اپل با اخراج کارمندان بخش خودروهای خودران، مسیر خود را تاحدودی مشخص کرد

 

اپل با اخراج کارمندان بخش خودروهای خودران، مسیر خود را تاحدودی مشخص کرد

 
اپل تعدادی از کارمندان پروژه‌ی Titan خود را اخراج کرد که به‌احتمال زیاد، نشان‌دهنده‌ی تغییر مسیر آن‌ها در حوزه‌ی خودروهای خودران خواهد بود.
 
اپل به‌تازگی اعلام کرد که ۱۹۰ نفر از کارمندان برنامه‌ی Project Titan خود را اخراج خواهد کرد. این تغییرات، نشانه‌هایی کلی از آینده‌ی فناوری‌های خودرویی را نشان می‌دهد که کوپرتینویی‌ها در آن مشغول بودند.
 
غول دنیای فناوری در نامه‌ای رسمی به سازمان‌های قانونی ایالتی عنوان کرد که قصد دارد از ۸ مرکز مختلف سانتا کلارا در نزدیکی کوپرتینو، نیروهایی را تا تاریخ ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) اخراج کند. سخنگوی شرکت در پاسخ به خبرنگاران تأیید کرد که اخراج‌ها قطعا در بخش خودروهای خودران انجام می‌شود.
 
کوپرتینویی‌ها تاکنون به‌صورت گسترده علاقه‌ی خود را به صنعت خودروهای خودران نشان داده‌اند. البته، آن‌ها هیچ‌گاه نگفته‌اند که تا چه حد به این صنعت وارد خواهند شد و آیا قصد ساخت یک خودروی کامل را دارند یا تنها حسگرها، سیستم‌های کامپیوتری و نرم‌افزارهای کنترلی در اولویت قرار دارد.
 
اسناد عمومی که اپل با سازمان‌های تنظیم مقررات به اشتراک گذاشته است، جزئیاتی از برنامه‌های آن‌ها را مشخص می‌کند که قبلا دیده نشده بود.
 
در فهرست افرادی که اخراج خواهند شد، حداقل ۲۴ مهندس نرم‌افزار شامل یک مهندس یادگیری ماشین قرار دارند. به‌علاوه، ۴۰ متخصص سخت‌افزار نیز در آن فهرست هستند. این جزئیات، از نامه‌ای عمومی به‌دست آمد که از طرف اپل به سازمان تنظیم مقررات استخدام کالیفرنیا ارسال شد.
 
اپل با احتیاط در صنعت خودروهای خودران حرکت می‌کند
 
برخی از موقعیت‌های افراد در معرض اخراج، نشان‌دهنده‌ی تمرکز اپل بر محصولات سخت‌افزاری مخصوص مصرف‌کننده هستند. ۳ مهندس طراحی محصول و یک مهندس ارگونومی، در فهرست اخراج هستند. در بین نیروهای تعدیلی، نام یک ناظر ارشد کارگاهی نیز به چشم می‌خورد. البته، مشخص نیست که چه تعداد ماشین‌آلات تحت نظارت آن ناظر بوده‌اند و آیا آن ماشین‌آلات برای ساخت خودروی کامل استفاده می‌شدند یا بخشی از تولید حسگر و قطعات دیگر بودند.
 
تعدیل‌های پیش‌رو در اپل،‌ بزرگ‌ترین اخراج نیرو از زمان بازگشت داگ فیلد به سمت مدیریت «پروژه‌های خاص» کوپرتینویی‌ها است. فیلد، مدیریت پروژه‌ی تایتان را بر عهده دارد و مدت کوتاهی را نیز در شرکت تولیدکننده‌ی خودروهای برقی تسلا مشغول به کار بود. 
 
اپل در بحث خودرو با احتیاط بالا و درگیری پایین فعالیت می‌کند. تنها ۵ هزار نفر از ۱۴۰ هزار کارمند تمام‌وقت کوپرتینویی‌ها، در آن بخش مشغول به کار هستند. شایان ذکر است این اطلاعات در اسناد محرمانه دادگاهی دیده شد که یکی از کارمندان سابق شرکت را به دزدی اسرار تجاری محکوم کرد. طبق اسناد منتشرشده از آن دادگاه، ۱۲۰۰ نفر از کارمندان بخش خودرو، مهندسان اصلی بوده که به‌صورت مستقیم با توسعه‌ی پروژه‌ی خودرو درگیر هستند. 
 
به‌هرحال باوجود تغییرات پیش رو در بحث نیروی انسانی، به‌نظر می‌رسد آزمایش‌های عملی اپل روی محصولات آن شاخه، در جاده‌های کالیفرنیا به‌خوبی ادامه داشته باشند. اپل در یک سند قانونی که ابتدای ماه جاری میلادی با سازمان‌های تنظیم مقررات به اشتراک گذاشت، ادعا کرد که در سال ۲۰۱۸ حدود ۸۰ هزار مایل سفر آزمایشی انجام داده است که نسبت به آمار هزار مایلی سال ۲۰۱۷، رشد خار‌ق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. البته، آمار آزمایش‌های اپل بسیار کمتر از رقیبش یعنی واحد Waymo شرکت آلفابت بود که ۱.۲ میلیون مایل سفر آزمایشی ثبت کرد.
 
نظر شما چیست؟ آیا اپل تمرکز خود را به مرور از خودروهای خودران برمی‌دارد یا برای توسعه‌ی پروژه‌های خود برنامه‌های جدید دارد؟
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروهای خودران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : سجاد از ایلام sbr واست فعاله؟
پریسا : سلام برید در سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان ثبت شکایت کنید، و ایمیل هم ارسال کنید به ایران خودرو
سهند : هنوز تحویل بهمن و اسفند رو ندادن . حالا شما هرجور خودتون صلاح میدونید
سجاد ایلام : اینجوری بی فایده س من شنبه میرم از شخص مدیر عامل سایپا شکایت میکنم من ۲۲خرداد تبدیل زدم
تارا وی۴ : ببخشید متن شما خوب نخونده بودم
تارا وی۴ : سلام سعید.مبارکه .تاریخ تحویل شما کی بوده.تحویل چند روزه بودید؟
جواد : سلام سابقه تحویل ایگل چطور بوده تا حالا؟ برای نود روزه، معمولا چقدر تاخیر داره؟
Shahin : دیگ مجبوریم این ضرر رو ب جون بخریم والا من میگم آرامشم مهمتر از صدتومنه اونا اگ سانروف هم داشته باشن اولویت با پلاس و اتوماته
Shahin : من 14 بودم تبدیل زدم درسته خیلی صبر کردیم ضرر هم بود ولی من گفتم حداقل همین جی ال رو از دستشون دربیارم اگ ماشین داری رو اعصابت نیس تبدیل نزن ولی هرلحظه امکان جنگ هم هست یه چیز دیگم هست اومدیم شش ماه دیگ هم صبر کردی بازم ندادن وقتی برای اتومات داره تبدیل میزنه خودمون که هیچ
Shahin : شکایت فقط ازت پول میگیرن همشون عین همن اینا از شکایتم نمیترسن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا فوق العاده 27 بهمن : سلام من واریز 26 بهمن پذیرش 27 ام الان فاکتور شدم،خدا شاهده یه سر درد ی بود این فاکتور شدن ساینا توی این چند ماه دیر فاکتور کردن،من از زندان سایپا نجات پیدا کردم فعلا،ان شاالله آزادی همتون
به شهاب : حرفاتو توی چت جی بی تی تایپ کن بگو برات یه متن خوب تنظیم کنه ،خودت میتونی انجامش بدی با کمک چت جی بی تی
اطلس اذر : لطفا نفوذ بد نزنید ما همینجوری دلمون خون بیاین حرفهای خوب بزنید
دوستان دنا اپشنالی : سلام میشه بفرمایید شما که تحویل ابان پیش فروش دنا اپشنال هستین واریزی اولیتون و واریزی دومتون چند بوده و درمجموع چقد واریز کردین؟
دوگانه : به خدا بهمون ماشین نمیدن پولهامون هم رفت
اطلس اذر : دوستان بیاین ی قرار تجمع بزاریم ی تجمع درست و حسابی واقعا اگ میخواین فاکتوربشید بیاین بریم بخدا فقط تجمع ک کارمارو راه میندازه وگرنه معلوم نیست اینا کی فاکتورمون کنن
فوق العاده24 بهمن : سلام اره من 6 پلاک شدم
آوا : یک هفته طول میکشه
اطلس اذر : دقیقا منم 12 اسفند 402 واریز اولیه بوده واریز دوم هم 18 اسفند403 هنوز فاکتور نشدم چ بدشانسم من
سورن 31 شهریور : سلام دوستان ماشین من دیروز تیک گزینه بارگیری جهت تحویل زده شده ولی هنوز نرسیده نمایندگی . به نمایندگی زنگ زدم گفتند هنوز بارگیری نشده و 5 یا 6 روز طول می کشه . به نظرتون درست میگویند؟