تویوتا مدل اولیه پریوس مجهز به پنل خورشیدی را آزمایش می‌کند

 

تویوتا مدل اولیه پریوس مجهز به پنل خورشیدی را آزمایش می‌کند

 
تویوتا قصد دارد با همکاری شارپ، آزمایش مدل پریوس پرایم مجهز به پنل‌های باتری خورشیدی را در ژاپن آغاز کند.
 
 
خودروسازان به‌دنبال به حداکثر رساندن شعاع حرکتی خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبرید خود هستند و هم‌اکنون پنل‌های خورشیدی به‌معنای واقعی کلمه بهترین راه‌حل برای چنین هدفی به شمار می‌روند. تویوتا اعلام کرده است که از اواخر ژوئیه ۲۰۱۹ قصد دارد آزمایش پریوس PHV (که در ایالات متحده با نام تویوتا پریوس پرایم شناخته می‌شود) را در جاده‌های عمومی ژاپن آغاز کند. تویوتا پریوس در این طرح با باتری‌های خورشیدی باکیفیت تجهیز خواهد شد.
 
 
آزمایش این خودروی خورشیدی در ژاپن برگزار می‌شود و از حمایت شرکت شارپ و سازمان توسعه فناوری‌های صنعتی و انرژی‌های نو (NEDO) ژاپن بهره می‌برد.
 
به گفته خودروساز ژاپنی، هدف طرح این است که برای ارزیابی اثربخشی پیشرفت در زمینه شعاع حرکتی و بهره‌وری سوخت خودروهای هیبریدی-برقی استفاده شود. تویوتا پنل خورشیدی شارپ را روی سقف، کاپوت، در صندوق عقب و سایر نقاط پریوس نصب می‌کند تا خودروی نمایشی برای آزمایش در جاده‌های عمومی ژاپن آماده شود.
 
در مقایسه با تویوتا پریوس که هم‌اکنون با سیستم شارژر خورشیدی سقفی در دسترس است، خودروی نمایشی از هر نظر وضعیت بهتری دارد. در ۸۶۰ وات، خروجی برقی تولیدی ۴/۸ برابر بزرگ‌تر است و بازده تبدیل باتری خورشیدی به بیش از ۳۴ درصد (در مقایسه با ۲۲/۵ درصد) می‌رسد. مهم‌تر از همه اینکه نسخه‌ی نمایشی این خودرو از سیستمی بهره می‌برد که هم در حالت پارک و هم در هنگام حرکت، باتری را شارژ می‌کند.
 
 
انتظار می‌رود این پیشرفت به بهبود درخورتوجه شعاع حرکتی در حالت تمام الکتریکی و میزان بهره‌وری سوخت خودروی هیبریدی کمک کند. تویوتا ادعا می‌کند که بیشینه شارژ روزانه خودروی آزمایشی در هنگام پارک، برابر با شعاع حرکتی حدود ۴۴/۵ کیلومتر است؛ در حالی که شعاع حرکتی مدل استاندارد در این حالت به ۶/۱ کیلومتر محدود می‌شود.
 
هنگامی که خودرو در حال حرکت باشد، شرایط بهتر نیز می‌شود زیرا بیشینه شارژ روزانه با شعاع حرکتی حدود ۵۶/۳ کیلومتر برابر است. سیستم شارژ خورشیدی تویوتا پریوس استاندارد در حال حرکت تنها برق مورد نیاز برای باتری کمکی را فراهم می‌کند که برای ناوبری و سایر سیستم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
 
تویوتا این آزمایش‌ها را تحت شرایط مختلف رانندگی در شهر توکیو و سایر مناطق ژاپن انجام خواهد داد. هدف این است که از داده‌های حاصل برای توسعه سیستم شارژ خورشیدی خودرو استفاده شود.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی : بله فاکتور شده و تا مرحله صدور پلاک پیش رفته
سهیلا : سلام دوستانی که شاهین جی دستی پیش فروش هستید تکمبل وجه اردیبهشت فاکتور شدید ؟؟؟؟ اسفندیار کورد نوشتند که ۸اردیبهشت فاکتور شدند واقعیت داره ؟؟؟؟
کمال : قیمتها فضایی و غیر قابل دسترس،،،واقعا نمیشه خرید،،،یعنی نمیتونیم
قم : من ۲۵اردیبهشت جی ال تکمیل وجه کردم هفته آخرتیرتحویلم هست آیا تیرماه شاهین سوارمیشم برم مشهد
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس اذر : زنگ بزن 136 ثبت شکایت کن بهت زنگ میزنن
کوییک آر اس : کوییک آر اس پذیرش 1010 1403 تکمیل وجه 7 2 1404 امروز صبح فاکتور شد
محمد : سلام بعد از مهر نوبت آذر ماه هست که تکمیل وجه اسفند انجام شده
ساینا فوق العاده : سلام زنگ زدم سایپا میگه قطعه نداریم میگم پس کی میخواید ما فوق العاده ها رو فاکتور کنید میگه اصلا معلوم نیست ما فوق العاده ها رو کلا گذاشتن کنار یا باید دوشنبه تجمع کنیم یا حالا حالا خبری از ماشین نیست
علی : سلام دوستان دعوت نامه دنا 6دنده شهریورماه برام اومد پرداخت 475700
واریزی 9 فروردین1404 : سلام 13 اسفند آیا فاکتور شدید؟؟؟؟؟
کوییک آر اس : 260 تومن البته باز اگه چیزی اضافه نشه
علی محمدی : دوستان تهران و کرج لطفا اطلاع رسانی کنید هر چه تعداد بیشتر باشه بهتر هست دوشنبه ساعت 10کیلومتر 11جاده مخصوص یه حرکت درستی بزنیم همین هفته جواب درستی میدن چون شرایط کشور حساسه دولت از این اعتراضات واینا نمیخان ایجاد شه...
واریزی 9 فروردین1404 : گروه بزنیم چطوره؟
امیر : سلام من واریزی تکمیل وجه برای 22 مهر هستش ولی هیچ خبری نیست و فاکتور نشده باید چیکار کنیم دیگه خسته شدم رنگ ماشین هم نقره ای مشکی هستش خواهشا راهنمایی کنید کجا باید شکایت کرد یا پیگیر شد