امسال، پژو 301 با همکاری صنایع نظامی تولید می‌شود

 

امسال، پژو 301 با همکاری صنایع نظامی تولید می‌شود

 
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، از تولید قالب‌های موردنیاز برای ساخت قطعات پژو 301 با همکاری صنایع نظامی و دفاعی خبر داده است.
 
صبح امروز سوم خرداد، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، از تولید سه‌هزار دستگاه پژو 301 تا پایان امسال خبر داد. مازیار بیگلو به خبرنگاران گفت:
 
اکنون قالب‌های قطعات خودرو پژو 301 در‌حال‌ساخت است و مطابق برنامه‌ای که خودروساز برای قطعه‌سازان تعریف کرده، تا پیش از پایان امسال سه‌هزار دستگاه از آن تولید و تجاری می‌شود. مشکل اصل قطعه‌سازان در این خودرو، قطعات الکترونیکی است و در‌این‌زمینه با سازندگان خوش‌نام و با‌سابقه و توانمند در داخلی‌سازی وارد همکاری شده‌ایم.
 
بزرگ‌ترین مشکل فراروی قطعه‌سازان پرداخت‌نشدن هفت‌هزارمیلیارد تومان (۸۴۴میلیون یورو) وعده‌داده‌شده بانک مرکزی است. این مسئله به‌ویژه درباره‌ی پژو 301 که خودرویی سرمایه‌بر است و باید قالب‌ها و خطوط و دستگاه‌های آن ساخته شود و ۳۰۰ قطعه ساز درگیر آن هستند، مشکلات بیشتری ایجاد کرده است.
 
 
مازیار بیگلو معتقد است کم‌لطفی بانک مرکزی سبب شده علاوه‌بر ایجاد مشکل در تولیدات جاری قطعه‌سازان، عرضه‌ی پژو 301 نیز با مشکل مواجه شود. دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو به خبرنگاران گفت:
 
گروه خودروسازی سایپا نیز پروژه‌ی مشابهی تعریف کرده و اگر نقدینگی موردنیاز آن‌ها تأمین نشود، همه‌ی پروژه‌های جاری و جدیدشان با مشکل مواجه خواهد شد. ادامه‌ی این شرایط، کاهش تولید قطعه‌سازان و خودروسازان و بیکاری بیش از ۵۰۰ هزار نفر را در صنعت قطعه‌سازی به‌دنبال خواهد داشت و مسببان این وضعیت باید عواقب آن را بپذیرند.
 
 
احتمالا، اشاره بیگلو به تولید رُهام، محصول شرکت خودروسازی سایپا است که ۲۷تیر۱۳۹۷، طراحان و مهندسان ایرانی آن را با موتور و طراحی ملی و پلتفرم داخلی رونمایی کردند.
 
 پژو 301 با کیفیت معادل یا بهتر از نسخه‌ی اصلی تولید می‌شود
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با اشاره به اینکه پژو 301 ویژه‌ی بازار چین و کشورهای درحال‌توسعه طراحی شده، به خبرنگاران گفت:
 
خودرو پژو 301 نخستین‌بار برای بازار چین طراحی و تولید شده بود و با ملاحظاتی که درزمینه‌ی خودکفایی در تولید و داخلی‌سازی این محصول انجام شد، تلاش کردیم ضمن حفظ کیفیت تولید، عملکرد این خودرو نیز ارتقا یابد. به‌دلیل استفاده از قطعات تولید داخل به‌جای قطعات CKD، این خودرو با هزینه‌های ارزان‌تری درمقایسه‌با برنامه‌ریزی اولیه تولید خواهد شد.
 
با اجرای برجام، قرار بود خودرو پژو 301 به‌عنوان دومین محصول شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو با ساخت داخل بیش از ۵۰ درصد تولید شود؛ اما با خروج پژو از کشورمان پس از تحریم‌ها، قرار است این خودرو بدون حضور پژو و با توانمندی قطعه‌سازان و صاحبان دانش فنی ایرانی و مواداولیه داخلی تولید شود.
 
 
بیگلو از حضور صنایع نظامی و دفاعی در ساخت قطعات با فناوری پیشرفته در پروژه‌ی پژو 301 خبر می‌دهد. او درباره‌ی تولید قطعات حساس الکترونیکی مثل ECU به خبرنگاران گفت:
 
بخش نرم‌افزاری این قطعات در داخل کشور تولید می‌شود که از کیفیت خوبی نیز برخوردار است؛ اما برخی قطعات الکترونیکی استاندارد بخش سخت‌افزاری آن باید از خارج وارد شود. تاکنون دستیابی به خودکفایی و عمق داخلی‌سازی ۸۰ درصدی در این خودرو محقق شده و اگر برخی زیرساخت‌های مربوط‌به صنایع مادر آماده شود، درصد خودکفایی در ساخت این محصول بیشتر خواهد شد. در جهان شاهدیم حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی، بخش عمده‌ی قطعات خود را در سایر کشورها تولید می‌کنند و باید «ژست خودکفایی» را کنار بزنیم.
 
در تولید پژو 301، فقط برخی قطعات ازجمله ورق استیل و پلی‌آمید که در ایران تولید نشده و بعضی قطعات استاندارد مثل بلبرینگ‌ها و قطعات الکترونیکی خاص که به‌دلیل تیراژ پایینشان اقتصادی نیستند، از خارج وارد می‌شوند.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

سعید
7

بابا خجالت بکشید شما اگر میتونستید که سان روف و انتن کوسه ای و ترمز دیسکی و . . . میساختید و روی ماشینهای از پیش فروخته میذاشتید تا مردم اینجور ناراحت و عصبانی نشن بسه دوغ غ غ غ
14:43  1398/04/04
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : سجاد از ایلام sbr واست فعاله؟
ساسان : سلام بزرگوار..ماکه تبدیل زدیم..سریع فاکتور شد.یک هفته طول کشید که با پلاک تحویل دادن...شهریار زندگی میکنم..شهرستانها نزدیک به 2هفته طول میکشه.که تحویل مشتری بدن..بستگی به مسافت دیگه حداکثر 20روز ...چیزی که نمایندگی گفت..موفق باشی.
پریسا : سلام برید در سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان ثبت شکایت کنید، و ایمیل هم ارسال کنید به ایران خودرو
سهند : هنوز تحویل بهمن و اسفند رو ندادن . حالا شما هرجور خودتون صلاح میدونید
سجاد ایلام : اینجوری بی فایده س من شنبه میرم از شخص مدیر عامل سایپا شکایت میکنم من ۲۲خرداد تبدیل زدم
تارا وی۴ : ببخشید متن شما خوب نخونده بودم
تارا وی۴ : سلام سعید.مبارکه .تاریخ تحویل شما کی بوده.تحویل چند روزه بودید؟
جواد : سلام سابقه تحویل ایگل چطور بوده تا حالا؟ برای نود روزه، معمولا چقدر تاخیر داره؟
Shahin : دیگ مجبوریم این ضرر رو ب جون بخریم والا من میگم آرامشم مهمتر از صدتومنه اونا اگ سانروف هم داشته باشن اولویت با پلاس و اتوماته
Shahin : من 14 بودم تبدیل زدم درسته خیلی صبر کردیم ضرر هم بود ولی من گفتم حداقل همین جی ال رو از دستشون دربیارم اگ ماشین داری رو اعصابت نیس تبدیل نزن ولی هرلحظه امکان جنگ هم هست یه چیز دیگم هست اومدیم شش ماه دیگ هم صبر کردی بازم ندادن وقتی برای اتومات داره تبدیل میزنه خودمون که هیچ
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن : یه هفته روی صدور اسناد هست کی می ره مرحله بعد کسی اطلاعی داره ؟؟ باید زنگ به کجا بزنم تا زودتر ماشین تحویل بگیرم
اطلس اختلا س : تخلف آشکار من فقط یه سوال دارم اگه اینها سانروف ندارن پس تکلیف اینها که با سانروف گرفتن چی میشه اومدیم ماشین خدای نکرده چپ کرد خدای نکره چیزی افتاد روی سقف باید ساتروف تعویض میشد تکلیفشون چی میشه .... مگه نباید اینها لوازم بازار رو تامین کنند و ماشین بیرون بدن ؟! اگه بخواد سانروف تعویض بشه میگن نداریم ماشین اسقاط بشه یا پلاستیک و حلب بزارین به جاش ؟! اصلا برای سازمان ها و مجوزز بده ها کسی سوال نشده باید به تعداد نصف تولید قطعه بیرون بدن واسه یدکی .. سازمان نظارت و صنعت و معدن پشمکه ؟
اطلس دوران جنگ : مگه با حلوا حلوا کردن دهنت شیرین میشه همه میدانند امریکا امروز فردا حمله می کند کافیست اولین موشک آمریکایی تو این مملکت بخوره اونوقت باید بگی فرار بود ماشین دار بشم
اطلس اختلا س : من فقط یه سوال دارم اگه اینها سانروف ندارن پس تکلیف اینها که با سانروف گرفتن چی میشه اومدیم ماشین خدای نکرده چپ کرد خدای نکره چیزی افتاد روی سقف باید ساتروف تعویض میشد.... مگه نباید اینها لوازم بازار رو تامین کنند و ماشین بیرون بدن ؟! اگه بخواد سانروف تعویض بشه میگن نداریم ماشین اسقاط بشه یا پلاستیک و حلب بزارین به جاش ؟! اصلا برای سازمان ها و مجوزز بده ها کسی سوال نشده باید به تعداد نصف تولید قطعه بیرون بدن واسه یدکی .. سازمان نظارت و صنعت و معدن پشمکه ؟
ساینا فوق العاده 27 بهمن : سلام من واریز 26 بهمن پذیرش 27 ام الان فاکتور شدم،خدا شاهده یه سر درد ی بود این فاکتور شدن ساینا توی این چند ماه دیر فاکتور کردن،من از زندان سایپا نجات پیدا کردم فعلا،ان شاالله آزادی همتون
به شهاب : حرفاتو توی چت جی بی تی تایپ کن بگو برات یه متن خوب تنظیم کنه ،خودت میتونی انجامش بدی با کمک چت جی بی تی
اطلس اذر : لطفا نفوذ بد نزنید ما همینجوری دلمون خون بیاین حرفهای خوب بزنید
دوستان دنا اپشنالی : سلام میشه بفرمایید شما که تحویل ابان پیش فروش دنا اپشنال هستین واریزی اولیتون و واریزی دومتون چند بوده و درمجموع چقد واریز کردین؟
دوگانه : به خدا بهمون ماشین نمیدن پولهامون هم رفت
اطلس اذر : دوستان بیاین ی قرار تجمع بزاریم ی تجمع درست و حسابی واقعا اگ میخواین فاکتوربشید بیاین بریم بخدا فقط تجمع ک کارمارو راه میندازه وگرنه معلوم نیست اینا کی فاکتورمون کنن