ال سی داخلی روشی برای صفر کردن مطالبات قطعه سازان

 

ال سی داخلی روشی برای صفر کردن مطالبات قطعه سازان

 
پرداخت سهام و یا اموال خودروسازان بابت تسویه مطالبات پیشنهادی است که چندی پیش از سوی قطعه سازان مطرح شد و نظرات متفاوتی به همراه داشت چرا که برخی موافق و برخی دیگر این امر را راهکار مناسبی برای تامین نقدینگی صنعت نمی دانند.
 
با این حال در این شرایط این پرسش مطرح می شود که آیا راهکاری برای بهبود شرایط بازپرداخت مطالبات وجود دارد و آیا می توان به صفر شدن مطالبات قطعه سازان با تکیه بر روش های جدید فروش امیدوار بود؟
 
مطالبات ۲۲ هزار میلیارد تومانی صنعت قطعه در حالی است که به گفته فعالان این صنعت در هیچ بازه زمانی میزان مطالبات به این رقم نرسیده بود.
 
سعید مطلب زاده، عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر این که میانگین مطالبات قطعه سازان به خودروسازان به تیراژ تولید باز می گردد، می گوید: در بازه ای از زمان میزان مطالبات فعلی به چند ماه باز می گردد و در بازه ای دیگر به یک سال قبل ؛ بنابراین نمی توان میانگین مشخصی از میزان مطالبات همیشگی قطعه سازان اعلام کرد.
 
وی با بیان این که در حال حاضر سرمایه در گردش صنعت قطعه در نزد خودروسازان بلوکه شده است، می افزاید: هم اکنون مطالبات فعلی به طور میانگین به ۶ ماه گذشته بازمی گردد و این به معنای به زانو درآمدن صنعت قطعه است.
 
این تولیدکننده صنعت قطعه با بیان این که اگر بازپرداخت مطالبات یک ماهه باشد مشکلی برای قطعه ساز و خودروساز ایجاد نخواهد کرد، ادامه می دهد: از آن جا که خریدهای قطعه سازان یک ماهه است این پرداخت ها می تواند به او کمک کند در این میان می توان نسبت به تغییر روش های خرید و فروش با هدف بهبود این اوضاع اقدام کرد که نخستین راهکار ال سی داخلی است.
مطلب زاده در تشریح این روش می گوید: با باز کردن ال سی داخلی قطعه ساز قادر خواهد بود با ارایه رسیدهای بانکی به بانک در مدت زمان تعیین شده نسبت به دریافت مطالبات خود از بانک اقدام کند و اگر زودتر از این زمان نیاز به این مبلغ داشته باشد می تواند با مراجعه به بانک و پرداخت بهره های مربوطه زودتر از موعد مبالغ مورد نیاز خود را تامین کند.
 
عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی با اشاره به سابقه این‌امر در سایر کشورها می افزاید: اما در ایران خودروساز تمایلی به انجام این کار ندارد زیرا خود تعیین کننده زمان پرداخت ها است ضمن آنکه اجرایی شدن این امر نیازمند داشتن اعتبار بانکی از سوی خودروساز است که بانک تعیین کننده این سقف اعتباری خواهد بود که در حال حاضر این سقف پر شده اشت.
 
وی در ادامه در خصوص واگذاری سهام و یا دارایی های خودروساز به جای مطالبات نیز معتقد است که این دارایی ها در زمان خاصی برای قطعه ساز مفید خودهد بود و او پس از دریافت با تبدیل آن به پول نقد نسبت به تامین سرمایه در گردش خود اقدام‌خودهد کرد.
 
این تولیدکننده صنعت قطعه با اشاره به پیشنهادهای ۵ گانه مالی انجمن صنایع همگن به خودروساز در زمینه تسویه مطالبات قطعه سازان نیز می گوید: بخشی از این پیشنهاد واگذاری سهام قابل خرید و فروش خودروسازان به قطعه سازان و بخشی دیگر پرداخت نقدی بود. در همین حال چک های مدت دار ، اموال خودروسازان و خودروی کامل نیز راهکارهایی برای تسویه مطالبات قطعه سازان بود اما خودروسازان تمایلی برای انجام این پیشنهادها نداشتند.
 
وی می افزاید: دادن خودرو در قبال مطالبات نیز تنها به صورت محدود و در خودروهایی که قابل فروش از سوی خودروساز نبود انجام شد که قطعه سازان ۲۰ درصد پایین تر از قیمت واقعی ناگزیر به فروش شدند تا بتوانند نقدینگی خود را تامین کنند این در حالیست که در صورت اجرایی شدن این بسته پیشنهادی این بحران مدیریت می شد.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
محمد : احتمالا باید 50% افزایش قیمت بدین. مثلا اگر 100تومان افزایش داده باشن باید 50 تومان بیشتر پول بدین. اینکه کی تحویل میدن اصلا مشخص نیست . چون من خودم 17 آذر فروش فوق العاده بودم تمام پولم یکجا دادم ولی الان 7 ماه گذشته و ماشین ندادن یعنی 4 ماه تاخیر
سهند دی ماه : سلام دیگه وایسادی الان انصراف نده چون قشنگ ۳ماه درگیر پولت میشی پول به این زودیا نمیدن انءشاالله خدا خیرشون نده مردم رو اسیر خودشون کردن
رضا : من هفته چهارم بهمن هستم هنوز دعوتنامه سهند نیومد خواستم بگم انصراف بزنم پولمو سریع عودت میدن یه خیلی طول میکشه
شاهین پلاس : کرمانشاه هستم از نمایندگی همین جا تحویل گرفتم ماشین هم زود رسید تقریبا 8ام رسید ولی دیر تماس گرفتن و خودم تماس گرفتم با سایپا که گفتن رسیده و میتونم برم تحویل بگیرم
شاهین : سلام پس اگه تا ۵ اسفند فاکتور شده احتمالا پرونده شاهین بسته میشه چون ثبت نامیوها تا اخر اسفند بوده و تحویل برای ۴۰۴ نداشتن
t9 : سلام ما هم 21 بخمن ثبت نام کردم فعلا تو مرحله تکمیل وجه
وحید x5 : سلام کسی هست که x5 بهمن یا اسفند شاسی شده باشه؟
Sr3 : والله خسته شدیم یکسال اسیرمون کردن چک سومش هم هفته دیگه باید بدیم اصلا انصاف ندارن دگ زودتر تا شرایط ارومه تحویل بدن
علی : سلام دقیقا همینطوره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اسیر شرکت سایپا : یک یکشون
علیرضا ایکس 33 : سلام من تحویل 5خرداد هنوز نیومده چجوری شما زدین 11خرداد اومده🤔
222222222 : احتما زیاد هفته بعد میاد
تیگو 7 : پیامک حمل ارسال شد برا شما؟
کوییک آر اس : این خودرو چون برای پارس خودرو هست هنوز اعلان نکردن قیمت جدیدش را ولی حدودا 250 الی 260 باید پرداخت کنید
محمد rs : پذیرش 24 بهمن بودم اشتباهی پذیرش 24 اسفند نوشتم
امیرحسین : سلام تا چندم فاکتور شد نمی دونم چرا روند فاکتور متوقف شده لطفا هرکس فاکتور شد اطلاع بده
بهنامx33دستی : سلام خدمت دوستان عزیز وبزرگوار بالاخره بعداز 7 ماه ماشین درنمایندگی تشریف دارند تحویلی 30 اردیبهشت بعداز 42 روز تاخیر دارن تحویل میدن انشاالله تمام دوستان بزودی به ماشینشون برسند خداحافظ .موفق باشین.
علیرضا : سلام. من همین حالا با شماره ای که دوستان از قسمت شکایت سایپا گذاشته بودن تماس گرفتم و یه آقای خیلی محترم بر خلاف اپراتور های که زنگ میزنم جواب داد و گفت اینکه میگن قطعات نداریم الکی هست . ما از طرف سازمان استاندارد مشکل داریم و احتمالا تا یکی دو هفته آینده حل میشه . تازه گفتن ما تمام پیش فروش ها را که تولید کردیم 2500تا حدودا اضافه نیز تولید شده . این هم شماره شکایات خواستین شما هم تماس بگیرید 02144528533
مهران 207 پانا : سلام دوستان کسی امروز فاکتور شد اطلاع بدین ممنون