والتری بوتاس در مرسدس ماند؛ استبان اکن به رنو رفت

 

والتری بوتاس در مرسدس ماند؛ استبان اکن به رنو رفت

 
تیم فرمول یک مرسدس قصد دارد والتری بوتاس را در کنار همیلتون برای فصل ۲۰۲۰ حفظ کند؛ استبان اکن نیز به تیم رنو می‌رود تا به‌جای نیکو هالکنبرگ را بگیرد.
 
تیم فرمول یک مرسدس AMG پتروناس تأیید کرده است که والتری بوتاس به‌عنوان هم‌تیمی لوئیس همیلتون در سال ۲۰۲۰ باقی خواهد ماند تا به ماه‌ها گمانه‌زنی پیرامون جانشین راننده‌ی دوم این تیم در فصل آینده پایان دهد. پیش از این استبان اکن به‌عنوان راننده‌ی ذخیره‌ی مرسدس بنز برای جانشینی بوتاس تحت بررسی بود؛ اما تیم فرمول ۱ مرسدس به‌جای آن تصمیم به انتخاب گزینه‌ای برای حفظ بوتاس ۳۰ ساله گرفت که در طول دو فصل و نیم گذشته پنج پیروزی کسب کرده است.
 
توتو ولف، مدیر تیم مرسدس در این زمینه گفت:
 
برای سال ۲۰۱۹، والتری را به چالش کشیدیم تا شاهد بازگشتی قوی‌تر از او نسبت به اوایل سال ۲۰۱۸ باشیم و با عملکرد چشم‌گیر، او این کار را انجام داده است. اگرچه امسال موفق‌ترین نیم‌فصل والتری تاکنون بوده، اما او بیشتر از این به قهرمانی اشتیاق دارد و مصمم است که همچنان به پیشرفت و ارتقای سطح خود ادامه دهد. این همان طرز فکر و چیزی است که ما از همه‌ی اعضای تیم انتظار داریم. نتایجی که ما به همراه والتری به دست آوردیم، تصادفی نیست؛ او در دو فصل گذشته بخشی جدایی‌ناپذیر از موفقیت‌های قهرمانی ما بوده و کار تیمی او با لوئیس مثال‌زدنی بوده است. والتری قدرت واقعی شخصیت خود را در نحوه‌ی واکنش به شکست‌ها و موانع نشان داده است. من خوشحالم که او حداقل برای یک فصل دیگر در تیم خواهد ماند و منتظر عملکردی حتی بهتر هستم.
 
در فصل گذشته لوئیس همیلتون با ۱۱ پیروزی توانست به پنجمین عنوان قهرمانی خود در فرمول ۱ دست یابد؛ پس از رقابت سخت در فصل ۲۰۱۸ که در آن والتری بوتاس نتوانست به سکوی اول برسد، هم‌اکنون بوتاس در سال ۲۰۱۹ باقدرت بازگشته است. فصل جاری با پیروزی راننده‌ی فنلاندی مرسدس در گرندپری استرالیا شروع شپ. پس از آن نیز بوتاس دو سکوی دوم متوالی را در گرندپری بحرین و چین به دست آورد و دوباره با پیروزی در گرندپری آذربایجان بازگشت. از آن زمان تاکنون بوتاس موفق به کسب سکوی نخست نشده است، اما چهار پول پوزیشن او در این فصل، آمار بسیاری خوبی برای راننده‌ی فنلاندی مرسدس در کنار همیلتون به شمار می‌رود. تلاش بی‌نظیر والتری بوتاس باعث شد تا او در جدول رده‌بندی رانندگان پس از راننده‌ی بریتانیایی قرار بگیرد. 
 
بوتاس در این زمینه گفت:
 
من بسیار خوشحالم و افتخار می‌کنم که برای فصل چهارم در تیم هستم و می‌خواهم از همه‌ی اعضای تیم و هیئت مدیره‌ی مرسدس به‌خاطر اعتماد و اعتقاد به من تشکر کنم. عملکرد من هر سال بهتر و بهتر می‌شود و این راهی عالی برای شروع نیم فصل دوم سال ۲۰۱۹ است. هدف اصلی من قهرمانی در مسابقات فرمول یک است. من معتقدم که روی کاغذ و با توجه به تجربه‌ی من با تیم، مرسدس بهترین گزینه‌ی من برای دستیابی به این هدف در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. در نیم فصل دوم ۹ مسابقه داریم و من مصمم هستم که در هر یک از آن‌ها، پیشرفت‌های خود را ادامه دهم. اکنون تمام توجه من روی اسپا متمرکز است تا عملکرد خوبی را در این هفته با تیم ارائه دهم. 
 
 
از تیم رنو نیز خبر می‌رسد که استبان اکن در سال ۲۰۲۰ به جمع رانندگان فرمول یک باز خواهد گشت و جایگزین نیکو هالکنبرگ در این تیم خواهد شد. اکن که سال گذشته برای تیم فورس ایندیا (ریسینگ پوینت کنونی) رانندگی می‌کرد، پس از تصاحب صندلی‌اش توسط لنس استرول از جدول رانندگان خارج شد و با حضور دنیل ریکیاردو در رنو نیز نتوانست توفیقی در نشستن روی صندلی‌ تیم‌های حاضر کسب کند. 
 
پیش از این‌كه تیم مرسدس باقی ماندن والتری بوتاس را تأیید كند، استبان اکن به‌عنوان جانشین اصلی راننده‌ی فنلاندی مطرح بود تا به‌عنوان هم‌تیمی لوئیس همیلتون در سال ۲۰۲۰ رقابت کند. با این شرایط اكن طی قرارداد اولیه‌ی دو ساله با رنو، سال آینده در كنار دنیل ریكاردو قرار خواهد گرفت.
 
سیریل ابیتبول، مدیر تیم رنو در این زمینه گفت:
 
استبان در طول دوران حرفه‌ای خود فراز و نشیب‌های این ورزش را تجربه کرده و لزوم استفاده از هر شانس ممکن را کاملاً درک کرده است. هدف استبان علاوه بر بها دادن به استعداد طبیعی خود، تمرکز انرژی طبیعی و رانندگی خواهد بود که هر دو پس از یک سال دوری از مسابقه تقویت شده‌اند. وظیفه‌ی ماست که برای پیشرفت تیم، آن‌ها را به مرحله‌ی بالاتری برسانیم.
 
 
هنوز تأیید نشده است که آیا انتقال اکن به رنو، پایان روابط او با مرسدس خواهد بود یا نه. اکن از سال ۲۰۱۶ به‌عنوان راننده‌ی ذخیره تیم مرسدس بنز انتخاب شد، اما همان سال به‌عنوان راننده‌ی تست برای رنو فعالیت کرد و قبل از آن نیز عضو تیم لوتوس بود. اکن در این زمینه گفت:
 
اول و مهم‌تر از همه، من بسیار مفتخرم كه راننده‌ی رنو شدم. من در اینستون بزرگ شده‌ام و از سال ۲۰۱۰ با تیم لوتوس شروع کردم و سپس با رنو به فعالیت ادامه دادم. من به این تیم و هرکسی که در آنجا فعالیت می‌کند، بسیار وابسته هستم؛ آن‌ها کسانی هستند که درهای سطح حرفه‌ای موتوراسپرت را برای من باز کردند. ثانیاً من خوشحالم که تیمی با جاه‌طلبی‌های بزرگ این فرصت را به من واگذار کرده است که بار دیگر مهارت‌های خود را در بالاترین سطح فرمول یک نشان دهم.
 
با این تفاسیر گرندپری ابوظبی امسال، پایان سه سال حضور نیکو هالکنبرگ به‌عنوان راننده‌ی تیم رنو خواهد بود. راننده‌ی آلمانی رنو در دو فصل گذشته بیشترین امتیاز را برای این تیم کسب کرد، اما هم‌اکنون با پنج امتیاز پشت سر دنیل ریکاردو قرار دارد. رنو هم‌اکنون در رده‌ی ششم جدول رده‌بندی تیمی پس از نیم فصل اول سال ۲۰۱۹ ایستاده است.
 
هاس احتمالاً بهترین شانس هالکنبرگ برای ماندن در فرموب یک خواهد بود؛ زیرا گانتر اشتاینر، مدیر تیم هاس او را به‌عنوان یكی از سه نامزد اصلی (در كنار اكن و رومن گروژان) برای تصاحب صندلی كوین مگنوسن در سال ۲۰۲۰ معرفی كرد. با این حال برخی هالکنبرگ را به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی برای هم‌تیمی شدن با مکس وشتاپن در ردبول قلمداد می‌کنند.
 
 
ابیتبول اضافه کرد:
 
من می‌خواهم از نیکو به خاطر تاثیرگذاری فوق‌العاده و سهم شایان او در پیشرفت ما طی سه فصل گذشته تشکر کنم. وقتی نیکو تصمیم گرفت به ما بپیوندد، تیم رنو در جایگاه نهم جدول قرار داشت. او سال گذشته ما را به مقام چهارم رساند و در جدول رده‌بندی رانندگان نیز هفتم شد. پایان قریب‌الوقوع قرارداد هالکنبرگ این تصمیم را برای ما دشوار کرد، زیرا نیکو ستون اصلی این پیشرفت بوده است.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مرسدس , رنو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محیا : دوستان من دوماهه پلاک شدم از مدارک هم فقط کارت خودرو دستم رسیده سند ها هنوز تو مبدان و ماشین هم مرحله ی حمل هست این طبیعیه؟بی خواب شدم خدالعنتشون کنه
وحید : به محسن خدارو شکر که جور شد، اون موقع ها آنقدر نگران بودی، منم هی دعا می کردم مال تو زودتر فاکتور بشه
وحید : ایشالا به موقع می دن، چون خیلی تولید و انبار کردن، فعلا بیرون ندادن که یهو چند هزار تا با هم بیرون بدن که قیمت بازار رو مدیریت کنن، چون اگه یکی دو تا می دادن بیرون، هر کی هر قیمت می خواست می فروخت
وحید : شما عادی بودی یا فرسوده؟فوری یا پیش فروش؟ من پیش فروش، جایگزینی فرسوده هستم، برای فروش فوری ها انجام شده، برای ما پیش فروش ها فعلا پیامک هم نفرستادن
J4مشکی گیلان : پس اینایی ک ثبت نامی اردیبهشت رنگ سفید و طوسی بودن چرا میگن شاسی شده و مرحله صدور پلاکه؟؟؟ اونام اردیبهشتی بودن دیگ. من ک ۳۱ خرداد هستم هنوز شاسی نشده. ولی بچه های اردیبهشت میگن شاسی شدیم چطور برای شما نشده؟؟
J4مشکی گیلان : من ۳۱ خرداد تو مرحله تکمیل وجه مونده و حتی شاسی هم نشده
نسرین قاسمیان : سلام میشه زحمت بکشید زمان دقیق تحویل خودرو ، رو به بفرمایید ممنون.
T8 : فک کنم این بنده خدا سنش بالاست بلد نیست با گوشی کارکنه ، هرچی پیام داده به اینو اون کپی کرده اینجا 😂😂 ، حالا شانس اوردیم عکس نمیشه فرستاد وگرنه گالری گوهربار حاج اقا رو مشاهده مینمودیم 😂
امیر حسین : سلام دوست عزیز منم ایکس ۵ مشکی صمصامی ثبت نام کردم ولی هنوز رو تکمیل وجه هست چند روز تهران زنگ زدم کسی جواب نداد آخر رفتم نمایندگی گفت داریم ماشینای اردیبهشت ماه رو تحویل میدیم نمیدونم دیگه کی می خوان بهمون بدن
X5 : 🟢افزایش قیمت ۹۰ میلیونی کرمان موتور فقط در یک روز! کی‌ام‌سی X5 ۱,۷۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ (‎۴.۲۶%‌)‎۷۰,۰۰۰,۰۰۰‌ قیمت کارخانه x5 افزایش خورد بالاخره الان ثبت نامی جدید با افزایش کارخانه لحاظ میشه ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا پلاس پنج 5 دنده : بله عزیز من 15 آبان‌ماه تکمیل وجه برای دنا پلاس پنج دنده با پرداخت تمام وجه را داشتم تحویلی نود روزه هنوز روی فاکتور میچره انشاالله برای همه دوستان عزیز فاکتور بشه🚖🚖🚖🚖🚖🚖🚖🥀
کوییکGxl : 30روزه فروش فوری
سورن طرح مادران : سلام دیگه نمیشه تغییر ش داد ولی خوبیش اینه که خیلی زود فاکتور میشه. وقتی سیاست تغییر رنگ میاد و تو تغییر میدی رنگ ماشینت و خیلی زودتر از بقیه ماشین ها فاکتور میشه. شاید دو سه روز دیگه فاکتور بشه. مال منم اومده ولی من همون رنگ سفید و میخوام متطقه ی جنوب رنگ دیگه ای غیر سفید جواب نمیده
مهسا fx : والا منم نمیدونم مثل اینکه طبق الویت مجوز هاست.مثلا ایکس 33 از اف ایکس تحویلش عقب تر هست شاید.احتمالا برای شمارو تا هفته دیگه میریزن
ایران خودرو : حدود 350 میلیون
تبدیل پارس به سورن : انشالله خدا برسونه پولتون جور بشه ما هم شرایط شمارو داریم حتی بدتر از شما بخاطر ندیدن دوتا پیامک که قیمت تمام شده بود و بار سوم شرایط فروش رو عوض کردن و دوقسطی کردن 150 میلیون افتاد گردنموت باید بپردازیم فقط داریم خودخوری میکنیم
حمید33 : سلام 33اتومات قرارداد 2/29 وام و ریختن مدارک اومده.تاریخ تحویل سیستمی 16 مهر بود.که فعلا خبری نیست
کریم استیشن : من فقط میگم خدا لعنت کنه اول تا آخر مسئولین ایرانخودرو خدا ازشون نگذزه اینشالله
وحید : آقا یعقوب، این اعتراض ها بعد گرونی الان چند ساله که هست، هیچکدومم به نتیجه نرسیده، متاسفانه تنها صدایی که تو این کشور شنیده نمیشه صدای مردمه
کوییک اتوماتیک مشهد : جواب به علی آقا سلام پذیرش سایپا ؛30خرداد1402- تکمیل وجه 24 خرداد 1403 موعد تحویل سایپا؛بهمن 1402-فاکتور 28مهر-پلاک یکم یا دوم آبان- اما بعد از 9،8 ماه انتظار بلاخره امروز صبح نمایندگی برای تحویل دادن تماس گرفت الحمدلله.. ولی جالب بدونید تاریخ تولید را شهریور1403 نوشته بود در صورتیکه بهمن پارسال باید تحویل مدادن.. البته بعد چندین تماسی که با سایپا داشتم و اعتراضی که برای تاخیر تحویل کرده بودم و پیگیریهای مکرر..ولی بلاخره مجبور به تولید شدند البته بعد 6بار فرستادن پیامک، تحویل حضوری بلاخره امروز آماده تحویل شد خدا رو هزار مرتبه شکر