کاهش ۹۴ درصدی سود نیسان در فصل اول سال ۲۰۱۹

 

کاهش ۹۴ درصدی سود نیسان در فصل اول سال ۲۰۱۹

 
در پی کاهش سود نیسان در سال ۲۰۱۹، این شرکت قصد دارد حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ شغل فرصت شغلی در کارخانه‌هایش را حذف کند.
 
 
به‌دنبال انتشار گزارشی درباره‌ی کاهش درآمد نیسان، این شرکت بخشی از نیروی کاری خود را اخراج خواهد کرد و قصد دارد تولید خودرو را نیز کاهش دهد. دلیل کاهش درآمد نیسان، قدیمی بودن محصولات و شیب نزولی فروش خودرو در بازارهای ایالات متحده و اروپا اعلام شده است. میزان درآمد خالص نیسان نیز طی سه‌ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته حدود ۹۴/۵ درصد کاهش داشت.
 
خودروساز ژاپنی طی بیانیه‌ای در هفته‌ی گذشته اعلام کرد حدود ۱۲،۵۰۰ شغل در سراسر جهان حذف خواهند شد، که بیشتر آن‌ها کارگران مشغول به کار در بخش تولید هستند. چنین میزانی حدود ۱۰ درصد نیروی کاری نیسان را تشکیل می‌دهد و خیلی بیشتر از ۴۸۰۰ کاهش شغلی است که در ماه مه اعلام شد. کاهش سود عملیاتی سه‌ماهه اول مالی ۲۰۱۹ نیسان، از تحلیل‌ کارشناسان درباره‌ی کاهش ۶۶ درصدی سود این شرکت پیشی گرفت. برنامه‌ی نیسان برای کاهش نیروی کار، شامل ۱۴ کارخانه در سراسر جهان به‌خصوص در خارج ژاپن می‌شود. از جمله کشورهایی که کارخانه‌ای نیسان در آن با کاهش نیروی کار مواجه هستند، می‌توان به روسیه، اسپانیا، اندونزی، فرانسه، تایلند، مکزیک و انگلیس اشاره کرد.
 
این شرکت در بیانیه‌ی خود اظهار داشت:
 
سودآوری به دلیل کاهش درآمد و عوامل خارجی مانند هزینه‌های مواد اولیه، نوسانات نرخ ارز و سرمایه‌گذاری برای رعایت استانداردهای قانونی، منفی بود.
 
نتایج نگران‌کننده از اوضاع مالی نیسان، دومین دردسر بزرگ این خودروساز از زمان دستگیری کارلوس گون به اتهام تخلفات مالی است. سوددهی پایین نیسان که نزدیک به یک دهه در حال کاهش یافتن است، همچنین موقعیت شرکت ژاپنی را در اتحاد جهانی با رنو و میتسوبیشی تضعیف می‌کند.
 
کوجی اندو، تحلیلگر شرکت SBI Securities در این زمینه می‌گوید که پس از سال‌ها ارائه‌ی مشوق‌های فروش که باعث افزایش اقبال برای خرید خودرو شد، نیسان نیاز به بازسازی تصویر برند خود و تمرکز بر جذابیت برای مشتریان دارد. اندو اضافه کرد:
 
شرایط کنونی یک بحران است و مدیریت این شرکت با هرج‌و‌مرج دست‌وپنجه نرم می‌کند. فشار زیادی برای بازسازی اوضاع وجود دارد و مهم‌ترین چیز در این شرایط، کوچک‌سازی ساختار است. در واقع هنگام مدیریت کارلوس گون، این شرکت تورم زیادی را تجربه کرد.
 
درآمد نیسان با کاهش ۱۳ درصدی به ۲.۳۷ تریلیون ین (۲/۱۸۰ میلیارد دلار) کاهش یافت، که بیشترین میزان کاهش درآمدی از زمان بحران مالی در دهه‌ی گذشته به شمار می‌رود. نیسان ۱/۲۳ میلیون دستگاه خودرو طی سه‌ماهه اول امسال فروخت که ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
 
نیسان اعلام کرد که ظرفیت تولید جهانی خود را تا پایان سال مالی ۲۰۲۲ کاهش خواهد داد و در این بازه‌ی زمانی به منظور بهبود رقابت‌پذیری محصول، تولید مدل‌های خود را حداقل ۱۰ درصد کاهش می‌دهد. در حالی که برخی از این طرح‌ها هم‌اکنون در حال انجام است، خودروساز ژاپنی انتظار دارد که بهبود درخورتوجه در عملکرد آن به مرور زمان اتفاق بیفتد.
 
کاهش شدید فرصت شغلی و اقدامات اخیر برای بازسازی، یادآور کارهایی هستند که کارلوس گون در اوایل قرن جاری برای خروج نیسان از آستانه‌ی ورشکستگی و همچنین پس از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ انجام داد. نیسان پیش از این در ماه مه پیش‌بینی کرده بود که در سال مالی کنونی می‌تواند به سود عملیاتی ۲/۱۶ میلیارد دلار و درآمد ۱۰۳/۹۷۹ میلیارد دلار برسد. چنین میزان سودی برای نیسان، حدود ۲۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و ضعیف‌ترین میزان سودآوری طی دهه کنونی به شمار می‌رود.
 
عملکرد نزولی نیسان می‌تواند این سؤال را در ذهن سرمایه‌گذاران ایجاد کند که آیا هیروتو سایکاوا، گزینه‌ی درستی برای روبه‌رو شدن با مشکلات فعلی این شرکت است یا خیر. مشاوران ارشد این شرکت ماه گذشته از سهام‌داران خواستند تا به عملکرد کارلوس گون و صلاحیت او به‌عنوان مدیرعامل رای دهند؛ گون با اتهام استفاده از اموال شرکت برای خرید خانه و برخی پرداخت‌های دیگر، چند ماه در بازداشت به سر برد.
 
دستگیری غافلگیرانه گون که بیش از یک دهه رهبری نیسان و رنو را به عهده داشت، شکاف و نقاط ضعف موجود در کنترل و تصمیم‌گیری بین دو شرکت را نمایان کرد. گون هم‌اکنون با قید وثیقه آزاد شده و تمامی اتهامات را علیه خود رد کرده است؛ گون مدتی پیش از دستگیری خود با عنوان «بازی کثیف» برخی مدیران نیسان یاد کرد و اکنون خود را برای محاکمه آماده می‌کند که قرار است اواخر امسال یا اوایل سال آینده میلادی آغاز شود.
 
نیسان که دارای چرخه‌ی تولید ناهماهنگ و قدیمی است، طی ماه ژوئن با کاهش فروش ۱۵ درصدی در بازار ایالات متحده آمریکا مواجه شد. فروش خودرو در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار نیسان، در نیمه‌ی اول سال جاری ۰/۳ درصد کاهش یافت. سه‌شنبه هفته‌ی قبل و پیش از اعلام این نتایج، سهام نیسان در بازار بورس توکیو ۲/۱ درصد کاهش یافت. پس از کاهش ۲۲ درصدی ارزش سهام نیسان در سال ۲۰۱۸، میزان افت قیمت سهام خودروساز ژاپنی در سال جاری به ۱۳ درصد می‌رسد.
 
نیسان اخیراً از مدل جدید اسکای‌لاین (Nissan Skyline) رونمایی کرد تا به لطف تغییرات طراحی و امکانات جدید، برای بازار ژاپن جذاب‌تر شود. نیسان همچنین قصد دارد با عرضه‌ی خودروهای سواری به‌خصوص سدان‌های برقی، فروش محصولات خود را در چین، آمریکای لاتین و سایر بازارهای درحال‌توسعه افزایش دهد.
 

source

zoomit


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نیسان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی مدبر : جواب ابلهان خاموشیس من ماشین موتور زیر پام هست شما بمونید با هم دعوا کنید نهایت یک ماه دیگه من ماشینو میگیرم برام مهم نیس
مهدی تارا دستی فرسوده اذر : سلام 45 تا دو ماه
نازنین۱ : 🤣🤣 به حرفای شما چیزی جز خنده نمیاد
تارا وی ۱ سفید تحویل ۴ آذر شیراز : سلام.دوستانی که کارت سوخت از سایت ثبت کردن چند روزه کارت میرسه؟
علی : سلام من مهر402ثبت نام کردم واسه شاهین اتومات سی وی تی تا الان هیش خبری از دعوتنامه نیس اومدن طرح تبدیل جی ال مسخره ترین گذاشتن خداازتون نگذره ماشین زیر پام فروختم حیرونم کردن آخه بی وجدانا چرا مردم اذیت میکنید شماکه اینهمه داری میخورید چرا ماشین خودمون نمیدید چقد بگیم خدا دیگه حالم از خدابهم میخوره گناه من چیه عربا سوار آخرین مدل لندکروز وماشینا ژاپنی آمریکایی بشن ماهم دل به آرزوی یک ماشین چینی باشیم کاشکی یه زلزله ای صاعقه ای سونامی همه مون صاف میکرد دیگه خسته شدم کسی نیس خدایی وجودنداره اگه داشت جواب مارومیداد
T8 : والا مال من 26مهر فاکتور شد اول آبان بیمه شد و از اون زمان تا الان رو مرحله صدور پلاک زرد مونده وخبری نیست
X5 سوم خرداد : عید هم اگه بدن بازم راضی ام ترسم از اینه که بعد از عید بدن با مدل 1404 !!! اینو کجای دلمون باید گذاشت !!!؟؟؟
X5تهران : ماکه ثبت نام فروردین هستیم و3ماه دیرکردن از تحویل ماشین بیخیال شدیم اما بعضی دوستان چه دل خوشی دارن که آرزو دارن ماشینشون شاسی بشه.بنظرم بی‌خیالی طی کنید و دعا کنید برای عید بهتون تحویل بدن بقیش پیش گش
تورج : با توجه به تاریخ های ذکر شده میشه نتیجه گرفت حداقل 3 ماه بعد از تکمیل وجه خودرو تحویل داده میشه
جی ال : علی مدبر من حالشو ندارم بهت فحش بدم خودت زحمت بکش یه فحش آبدار به خودت بده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6دنده دیماه : سلام من مرحله دوم پیش فروش پنجم آبان 480/200/000 تومان واریز کردم تحویل دی ماه
207تی یوفایو : خیلی ممنون اره پیش فروش بوده وواریزی دوم
امیر : سلام منم 24 تیر تکمیل کردم هنوز خری نشده
اصفهان هستم : لطفا کسانی که از اصفهان خواهان حقشون هستن زیر همین پست پیام بزارن
نریمان : زاررررررت
پیش فروش برج 11 کازرون : منم 15 شهریورم
کویبک اس تکمیل 29تیر : ماهم دقیقا مث خودت 21 پلاک شدیم. شما پیامک بیمه ات اومده؟ بیمه شده ماشین تون؟
کلاهبرداری : درود تازمانیکه همینجوری ساکت بمونید و جیک نزنید روز بروز بدتر میکنن درعجبم از بعضی از افراد که بعداز یکسال انتظار هنوز فاکتور نشدن و باز نشستن و میگن خدایا کاش زود فاکتوربشیم عزیز من خدا که پشت سیستم سایپا دزد نیست که . یه عده کلاهبردار اونجان فکر اینو نمیکنن زمستونی یه عده بی وسیله و خیلیا بیکارشدن.تازه دارن رمق سپرده طرف را هم از ثد طرف میکشن.سودکه نصفه میدن. تاخیر که نمیدن. کم مونده بیان داخل خونه هامون یخچال و سفره را هم خالی کنن واقعا یه تجمع کردن و ی روز بیکارشدن از این شغلهای بدرد نخوری که داریم اینقدر سخته؟ کی میخایم بخود بیایم و حقمونو بگیریم . کاری نداده که تجمع جلوی دادگستری شهر خودت با بنر و دست خط سایپای غارتگر. دزد. بی همه گس
تکسوز آبی : سلام دوستان عزیز ،آبی 22شهریور ثبت نام پلاک 13آبان متأسفانه هنوز تحویل نگرفتم
207 : سلام داداش شما چه طرحی بودین؟