نگاهی به خودروهای پورشه در سایت دیوار؛ قیمت‌های نجومی یک ستاره!

 

نگاهی به خودروهای پورشه در سایت دیوار؛ قیمت‌های نجومی یک ستاره!

 

رپورتاژ - پورشه یکی از مهمترین و خوش نام‌ترین تولید کنندگان خودروهای لوکس و اسپرت در جهان است که از دهه 60 میلادی همواره سازنده تعدادی از سریعترین خودروهای جهان بوده است. به طول کلی پورشه بر خلاف شرکت‌هایی مانند بنز و بی ام و فروش چندان بالایی ندارد و به علت قیمت‌های بسیار بالای محصولات این خودروسازی تنها افراد محدودی در جهان قدرت خرید این برند را دارند. محصولات پورشه زبان زد خاص و عام و است و در سراسر جهان افراد ثروتمند زیادی به این خودروها علاقهمندند. در ایران نیز تنها گروه خاصی از مردم توانایی خرید پورشه را دارند که سبب شده است پورشه نماد زندگی لوکس و اشرافی در ایران باشد.

 این خودروها به دلیل قدرت بالای موتور که مزیت آن‌ها محسوب می‌شود از سال 1393 و با تصویب قانون منع واردات خودروهای لوکس اجازه ورود به ایران را ندارند و اکثر مدل‌های موجود در ایران مربوط به قبل از این تاریخ هستند. طبق آمارها از سال 88 تا 93 پورشه سواری در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده به شکلی که تعداد این خودرو از حدود 200 عدد در سال 88 به بیش از 1700 عدد در سال 93 رسید. حالا با سخت شدن شرایط ورود این خودروها قیمت‌های بسیار بالا و نجومی پیدا کرده‌اند که کار خرید آن‌ها را بسیار سخت کرده است. به همین بهانه قصد داریم نگاهی داشته باشیم به آگهی‌های فروش پورشه در سایت دیوار تا با شرایط مدل‌های گوناگون این خودرو در ایران بیشتر آشنا شویم.

نگاهی به خودروهای پورشه در سایت دیوار؛ قیمت‌های نجومی یک ستاره!
 

پورشه کاین؛ شاسی بلند محبوب پورشه، گران‌ترین پورشه دیوار

اگر نگاهی به آگهی‌های فروش پورشه در سایت دیوار داشته باشیم مدل‌های مختلفی از این برند را مشاهده خواهیم کرد اما گران‌ترین آگهی موجود در سایت دیوار مربوط به فروش پورشه کاین فول آپشن مدل 2013 است است. این شاسی بلند لوکس با موتور پر قدرت 4.8 لیتری v8 یکی از بهترین خودروهای ایران محسوب می‌شود. قیمت پورشه کاین مد نظر ما 2.5 میلیارد تومان است که آن را به گران‌ترین پورشه دیوار و یکی از گرانقیمت‌ترین خودروهای ایران تبدیل می‌کند. البته مدل‌های قبل 2010 پورشه کاین نیز با قیمتی در حدود 500 تا 600 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

نگاهی به خودروهای پورشه در سایت دیوار؛ قیمت‌های نجومی یک ستاره!

پورشه ماکان؛ دور زدن قانون منع ورود خودروهای لوکس با موتور 2 لیتری

خرید پورشه ماکان سال 2018 نیز به لطف موتور 2 لیتری آن در ایران امکان پذیر شده است. زمانی که در اواسط سال قبل اعلام شد پورشه ماکان با موتور 2 لیتری به بازارهای جهان عرضه می‌شود موجی از شادی بین دوست داران برند آلمانی در ایران به راه افتاد، زیرا ماکان را می‌توان تنها مدلی از پورشه دانست که موتور زیر 2.5 لیتری دارد و به راحتی می‌تواند وارد ایران شود. در حال حاضر نیز نمونه‌های زیادی از مدل سال 2018 خودرو وارد ایران شده‌اند. با افزایش قیمت پورشه ماکان آن را از یک خودرو 500 میلیون تومانی در سال گذشته به یک خودرو با قیمت 2 میلیارد و 350 میلیون تومانی در سال جدید تبدیل کرده است.

نگاهی به خودروهای پورشه در سایت دیوار؛ قیمت‌های نجومی یک ستاره!

پورشه 911 کررا S، لذت سواری بر یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان در ایران

قیمت پورشه 911 کررا S مدل 2012 در سایت دیوار در حال رسیدن به مرز 2 میلیارد تومان است. قیمت گران‌ترین آگهی ثبت شده برای یکی از کمیاب‌ترین پورشه‌های ایران 1 میلیارد و 950 میلیون تومان است. این خودرو فوق سریع با موتور فوقالعاده و محبوبیت جهانی توجه هر کسی را در خیابان‌های ایران به خود جلب خواهد کرد. اما لذت سواری این خودرو هزینه تقریباً 2 میلیارد تومان بر روی دست صاحب آن قرار خواهد داد. خودرویی که در ابتدای دهه 90 شمسی در مدل صفر با 500 الی 700 میلیون تومان قابل خریداری بود حالا به یکی از گران‌ترین خودروهای ایران تبدیل شده است.

نگاهی به خودروهای پورشه در سایت دیوار؛ قیمت‌های نجومی یک ستاره!

پورشه پانامرا محبوب ثروتمندان ایرانی، نماد لوکس و سریع بودن

پورشه پانامرا را باید یکی از محبوب‌ترین خودروهای پورشه در نزد ثروتمندان ایرانی دانست که بین سال‌های 87 تا 93 انواع مدل‌های مختلف آن از مدل پایه تا مدل توربو فول امکانات وارد بازار ایران شدند. در آن زمان داشتن یک پورشه پانامرا برای بسیاری از ثرتمندان ایرانی به عنوان یک عامل نشاندهنده ثروت آن‌ها الزامی به نظر می‌رسید. قیمت پورشه پانامرا فول امکانات در آن زمان در نسخه به روز حدود 700 تا 800 میلیون تومان بود که این خودرو را به یکی از گران‌ترین‌های بازار تبدیل می‌کرد. حالا نیز پورشه پانامرا فول آپشن سال 2012 در مدل توربو با موتور 4.8 لیتری 8 سیلندر و شتاب نزدیک به 4 ثانیه حدود 2 میلیارد تومان قیمتگذاری شده است.

 

منبع :‌ویرلن

 

 

source

virlan

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پورشه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باران : سلام برای من پیامک سهند اومده الان من اینا نمیخام یعنی دیگه نمیتونم دوباره یه ماشین دیگه ثبت نام کنم
میثم : سلام دوستان من دیروز رفتم خبری نبود نه کسی رو دیدم به عنوان معترض نه مسئولی رو
S3 : ماشینتون چیه؟ کدوم شهر موعد تحویل کی بوده؟
S3 سفید : لطفاً هر وقت خواستی سخنی بگی و مثالی بزنی ، قبلش یه کم فکر کن ببین گفتنش درسته یا نه، توهین به مخاطب هست یا نه
معصومه ابراهیمی : دوستان لطفا جواب سوالمو بدید. سورن پلاس بنزینی ای اف سون تحویل ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ بودم.۱۴۰۲/۱۰/۲۰ تکمیل وجه مرحله دوم رو انجام دادم.گفتن ۹۰ روز دیگه میاد تا الان نیامده کی بهم سورن ای اف سون رو تحویل میدن؟ لطفا همه سوالهامو دقیق و واضح جواب بدید. ۰۹۰۳۳۵۶۸۱۹۶ جریمه تاخیری از چه زمانی محاسبه میشه؟ چقدر محاسبه میشه؟
چانگان cs55 : سلام دوستان یه سوال اونایی ک تحویل گرفتن آیا ماشینو تو شهر خودتون تحویل میدن یا باید بریم تهران تحویل بگیریم؟
حسن : یکی بیاد بگه چ غلطی بکنیم 7ماه گذشته بی وجدان فقط ب من یک ماه ضرر تعلق میگیره هنوز هم ماشین تحویل ندادن بی شرفا تو قراداد نوشتن تا تاریخ فاکتور ما گوسفند هم میریم می‌خریم اسفند فاکتور کردند الان 2 ماه میگذره تازه میگن شاید خرداد بیاد ماشینتون تا خودمون آتیش نزنیم هیچ اتفاقی نمیفته
مشکی تارا : سلام دوستان تارا دستی پنج دنده تحویل بهمن 1402 کسی هست فاکتور شده باشه لطفا راهنمایی بفرمایید
فريبا : خداروشكر ك تو رفتي و حقتو گرفتي دنبال جواب سوال بقيه هم نگرد بله اگر فراخوان بود مجبور بوديم بيايم ب ادماي فرصت طلب خودخواهي مث شماهم مربوط نيست ولي جهت اطلاع بگم ك اين تجمع اگر فايده اي داشته باشه براي همه داره نداشته باشه هم براي تو هم نداره زيادي حرص نخوريد مضره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهمن دوگانه : کافیه پرینت رو باید بدین نمایندگی.
احمدک : چرا پیام پارس سفارشی نمیاد مردیم از انتظار
سورن تک اسفند : سلام دوستان کسی سورن تک تحویل اسفند تاریخش زودتر از 29 هست؟ یا همه رو زدن 29 ام
علی : سلام امروز واسه کسی پیام فراخوان اومده؟
رضا : زنگ زدم وزارت صمت میگه برید دفتر خدمات قضایی شکایت کنید
شیرزاد : سلام.کسی هست که سقف فلز فاکتور شده لطفا تیک بزنیدچندنفریم
اتومات30دی : 48 میلیون کسورات 38 تومن پرداختی به ما
حسین : دوعتنامه بهمن کسی مونده؟
سلام : پایزیها همه خودروشون را تحویل گرفتن
ایمان : چطوری میشه بابت تاخیر ازشون شکایت کرد؟؟؟