چرا خودروهای چینی ستاره‌های نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ بودند؟

 

چرا خودروهای چینی ستاره‌های نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ بودند؟

 
نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۹ متفاوت از سال‌های گذشته و برای نمایش توانمندی‌های صنعت خودروسازی چین در سطح جهانی برگزار شد. 
 
آنچه نمایشگاه خودرور چین را مثبت نشان می‌دهد، پیش‌نمایش بزرگ‌ترین بازار خودرو در جهان و اهداف خودروسازان این بخش برای صادرکردن محصولات به سایر کشورها است. پیش‌از‌این، خودروهای حاضر در نمایشگاه‌های خودرو چین اغلب کپی‌برداری از محصولات درجه‌یک اروپایی و آمریکایی بودند. این نکته‌ای است که هر بیننده‌ای به‌راحتی می‌توانست در نگاه اول تشخیص دهد. 
 
 
بااین‌حال، نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۹ رویداد متفاوتی برای صنعت خودروسازی چین بود که درمقایسه‌با گذشته، اهداف متفاوتی نیز داشت. در این نمایشگاه، خودروسازان محلی می‌توانستند با افتخار محصولات خود را درکنار برندهای غربی نمایش دهند. در بسیاری از مواقع، خودروسازان چینی طرح‌های مفهومی و خلاقانه به‌نمایش گذاشتند که توجه عموم بازدیدکنندگان را به‌خود جلب کرد. به‌عنوان مثال، خودرو مفهومی BYD، جیلی، خودرو الکتریکی جدید نیو (Nio) و سدان ایکس‌پنگ (Xpeng) ازجمله ستاره‌های واقعی نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۹ بودند. 
 
 
ده سال پیش، خودروهای چینی کیفیت مطلوبی نداشتند. پس‌از‌آن، کپی‌برداری از محصولات برندهای دیگر آغاز شد. به‌زودی، محصولاتی وارد بازار چین شد که به هوندا سیویک دهه‌ی ۱۹۸۰ شباهت زیادی داشتند. بااین‌حال در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۷، طرح‌های ارائه‌شده بیشتر بومی شده بودند و حالا کیفیت ساخت باید بهتر می‌شد. هنوزهم کیفیت خودروهای چینی در سطح مطلوبی نیست؛ اما این پیشرفت در چنین دوره‌ی کوتاه درخورتوجه است.
 
 
هیچ‌کدام از بازدیدکنندگان نمایشگاه شانگهای نمی‌توانستند خودرو کپی‌برداری‌شده پیدا کنند؛ زیرا اصولا چنین خودروهایی در نمایشگاه حضور نداشتند. آخرین مورد از تخلف آشکار برندهای چینی در کپی‌برداری به استفاده‌ی لندویند (Landwind) از طرح لندرور بازمی‌گردد که با پیروزی دعوی خودروساز بریتانیایی همراه شد. اکنون با پیشرفت خودروسازی، شرکت‌های چینی سعی می‌کردند از ارتباطات واقعی جهانی و فناوری خود برای جلب بازدیدکننده استفاده کنند. 
 
 
آخرین نکته این است که خودروسازان چینی در نمایشگاه اخیر از طرح‌های خود برای صادرات مدل‌های تولید به اروپا صحبت می‌کردند. درواقع، بیشتر برندهای چینی تاریخ‌های دقیقی برای عرضه مدل‌های خود در بازارهای اروپایی ارائه دادند. Wey اولین برند لوکس چینی است که اولین محصول خود را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۹ برای بازار اروپا عرضه می‌کند. خودروساز الکتریکی Aiways نیز سال آینده را برای حضور در بازار اروپا اعلام کرده و سایر برندها نیز به تاریخ‌هایی پس‌ازآن اشاره کرده‌اند. 
 
 
برندهای یادشده اولین خودروسازان چینی بودند که خود را در سطح جهانی مطرح می‌کنند؛ اما قطعا آخرین برندها نخواهند بود. نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۹ نشان می‌دهد چین به یکی از بازارهای اصلی خودروسازی در جهان تبدیل شده است. البته، خودروسازان چین باید بر مشکلات بزرگی مثل برندسازی و افزایش کیفیت سواری غلبه کنند. باوجوداین، باتوجه‌به پیشرفت خودروسازان چینی و موفقیت برندهایی مانند کیا و هیوندای و داچیا در سال‌های اخیر، بعید نیست آن‌ها نیز بتوانند در سال‌های آینده در سطح جهانی عمل کنند.
 
درادامه، به برخی از خودروسازان چینی و محصولات برجسته‌ی آن‌ها اشاره می‌کنیم. نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۹ میزبان شماری از برندهای تجاری و مدل‌هایی بود که هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید. در میان آن‌ها، خودرو H5 اسپرت به‌چشم می‌خورد که ساخته‌ی شرکت Hongqi است. Hongqi خودروسازی چینی است که بیشتر به‌دلیل تولید خودروهای لیموزین و سدان باکیفیت برای مقام‌های دولتی شناخته می‌شود. باوجوداین همان‌طورکه می‌بینید، H5 اسپرت به خودروهای رسمی و دولتی شباهتی ندارد. درحقیقت، این خودرو اسپرت که در کلاس سدان اندازه‌متوسط عرضه شده، جایگزینی برای مدل معمولی Hongqi H5 ارائه شده است.
 
 
H5 اسپرت در‌مقایسه‌با مدل معمولی، با انبوهی از به‌روزرسانی‌ها در فضای بیرونی مواجه شده است. ازجمله‌ی این به‌روزرسانی‌ها عبارت‌اند از: سپرهای جدید جلو و عقب، جلوپنجره‌ی بازطراحی‌شده، رنگ سیاه براق پایین سپر، اسپویلر و خروجی‌های چهارگانه‌ی اگزوز. یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی این خودرو که در نمایشگاه شانگهای رونمایی شده، رنگ زرد روشن با سقف سیاه است. از پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۸ لیتری با ۱۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در این مدل استفاده شده است. پیشرانه به جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۶ سرعته متصل می‌شود و مانند مدل معمولی H5، از سیستم محرک جلو بهره می‌برد. هر دو مدل H5 و H5 اسپرت براساس پلتفرم Mazda6 ساخته شده‌اند.
 
 
طول و عرض و ارتفاع مدل معمولی H5 به‌ترتیب ۴،۹۴۵ و ۱،۸۴۵ و ۱،۴۷۰ میلی‌متر و فاصله‌ی محوری‌اش ۲،۸۷۵ میلی‌متر است؛ یعنی ۸۰ میلی‌متر طول، ۵ میلی‌متر عرض، ۲۰ میلی‌متر ارتفاع و ۳۵ میلی‌متر فاصله‌ی محوری بیشتری درمقایسه‌با نسل سوم سدان Mazda6 دارد.
 
 
برند برقی نیو نیز از سدان مفهومی جدیدی در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد. ای‌تی پریویو (ET Preview) پیش‌نمایشی از سدان برقی بزرگی است که نیو قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ راهی بازار کند. ET از طرح بدنه‌ی فست‌بک همراه‌با سقف پانورامیک و رینگ‌های آلومینیومی در ترکیب با قطعات فیبر کربن برای بدنه برخوردار است که باعث بهبود ویژگی‌های آیرودینامیکی خودرو می‌شوند. گفته می‌شود چراغ‌های LED ماتریسی هوشمند با عملکردی مشابه چشم انسان طراحی شده‌اند؛ درحالی‌که چراغ‌های عقب حالتی مشابه ضربان قلب را به‌نمایش می‌گذارند.
 
 
در داخل، خودرو الکتریکی نیو ET از قفل الکترومکانیکی به‌جای دستگیره‌های سنّتی استفاده می‌کند و دستیار دیجیتال NOMI برای کمک به راننده ازطریق سیستم سرگرمی‌و‌اطلاعاتی و ناوبری را شامل می‌شود. سیستم سرگرمی‌و‌اطلاعاتی همیشه متصل، از فناوری تشخیص صدا برای عملکرد استفاده می‌کند.
 
 
نیو ET از بسته‌ی باتری پرچگالی نیکل-کبالت-منگنز و موتورهای الکتریکی ۲۲۰ کیلووات بهره می‌برد که این شرکت ادعا می‌کند با استاندارد NEDC چین، تا ۵۱۰ کیلومتر شعاع حرکتی را پوشش می‌دهد. موتورهای آهن‌ربایی دائم با بهره‌وری درخورتوجه برای چرخ‌های جلو درکنار موتورهای القایی با عملکرد چشمگیر در عقب قرار دارند. به‌نظر می‌رسد سیستم محرکه شبیه شاسی‌بلند ES6 باشد.
 
 
نیو پس از عرضه‌ی نسخه‌ی محدود ابرخودرو برقی EP9، به ساختن مدل‌های شاسی‌بلند روی آورد. شاسی‌بلند ES6 از اواسط سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد و اندازه‌ی آن تقریبا‌ با آئودی Q7 برابری می‌کند. ES6 از بسته‌ی باتری ۸۴ کیلووات‌‌ساعتی با شعاع حرکتی ۵۱۰ کیلومتر طبق استاندارد NEDC بهره می‌برد. 
 
خودرو مفهومی ET پریویو را تیم طراحی BMW i، ازجمله طراح بیرونی آن، کریس تاماسون، طراحی کرد. ET در مونیخ طراحی شده؛ اما هم‌اکنون فقط برای فروش در بازار چین برنامه‌ریزی شده است. نیو هنوز برنامه‌ای برای صادرات این مدل در آینده نزدیک ندارد.
 
نیو تاکنون حدود ۱۵,۰۰۰ دستگاه خودرو الکتریکی هفت سرنشین ES8 را در چین تحویل داده است که از اواسط سال گذشته‌ی میلادی، با قیمت حدودا ۶۶,۰۰۰ دلاری عرضه شد. نیو ES6 نیز با قیمتی حدود ۵۳,۰۰۰ دلار بدون محاسبه‌ی یارانه‌ی دولتی عرضه می‌شود. 
 
 
افزون‌براین، نیو یکی از شبکه‌های قدرتمند شارژ خودرو برقی را در چین با نام One click for power گسترش داده که مصرف‌کنندگان سایر برندها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. شبکه‌ی شارژ نیو ازطریق پلتفرم پیام‌رسان WeChat به‌ازای هربار سرویس با ۴۰ دلار دردسترس است. تاکنون، مالکان خودروهای الکتریکی نیو از این خدمات بیش از ۹۳,۰۰۰ بار استفاده کرده‌اند. 
 
 
 

منبع (source)

ZOOMIT

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروهای چینی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

چانگ یو چین
1

خودروسازهایه چینی ده ساله محصولات بی کیفیتشون را به مردم ایران انداختن و حسابی تجربه کسب کردن و ایراداتشون را پیدا کردن و حالا درحال پیشرفت هستن
جالبه مردم ما همون بی کیفیت ها را میپرستن و قیمت گزافی هم براش پرداخت میکنن و تو همین سایت شما چنان جانب دارانه صحبت میکنن انگار خودشون صاحب کارخانه چینی هستن.
چینی ها که به تولید با کیفیت برسن دیگه هرگز به ایران محصولاتشونو نمیدن و تمام شرکت ها هم جمع کردن رفتن از ایران.

11:07  1398/02/05
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
x5 : نه داداش سرامیک از مد افتاده گرانیت کردم من
علی : سلام من شاهین gl هفته چهارم شهریور قرار بود دعوتنامه بیاد برا تکمیل وجه نیومده
تیتانیوم دستی آذر طرح عادی : اگه از شما را دارن با تاخیر میدن از من چی؟! زمستونو باید با موتور برم اینور اونور ، یخ میزنم
میلاد : سلام دوستانی که سهند داشتن چطور ماشینه خوبه یا نه ؟ پراید دارم میخوام عوضش کنم یه ماشین صفر بخرم بین سایناs و سهند موندم کدومو بخرم؟
شاهین جی : احمد خان. چی مگی سریع تبدیل بزنید. مگه دزدی کردیم یا پول مونو از آب گرفتیم. نمیزنیییم. آقا. بزار تا یک سال دیگه باشه. هم سود میگیرم هم ماشین. دهنشونو سرویس میکنم. بی همه کسا و. نزنید. تبدیل نزنید. این حرف آخر منه. اگر ماشین دیگه مخاستم همون اول پول قرض نمی کردم. دیگه. حالا هم. چون زرنگ بازیه. من. تا آخرش هستم جز ماشین جی. ماشین دیگه نمخام
سرباز : فروش فوری 17آذر بودمg یکم تبدیل زدم gl نهم فاکتور شد دهم زد سخا منقضی شده که نشده بود اصلاح کردم دوازدهم که امروز باشه پلاک شد و پیام انتخاب تحویل حضوری اومد حالا نمی‌دونم کی میرسه نمایندگی
شاهین جی ال : ۲۱ خرداد تبدیل و تکمیل وجه کردم و خبری نیست
رضا پلاس شهریور : سلام مال ما هم شهریور بوده.هنوز تکمیل وجه برام نیومده.تماس گرفتم گفتن منتظر باش. با این اوصاف سال آینده اگه سایپا ،شاهین پلاس رو توقف تولید نکنه گیرمون میاد.یا شاید هم معجزه زمینی
احمد : سلام شاهین سی وی تی اسفند 403 / واریز اول 9 مهر 402 تکمیل وجه 8 مرداد 404 تبدیل به جی ال 27 شهریور فاکتور 29 شهریور روز پنجشنبه 10 مهر دوباره برگشته به مرحله صدور دعوت نامه علت رو کسی از دوستان ا طلاع داره ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 : انشالله که اخر هفته تحویل مرداد ماهی ها که پلاک شدن برسه دستشون
مسعود : واقعا که قیمتت دقیق بود
امیر : فاکتور فوق العاده های اسفند شروع شده اینا تموم بشن نوبت ما میشه
پذیرش 24 بهمن : تا وقتی تعهدات فروش فوق العاده تمام نشه پیش فروش ها فاکتور نمیشن
207 فرسوده تحویل آذر ماه : سلام دوستان پیامک اسقاط برای کسی که 15 شهریور برنده 207 شده واریز اول ریخته تحویل آذر ماه امرو پیامک اسقاط آمده تاریخ 23 مهر مهلت دادن تاریخ خودرو تحویل اسقاط دهند اطلاع رسانی کنید
5 مرداد : من 5 مرداد تکمیل وجه کردم جریمه تاخیر تحویل چه گونه محاسبه میشه ماهی تقریبا مبلغ چقدره میشه نزدیک 440 میلیون دادم
207 پانا 31 مرداد : به چند مورد بستگی داره.به فاصله و راننده حمل خودرو.بعضی از راننده ها نمیارن ماشین ها زود
پلاس 6دنده شهریورماه : دوستان جریان این عوارض ازادراهی درپلاک جدید چیست
کوییک آر اس : کوییک GX-L تکمیل وجه 21 خرداد هنوز فاکتور نشده
بی پلاک : همش تقصیر سایپا بوده که گذاشته تو سایت خب زودتر همون اکستند رو میزاشتی ما رو الاف میکنی برای چی؟؟ما که علم غیب نداریم لااقل بزار تغییر بدیم بهexتا ماشین بیفته زیر پامون یه لقمه نونی در بیاریم