کمبود فناوری‌؛ عامل بی‌اعتمادی مردم به خودروهای خودران

 

کمبود فناوری‌؛ عامل بی‌اعتمادی مردم به خودروهای خودران

 
آخرین تحقیقات مؤسسه‌ی جی‌دی پاور نشان می‌دهد فناوری‌های پیشرفته، مانند سیستم‌های صوتی‌وسرگرمی و ناوبری در خودروها، هنوز مشکلات زیادی دارند.
 
طبق گفته سازمان جی‌دی پاور (J.D. Power)، رقابت برای اضافه‌کردن فناوری‌های جدید به داخل کابین خودرو باعث ایجاد مشکلاتی در قابلیت اطمینان آن‌ها می‌شود. جدیدترین بررسی جی‌دی پاور با عنوان «مطالعه‌ی قابلیت اطمینان خودرو در انگلستان در سال ۲۰۱۹» نشان می‌دهد مشکلات سیستم‌های صوتی، ارتباطات، سرگرمی و ناوبری (ACEN) نیمی از ۱۰ مشکل اصلی مربوط‌به مالکان خودروها را تشکیل می‌دهند. جی‌دی پاور ادعا می‌کند این مسئله به ناامیدی تولیدکنندگان برای معرفی فناوری‌های جدید و درنتیجه، افزایش مشکل احتمالی ارتباط دارد.
 
براساس پاسخ‌های بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفری که بین ۱۲ تا ۳۶ ماه مالک خودرو بوده‌اند، این مطالعه به‌دنبال تعداد مشکل در هر ۱۰۰ خودرو است. در این مطالعه، نمره کمتر برای خودرو نشان‌دهنده‌ی بهتربودن سازنده خواهد بود و برعکس. تقریبا ۱۸۰ عامل مختلف در کل خودرو، ازجمله سیستم‌های ACEN و مشکلات پیشرانه و سیستم‌های گرمایش و تهویه‌ی مطبوع بررسی شدند. همچنین در این مطالعه، از رانندگان پرسیده می‌شود که آیا احتمال دارد آن‌ها دوباره خودرویی از همان برند تجاری بخرند یا خیر.
 
طبق مطالعه جی‌دی پاور، سیستم ACEN به‌طورمتوسط عامل ​​۱۶.۶ درصد از مشکلات است. درحالی‌‌که بهبود جزئی درمقایسه‌با امتیاز سال گذشته مشاهده می‌شود، هنوزهم یکی از عوامل مشکلدار به‌حساب می‌آید. در مقام مقایسه‌، سیستم‌هایی مانند هشدارهای مختلف یا کروزکنترل به‌طورمتوسط عامل ​​۱.۵ درصد از مشکلات هستند.
 
به‌نظر می‌رسد این مشکلات فقط به فناوری ACEN محدود نمی‌شوند؛ بلکه سیستم‌های ایمنی خودرو نظیر هشدار نقطه‌ی کور و  انحراف از مسیر باعث می‌شود رانندگان به دردسر بیفتند. به‌طورمتوسط چنین سیستم‌هایی ۲.۴ درصد از مشکلات را ایجاد می‌کنند؛ اگرچه این تعداد به‌طوردرخورتوجهی برای خودروهای لوکس افزایش می‌یابد و برای آن‌ها به چهار مشکل در هر ۱۰۰ خودرو می‌رسد.
 
جاش هالیبرتون، رئیس عملیات اروپا در جی‌دی پاور، در‌این‌باره می‌گوید:
 
مشکلات خودروسازان با فناوری‌های داخل خودرو می‌تواند باعث بی‌اعتمادی رانندگان به سیستم‌های پیشرفته رانندگی خودران شود که ظاهرا به‌زودی وارد جاده‌ها خواهند شد. وقتی به امتیازهای فناوری‌های نسبتا جدید ایمنی نگاه می‌کنیم، مشخص است تولیدکنندگان هنوزهم تلاش می‌کنند این سیستم‌ها را بهبود ببخشند؛ به‌‌ویژه برندهای معتبر که از این فناوری‌ها به‌عنوان مزیت‌های اصلی در فروش محصولات خود بهره می‌برند. اگر خودروسازان می‌خواهند مشتریان در آینده به خودرو خودران و فناوری‌های وابسته به آن اعتماد کنند، باید اعتماد مشتریان را به فناوری‌های جدید جلب کنند و قابلیت اطمینان آن‌ها را افزایش دهند. به‌عنوان مثال، اگر خودروسازان هنوز با سیستم‌های ناوبری مشکل داشته باشند و نتوانند مشکلات آن‌ها را حل کنند، چه کسی حاضر خواهد شد خودروهای خودران بخرد؟ چنین مشکلاتی به‌احتمال زیاد مشتریان را از سیستم‌های هوشمند و خودکار دلزده می‌کند.
 
افزون‌براین، جی‌دی پاور فهرست بهترین خودروسازان در این نظرسنجی را منتشر کرد؛ فهرستی که نتایج شگفت‌انگیز یا حتی ناامیدکننده‌ای برای برندهای سازنده‌ی خودروهای لوکس ثبت کرده است. از ۱۰ برند برتر که کمترین مشکل را در ۱۰۰ خودرو داشتند، تنها نام یک خودروساز لوکس به‌چشم می‌خورد. 
 
پژو با ثبت ۷۷ امتیاز در رده اول فهرست قرار گرفت. پس از پژو، اشکودا، از برندهای فولکس‌واگن و هیوندای  به‌ترتیب با ۸۸ و ۹۰ امتیاز در جایگاه دوم و سوم ایستادند. شایان ذکر است ولوو، تنها خودروساز لوکسی بود که با ۱۰۶ امتیاز در میان ۱۰ خودروساز برتر اروپا قرار داشت.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شیرازی : سلام دوستان کسی امار از اخرین تحویل داره؟ شاهین جی یا جی ال
جمال : سلام بعد اردیبهشت .خرداد هم تکمیل وجه بوده یانه لطفا من. مرداد ش پ ۱۲۱۴۲۰۱۱
رضا : سلام دوستان من شاهین پلاس ثبت نام کردم بهمن ۴۰۳ حدود ۴۲۳ تومن پول واریز کردم قرار بوده مهر پیامکش بیاد ولی هنوز خبری نشده و پیامک تکمیل وجه نیومده ،کسی هست این شرایط و داشته باشه
میثم : خب مریم خانم شما قبلا چقدر پرداخت کرده بودی؟ جی ال تیر ۶۵۱ بوده اگه ۴۱۳ باز پرداخت کردی که شامل افزایش آبان هم شدی می‌بایست ۳۲۰ پرداخت میکردی و سود هم ازت کسر میشد بی زحمت پرداخت اولیه و سود مشارکت هم توضیح بدی ببخشید
پاسخ به مریم خانم : ببخشید خواهرم شما چند بار براتون پیامک اومد آخر بار چه تاریخی بود؟ حواله من خرداد بوده یه بار تو اردیبهشت یه بار خرداد آخر بار هم 20مرداد تبدیل اومد الان کارشناس میگه مال مرداد اجبار بوده من افزایش تیر هم شاملم نشد و به قیمت خرداد حساب کردن الان بخدا گرفتار شدم به حرف زنم گوش دادم پرداخت نکردم اون موقع با قیمت 573 برام حساب کردن و سود مشارکت هم کم کردن ولی الان میگن سود هم حذف میشه و قیمت جدید آبان ببخشید برای شما پیام اومد اواخر مهر افزایش شاملتون نمیشه آخه واسه من همچین پیامی نیومد ممنون میشم جواب بدی بخدا زندگیم بهم ریخته
امیر حسین : سلام دوست عزیز سود تاخیر چقدر پرداخت کردند
مريم : من مثل شما بودم ٣١٤ شد
مريم : شما كه خردادي يعني دو ماه هم از من جلوتري، من مرداد جي بودم كه ٢٠ آبان تبديل به جي ال زدم و فقط افزايش قيمت تير شامل من شد، ٤١٣ واريز كردم
میثم : سلام برادر منم شرایط شمارو دارم در جواب به منم گفتن فعلا باید صبر کنی و پیام جی ال بیاد افزایش میخوره ولی جی نه دیگه خودشون و خدای خودشون غیب که نداشتیم اجبار بوده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابوالفضل آر اس : سلام آر اس تکمیل وجه دی ماهش به نظرتون کی میاد با چه مبلغی؟؟
متین : ثبت نام چه ماهی بودید؟ من اردیبهشت ثبت نام کردم هنوز نیومده
علیرضا 207اتومات پانا تحویل دی : برای من سوال بود چرا رنگ مشکی رو مشکلی به اشتباه تایپ کردی تا الان تصحیحش نکردی داداش 🤔😂😂
علی اهواز : با شماره 02182272727 داخلی صفر رو بگیر بهت میگه که مشکل از کجاست
دنا 6 دنده دیماه : سلام اره 25 وفیزیک پلاک 28 منتظرم بیاد نوشته حمل خودرو به نمایندگی
افسوس : من الان خودرو نیاز دارم، شمایی که نمیتونی جوابگو باشی چرا نمیزاری واردات آزاد باشه، هر چند وقت یه با یه دو تا ماشین میزارن برا فروش کسی صداش در نیاد
رادوین : دوستان ما دوگانه آذر ماه مرحله اول رو ریختیم دعوتنامه هفته چهارم آذر قرار بود بیاد برای کسی تبدیلی اومد؟
سیاوش : مرسی ممنونم دمت گرم
a : منظورتون ابانه؟ذ
مبینا : فوق العاده یا پیش فروش ، مادران یا عادی ؟