داستان یک برند آشنایی با اُپل کورسا

 

داستان یک برند آشنایی با اُپل کورسا

 

رپورتاژ - بیشتر ما با شرکت خودروسازی اُپل آشنایی داریم و ماشین‌های ساخت این برند را به خصوص در دهه هفتاد شمسی در خیابان‌های شهرهایمان زیاد دیده‌ایم. یکی از آنها اُپل کورسا است که چند سالی بین جوانان علاقمند به ماشین‌های اسپرت جای خاصی برای خود باز کرده بود. اما در این گزارش به معرفی این شرکت و این مدل ماشین می‌پردازیم.

 

شرکت خودروسازی اُپل زاده شد

 

 Adam Opel AG  که به اختصار اُپل گفته می‌شود، کارخانه خودروسازی قدیمی آلمانی است که  فردی به نام آدام اوپل این شرکت را در اواخر قرن نوزدهم تاسیس کرده است. آدام اوپل در ابتدا کارخانه‌ای برای ساخت چرخ خیاطی ساخت و بعدها به ساخت دوچرخه روی آورد. این کارخانه با ادامه فعالیت خود به تدریچ در تولید خودروهای سواری نیز فعال شد.

در سال ۱۹۰۹ این شرکت به طراحی و تولید یک خودروی دو نفره برای استفاده پزشکان اقدام کرد که به Doctor Car معروف شد. شرکت اُپل با کسب موفقیت‌های پیاپی در سال ۱۹۱۴ میلادی بزرگترین تولید کننده خودرو در آلمان شد و سال ۱۹۲۹ شرکت آمریکایی جنرال موتورز هشتاد درصد سرمایه خود را در این کارخانه به کار انداخت تا بزرگترین شریک شرکت آلمانی اُپل شود و ۱۲ سال بعد موفق به خرید ۲۰ درصد از سهام اُپل شد.

در زمان جنگ جهانی دوم این کارخانه صدمات بسیاری در حملات هوایی دید و تقریبا ویران شد اما بعد از جنگ دوباره سرپا شد و نخستین کامیون جنگی خود را به نام اُپل بلیتز ساخت. این شرکت دوباره در سال ۱۹۶۲ به محبوبیت پیشین خود رسید و توانست مجددا بزرگترین تولیدکننده خودرو در آلمان شد. سال ۱۹۷۷ میلادی اُپل خودروهای مدل‌های سناتور و مونزا را روانه بازار مصرف کرد و به تدریج در سال‌های بعد توانست خط تولید خود را در کشورهایی مثل آمریکا. ایتالیا، هلند و اسپانیا راه بیاندازد.

یکی از معروف‌ترین ماشین‌های ساخت این برند، اُپل کورساست که سال‌های متمادی طرفداران زیادی را به خود جلب کرد تا هنوز هم مدل‌های کارکرده این ماشین اسپرت کوچک و جمع و جور در دیوار خرید و فروش می‌شوند.

 Opel Corsa از سال ۱۹۸۲ تا به حال در نسل‌های اول تا پنجم وارد بازار مصرف جهانی خودرو شده است. این خودرو در کلاس خودروهای سوپر مینی یا خودروهای فوق کوچک شهری قرار دارد. اُپل کورسا نسل دوم همان خودروی کوچکی است که هنوز هم در خیابان‌های کشورمان می‌بینیم و خاطرات زیادی را برایمان زنده می‌کند.

Corsa B از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰ میلادی تولید می‌شد. موتور این مدل حجم ۲۰۰۰ سی سی و ۱۶ سوپاپ دارد و  همچنین ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور دارد. ضمن اینکه شتاب گیری این مدل اُپل راحت انجام می‌شود و انحراف یا به اصطلاح گیجی فرمان در آن مشاهده نمی‌شود.

طراحی داخل کابین و بدنه خودرو به نسبت سال تولیدش خوب انجام شده و راننده با نشستن در پشت فرمان و هنگام کنترل آن و تعویض دنده بر خودرو کاملا مسلط است.

این مدل ماشین در رنگ‌های جذابی مانند آلبالویی، آبی، سفید، مشکی و … طراحی و تولید شده است.

 

منبع: ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اُپل کورسا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مرتضی اس ۵ ۲۳ مهر : سلام دوستان پلاک از کجا بفهمیم شده ممنون
محسن : تحویل چیه هنوز شماره شاستی و فاکتور هم نشده مثلاً هفته دیگه باید تحویل بشه ولی هیچ خبری نیست
امید : سلام سورن دوگانه تحویلی تابستان ولی هنوز منتظرم پارسال برای تبدیل اس ام اس امد ولی هنوز منتظرم به نظرتون دوباره تبدیل میاد
J7 صادرات : سلام دوست بانک صادراتی عزیز چند روز بعد فاکتور شدن گزینه صدور پلاکتون سبز شد چندم ماشینتون فاکتور شده برای من بیست و سوم فاکتور شده و رو صدور پلاک ولی زرده
اس ۳ سفید آذر : بعید میدونم
S5 بیست مهر : سلام دوستان از افرادی که اواخر اردیبهشت s5 شاسی و بیمه شده آیا پلاک هم شده؟؟؟ ممنون جواب بدید
J4 مشکی : واسه تحویل j4 با کسی تماس نگرفتن؟؟
s5 karaj20 mehr : سلام شاسی ۲۴ اردیبهشت امروز بیمه سبز شد الان در مرحله صدور پلاک هست
محسن s5 : آقا امیر ماشینتو تحویل نگرفتی ناراحتی حق داری منم مهر 1402ثبت نام کردم هنوز شاسی هم نشده ولی این دلیل نمیشه بخوای با این لحن به رییس جمهور بی احترامی بکنی.خواهشن تو گروه حرمت بقیه رو نگه داریم.ما واسه اتفاقی که واسه رییس جمهور افتاده ناراحتیم.
سایپا : سلام نخیر بهمن ماهی کسی فاکتور نشده . البته به همه ساینا دوگانه را تحویل می‌دهند. در ثانی چون دیگه دوگانه نمی زنند پس نه قبمت گذاری جدید براش می‌زنند و نه قرار تولید بشه که قبمت اش گرون بشه بعبارتی چون دیگه قرار هست تولید نشه پس قیمت گذاری جدید نخواهد داشت وبا تحویل اسفندی ها دیگه تموم میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خبات : سلام داخل اتاق جلو سمت راننده
207. پانا : سلام شب همه دوستان بخیر کسی میدونه 207 پانا دستی چقدر تاخیر داره؟ بروز هستن یا نه؟ تشکر
دنا 6دنده زمستان : داداش سانروف نداره .توربو نداره .1اینچ رینگ کوچکتره و صلیبی.2ایربگ هست.حالا میخوای کمتر نباشه؟
محمد : قیمت سایپا خرداد ماه افزایش نداشته هیچ محصولی
محمد : سلا دوستان از کجا میفهمید تاریخ بروز شده؟
سهیل : آره استاد
شیرین : سلام بنزینی را زودتر میدن
یعقوب : مدلهای 400 به بالا همه توربو پلاس هستن
شیرین : پرستو جان مبارک باشه آره
سورن دوگانه 29 اسفند : سلام من سورن دوگانه 29 اسفند تحویلم بود 26 /2 تبدیل زدم امروز تحویل گرفتن. خداروشکر ذاضیم ارتفاع یافته خیلی خوب.