تویوتا مدل اولیه پریوس مجهز به پنل خورشیدی را آزمایش می‌کند

 

تویوتا مدل اولیه پریوس مجهز به پنل خورشیدی را آزمایش می‌کند

 
تویوتا قصد دارد با همکاری شارپ، آزمایش مدل پریوس پرایم مجهز به پنل‌های باتری خورشیدی را در ژاپن آغاز کند.
 
 
خودروسازان به‌دنبال به حداکثر رساندن شعاع حرکتی خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبرید خود هستند و هم‌اکنون پنل‌های خورشیدی به‌معنای واقعی کلمه بهترین راه‌حل برای چنین هدفی به شمار می‌روند. تویوتا اعلام کرده است که از اواخر ژوئیه ۲۰۱۹ قصد دارد آزمایش پریوس PHV (که در ایالات متحده با نام تویوتا پریوس پرایم شناخته می‌شود) را در جاده‌های عمومی ژاپن آغاز کند. تویوتا پریوس در این طرح با باتری‌های خورشیدی باکیفیت تجهیز خواهد شد.
 
 
آزمایش این خودروی خورشیدی در ژاپن برگزار می‌شود و از حمایت شرکت شارپ و سازمان توسعه فناوری‌های صنعتی و انرژی‌های نو (NEDO) ژاپن بهره می‌برد.
 
به گفته خودروساز ژاپنی، هدف طرح این است که برای ارزیابی اثربخشی پیشرفت در زمینه شعاع حرکتی و بهره‌وری سوخت خودروهای هیبریدی-برقی استفاده شود. تویوتا پنل خورشیدی شارپ را روی سقف، کاپوت، در صندوق عقب و سایر نقاط پریوس نصب می‌کند تا خودروی نمایشی برای آزمایش در جاده‌های عمومی ژاپن آماده شود.
 
در مقایسه با تویوتا پریوس که هم‌اکنون با سیستم شارژر خورشیدی سقفی در دسترس است، خودروی نمایشی از هر نظر وضعیت بهتری دارد. در ۸۶۰ وات، خروجی برقی تولیدی ۴/۸ برابر بزرگ‌تر است و بازده تبدیل باتری خورشیدی به بیش از ۳۴ درصد (در مقایسه با ۲۲/۵ درصد) می‌رسد. مهم‌تر از همه اینکه نسخه‌ی نمایشی این خودرو از سیستمی بهره می‌برد که هم در حالت پارک و هم در هنگام حرکت، باتری را شارژ می‌کند.
 
 
انتظار می‌رود این پیشرفت به بهبود درخورتوجه شعاع حرکتی در حالت تمام الکتریکی و میزان بهره‌وری سوخت خودروی هیبریدی کمک کند. تویوتا ادعا می‌کند که بیشینه شارژ روزانه خودروی آزمایشی در هنگام پارک، برابر با شعاع حرکتی حدود ۴۴/۵ کیلومتر است؛ در حالی که شعاع حرکتی مدل استاندارد در این حالت به ۶/۱ کیلومتر محدود می‌شود.
 
هنگامی که خودرو در حال حرکت باشد، شرایط بهتر نیز می‌شود زیرا بیشینه شارژ روزانه با شعاع حرکتی حدود ۵۶/۳ کیلومتر برابر است. سیستم شارژ خورشیدی تویوتا پریوس استاندارد در حال حرکت تنها برق مورد نیاز برای باتری کمکی را فراهم می‌کند که برای ناوبری و سایر سیستم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
 
تویوتا این آزمایش‌ها را تحت شرایط مختلف رانندگی در شهر توکیو و سایر مناطق ژاپن انجام خواهد داد. هدف این است که از داده‌های حاصل برای توسعه سیستم شارژ خورشیدی خودرو استفاده شود.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد s3 : سلام ثبت نام ۱۵ آبان هستم هیچ خبری نشده الان ۶ ماهه بعد از عید کسی s3 شاسی شده؟؟؟
همایون : بله ، ولی اگه موتور خراب شد حالا به هر علتی خواستی ببری نمایندگی مپ خودرو به تنظیمات کارخانه برگردونی مشکلی ایجاد نمیشه ، انداختن هدلایت و لامپ با توان بیشتر ۵۵ هم باعث ابطال میشه که اینم اگه مشکل برقی خورد لامپ فابریک رو ببند بعد ببر نمایندگی ، دودی کردن شیشه ها هم باعث ابطال گارانتی میشه اینم با کَندن برچسب دودی مشکل حل میشه ( ابطال گارانتی شیشه بالابرها ) ، البته برای هر بار سرویس ممکنه نمایندگی گیر بده ( اگه نبینن مشکلی پیش نمیاد ) . نکته اخر سایپا ۳ سال گارانتی موتور گیربکس داره اگه تا ۳۰ هزارکیلومتر و یا ۴ بار تعویض روغن مشکلی برای سلامت موتور و گیربکس پیش نیاد یعنی حداقل تا ۵ سال با استفاده معمولی موتور و گیربکس شما عمر میکنه
کیان : سلام بچه ها ریمپ کردن باعث باطل شدن گارانتی میشه؟
چان چان گان گان : یه پیشنهاد برای اونهایی ک خیلی نگران دریافت پیامک هستن. برید و از همه کسانی ک فیدلیتی دیگنیتی لاماری و.... ثبت نام کردن و موعد تحویل زمستان یا پاییز یا.... سال ۴۰۲ بودن سوال کنید ببینید چقدر طول کشید و چه زمانی براشون پیامک آمده. من خیلی تحقیق کردم و حتی به آگهی های فروش در دیوار هم تلفن زدم و سوال کردم و.... ۹۹درصدشون مثلا با موعد پاییز ۱۵ روز مانده ب آخر پاییز و مثلا موعد زمستان ها ۱۵ اسفند براشون پیامک رفته و واریز کردن. نتیجه این شد ک تقریبا ۹۹درصد گفت ۱۵..۲۰ روز آخر براشون پیامک رفته و بعد از ۳ماه ماشین رو تحویل گرفتن. حالا نمیدونم دلیلش چیه ک اینجور با مشتری رفتار میکنن و همه رو دقیقه ۹۰ ارسال پیامک میکنن. این شده یه روال کاری برای همه شرکتها ما هم مثل بقیه هستیم پس اصلا نگران نباشید حداکثر تا ۱۵..‌۲۰ خرداد(حداکثر) برامون پیامک میاد و حسابها خالی میشه و منتظر دریافت ماشین میشیم. پیشاپیش چانگانهای زیبا مبارک همه باشه و انشاالله در مراسم عروسی باهاش دور دور بزنید
مهدوی : سلام دوستان برای شاهین اتومات به ۱۱۳ شکایت کنید
بهنام : دوستان  عزیز، کارزار شما با عنوان «درخواست صدور دعوتنامه خودرو مازاد وارداتی به منتخبین سامانه یکپارچه توسط شرکت خودروسازی سایپا» تأیید و با موفقیت منتشر شد: https://www.karzar.net/114536 با به اشتراک گذاری این لینک و ارسال آن برای دیگران، این کارزار را اطلاع‌رسانی کنید و از آنها برای جمع‌آوری امضا کمک بگیرید.
جی ۴ سفید : خود جی۴ هم خیلی وقته تحویل ندادن، سازمانی ثبت نام کرده بودیم و قرار بود سی روز کاری بدن که الان شده ۹۰ روز اما هنوز فاکتور هم نکردن!! اگه تولید میشه چرا شاسی نمیکنن؟!
جابر : سلام نوبت من زمستان 403بوده پیام اومده براتبدیل به xu7pولی قبول نکردم
محمدرضا : لطفا تاریخ ثبت نام و زمان واریز پول قطعی را هم اعلان کنید مبارکتون باشد.
پارس تبدیل پیش فروش به تارا : سلام راسته دعوتنامه تارا دستی اومده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دی : سلام من 21 واریز کردم 10فاکتور شدم 15پلاک شدم دیروز زنگ زدم کاشان گفته 15روز دیگه می‌فرستند پس زیاد حرص نخور
207 اتو پانا ارتقا یافته : سلام شما کی تکمیل وجه کردید
اسفندی منتظر : شنبه دعوتنامه میاد تمام
محمد : درود بر شماثبت نام 19فرودین بوده و دوگانه سوز اپشنال رادیال
رضا سورن دوگانه تکمیل وجه 11.16 : تکمیل وجه شما کی بوده و تحویل دوگانه کی بودی که تبدیل 207 زدی 207 دستی هست یا اتومات و کد خودرو چی هست
دی‌ : 27تکمیل‌وجه‌شده هنوز‌فاکتور‌نشده دی‌ماهی‌‌دوگانه‌هستم
لیلا : نه بابا توروخدا راست میگی ؟؟؟؟
اسفند ماه : چرا علکی میگی تازه چک کردم
بهمن : یه تریلی تکمیل شد خدارو شکر نگران نباشید ماتهرانیم زود خودرو به دستمون میرسه
ایمان : اسفندها عزیز لایک کنن