در خواست مدیرعامل شرکت پخش از مردم؛ تخلف و کم‌ فروشی پمپ‌ بنزین‌ ها را گزارش دهید

 

در خواست مدیرعامل شرکت پخش از مردم؛ تخلف و کم‌ فروشی پمپ‌ بنزین‌ ها را گزارش دهید

 
بعضی مردم معتقدند جایگاه‌های سوخت کم‌فروشی می‌کنند اما سند چندانی برای اثبات ادعای خود و احقاق حقوقشان ندارند. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که جایگاه داران سوخت همیشه این موضوع را رد کرده‌اند و معتقدند، ادعای هوا فروشی در پمپ بنزین علمی و واقعی نیست. در این راستا، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مردم تقاضا کرده که تخلفات جایگاه‌ها را به این شرکت گزارش کنند.
موردی که مراجعه کنندگان از اشتباه نازل‌های سوخت شکایت دارند که گا‌ها مشاهده شده اعداد نمایش داده شده در مانیتور های دستگاه‌ها با میزان بنزین خارج شده از نازل همخوانی ندارد.
 
هرچند وقت یک بار فیلمی در فضای مجازی منتشر می‌شود که از کم‌فروشی در یکی از جایگاه‌های سوخت حاکی است. جایگاه‌هایی که به گفته سید محمد رضا موسوی خواه - مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران - بعد از بررسی، شناسایی شده و جریمه می‌شوند. اما هم چنان این دغدغه بین مردم وجود دارد و به یک تجربه مشترک تبدیل شده است.
در این راستا، موسوی خواه از مردم تقاضا کرده است اگر تخلفی از جایگاه‌ها دیدند، به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گزارش کنند و در این باره توضیح داد: اگر مردم در هر جایگاهی، تخلفی دیدند، به شرکت ملی پخش اطلاع دهند و منتظر بمانند. این شرکت تیم نظارتی خود را با تجهیزات کنترل کمی به جایگاه مذکور اعزام می‌کند و چنانچه تخلف جایگاه اثبات شود، به شدیدترین شکل ممکن جریمه خواهد شد.
دستگاه نازل دستگاه مکانیکی است که امکان دارد تلمبه‌ای در آن از کار بیفتد که این با احتساب بازدیدهایی که از این دستگاه‌ها از سوی اتحادیه و شرکت پالایش پخش صورت می‌گیرد به سرعت تعمیر و جایگاه شامل جریمه می‌شود.
 
وی هم‌چنین به این سوال که چه جریمه‌ای در انتظار جایگاه‌های متخلف است، پاسخ داد: مقدار اضافی تلمبه تا زمانی که کنترل، تنظیم و فروخته شد، محاسبه شده و شماره توتالیزه آن نوشته و این شماره تا شماره روز جاری برداشته می‌شود. مثلاً می‌شود 10 هزار لیتر. در این 10 هزار لیتر مشخص می‌شود که در هر 20 لیتر چند سی سی کم‌تر فروخته شده است. این نرخ محاسبه و جایگاه به نرخ فوب خلیج فارس جریمه می‌شود. جایگاه‌ داران قشر زحمت‌کش هستند و واقعاً خدمت می‌کنند. ممکن است تخلف هم صورت بگیرد که نمی‌توان کتمان کرد.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه درباره نظارت بر جایگاه‌های سوخت توضیح داد: هر هفته همه جایگاه‌های کشور کنترل کیفی می‌شوند. درواقع فرآورده نزدیک به 4000 جایگاه کنترل کیفی می‌شود و ماهی یک بار، 50 هزار تلمبه هم توسط شرکت ملی پخش کنترل می‌شود.
موسوی خواه در پایان تاکید کرد: مردم کم‌فروشی را با شماره 09627 اطلاع دهند که در حضور خودشان تخلف پیگیری شود. در همه جایگاه‌ها، تابلوهای اضطراری نصب شده است که یک شماره مربوط به همین موضوع است.
 
اجرای این طرح با توجه به حجم بالای مصرف بنزین در کشور ضروری به نظر می‌رسد، اما مشخص نیست که مردم چگونه می توانند از عملکرد نازل های پمپ بنزین مطمئن شوند و ملاک رسمی برای سنجش صحت عملکرد پمپ بنزین ها چیست؟
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پمپ‌ بنزین‌ ها






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
عارف : واقعا مرسی که اسباب شادی ما رو فراهم میکنی😅😅😅😅😅😂😂😂
رضا : امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چه ارتباطی به وزارت صمت و اَبَر کمپانی سایپا داره؟
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهسا X33 اتومات : سلام دوستان. ایکس 33 اتومات تا چه تاریخی تحویل دادند؟ آیا کسی تاریخ سیستمی شهریور ماه تحویل گرفته؟
رسول : سلام لطفاشماره پذیرش بزارید
امیر ساینا85گانه 90 روزه : من خودم 8مهر هستم هنوز فاکتور نشدم اما امروز خودم تو کانالها دیدم بچه های 24 شهریور فاکتور شدن
تیگو 7 پرمیوم .کرمانشاه : سلام تاریخ قرار داد 20 شهریور تاریخ تایید لیزینگ بانک صادرات 8 مهرماه تاریخ 28 ابان وامم واریز کردن و الان تمام مراحل انجام شده و همه مراحل وضعیت خودرو سبز هست جز تحویل خودرو حتی پلاک هم شده کارت ماشین هم تحویل پست دادن دوستان چقدر زمان میبره خودرو رو تحویل بدن ممنون میشم اطلاع بدین
محمد رصاناصرزاده : سلام در جواب سوال شما باید عرض کنم دیگر حوصله ای نمانده که از این شرکت شیاد ودزدگلایه وشکوه کنیم ومتوجه شدم که پشت این شرکت شیاد افراد رده بالای قوی هستند این شکایت ها وحرفها به جایی نمیرسد
207 tu3 : آخرین روز پرداخت کن که نیمه دوم بهمن فاکتور و مدل 404 بشه
یعقوب : سلام‌دوستان انگار همه موافق گرانی خودرو شدن چون همه به فکر فاکتور شدن و رنگ خودرو ....هستن ؟ یه عده به خاطر همه تلاش میکنن ولی یه عده ی دیگه فقط به فکر خودشان هستن واقعا که
پارسا : باسلام و احترام دیروز آماده برای صدور فاکتور برای من بروز رسانی شد به 1403/0830 تبدیل شد ، بنظرتون چقدر دیگ فاکتور مبشه؟
یعقوب : کسی نیست تو کمپینگ گرانی خودرو اعتراض به حقی به خاطر قشر ضعیف جامعه و سو‌ استفاده از ضعف مردم داشته باشه ؟
سحر : چه تاریخی پذیرش شدید