سرنشینان صندلی عقب خودرو درمعرض خطر بیشتری هستند

 

سرنشینان صندلی عقب خودرو درمعرض خطر بیشتری هستند

 
تحقیقات جدید نشان می‌دهد سرنشینان صندلی‌های عقب، به‌خصوص کودکان، درمقایسه‌با سرنشینان صندلی‌های جلو درمعرض خطر بیشتری قرار دارند.
 
مؤسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه (IIHS) به‌طور بی‌وقفه برای بهبود ایمنی خودرو و ارائه‌ی اطلاعات مفید برای مشتریان تلاش می‌کند. به‌تازگی، این مؤسسه اعلام کرد سرنشینان صندلی‌های عقب بیشتر درمعرض خطر هستند. بیانیه‌ی اخیر پس‌ازآن اعلام شد که ایالت واشنگتن قانون جدیدی با نام «قانون نگه‌داری سرنشینان کودک» تصویب کرد. قانون اخیر استفاده از صندلی تقویت‌کننده برای کودکان ۱۱ تا ۱۶ ساله را الزامی می‌کند. 
 
IIHS با بررسی ایمنی صندلی عقب طی سال‌های گذشته، ادعا می‌کند سرنشینان صندلی‌های عقب خودرو درمقایسه‌با سرنشینان جلو درمعرض خطر بیشتری هستند. IIHS همچنین قصد دارد روش ارزیابی جدیدی برای تشویق خودوسازان به‌منظور بهبود سیستم‌های ایمنی در صندلی‌های عقب و پیگیری پیشرفت آن‌ها ارائه دهد.
 
دیوید هارکی، مدیر IIHS گفت:
 
تولیدکنندگان کارهای زیادی برای بهبود حفاظت از رانندگان و سرنشینان صندلی‌ جلو انجام داده‌اند. نتایج آزمایش‌های ما درباره‌ی تلفات تصادف خودرو برای سرنشینان جلو و عقب دلیل بزرگی بر این ادعا است. امیدواریم شیوه‌ی جدید ارزیابی بتواند باعث پیشرفت مشابهی در بهبود ایمنی سرنشینان صندلی‌های عقب شود. 
 
به‌لطف استفاده از کمربند ایمنی و کیسه‌هوا و بهبود ساختار طراحی‌شده برای کمک به خودروسازان در گذراندن آزمایش‌های IIHS، ایمنی سرنشینان صندلی‌های جلو در دو دهه‌ی گذشته افزایش یافته است. بااین‌حال، این ایمنی را نمی‌توان برای سرنشینان صندلی‌های عقب متصور شد؛ هرچند صندلی عقب طی مدت‌های طولانی به‌عنوان ایمن‌ترین مکان در تصادف شناخته می‌شد. 
 
IIHS هرگز به‌طورمستقیم این فرضیه را رد نکرده است؛ اما اعلام کرده برای بهبود ایمنی صندلی‌های عقب تلاش بیشتری باید شود. محققان IIHS از دو پایگاه داده‌ی ملی برای پیداکردن دلیل ۱۱۷ مورد تصادف استفاده کردند که در آن سرنشینان صندلی‌های عقب کشته یا به‌طور جدی مجروح شدند. شایع‌ترین نوع آسيب در ۲۲ نفر از مصدومان و ۱۷ نفر از ۳۷ مورد مرگ‌ومیر، ناشی از جراحت واردشده به قفسه‌ی سینه بود.
 
در بسیاری از موارد مطالعه جدید، سرنشینان صندلی‌های عقب درمقایسه‌با صندلی‌های جلو آسیب بیشتری دیدند؛ درنتیجه، IIHS پیشنهاد می‌کند بیشتر آسیب‌های گزارش‌شده به‌دلیل عمل‌نکردن مکانیزم‌های ایمنی خودرو در عقب درمقایسه‌با جلو خودرو است. با استفاده از اطلاعات موجود در پرونده‌های آسیب‌دیدگان ازجمله عکس، پرونده‌ی پلیس و پزشکی، تحقیق درباره‌ی دلیل تصادف و گزارش کالبدشکافی، محققان IIHS دریافتند جراحت قفسه سینه در صندلی‌های عقب عمدتا به‌دلیل نیروی بیش‌ازحد کمربند روی شانه است.
 
محدودکننده‌های نیرو همانند آنچه در صندلی‌های جلو استفاده می‌شود، یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های کمربند به‌شمار می‌رود. یکی دیگر از راه‌حل‌های ممکن، کمربند ایمنی قابل‌تورم است که فورد و مرسدس بنز معرفی کرده‌اند. کمربندهای فورد و مرسدس بنز در تصادف متورم می‌شوند تا نیروهای بیشتری در سراسر لگن و قفسه‌ی سینه توزیع کنند.
 
آسیب به سر دومین علت مرگ‌ومیر سرنشینان صندلی‌های عقب در تصادف بود؛ اما برخلاف مرگ‌ومیر ناشی از جراحت قفسه‌ی سینه، IIHS ادعا می‌کند بیشتر آسیب‌دیدگان بختی برای زنده‌ماندن نداشتند. محققان IIHS می‌گویند در شرایط ایده‌آل برای کاهش جراحات قفسه‌ی سینه می‌توان کاری انجام داد؛ درحالی‌که برای مصدومان از ناحیه‌ی سر نمی‌توان روش خاصی پیشنهاد داد. 
 
جسیکا جرماکیان، مهندس ارشد تحقیقات IIHS، در‌این‌زمینه توضیح داد:
 
یکی از دلایل اصلی نتایج بررسی تصادف، رابطه‌ی تنگاتنگ محدودکننده‌های نیرو با کمربند ایمنی است. سفت‌کننده‌های کمربند از ابتدای تصادف، سرنشین را به صندلی می‌چسبانند؛ اما شل‌کردن جزئی کمربند که محدودکننده‌های نیرو انجام می‌دهند، چندان مشکل بزرگی نیست. 
 
در گزارش IIHS تأکید زیادی نیز بر کودکان وجود دارد؛ زیرا آن‌ها بیشتر مستعد آسیب‌های ناشی از درست‌نبستن کمربند ایمنی هستند و درصورت وقوع تصادف نیز، به اطراف کابین پرت می‌شوند. بااین‌حال، IIHS درنهایت تصمیم گرفت سیستم‌های حفاظت از کودکان به‌صورت جهانی استفاده شود؛ زیرا بزرگ‌سالان و نوجوانان (۱۱ تا ۱۶ سال) که در صندلی عقب می‌نشینند، درمعرض خطر بیشتری هستند.
 
سیستم‌های حفاظتی و محدودکننده‌های کودکان در پیشگیری از جراحات ناشی از تصادف بسیار مؤثر هستند. وقتی کودکی با وجود استفاده از این سیستم‌ها می‌میرد، معمولا به‌دلیل شدت تصادف است که بهبود سیستم‌های حفاظتی نتوانست تغییر زیادی ایجاد کند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد باید کارهای بیشتری انجام دهیم تا سرنشینان بزرگ‌سال و کودک در صندلی‌های عقب از مرگ نجات پیدا کنند. 
 
IIHS هنوز پیشنهاد جامعی درباره‌ی الزامات ایمنی برای خودروسازان و اقدامات آن‌ها ندارد. هم‌اکنون، این مؤسسه به‌دنبال روشی برای بهبود سفت‌کننده‌های کمربند ایمنی و نصب کیسه‌هوای عقب است. هدف اصلی این طرح‌ها یافتن روشی مؤثر برای ارزیابی حفاظت از سرنشینان عقب خودرو است؛ به‌گونه‌ای که بتواند خودروسازان را به ترکیب بهترین فناوری‌ها تشویق کند. 
 
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , صندلی عقب






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 59 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
aax5 : نمایندگی گفت احتمالا تا اخر خرداد ماه تحویل میشه ماشین ولی نمیدونم راست میگن یا نه
الهام x5آذر : سلام روز بخیر منم شرایط شما رو دارم و چهارشنبه شاسی شد امروز رو صدور بیمه سبز شد. شما مبلغ مابه تفاوت رو پرداخت نقدی یا چک انجام دادید ؟؟
تارا سفید v1 p : سلام کسانی که پلاک شدن شماره پلاک میزنه؟
تارا اتومات. ثبت نام قطعی بهمن 403 : با سلام تارا اتومات سفید فروش قطعی بهمن 1403 تحویل هفته دوم اردیبهشت 1404 دیروز فاکتور شد، امروز پلاک اومده، منتظر تحویل هستم
aax5 : سلام بنده ۲۲ آذر ثبت نام کردم امروز پیامک شاسی برام اومده کسی میدونه چقدر از زمان شاسی شدن ماشین تا تحویل زمان میبره ؟
تارا اتومات. ثبت نام قطعی بهمن 403 : با سلام تارا اتومات سفید فروش قطعی بهمن 1403 تحویل هفته دوم اردیبهشت 1404 دیروز فاکتور شد، امروز پلاک اومده، منتظر تحویل هستم
هادی : سلام دوستان من تارا دستی فرسوده ۳۱فروردین هستم کسی تماس نگرفته ایرانخودرو چقد دیگه منتظر بمونیم کاش بیان بابا تبدل بزنن وقتی خودرو ندارن هنوز قطره چکانی اخراسفن فاکتور میشن بابا ملت گناه دهرن
مرتضی : در خصوص اسفند ماه هم لازم به توضیحه که پیامک تکمیل وجه ۱۵ اسفند اومد یعنی در بهترین شرایط اگه پولتون و سخاتون آماده بود و اطلاعات بروز توسط نمایندگی ثبت می شد شما می تونستید ۱۵ اسفند تکمیل وجه کنید. قبل از این تاریخ سایت اجازه واریز وجه بهتون نمی داد. در نتیجه اگر سایپا شاهین پلاس های بهمن رو تحویل بده تموم شه از واریز وجه های ۱۵ اسفند شروع می کنه به فاکتور کردن.
reza : من یه بوگاتی شیرون دارم چیکارش کنم منفجر بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
افشاگرتوحید : متاسفانه این صفحه افتاده دست توحیددلال و دربدر دنبال مفت بری حواله شما عزیزان هستش با ترسوندن از افزایش قیمت از کمبود قطعه و تولید کم و غیره .. بازم میگم حواستون باشه اینا همه اسمای مستعار توحیددلال هستن توجه کنید لطفاً 🚨
دعوتنامه مجدد برای ی ماه : دعوت نامه پیشنهادی هست و پایین صفحه نوشته پیشنهادی و گزینه موافقم رو هم گذاشتن.
افشاگرتوحید : هزاربار گفتم چرا توجه نمیکنید ‼️ اینا همشون اسمای مستعار توحیددلال هستن میخواد با ترسوندن شما حواله هاتون مفت بری کنه .. حواستون باشه گولش نخورید
درصد : 60 ملیون دیگه باید بدید اصافه یعنی 10 درصد دیون دولتی قانون برای مدل ماشین های مدل 1404
یاشا : موقه تحویل که برسه تا دیون دولتی رو ندی ماشین بهت نمیدن قانون شده اقا حون
افشار : قطعا به شما دیون دولتی میخوره حدود 60 ملیون تومان باید پرداخت کنید
رضا : با گوشی وارد برنامه خدمات ملی دولت بشید خیلی از کارها رو خودتون انجام بدید بعد از پست براتون کد میاد بعد از تاییدیه پستی از گوشی اسکرین شات بگیرید ببرید کافی نت پرینت بگیرید وبه نمایندگی تحویل بدید
،، : دوستان بهترین کار انصرافه
احسان 28بهمن : سلام دوستان عزیز کسی امروز فاکتور شد؟؟؟ توروخدا جواب بدین
شعیب سلطانی : داداش منم 31خرداد پیش فروشم پانایی شماهم بگو که تبدیل زدی مثل من بودی یان من درحال اماده برای فاکتور1اردیبهشت تیک خورده بود الان همون داره میچرخه