سرنشینان صندلی عقب خودرو درمعرض خطر بیشتری هستند

 

سرنشینان صندلی عقب خودرو درمعرض خطر بیشتری هستند

 
تحقیقات جدید نشان می‌دهد سرنشینان صندلی‌های عقب، به‌خصوص کودکان، درمقایسه‌با سرنشینان صندلی‌های جلو درمعرض خطر بیشتری قرار دارند.
 
مؤسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه (IIHS) به‌طور بی‌وقفه برای بهبود ایمنی خودرو و ارائه‌ی اطلاعات مفید برای مشتریان تلاش می‌کند. به‌تازگی، این مؤسسه اعلام کرد سرنشینان صندلی‌های عقب بیشتر درمعرض خطر هستند. بیانیه‌ی اخیر پس‌ازآن اعلام شد که ایالت واشنگتن قانون جدیدی با نام «قانون نگه‌داری سرنشینان کودک» تصویب کرد. قانون اخیر استفاده از صندلی تقویت‌کننده برای کودکان ۱۱ تا ۱۶ ساله را الزامی می‌کند. 
 
IIHS با بررسی ایمنی صندلی عقب طی سال‌های گذشته، ادعا می‌کند سرنشینان صندلی‌های عقب خودرو درمقایسه‌با سرنشینان جلو درمعرض خطر بیشتری هستند. IIHS همچنین قصد دارد روش ارزیابی جدیدی برای تشویق خودوسازان به‌منظور بهبود سیستم‌های ایمنی در صندلی‌های عقب و پیگیری پیشرفت آن‌ها ارائه دهد.
 
دیوید هارکی، مدیر IIHS گفت:
 
تولیدکنندگان کارهای زیادی برای بهبود حفاظت از رانندگان و سرنشینان صندلی‌ جلو انجام داده‌اند. نتایج آزمایش‌های ما درباره‌ی تلفات تصادف خودرو برای سرنشینان جلو و عقب دلیل بزرگی بر این ادعا است. امیدواریم شیوه‌ی جدید ارزیابی بتواند باعث پیشرفت مشابهی در بهبود ایمنی سرنشینان صندلی‌های عقب شود. 
 
به‌لطف استفاده از کمربند ایمنی و کیسه‌هوا و بهبود ساختار طراحی‌شده برای کمک به خودروسازان در گذراندن آزمایش‌های IIHS، ایمنی سرنشینان صندلی‌های جلو در دو دهه‌ی گذشته افزایش یافته است. بااین‌حال، این ایمنی را نمی‌توان برای سرنشینان صندلی‌های عقب متصور شد؛ هرچند صندلی عقب طی مدت‌های طولانی به‌عنوان ایمن‌ترین مکان در تصادف شناخته می‌شد. 
 
IIHS هرگز به‌طورمستقیم این فرضیه را رد نکرده است؛ اما اعلام کرده برای بهبود ایمنی صندلی‌های عقب تلاش بیشتری باید شود. محققان IIHS از دو پایگاه داده‌ی ملی برای پیداکردن دلیل ۱۱۷ مورد تصادف استفاده کردند که در آن سرنشینان صندلی‌های عقب کشته یا به‌طور جدی مجروح شدند. شایع‌ترین نوع آسيب در ۲۲ نفر از مصدومان و ۱۷ نفر از ۳۷ مورد مرگ‌ومیر، ناشی از جراحت واردشده به قفسه‌ی سینه بود.
 
در بسیاری از موارد مطالعه جدید، سرنشینان صندلی‌های عقب درمقایسه‌با صندلی‌های جلو آسیب بیشتری دیدند؛ درنتیجه، IIHS پیشنهاد می‌کند بیشتر آسیب‌های گزارش‌شده به‌دلیل عمل‌نکردن مکانیزم‌های ایمنی خودرو در عقب درمقایسه‌با جلو خودرو است. با استفاده از اطلاعات موجود در پرونده‌های آسیب‌دیدگان ازجمله عکس، پرونده‌ی پلیس و پزشکی، تحقیق درباره‌ی دلیل تصادف و گزارش کالبدشکافی، محققان IIHS دریافتند جراحت قفسه سینه در صندلی‌های عقب عمدتا به‌دلیل نیروی بیش‌ازحد کمربند روی شانه است.
 
محدودکننده‌های نیرو همانند آنچه در صندلی‌های جلو استفاده می‌شود، یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های کمربند به‌شمار می‌رود. یکی دیگر از راه‌حل‌های ممکن، کمربند ایمنی قابل‌تورم است که فورد و مرسدس بنز معرفی کرده‌اند. کمربندهای فورد و مرسدس بنز در تصادف متورم می‌شوند تا نیروهای بیشتری در سراسر لگن و قفسه‌ی سینه توزیع کنند.
 
آسیب به سر دومین علت مرگ‌ومیر سرنشینان صندلی‌های عقب در تصادف بود؛ اما برخلاف مرگ‌ومیر ناشی از جراحت قفسه‌ی سینه، IIHS ادعا می‌کند بیشتر آسیب‌دیدگان بختی برای زنده‌ماندن نداشتند. محققان IIHS می‌گویند در شرایط ایده‌آل برای کاهش جراحات قفسه‌ی سینه می‌توان کاری انجام داد؛ درحالی‌که برای مصدومان از ناحیه‌ی سر نمی‌توان روش خاصی پیشنهاد داد. 
 
جسیکا جرماکیان، مهندس ارشد تحقیقات IIHS، در‌این‌زمینه توضیح داد:
 
یکی از دلایل اصلی نتایج بررسی تصادف، رابطه‌ی تنگاتنگ محدودکننده‌های نیرو با کمربند ایمنی است. سفت‌کننده‌های کمربند از ابتدای تصادف، سرنشین را به صندلی می‌چسبانند؛ اما شل‌کردن جزئی کمربند که محدودکننده‌های نیرو انجام می‌دهند، چندان مشکل بزرگی نیست. 
 
در گزارش IIHS تأکید زیادی نیز بر کودکان وجود دارد؛ زیرا آن‌ها بیشتر مستعد آسیب‌های ناشی از درست‌نبستن کمربند ایمنی هستند و درصورت وقوع تصادف نیز، به اطراف کابین پرت می‌شوند. بااین‌حال، IIHS درنهایت تصمیم گرفت سیستم‌های حفاظت از کودکان به‌صورت جهانی استفاده شود؛ زیرا بزرگ‌سالان و نوجوانان (۱۱ تا ۱۶ سال) که در صندلی عقب می‌نشینند، درمعرض خطر بیشتری هستند.
 
سیستم‌های حفاظتی و محدودکننده‌های کودکان در پیشگیری از جراحات ناشی از تصادف بسیار مؤثر هستند. وقتی کودکی با وجود استفاده از این سیستم‌ها می‌میرد، معمولا به‌دلیل شدت تصادف است که بهبود سیستم‌های حفاظتی نتوانست تغییر زیادی ایجاد کند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد باید کارهای بیشتری انجام دهیم تا سرنشینان بزرگ‌سال و کودک در صندلی‌های عقب از مرگ نجات پیدا کنند. 
 
IIHS هنوز پیشنهاد جامعی درباره‌ی الزامات ایمنی برای خودروسازان و اقدامات آن‌ها ندارد. هم‌اکنون، این مؤسسه به‌دنبال روشی برای بهبود سفت‌کننده‌های کمربند ایمنی و نصب کیسه‌هوای عقب است. هدف اصلی این طرح‌ها یافتن روشی مؤثر برای ارزیابی حفاظت از سرنشینان عقب خودرو است؛ به‌گونه‌ای که بتواند خودروسازان را به ترکیب بهترین فناوری‌ها تشویق کند. 
 
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , صندلی عقب






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر حسین : سلام دوست عزیز سود تاخیر چقدر پرداخت کردند
مريم : من مثل شما بودم ٣١٤ شد
مريم : شما كه خردادي يعني دو ماه هم از من جلوتري، من مرداد جي بودم كه ٢٠ آبان تبديل به جي ال زدم و فقط افزايش قيمت تير شامل من شد، ٤١٣ واريز كردم
میثم : سلام برادر منم شرایط شمارو دارم در جواب به منم گفتن فعلا باید صبر کنی و پیام جی ال بیاد افزایش میخوره ولی جی نه دیگه خودشون و خدای خودشون غیب که نداشتیم اجبار بوده
شاهین پلاس۱ : ماشینا همش امادس تو پارکینگ این بیوجدانا فاکتور نمیکنن خون به جیگرمون کردن
نصیر : سلام عزیزان که موعد تحویل خودرو هفته چهارم خرداد بود و تبدیل نزدن آیا هیچ خبر جدیدی ندارید؟؟ با کارشناسان تماس نگرفتی بفهمی بلاخره تکلیف چیه افزایش میخوره یا نه. ولله من بیشتر از ده بار زنگ زدم هرکدومشون یه چیزی میگه ای خدااااا من از کجا باید میدونستم پیام 20 مرداد جی ال اجبار بوده😭😭 قبلش چندین بار با کارشناسان صحبت کرده بودم خیالم رو راحت کرده بودن که هر موقع هر پیامی براتون بیاد به قیمت خرداده الان هم کارشناس میگفت نه پیام جی ال اجبار بوده و پرداخت نکردی باید حدود450 دیگه بدی عزیزان خبری هست به منم بگید زنم داره از غصه سکته میکنه آخه اون نذاشت پرداخت کنم گفت صبرکن پیام جی بیاد
شاهین پلاس فرهاد : عجب سیاست کثیفی داره این سایپا فکتور می کنه که سود تاخیر بیشتر نشه خدایی چقدر برش دارید که دولت هم هیچی نمیگه ولی لعنت این همه آدم سرطان بشه به جون باعث و بانی این همه بلا تکلیفی که مارو گرفتار کردین ....از سر در سایپا از بزرگ بزرگشون تا کوچیکاشون درد بیوفته به جان عزیزاتون که مارو جلو عزیزامون شرمنده کردین
پلاس آذر : باز شروع شد باز شروع شد ای خدا
شاهین جی هفته چهارم شهریور : داداش دستش درد نکنه هر چی می دونه رو میگه و نمی ذاره گروه بره توی کما..شما هم بجای اومدن به اینجا بشین تا شاهینت بیاد... کسی مجبورت نکرده پیام ها رو بخونی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس جی 14اسفند : من تکمیل وجه 14اسفند1403هستم امروز فاکتورشدم شکرخدا😊
اطلس جی 14اسفند : من تکمیل وجه 14اسفند1403هستم هنوز فاکتور نشدک😕
سیاوش : سلام دوستان عزیز دم اونایی گرم که اینجا راهنمایی میکنن یه سوال داشتم لطفا هر کی میدونه بگه این دعوت نامه آذر و دی که الان اومده واسه پیش فروش تیر ماه همین 1404 بوده اطلاع دارین بگین که من بهمن هستم پول جور کنم چون زودتر میاد احتمالا آخر آذر بیاد دعوت نامه تکمیل وجه 234 میلیون 23 تیر ماه امسال ریختم
نریمان : زارت
علی : من بیستم پلاک شدم، امروز چراغ تحویل روش شده
Karaji : ماشینا رو که تحویل نمیدن،اینجا هم همه افتادن جون هم دیگه.بجای اینکه اطلاع رسانی باشه.من سال 401 یه ساینا گرفتم،میومدم اینجا.فقط ببینم چه تاریخی فاکتور و تحویل شده.خبری از دلال و سایپایی و بلانصبت جمع:روانی نبود.اینجا زیاد میبینم،روزی چند نفر میان و پیام میزارن :فلان تاریخ تکمیل وجه کردن و از بقیه مپیرسن:کی فاکتور میشن!!!!اینجا اگه بیل زن بودن،باغچه خودشونو بیل میزدن.بعد تو میایی از ما میپرسی که کی فاکتور میشی!!!!؟
قباد : دوستان شرکت ماه اینده اکسنت را قراره قیمتش بکنه 1100
جمال : اکسنت هرکی داره هر چندتا هم داره من خریدارم 1250 صدتا هم دارید میخرم بزار ماه دیگه شرکت قیمت را بکنه 1100 اون وقت 1400 هم گیر نمیاد
پذیرش 21 مهرماه 151 ارتقا یافته : امشب فاکتور شدم شماره پذیرش 79341
ناهید : ماشین من از 25 آبان فاکتور شده پلاک هم شده توی مرحله حمل خودرو میچرخه ولی بیمه نشده سامانه املاک و اسکان هم ثبت نام کرده بودم به نظرتون باید چکار کنم وقتی روی دانلود بیمه میزنم میگه اطلاعات بیمه یافت نشد