اپل با اخراج کارمندان بخش خودروهای خودران، مسیر خود را تاحدودی مشخص کرد

 

اپل با اخراج کارمندان بخش خودروهای خودران، مسیر خود را تاحدودی مشخص کرد

 
اپل تعدادی از کارمندان پروژه‌ی Titan خود را اخراج کرد که به‌احتمال زیاد، نشان‌دهنده‌ی تغییر مسیر آن‌ها در حوزه‌ی خودروهای خودران خواهد بود.
 
اپل به‌تازگی اعلام کرد که ۱۹۰ نفر از کارمندان برنامه‌ی Project Titan خود را اخراج خواهد کرد. این تغییرات، نشانه‌هایی کلی از آینده‌ی فناوری‌های خودرویی را نشان می‌دهد که کوپرتینویی‌ها در آن مشغول بودند.
 
غول دنیای فناوری در نامه‌ای رسمی به سازمان‌های قانونی ایالتی عنوان کرد که قصد دارد از ۸ مرکز مختلف سانتا کلارا در نزدیکی کوپرتینو، نیروهایی را تا تاریخ ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) اخراج کند. سخنگوی شرکت در پاسخ به خبرنگاران تأیید کرد که اخراج‌ها قطعا در بخش خودروهای خودران انجام می‌شود.
 
کوپرتینویی‌ها تاکنون به‌صورت گسترده علاقه‌ی خود را به صنعت خودروهای خودران نشان داده‌اند. البته، آن‌ها هیچ‌گاه نگفته‌اند که تا چه حد به این صنعت وارد خواهند شد و آیا قصد ساخت یک خودروی کامل را دارند یا تنها حسگرها، سیستم‌های کامپیوتری و نرم‌افزارهای کنترلی در اولویت قرار دارد.
 
اسناد عمومی که اپل با سازمان‌های تنظیم مقررات به اشتراک گذاشته است، جزئیاتی از برنامه‌های آن‌ها را مشخص می‌کند که قبلا دیده نشده بود.
 
در فهرست افرادی که اخراج خواهند شد، حداقل ۲۴ مهندس نرم‌افزار شامل یک مهندس یادگیری ماشین قرار دارند. به‌علاوه، ۴۰ متخصص سخت‌افزار نیز در آن فهرست هستند. این جزئیات، از نامه‌ای عمومی به‌دست آمد که از طرف اپل به سازمان تنظیم مقررات استخدام کالیفرنیا ارسال شد.
 
اپل با احتیاط در صنعت خودروهای خودران حرکت می‌کند
 
برخی از موقعیت‌های افراد در معرض اخراج، نشان‌دهنده‌ی تمرکز اپل بر محصولات سخت‌افزاری مخصوص مصرف‌کننده هستند. ۳ مهندس طراحی محصول و یک مهندس ارگونومی، در فهرست اخراج هستند. در بین نیروهای تعدیلی، نام یک ناظر ارشد کارگاهی نیز به چشم می‌خورد. البته، مشخص نیست که چه تعداد ماشین‌آلات تحت نظارت آن ناظر بوده‌اند و آیا آن ماشین‌آلات برای ساخت خودروی کامل استفاده می‌شدند یا بخشی از تولید حسگر و قطعات دیگر بودند.
 
تعدیل‌های پیش‌رو در اپل،‌ بزرگ‌ترین اخراج نیرو از زمان بازگشت داگ فیلد به سمت مدیریت «پروژه‌های خاص» کوپرتینویی‌ها است. فیلد، مدیریت پروژه‌ی تایتان را بر عهده دارد و مدت کوتاهی را نیز در شرکت تولیدکننده‌ی خودروهای برقی تسلا مشغول به کار بود. 
 
اپل در بحث خودرو با احتیاط بالا و درگیری پایین فعالیت می‌کند. تنها ۵ هزار نفر از ۱۴۰ هزار کارمند تمام‌وقت کوپرتینویی‌ها، در آن بخش مشغول به کار هستند. شایان ذکر است این اطلاعات در اسناد محرمانه دادگاهی دیده شد که یکی از کارمندان سابق شرکت را به دزدی اسرار تجاری محکوم کرد. طبق اسناد منتشرشده از آن دادگاه، ۱۲۰۰ نفر از کارمندان بخش خودرو، مهندسان اصلی بوده که به‌صورت مستقیم با توسعه‌ی پروژه‌ی خودرو درگیر هستند. 
 
به‌هرحال باوجود تغییرات پیش رو در بحث نیروی انسانی، به‌نظر می‌رسد آزمایش‌های عملی اپل روی محصولات آن شاخه، در جاده‌های کالیفرنیا به‌خوبی ادامه داشته باشند. اپل در یک سند قانونی که ابتدای ماه جاری میلادی با سازمان‌های تنظیم مقررات به اشتراک گذاشت، ادعا کرد که در سال ۲۰۱۸ حدود ۸۰ هزار مایل سفر آزمایشی انجام داده است که نسبت به آمار هزار مایلی سال ۲۰۱۷، رشد خار‌ق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. البته، آمار آزمایش‌های اپل بسیار کمتر از رقیبش یعنی واحد Waymo شرکت آلفابت بود که ۱.۲ میلیون مایل سفر آزمایشی ثبت کرد.
 
نظر شما چیست؟ آیا اپل تمرکز خود را به مرور از خودروهای خودران برمی‌دارد یا برای توسعه‌ی پروژه‌های خود برنامه‌های جدید دارد؟
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروهای خودران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسین : شما گفتین قراره بجای 418 م 470 ازتون بگیرن و 90 روزه تحویل بدن هنوز چیزی مشخص نشده شما گفتم گفتم راه انداختین صبر کنید
لاماری سفید28آذر : تخصیص شده ولی پلاک نشده
سورن باز : یک سورن پلاس دارم دوگانه 220تا رو پر میکنه .پژو میخوره چیکار کنم
مهدی پلاس : درودبرشما شقایق خانم حالا حتما ۱۶ فروردین ماه پیامک تکمیل وجه میا مطمئن هستی. ممنون‌از اطلاعات شما
عای : منظورتون متوجه نشدم ، لطف توضیح بدین
شَهین : ما هم گفتیم اگه آشنا داری بهش بگو یه کاری کنه شاهینتو زودتر تحویل بگیری 😁
بیکران : سلام منم پیش فروش تحویل خرداد بودم تبدیل جی ال واریز کردم ماشین و هم گرفتم از ترس افزایش قیمت فکر کردم ساندروف ارزش این همه ریسک و نداشت آدم ۳ ماه منتظر بمونه حالا افزایش قیمت بیاد یا نیاد اون وقت هم نگن بیا جی ال ببر.
حامد : سلام حدودا ۶روز زمان مفید داره یادتون باشه حتما سخا (کدپستی )رو تایید کنید
شقایق : برین کامت ۲۷ مو بخونین که چی نوشتم دوهزاریتون بیفته چی‌گفتم گفتم که مدیر اشنا دارم دوباره بخونین چی نوشتم تا بفهمین شاهین پلاس داستانش چیه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهدی آریزو 5 : در جواب آقا سعید. اگه سخات ردیف باشه نهایتا 2 هفته همه تیکها میخوره بجز آخریش که تحویله بیمه هم صادر بشه برات پیامک میاد
سورن پلاسxu7p تحویل خرداد 404 : ابطال سند تقریبا یک ماه زمان بر هست تنها کاریم که میتونی انجام بدی 096440مرتب زنگ بزن و پیگیر باش
راضی : کلاه منم برداشت
مسعود : اون مفت بره
Emad : سلام ماشینتون هر وقت اومد خودشون واستون محاسبه میکنم میفرستین تهران سه ماه بعد واریز میشه به حسابتون
محسن x33mt : منم 4 فروردین چکم پاس شد. خبری از فاکتور. نیست ولی. شما مدل 403 خوردید؟
سعید : دوستان توی کاستومر بعد از تکمیل وجه که اسفند انجام شده نوشته تخصیص شاسی ، چند وقت طول میکشه تا این مرحله رد بشه کسی میدونه
مهدی : تشکر ممنون که جواب دادین
سایناتحویل16اسفند : سلام منم 16بهمن تکمیل وجه کردم که تحویلش 16اسفند بود که الان تو تاخیره نیومده تو وضعیت خودرو هم نگاه کردم هنوز تو حالت آماده برای تخصیص هستش
امیرحسین : سلام و عرض ادب ببخشید اگه تحویل سیستمی آخر فروردین باشه ،امکانش هست تو این دو هفته کاراش رو انجام بدم ،هنوز ماشین فاکتور نشده .