک 90 روزه : من الان سه باره که به سایپا زنگ میزنم. پذیرشم توی سیستم 20 دی هست. ولی اپراتورهای مختلف میگن که 25 دی هست. اینا سخا رو میگن یا تاریخ پذیرش رو نمیدونم! ولی دیروز بهم گفتن که تا 21 دی فاکتور داره میشه و برای من که 25 ام هست حدود یه هفته تا ده روز طول می کشه. به نظرم تاریخ پذیرشی که ما داریم می بینیم با چیزی که سایپا بر اساسش فاکتور می کنه فرق داره یه ذره. کسی همچین تجربه ای داشته؟ این سری که زنگ زدین ازشون تاریخ پذیرش تون رو بپرسین ببینین چی میگن.
شاهین اتومات 24دی : یعنی طبق آمار بچه‌های همین سایت اگر در نظر بگیریم از پذیرش ۱۹ دی به بعد فاکتور نشده, پس عملا سایپا هیچ غلطی نمیکنه، هر کاری بایت شکایت و پیگیری میتونید بکنید،
اس 5 22مهر : سلام دیروز شاسی شد برای من-چقدر طول میکشه مدارک بیاد و ماشین
تارا 6 سرعته : سلام کسی بوده v1+ زودتر فاکتور شده باشه؟ منم تحویل فوری هستم 25 فروردین تکمیل وجه کردم خدا کنه زود بدن ک پیاده هستم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا‌دوگانه‌اسفند : تولیاقت‌نداری‌توادم‌نیستی‌
یعقوب : امروز هم فیزیک پلاک نشد
علی : ظلم اشکار
سلام : تهران رفتم نمایندگی فروش پژو پارس سفارشی 650نقد بعد به ما میگن ای ال ایکس 530تومنی ببرید.زورکی
سورن موتور جدید موعد تحویل 14فروردین : سلام،دوستان سورن موتور جدید کسی هست که امروز فاکتور شده باشه؟
محمود رضا : سلام ، خبری از دوستان نیست
فرهاد تیگو7 پرو پرمیوم مدل 1403 نقدی : باسلام تاریخ قراردادم 20 اسفند و درست یک ماه هست در مرحله تخصیص هست مرحله تخصیص تا فاکتور چقدر زمان میبرد؟
علیرضاx55 : اقا مهدی ایکس 55ببخشید یارو نمایندگی شما را ساده فرض کرده پسر خوب تاریخ ساعت مجوز خروج بهمون گفتن بعدش شما میگی پیله کردن بچه نباش اون هنوز نتونسته ماشینتو تحویل بگیره اون جوابگو بهت میدن صدای مشتری ونمایندگی تاریخ ووساعت مجوز به بعضی از دوستان اعلام کردن
تکمیل وجه 20 دی رانا پلاس : واقعا به خدا جگر آدم برای مظلومیت مردان خدا آتیش میگیره هر چقدر بیشتر برای خدا کار کنی و بیشتر طرف مردم معمولی رو بگیری پولدارا و ظالم ها بیشتر به آبرو و جونت لطمه میزنند این سنت این دنیای نامرده
X22 : قرارداد 25دی خرید نقدی مدارک کامل اومده در انتظار مجوز خروج