اریون بخریم یا کمری؟

 

اریون بخریم یا کمری؟

 

رپورتاژ - جایگزین شدن تویوتا اریون به جای کمری باعث شد که تا مدت‌ها این دو خودرو را با هم مقایسه کنند. از نظر مشخصات فنی واضح بود که کمری v6 فاصله زیادی تا اریون دارد. انگار رنگی نو به کمری زده باشند و لباس‌های جدید به تنش کرده باشند. در گزارش زیر به تفاوت‌های این دو خودرو نگاهی می‌اندازیم.

همانطور که گفته شد آریون از دل یک مدل کمری v6 به دنیا آمد. خودرویی که سریع‌تر، هوشمند‌تر و گران‌تر از مادر خود به بازار رسید. اتاق اریون فضایی بزرگ‌تر و راحت‌تری برای سرنشینانش دارد و اگرچه دکوراسیون ساده‌تری دارد اما قطعات آن باکیفیت‌تر هستند. همچنین تکراری بودن ظاهر بیرونی کمری می‌تواند دلیل دیگری برای خرید  تویوتا اریون باشد. در هر فیس‌لیفت و تغییری که در این خودروی ژاپنی داده شده طرح و استخوان‌بندی کلی ثابت مانده است.

مشخصات فنی

از سوی دیگر اگر در کاپوت را باز کنیم با یک موتور 3.5 لیتری روبرو می‌شویم که شش سیلندر دارد اما موتور کمری با چهار سیلندر کار می‌کند. در اریون نیروی تولیدشده توسط یک گیربکس شش سرعته چرخ‌ها را به حرکت درمی‌آرد اما در کمری این انتقال نیرو با کمک جعبه دنده خودکار تیپ ترونیک انجام می‌شد. به همین ترتیب، تغییر دادن موتور در اریون باعث شده که شتاب آن از 9.6 ثانیه در 100 کیلومتر کمری به  7.4 ثانیه در اریون برسد. نا گفته نماند این موتور باعث شده که مصرف بنزین اریون بالا برود و از 8.2 لیتری که در شهر و بزرگراه مصرف می‌کرد به 9.9 لیتر برسد.

امنیت

از نظر ایمنی تویوتا اریون سعی کرده تا قدم بیشتری برای حفظ جان سرنشینان بردارد. اریون مجموعا شش کیسه هوا (شامل سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای) دارد اما در کمری v6 ما فقط شاهد دو کیسه هوای جلوی خودرو بودیم البته این تعداد برای کمری هیبرید به 10 کیسه هوا رسیده است.

اریون علاوه بر ترمز ABS و DB سیستم دیگری هم در خودرو وجود دارد که رانندگی را برای ما راحت‌تر می‌کند. سیستم TRC  شبیه به همان ESP بوده اما در محیط‌های لغزنده هم کاربرد دارد. مثلا در شرایط برفی به دلیل لیز بودن جاده‌ها به کمک ترمز می‌آید تا رفت‌وآمد را راحت‌تر کند. ترمزهای VSC برای پیچیدن به چپ و راست چراخ‌ها را کنترل می‌کنند. اگر خودرویی مانند کمری‌های قدیمی مجهز به این سیستم نباشد در زمین لغزنده با ترمز شدید به راست و چپ منحرف می‌شود.

بیشتر افرادی که به خرید تویوتا فکر می‌کنند، آنهایی هستند که می‌خواهند حداقل تا 10 سال خودرویشان را عوض نکنند. آریون یکی از بادوام‌ترین سدان‌های خانوادگی است که خیلی از رقبایش را از این لحاظ پشت سر می‌گذارد. این خودرو که از استرالیا به ایران رسیده در بازار دست دوم کشور ما با دو مدل اتاق خرید و فروش می‌شود. مثلا اگر سایت دیوار را با جست و جوی نام آریون بگردیم برخی از آریون‌ها به نام اتاق xv40 آگهی شده‌اند. این گروه دسته اولی هستند که اولین‌بار در سال‌های 1009 تا 2011 به ایران آمدند. واردات گروه بعدی هم تا 2013 ادامه داشت اما از آن زمان به بعد دیگر نتوانست مجوز ورود خود را دریافت کند.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اریون






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 11 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر،اردیبهشت : مگه میشه ما ۸ اردیبهشت هستیم فاکتور نشدیم هنوز بعد روز های بعد رو فاکتور کردن🤔
رضاکهنوج : ۳۱۴من مال تیرماه بودم ده روزپیش تبدیل به جی ال ۳۱۴ازم گرفتن
# : سود تاخیر( اگر بدهند) روز شماره.ربطی به تاریخ سی ام و این ماه و اون ماه نداره.
ماری : من واریزی ۸ خرداد هستم
ماری : من ۸ خرداد هستم واریزی
شاهین پلاس : جناب الان ما باید چه بکنیم یعنی درست میشه احتیاج نیست استرس بگیریم
علی : دوستان سلام خوب هستید چون من می‌خوام فردا برم نمایندگی اگه امکانش یک نفر از صفحه اصلی فاکتور شدن اسکرین شات بگیره برای من بفرسته ممنون میشم ممکنه فردا لارم بشه که نشون بدم منم فاکتور بشم از جاماندگان هشتم هستم
شاهین 11اردیبهشت : سلام چطور 8ام فاکتور نشده و من 11ام هستم فاکتور شدم . فکر کنم شب جمعه خوبی بود بعدش امروز 30ام بود فکر کنم بخاطر سود تاخیر یک ماه قبل رو ندن و یک ماه هم اینجا طولش بدن دو ماه رو میخورن
شاهین 11اردیبهشت : سلام چطور 8ام فاکتور نشده و من 11ام هستم فاکتور شدم . فکر کنم شب جمعه خوبی بود
# : بنده احتمال میدم،در تاریخ 8 اردیبهشت سیستم بارگذاری سایپا دچار مشکل شده،متصدیان سیستم نتوانستد این باگ سیستم را رفع کنند.بعد از تاریخ 9 به بعد تا 11 اسناد رسیده را بدون اشکال وارد سیستم کردند.بعدا سر فرصت نشستند اشکال روز 8 اردیبهشت را برطرف کردند و حواله های آن روز را از فایل بایگانی منتقل کرده و حالا بارگذاری کردند.همانطور که ملاحظه کردید شماره پذیرش اغلب افرادی که در این 3 روز فاکتور شدن،از افراد تاریخ هشتم اردیبهشت پایین تر و کمتر است.این مشکل در سیستم های یکپارچه بارها پیش آمده و مسبوق بسابقه است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد : سلام دوستان یک راهنمایی میخواستم برای تکمیل وجه حتما باید از همون حساب ثبت نانم کننده پول واریز بشه یا حساب دیگر واشخاص دیگه هم میتونیم واریز کنیم لطفا دوستانی که اطلاع دارن پاسخ بدن ممنونم
ساینا تک : اون بنده خدایی ک میگه 50روز رو در نظر داشته باش منظورش بعد ازینکه 3ماه قانونی از زمان تکمیل وجه گذشت باید 50روز دیگ هم صبر کنی حالا شانسی هست بستگی داره اوضاع بهتر بشه داخل همون 3ماه بهت بهت امکان هم داره از زمان تکمیل وجه 130روز طول بکشه اما تا الان همه بالای 3ماه تاخیر دارن
ساینا تک : تکمیل وجه مرداد نداریم فک کنم اگر باشه فرسوده ها هستن ک بعد اسقاط ماشین و گواهی اسقاط، تکمیل وجهشون افتاده داخل مردادماه
مرتضی : کیوک بیشترین افزایش تغییر قیمت در بازار داشته توی یکماه اخیر
مهدی : فکر میکنم از فیوزهای باشه
مهدی : من اصلا با حرف شما موافق نیستم دادا ش کم دروغ سر هم بکن
ساینا اس تک...... : تکمیل وجه تیر تا چندوم فاکتور شدن
مهدی : کاملا حرف شما درسته من یه چرخش رو نمیدم واین لگدهای ایران خودرو وسایپا رو بخرم
اصفهان هستم : لطفا بازهم کسی از اصفهان هست اطلاع رسانی بشه یه تاریخی درهمین هفته پیش رو هماهنگ کنیم روبروی دادسرای نیکبخت . شهرهای دیگه هم لطفا یک نفر پاپیش بزاره چندتا شهر بشیم در یک تاریخ خاص در هفته جاری حتی کسانی که خودرو تحویل گرفتن و سود تاخیز نگرفتن هنوز
نیسان بی پلاک : سلام نمایندگی جهرم دیروز یکی بود پلاک شده