والتری بوتاس در مرسدس ماند؛ استبان اکن به رنو رفت

 

والتری بوتاس در مرسدس ماند؛ استبان اکن به رنو رفت

 
تیم فرمول یک مرسدس قصد دارد والتری بوتاس را در کنار همیلتون برای فصل ۲۰۲۰ حفظ کند؛ استبان اکن نیز به تیم رنو می‌رود تا به‌جای نیکو هالکنبرگ را بگیرد.
 
تیم فرمول یک مرسدس AMG پتروناس تأیید کرده است که والتری بوتاس به‌عنوان هم‌تیمی لوئیس همیلتون در سال ۲۰۲۰ باقی خواهد ماند تا به ماه‌ها گمانه‌زنی پیرامون جانشین راننده‌ی دوم این تیم در فصل آینده پایان دهد. پیش از این استبان اکن به‌عنوان راننده‌ی ذخیره‌ی مرسدس بنز برای جانشینی بوتاس تحت بررسی بود؛ اما تیم فرمول ۱ مرسدس به‌جای آن تصمیم به انتخاب گزینه‌ای برای حفظ بوتاس ۳۰ ساله گرفت که در طول دو فصل و نیم گذشته پنج پیروزی کسب کرده است.
 
توتو ولف، مدیر تیم مرسدس در این زمینه گفت:
 
برای سال ۲۰۱۹، والتری را به چالش کشیدیم تا شاهد بازگشتی قوی‌تر از او نسبت به اوایل سال ۲۰۱۸ باشیم و با عملکرد چشم‌گیر، او این کار را انجام داده است. اگرچه امسال موفق‌ترین نیم‌فصل والتری تاکنون بوده، اما او بیشتر از این به قهرمانی اشتیاق دارد و مصمم است که همچنان به پیشرفت و ارتقای سطح خود ادامه دهد. این همان طرز فکر و چیزی است که ما از همه‌ی اعضای تیم انتظار داریم. نتایجی که ما به همراه والتری به دست آوردیم، تصادفی نیست؛ او در دو فصل گذشته بخشی جدایی‌ناپذیر از موفقیت‌های قهرمانی ما بوده و کار تیمی او با لوئیس مثال‌زدنی بوده است. والتری قدرت واقعی شخصیت خود را در نحوه‌ی واکنش به شکست‌ها و موانع نشان داده است. من خوشحالم که او حداقل برای یک فصل دیگر در تیم خواهد ماند و منتظر عملکردی حتی بهتر هستم.
 
در فصل گذشته لوئیس همیلتون با ۱۱ پیروزی توانست به پنجمین عنوان قهرمانی خود در فرمول ۱ دست یابد؛ پس از رقابت سخت در فصل ۲۰۱۸ که در آن والتری بوتاس نتوانست به سکوی اول برسد، هم‌اکنون بوتاس در سال ۲۰۱۹ باقدرت بازگشته است. فصل جاری با پیروزی راننده‌ی فنلاندی مرسدس در گرندپری استرالیا شروع شپ. پس از آن نیز بوتاس دو سکوی دوم متوالی را در گرندپری بحرین و چین به دست آورد و دوباره با پیروزی در گرندپری آذربایجان بازگشت. از آن زمان تاکنون بوتاس موفق به کسب سکوی نخست نشده است، اما چهار پول پوزیشن او در این فصل، آمار بسیاری خوبی برای راننده‌ی فنلاندی مرسدس در کنار همیلتون به شمار می‌رود. تلاش بی‌نظیر والتری بوتاس باعث شد تا او در جدول رده‌بندی رانندگان پس از راننده‌ی بریتانیایی قرار بگیرد. 
 
بوتاس در این زمینه گفت:
 
من بسیار خوشحالم و افتخار می‌کنم که برای فصل چهارم در تیم هستم و می‌خواهم از همه‌ی اعضای تیم و هیئت مدیره‌ی مرسدس به‌خاطر اعتماد و اعتقاد به من تشکر کنم. عملکرد من هر سال بهتر و بهتر می‌شود و این راهی عالی برای شروع نیم فصل دوم سال ۲۰۱۹ است. هدف اصلی من قهرمانی در مسابقات فرمول یک است. من معتقدم که روی کاغذ و با توجه به تجربه‌ی من با تیم، مرسدس بهترین گزینه‌ی من برای دستیابی به این هدف در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. در نیم فصل دوم ۹ مسابقه داریم و من مصمم هستم که در هر یک از آن‌ها، پیشرفت‌های خود را ادامه دهم. اکنون تمام توجه من روی اسپا متمرکز است تا عملکرد خوبی را در این هفته با تیم ارائه دهم. 
 
 
از تیم رنو نیز خبر می‌رسد که استبان اکن در سال ۲۰۲۰ به جمع رانندگان فرمول یک باز خواهد گشت و جایگزین نیکو هالکنبرگ در این تیم خواهد شد. اکن که سال گذشته برای تیم فورس ایندیا (ریسینگ پوینت کنونی) رانندگی می‌کرد، پس از تصاحب صندلی‌اش توسط لنس استرول از جدول رانندگان خارج شد و با حضور دنیل ریکیاردو در رنو نیز نتوانست توفیقی در نشستن روی صندلی‌ تیم‌های حاضر کسب کند. 
 
پیش از این‌كه تیم مرسدس باقی ماندن والتری بوتاس را تأیید كند، استبان اکن به‌عنوان جانشین اصلی راننده‌ی فنلاندی مطرح بود تا به‌عنوان هم‌تیمی لوئیس همیلتون در سال ۲۰۲۰ رقابت کند. با این شرایط اكن طی قرارداد اولیه‌ی دو ساله با رنو، سال آینده در كنار دنیل ریكاردو قرار خواهد گرفت.
 
سیریل ابیتبول، مدیر تیم رنو در این زمینه گفت:
 
استبان در طول دوران حرفه‌ای خود فراز و نشیب‌های این ورزش را تجربه کرده و لزوم استفاده از هر شانس ممکن را کاملاً درک کرده است. هدف استبان علاوه بر بها دادن به استعداد طبیعی خود، تمرکز انرژی طبیعی و رانندگی خواهد بود که هر دو پس از یک سال دوری از مسابقه تقویت شده‌اند. وظیفه‌ی ماست که برای پیشرفت تیم، آن‌ها را به مرحله‌ی بالاتری برسانیم.
 
 
هنوز تأیید نشده است که آیا انتقال اکن به رنو، پایان روابط او با مرسدس خواهد بود یا نه. اکن از سال ۲۰۱۶ به‌عنوان راننده‌ی ذخیره تیم مرسدس بنز انتخاب شد، اما همان سال به‌عنوان راننده‌ی تست برای رنو فعالیت کرد و قبل از آن نیز عضو تیم لوتوس بود. اکن در این زمینه گفت:
 
اول و مهم‌تر از همه، من بسیار مفتخرم كه راننده‌ی رنو شدم. من در اینستون بزرگ شده‌ام و از سال ۲۰۱۰ با تیم لوتوس شروع کردم و سپس با رنو به فعالیت ادامه دادم. من به این تیم و هرکسی که در آنجا فعالیت می‌کند، بسیار وابسته هستم؛ آن‌ها کسانی هستند که درهای سطح حرفه‌ای موتوراسپرت را برای من باز کردند. ثانیاً من خوشحالم که تیمی با جاه‌طلبی‌های بزرگ این فرصت را به من واگذار کرده است که بار دیگر مهارت‌های خود را در بالاترین سطح فرمول یک نشان دهم.
 
با این تفاسیر گرندپری ابوظبی امسال، پایان سه سال حضور نیکو هالکنبرگ به‌عنوان راننده‌ی تیم رنو خواهد بود. راننده‌ی آلمانی رنو در دو فصل گذشته بیشترین امتیاز را برای این تیم کسب کرد، اما هم‌اکنون با پنج امتیاز پشت سر دنیل ریکاردو قرار دارد. رنو هم‌اکنون در رده‌ی ششم جدول رده‌بندی تیمی پس از نیم فصل اول سال ۲۰۱۹ ایستاده است.
 
هاس احتمالاً بهترین شانس هالکنبرگ برای ماندن در فرموب یک خواهد بود؛ زیرا گانتر اشتاینر، مدیر تیم هاس او را به‌عنوان یكی از سه نامزد اصلی (در كنار اكن و رومن گروژان) برای تصاحب صندلی كوین مگنوسن در سال ۲۰۲۰ معرفی كرد. با این حال برخی هالکنبرگ را به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی برای هم‌تیمی شدن با مکس وشتاپن در ردبول قلمداد می‌کنند.
 
 
ابیتبول اضافه کرد:
 
من می‌خواهم از نیکو به خاطر تاثیرگذاری فوق‌العاده و سهم شایان او در پیشرفت ما طی سه فصل گذشته تشکر کنم. وقتی نیکو تصمیم گرفت به ما بپیوندد، تیم رنو در جایگاه نهم جدول قرار داشت. او سال گذشته ما را به مقام چهارم رساند و در جدول رده‌بندی رانندگان نیز هفتم شد. پایان قریب‌الوقوع قرارداد هالکنبرگ این تصمیم را برای ما دشوار کرد، زیرا نیکو ستون اصلی این پیشرفت بوده است.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مرسدس , رنو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا دستی : سلام لطفا ردیف قرارداد رو کامل بنویسید مت ۱۴۸۰۱۲... هستم هنوز خبری نیست
J4 سفید تهران : درود بر مردم صبور و ناچار ایران خودرو j4 سفید تاریخ قرارداد ۳ تیر شاسی ۲۷ آبان بیمه ۱۰ آذر پلاک ۲۰ آذر منتظر مراحل بعدم
ابی : سلام پیش پرداخت شاهین برا مهر و ابان و اذر مگه هنوز بازه؟؟؟ کسی اطلاع داره؟؟؟ چون من تا پولم جور شد برا مهر و ابان و اذر مونده بود و خواستم برا مهر واریز کنم کلا از تو سایت برداشتن شاهینو برام تاریخ ۲۱یکم ای تو روحت سایپا چطور برا بقیه فرصت پرداخت داده برا من نداد کلا از موقه ای که پیامکش برام اومد تا پول جور کردم ۶ روزم نشد
فرهاد : حمید رضا خان این حرفا چیه حسادت چیه شما لطف دارید انشاالله هفته آینده تکلیف شما هم روشن میشه
تارا۶ دنده پلاس : سلام تارا دستی سفید تحویل ۱۳ مهر .فاکتور۱۴ آذر. پلاک ۲۲ آذر غروب
مهدی : کیا براشون هنوز پیامک نیومده لایک کنید ببینم چند نفریم ممنون
اطلسg : بابا بیاید ی کاری بکنیم این ماشین بده نیس
تارادستی پیش فروش ۳۰دی : سلام دوستان عزیزم کسی اطلاع داره تارادستی پيش فروش تاچه تاریخی فاکتورشده ممنون میشم اطلاع رسانی کنید
شاهین زمستان : به نظرتون تا آخر ماه پیامک میاد؟ یا بریم ایرانخودر ثبت نام کنیم؟
شاهین زمستان : بچه‌ها یه جا خوندم برای اعتراض شاهین زمستان تا الان ۴۶ نفر حمایت کردن،لطفا شماهم حمایت کنید انشالله امید به خدا شاید کسی صدایمون شنیدو پیگری کنن،باتشکر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
وحید : سلام دوستان عزیز ممنون میشم منو راهنمایی کنید . طریقه درخواست تحویل حضوری چطوره؟
سورن جدید : سلام من تحویل 27 اذر هنوز فاکتور نشده باید منتظر باشم یا به ای ان خودرو زنگ بزنم راهنمای لطفا
سورن پلاس : سلام وقت بخیر ببخشید من هم تحویل یک دی هستم ولی فاکتور نشده
امیر : آ جمشید پیش فروش یا فوق‌العاده؟
امیر : آ غلام پیش فروش یا فوق‌العاده؟
جمشید : فروش فوق العاده
جواب : سلام آقا یوسف دوگانه ها یا موتور جدید ها؟
مهدی : با بیمه 403500تومان من هم دقیقا شرایط شما رو داشتم
عرفان : سلام 207 ارتقا سفید 21 شهریور تکمیل وجه تهران 18 آذر فاکتور شد 22 آذر پلاک شد
میثم : سلام من تحویل 30 بهمن هستم یعنی امکان دارد زود تر از موعد تحویل بدن یعنی تو دیماه؟