تصمیم تسلا و پاناسونیک برای توقف گسترش گیگافکتوری در نوادا

 

تصمیم تسلا و پاناسونیک برای توقف گسترش گیگافکتوری در نوادا

 
گزارش‌های جدید حاکی از آن است که تسلا و پاناسونیک قصد دارند در شرایط فعلی، گسترش کارخانه گیگافکتوری در نوادا را متوقف کنند.
 
گزارش اخیر منتشرشده توسط نشریه مالی Nikkei Asian Review نشان می‌دهد تسلا و پاناسونیک قصد دارند فرایند توسعه آینده کارخانه گیگافکتوری خودروساز سیلیکون‌ولی در نوادا را متوقف کنند. بااین‌حال نشریه نیکی هنوز هیچ منبعی برای اطلاعات خود ارائه نکرده است. 
 
فروش خودروهای الکتریکی تسلا در ایالات متحده پایین آمده است. می‌توان مقداری از کاهش فروش را به تمرکز تسلا روی بازارهای خارج از این کشور مربوط دانست؛ اما نمی‌توان تمام دلایل کاهش فروش را به این موضوع ربط داد. علاوه‌بر این میزان فروش خودروهای برقی تسلا مدل اس و تسلا مدل ایکس نیز مانند گذشته نیست. درحالی‌که تسلا به‌تازگی گزارشی از سود خود منتشر کرده، ممکن است این سود مربوط‌به سه‌ماهه اول ۲۰۱۹ نباشد. چنین چیزی اصلا‌ً جای تعجب ندارد زیرا مدتی قبل نیز ایلان ماسک به این مسئله اذعان کرد.  
 
 
در گذشته تسلا به‌شدت تلاش کرده است تا دامنه فعالیت خود را برای آینده گسترش دهد؛ تلاش تسلا حتی با وجود کاهش احتمالی سود در کوتاه مدت، برای آینده توجیه‌پذیر بود. بااین‌حال برخی مواقع وضعیتی ایجاد می‌شود که شرکت‌های بزرگ باید برای گسترش فعالیت‌های خود تصمیم‌گیری کنند. اگر گزارش درست باشد، حتماً تسلا و پاناسونیک (Panasonic) به این نتیجه رسیده‌اند که تصمیم برای گسترش گیگافکتوری، در شرایط کنونی غیرضروری است. چنین ایده‌ای به‌ویژه در وضعیت مالی فعلی، باعث وارد آمدن فشار بیشتر به این شرکت می‌شود و همین تصمیم جدید تسلا را توجیه‌پذیر می‌کند. 
 
پس از آن‌که نشریه نیکی خبر داد پاناسونیک سرمایه‌گذاری برای گسترش گیگافکتوری را متوقف می‌کند، ارزش سهام تسلا کاهش یافت. پاناسونیک اعلام کرد که این شرکت به ظرفیت ۳۵ گیگاوات ساعت در سال رسیده است. چنین ظرفیتی در شرایط کنونی برای ساخت بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی تسلا مدل ۳ در سال و پاوروال (Powerwall) کفایت می‌کند. 
 
 
به نظر می‌رسد که حتی با وجود تکمیل نشدن گیگافکتوری، ظرفیت آن برای وضعیت فعلی مناسب است. صادقانه بگوییم، کارخانه تولید باتری خودروی برقی نوادا می‌تواند به‌طور مداوم گسترش یابد. تسلا امکانات زیادی برای رشد و توسعه گیگافکتوری در اختیار دارد و به نظر می‌رسد که چنین امکاناتی، ظرفیت بی‌پایانی را برای توسعه و بهبود فراهم کرده‌اند. 
 
در گزارش نشریه نیکی با اشاره به موقتی بودن توقف گسترش گیگافکتوری تسلا آمده است:
 
تسلا و پاناسونیک قصد داشتند ظرفیت تولید را تا سال آینده ۵۰ درصد افزایش دهند، اما به‌دلیل مشکلات مالی مجبور به بازنگری شده‌اند. 
 
 
 
کارخانه گیگافکتوری از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون باتری‌های خودروی برقی تسلا مدل ۳ را به‌عنوان کوچک‌ترین سدان این شرکت تولید می‌کند. پاناسونیک سلول‌های (پیل‌ها) باتری را تولید می‌کند، درحالی‌که تسلا وظیفه مونتاژ آن‌ها را در پکیج باتری بر عهده دارد. با وجود ظرفیت کنونی ۳۵ گیگاوات ساعت در سال، این دو شرکت قصد داشتند ظرفیت تولید کارخانه نوادا را تا سال ۲۰۲۰ به ۵۴ گیگاوات ساعت در سال افزایش دهند. 
 
 
گزارش اخیر اشاره می‌کند که پاناسونیک در سال مالی منتهی به ماه مارس، حدود ۱۸۰ میلیون دلار زیان کرده است. پاناسونیک همچنین سرمایه‌گذاری موردنظر در کارخانه گیگافکتوری شانگهای را متوقف کرده است. با این وجود، هر دو شرکت هنوز هم قصد دارند در آینده با یکدیگر همکاری کنند. سخنگوی تسلا به نشریه نیکی گفت:
 
البته ما در صورت نیاز، به سرمایه‌گذاری‌های جدید در گیگافکتوری ۱ ادامه خواهیم داد. 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امین لرستان : سلام ببخشید تکمیل وجه کی هستید آخه من تیر تکمیل کردم این اجازه رو ندارم
مهدی : 19 اسفندم در انتظار بدون سانروف تبدیل نزدم منتظر cvt g
اقتدار بختیاری : درود من یک خودرو پادرا لازم دادم بازنشسته نیرو دریایی و کشاورز هستم لطفا همکاری بفرمایید چک صیاد دارم
اردیبهشت ۲۱ : کسی میدونه چند تا اردیبهشتی هست
مجید : دوستان کسی هست خودروی تارا تحویل 1 مهر به بعد که ماشینش فاکتور شده باشه ؟ میخوام ببینم این که نوشته قرارداد های ماه جاری در حال فاکتور هستن اصلا کسی فاکتور شده ؟
وحید بی پلاک : مبارکه عزیز،کمی هول شدی بجای اسفند نوشتی شهريور، اشکال نداره،شیرینی ما فراموش نشه.
+ : ماشینتون شاهین پلاس هست؟متوجه نمیشم اونایی که اردیبهشت 1404 واریزی دومشون بده فاکتور نشده بعد شما که 27 شهریور واریز کردید فاکتور شدید؟🤔
محمد j7 اردیبهشت : سلام عرض ادب از زمان ثبت نام (اردیبهشت ) تا الان 2 مرتبه کرمان خودرو افزایش قیمت داده تحویل خودرو هم آبان ماه هست خواستم بدون کسی میدونه آیا دوباره آبان ماه افزایش قیمت میده یا نه؟ چون به احتمال زیاد دعوت نامه ها ما که اردیبهشت ثبت نام کردیم رو آبان ماه می زنن و اگر افزایش بدن باز به ماه میخوره و میشه 3 بار افزایش که واقعا خیلی زیاده مگه داریم و این خیلی نامردیه
تارا V1+ --- : سلام به همه دوستان تحویل رو برا من زدن 30 آذر با توجه به شرایط الان حدودا کی میتونم منتظر تحویل گرفتن باشم به طور متوسط معمولا چقد تاخیر دارن؟ ممنون
V1p تیتانیوم : تارا دستی تیتانیوم کسی امروز فاکتور شد خبر بده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احسان بی پلاک : این همه گفتید بیاید بیاید پس کجا بودید همه حرف هاتون چرت پرت بود حقمونه هرچی سرمون بیاد هیچکدوم پشت هم نیستیم نیسان هم رفت تموم شد دیگ نمیدن پولمون همه چیمو رفت هرچی بیاد سرمونه حقمونه
207 مرداد 31 : محل سکونت. کجاست
رادمهر : نه بدون آپشن بود
مهدی : دروغ میگن هیچکس فاکتور نشده
اتحاد کوییک اسی ها : نه داداش درست میگی همین الان گذاشت. ولی دردی دوا نمیکنه خیلیا هنوز فاکتور نشدن
فوق اسفند : سلام دادش ب سلامتی آپشن داشتید
اتحاد کوییک اسی ها : دوستان عزیز منتظران کوییک اس لطفا اعلام حضور کنید 👍
سایپا : اقا این که نمیشه اگه ماشینا مشکل داره بهمون ex باید بدن یا سود تاخیر بدن یا مشکل رو برطرف کنن این که نمیشه ما رو بپیچونن اونموقع ex نبود به ما ربطی نداره اونموقع استاندارد بودن الان شده غیر استاندارد؟؟؟
اطلس : میدونید مشکل امثال ما که فقط سندروف نیست اصلا میخوام آتیش بگیره سندروف پولمون میفته دست اینا مگه دیگه میشه از اینا پول گرفت بعدم موقع تکمیل وجه همیت ماالتفوات جی و جی ال من خودم به سختی جور کردم الان دیکه بخوام بعد 2 سال جی ال بگیرم پولمم بره خییلی نامردیه یعنی خدا نابودشون کنه با این ماشین ثبت نام کردنشون همش ضرر بود برای ما
اخرتیری : مبارکه به سلامتی.. ایشالا ازادی قسمت همه. ازجمله بنده