همه چیز در مورد کارت سوخت؛ محدودیت ۲۵۰ لیتری برای کارت‌های سوخت شخصی [به روز رسانی]

 

همه چیز در مورد کارت سوخت؛ محدودیت ۲۵۰ لیتری برای کارت‌های سوخت شخصی [به روز رسانی]

 
پس از ماه ها کشمکش، سرانجام به تاریخ اجباری شدن استفاده از کارت سوخت در خودروها رسیدیم و از ۲۲ مرداد ماه در کلان شهرهای کشور، استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ بنزین ها ضرورت دارد. این رویه در آینده نزدیک در سایر شهرها نیز اجرایی خواهد شد و با صدور تمام کارت سوخت های ثبت نامی، استفاده از کارت سوخت جایگاه ها نیز ممنوع می شود. شماری از دولتمردان و به خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید دارند که بازگشت کارت های سوخت صرفا برای کنترل میزان مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت انجام می شود و فعلا برنامه ای برای سهمیه بندی یا افزایش نرخ بنزین وجود ندارد.
 
با این حال مسافرکش های شخصی، رانندگان آژانس، رانندگان وانت و شاغلین در سرویس های تاکسی اینترنتی از جمله اقشاری هستند که مستقیما در اثر افزایش شدید قیمت سوخت و سهمیه بندی بنزین آسیب می بینند و تعیین سهمیه ویژه برای این دسته از افراد نیز با حاشیه هایی همراه است که پیش از این به انواع مختلف تجربه شده است.
 
در این راستا به نظر می رسد که فعلا امکان سوخت گیری روزانه 60 لیتر به ازای هر کارت سوخت وجود داشته باشد و ظاهرا اقداماتی نیز برای ارائه سهمیه ویژه سوخت به رانندگان تاکسی های اینترنتی و آژانس ها در دستور کار قرار دارد تا در صورت سهمیه بندی، این قشر دچار مشکل نشوند.
 
نقش اثر گذار و غیرقابل انکار بنزین در زندگی و معیشت مردم سبب شده است تا قیمت و میزان مصرف آن در کشور یکی از مهم ترین و اساسی ترین موضوعات اقتصادی خانوارها و دولت ها محسوب شود. افزایش نرخ دلار، تفاوت فاحش نرخ سوخت در ایران نسبت به کشورهای همسایه، افزایش قاچاق و مصرف بنزین از جمله مواردی به شمار می رود که دولت و مجلس را برای سهمیه بندی بنزین ترغیب کرده است.
 
زمان اجباری شدن کارت سوخت اعلام شد
 
شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران به تازگی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد؛ در اجرای سیاست های دولت و مجلس شورای اسلامی، عرضه بنزین در جایگاه های سراسر کشور از تاریخ بیست و دوم مرداد ماه سال جاری صرفا با ارائه کارت هوشمند سوخت خودرو، امکان پذیر خواهد بود.
 
بر اساس این اطلاعیه، آن دسته از صاحبان خودروها که کارت سوخت خود را گم کرده و بر اساس فراخوان قبلی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران، نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه دولت همراه اقدام و با طی کردن فرایند لازم، شماره حساب کارت اعتباری خود را ثبت کرده اند، نیازی به ثبت نام  کارت سوخت المثنی برای بار دوم نداشته و کارت سوخت آن ها بر اساس ثبت نام انجام شده قبلی، صادر و توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به آن ها تحویل داده خواهد شد.
 
این هموطنان هزینه صدور کارت سوخت المثنی را برابر تعرفه مصوب (10 هزار تومان)، هنگام دریافت کارت، به ماموران شرکت پست جمهوری اسلامی ایران پرداخت خواهند کرد.
 
با توجه به اینکه یکی از سوالات رایج بین مالکانی که دارای کارت سوخت هستند، نحوه بازیابی رمز کارت سوخت خودرو خود است، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرده است، رمز این کارت‌ها به صورت پیش فرض چهار رقم آخر کد ملی مالک خودرو (فردی که کارت به نامش صادر شده) است. اما اگر نام مالک فعلی خودرو با نام ثبت شده در روی کارت سوخت مغایرت داشته باشد و یا افراد رمز کارت سوخت خود را از حالت پیش فرض تغییر داده باشند، در صورت فراموش کردن رمز کارت هوشمند سوخت، برای بازیابی آن باید به یکی از نواحی یا مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.
 
جهت انجام فرآیند حذف رمز کارت سوخت همراه داشتن مدارک هویتی مالک و مدارک شناسایی خودرو الزامی است. همچنین حضور مالک وسیله نقلیه جهت حذف رمز کارت ضروری بوده و در صورت درخواست توسط شخص دیگر با ارائه وکالتنامه محضری و یا برگه انحصار وراثت حذف رمز کارت سوخت امکان پذیر است. در دست داشتن اصل کارت هوشمند سوخت دارای فیزیک سالم بدون چسب خوردگی و شکستگی و ... نیز جهت حذف رمز الزامی است.
 
متقاضیان می‌توانند در صورت هر گونه ابهام و پرسش ضروری با شماره تلفن 09627 مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تماس بگیرند.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کارت سوخت , بنزین , سهمیه‌بندی بنزین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: EmoVergil
0

خوبه معلوم میشه هر نفر چقدر بنزین مصرف میکنه
20:57  1398/08/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : سلام تارا تیتانیوم اتومات طرح فرسوده فروش فوری تحویل 13مرداد 8 تیر فاکتور شد
تورج : قرار بود اسفند ۰۳ دعوتنامه بیاد الان چهاردهم تیر ماه04 بعد از پنچ ماه هنوز دعوتنامه هم نیومده رسانه ها لطفا پیگیری کنید اگر پولمون طلا خریده بودیم الان بدون هیچ مشکلی همین سهند رو با همون پول می خریدیم
علی : سلام من نزدیک یک ساله اطلس رو تحویل گرفتم تو عمرم ماشین به این اشغالی ندیدم ماشین مشکل اساسی موتوری و گیربکس داره سر چهارراه ترافیک سر پیچ خاموش میشه اعصاب برام نمونده نمایندگی هم گردن نمیگیره بخدا ماشین اشغالی هستش اگه هم خواستین بخرید قبل از این که خودتو رو گرفتار کنید از کسی این ماشین رو داره بپرسین و سوارش بشبن به گفتها توجه نکید حتما تحقیق کنید و خودتون رو گرفتار این ماشین اشغاله اشغاله اشغاله نکنید
شهریور : عزیز؛ تعصب را کنار بگذارید. من نه طرفذار A5 هستم و نه X5! , و قرار نیست ما به خاطر دو نوع خودرو چینی که هر دو تفاوت آن ها را با خودروهایی مانند هیوندا، بی ام، و............... میدانیم جدل کنیم؛ اما توصیه می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کنید.
شاهین جی : سلام تمام گروه‌ها دوشنبه ۱۶تیر میرن تجمع بهتره باهم هماهنگ باشیم
X5 : X5 و A5 هردو موتور ۱۵۰۰ توربو دارن منتهی موتور جک موتور سگ جون و باسابقه در ایران و امتحان پس داده هستش و قویتر هم هستش ۱۷۲ در مقابل ۱۳۷ اسب a5 رو توربو کردن که یکم راه بره اگه توربو نبود میشد ۱۰۰ اسب و معادل کوییک
ساسان : خدایا قسمت میدم به حق محمد وآل محمد..به دستان بریده حضرت ابوالفضل عباس.به گلوی بریده حسین.به این روز عزیز..از مسئولین وبانیان این برنامه تحویل خودرو نگذر وانشاالله به دردی گرفتارشون کن حقی که ازماپایمال کردن رو بیارجلوی چشاشون وبه شام شب محتاجشون کن....آمین یارب ال عالمین
شهریور : ببخشید قربان متن قبلی را بدین شرح اصلاح می کنم: این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیداند. بهتر است با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کند. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیدانید. پیشنهاد می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت نمایید. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : باید عرض کنم که نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمیدرضا : سلام خدمت دوستان کسی از مبلغ تاخیر در تحویل چیزی می دونه الان از موعد تحویل دوماه گذشته جریمه دیر تحویل دادن چقدر هست ؟ بیمه بنده هم از برج ده پارسال خورده .
آذربایجان : سلام دوستان پانا تحویلی 31 خرداد هستم تبدیل به رینگ زده بودم که دیروز فاکتور شدم تو وضعیت نوشته فاکتور شده ولی اون فرفره هنوز داره رو فاکتور شده مچرخه یعنی اون تیک سبز رو نخورده
فوقالعاده : دقیقا پر دیواره با ساینا تحویل از یه هفته تا ده روز قبل بعد میپرسی چه طرحی بوده که تحویل گرفتی اصلا جواب نمیدن از این طرفم دو ماه زنگ میزنی 096550 فوق العاده 7 بهمن پیش فروش ام 6 اسفند....ولی این ماشینا با چه ظرحی داره فروش میره اونم تاریخ روز مشخص نیست چیه
حمزه : دوستان 17تیر تهران شرکت سایپا بیایید ببینیم چرا فاکتور نمیکنن7ماه تکمیل وجع کردم فاکتور نمیکنن زنگ میزنم فقط میگن صبوری بفرمایید 14اذر تکمیل وجع کردم خدا لعنت کنه باعث و بانیشو
فوق العاده : کدام گروه
پانا 207 : منظورتان همان تاریخ مندرج در قرارداد (31 تیر) هست دیگه؟ یعنی اگر تا 31 تیر فاکتور نشه از اول مرداد جریمه تاخیر محاسبه خواهد شد؟
پانا 207 : یعنی همان تاریخ مندرج در قرارداد هست دیگه؟
حسن پیش مرداد پانا فولادی : سلام همون که تو کاستومر نوشته شده
امیر : سلام ما را تا پلاک کردن دو روز بعد تحویل دادن تکمیل وجه 27مهر بودیم
سورنن : سلام تیر هم تموم شد فعلا خرداد فاکتور نشد