تمرکز کامل صنعت بر توسعه خودروهای برقی و چالش‌های زیست محیطی

 

تمرکز کامل صنعت بر توسعه خودروهای برقی و چالش‌های زیست محیطی

 
خودروهای الکتریکی همواره به‌عنوان وسایل نقلیه‌ی بدون آلایندگی معرفی می‌شوند، اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد تمرکز بیش از حد بر توسعه‌ی این خودروها در درازمدت آسیب بیشتری به محیط زیست وارد می‌کند.
 
 
امروزه همه‌جا صحبت از گذار از خودروهای مجهز به پیشرانه‌های احتراق داخلی به خودروهای الکتریکی است. با وجود تمام مزایای قابل پیش‌بینی جهت استفاده از این خودروها، یافته‌های جدید نشان می‌دهد که استفاده از این تکنولوژی در بلندمدت می‌تواند سبب آسیب بیشتر به محیط زیست شود. به همین جهت چندی پیش در شهر لندن رویدادی برگزار شد که طی آن فعالان این حوزه در بریتانیا ضمن تبادل نظر، دیدگاه‌های خود را شرح دادند.
 
نویل جکسون (Neville Jackson)، سرپرست بخش نوآوری و تکنولوژی شرکت ریکاردو (Ricardo) که در زمینه‌ی توسعه‌ی پیشرانه‌های احتراقی، هیبریدی و الکتریکی فعالیت می‌کند، در جریان رویداد «Driving the Future» لندن گفته است:
 
ما تمرکز زیادی بر توسعه‌ی خودروهای الکتریکی به‌عنوان تنها راه‌حل آینده صرف کرده و این پیام را به قانون‌گذاران داده‌ایم که خودروی الکتریکی تنها راه نجات دنیا است. این در حالی است که اگر به یافته‌های تحلیل چرخه‌ی عمر وسایل نقلیه نگاهی بیاندازیم، درمی‌یابیم که پیشرانه‌های احتراق داخلی با تولید کربن پایین یا صفر (سوخت تولیدشده براساس انرژی‌های تجدیدپذیر) کم‌ترین تأثیر را بر محیط زیست خواهند داشت.
 
ما باید جلوی مشکلات ناشی از تولید تعداد زیادی باتری غیرقابل بازیافت یا باتری‌هایی که بازیافتشان هزینه‌ی زیادی دارد را بگیریم. ما پتانسیل‌های موجود در این تکنولوژی را انکار نمی‌کنیم، اما چالش‌هایی در مسیر این تکنولوژی وجود دارد که باید واقع‌بینانه با آن‌ها مواجه شویم.
 
برخلاف عقیده‌ی جکسون، خودروسازان ادعا می‌کنند که پس از پایان عمر باتری‌های خودروهای الکتریکی می‌توان از آن‌ها برای ذخیره‌ی انرژی در منازل هنگام اوج مصرف بهره جست. با این حال، به‌دنبال صحبت‌های جکسون، مایکل هیگ مورگان (Michael Hague Morgan)، مدیر بازرگانی شرکت آتوکرفت (Autocraft)، که به‌طور تخصصی روی پیشرانه‌ها و باتری‌ها تحقیق می‌کند، گفته است:
 
هرگاه باعجله و بدون برآورد صحیح به سمت استفاده از یک تکنولوژی برویم، مرتکب اشتباه خواهیم شد. نشانه‌های این موضوع را هم‌اکنون می‌توانیم در تولید بعضی از باتری‌های تولیدی و مشکلات ناشی از استفاده از آن‌ها ببینیم. بعضی از این باتری‌ها به‌صورت بسته‌بندی مهروموم (پلمپ) تولید شده و در آینده امکان تعویض یا تعمیر آن‌ها بسیار مشکل خواهد بود. تأثیر این امر بر محیط زیست بسیار زیاد است. تمرکز صرف بر توسعه‌ی خودروهای تمام الکتریکی بهترین راه برای حفاظت از محیط زیست نیست و به عقیده‌ی من تکنولوژی‌های هیبرید جدید بسیار بهتر از نمونه‌های تمام الکتریکی می‌توانند سبب رسیدن ما به اهدافمان شوند.
 
کریگ ویلسون (Craig Wilson)، مدیرعامل شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز که تمرکزش بر توسعه‌ی پیشرانه‌های الکتریکی معطوف است، اضافه می‌کند:
 
هیچ راه‌حل ساده‌ای برای حل مشکلات محیط زیستی وجود ندارد. به عقیده‌ی من، پیشرانه‌های احتراق داخلی همچنان با پیشرفت‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های جدید تولید خواهند شد و جایگاهشان را حفظ می‌کنند.
 
 
در این رویداد، جکسون و هیگ مورگان فشارهای موجود بر سرمایه‌گذاری‌ها در رهبری نوآوری‌های نوظهور در بریتانیا را مورد توجه قرار دادند. در این راستا جکسون طی سخنانی گفته است:
 
ما در زمینه‌ی آکادمیک در اروپا سرآمد هستیم، اما مشکل در به‌کارگیری ایده‌ها و رهبری جریان حاضر در مقیاس بزرگ است. برای مثال مشوق‌های حاضر برای تولید باتری در بریتانیا به هیچ وجه کافی نیست. نیاز است برای کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی ابتدا دراین‌زمینه سرمایه‌گذاری کنیم.
 
مورگان اضافه می‌کند:
 
دیدگاه سنتی در بریتانیا بر فروش علم به دیگر کشورها استوار بود. در حال حاضر نیز همین اتفاق در بحث جایگزینی انرژی برق با سوخت‌های فسیلی در حال وقوع است اما آیا این رویکرد درست است؟ بهتر نیست که این فناوری را در داخل کشور توسعه و گسترش دهیم؟ یکی از مشکلات موجود در بریتانیا این است که تمام سرمایه‌گذاری‌های دولتی با شاخص میزان تولید شغل سنجیده می‌شود. حقیقت این است که ما دیگر مانند چند سال پیش با بحران بی‌کاری روبه‌رو نیستیم، اما همچنان معیار سرمایه‌گذاری‌ها میزان تولید شغل باقی‌ مانده است. به عقیده‌ی من باید نگاه خود را از تعداد شغل‌های جدید به انواع شغل‌های جدید تغییر دهیم تا بتوانیم در بریتانیا سرمایه‌گذاری‌های مولد در راستای حرکت از سوخت‌های فسیلی به جایگزین‌های پاک‌تر انجام دهیم.
 
به‌علاوه مورگان با پیش‌بینی سهم فروش خودروهای مختلف در آینده معتقد است که فروش خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی احتراق داخلی، هیبرید و الکتریکی با سهمی برابر از بازار ادامه خواهد یافت. او معتقد است که ما نباید تکنولوژی‌های جدید نظیر پیشرفت‌های چشمگیر در پیشرانه‌های دیزل را نادیده بگیریم و باید قانون‌گذاران را با این تکنولوژی‌ها به‌طور صحیح آشنا کنیم تا بهترین تصمیم اتخاذ شود.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودرو برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بهزاد : سلام شما شاهین جی بوده یا جی ال که فاکتور شدین لطفا جواب بدین
تارا V4 : سلام اون آقایی که گفتن من قبلا v4 داشتم و هی رفتم نمایندگی، میشه بگید مدل چه سالی بود و چه ایراداتی داشت؟ ممنپن
تارا۳۰مهر : سلام دوستان پیش فروش ۱۶مهرفاکتورشده ۱۶مهرپلاکم شده الان ۹روزه حمل خودروتیک نمیخوره کی میفرستن خسته شدم انشاالله این هفته هفته ای خوب باشه وخبرای خوش بیاد
شاهین g پذیرش ۱۷اذر مشهد : سلام داداش من ۴روزه تبدیل زدم ولی فقط چراغ فاکتور روشن شده نه پلاک شده نه شماره شاسی تخصص شده حتی برام هیچ پیامی هم نیامده برا شما زمان فاکتور و پلاک شدن پیام اومده بود؟
اهورا : سلام طهورا جان بسلامتی ذوقشو بزنی. فقط شما شاهین جی فاکتور شدین یا جی ال
V4ابان ۲۶ : مبارک باشه مرسی که حال و هوامونو عوض کردی حرفات حقه در این زمانه هر چیزیو به دست اوردیم یا داریم باید محکم نگه داریم تا از دست ندیم
سید امین : بنده خدا ها یه مدت نخرید از این شرکت های در پیتی تا حساب کار دستشون بیاد هم ماشین رو بعد حداقل ۶ ماه تاخیر تحویل میدن هم سود تاخیر نمیدن ، از خیلی ها هم شنیدم ماشینشون بعد یک سال هنوز تحویل نگرفتن، فعلا نخرید تا بفهمند تعهد به قرارداد باید داشته باشن
.. : تو این شرایط بد اقتصادی و تحریم های چند جانبه تارا حکم بنز SLS داره و با اینکه کیفیت تولید پایین هست ولی باید به ایران خودرو احسنت گفت که توقف تولید ندارن وگرنه دستمونو تو حنا میبود خوش باشید دوستان و اینو میدونم بنده از فردا تو صف نمایندگی هستم برای رفع ایرادات چون قبلا هم v4داشتم اذیتم کرد ولی چاره ای نداریم باید تحمل کرد
شاهین جی : سلام ببخشید شاهین جی فاکتور شدید
شاهین : منم شهریوریم هیچ پیامی نیومده برام
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل اذر ماه : دوستان سلام دعوت نامه بیش فروش اذر ماه صادر شده یا خیر
کوییک آر اس : دوست عزیز دقیق مشخص نیست بستگی به روند تولیدشون داره ولی خب به احتمال زیاد اوایل زمستان بهتون تحویل بدن
سید ابی : احتمالا اوایل آذر فاکتور میشی ، یک ماه تاخیر داره تحویل فوری
ساینا تک 5تیر ماه تکمیل وجه : درود باید 1404.05.05 ماشین رو بهم تحویل می دادن ولی حتی تا به امروز فاکتور هم نشده پیش فروش بهمن بنظرتون کی فاکتور می کنن خسته شدیم به مولا
علی : عزیز چکار کنیم زورمون بهشون نمیرسه واسه من تو تیر ماه که گرون شد 60 میلیون اضاف دادم که قرض کردم واسه شما هم انشالله گرون نمیشه وقبل گرون شدن بهت تحویل میدن
مجتبی تحویل 7 آبان : دوستان ، اماده برای صدور فاکتور تیک خورده. دیروز الان روی فاکتور شده داره میچرخه این امکانش هست زودتر فاکتور بشه یا برای همه میاد روی فاکتور شده میچرخه تا چند ماه بعد تیک میخوره؟
207 پانا اتومات پیش فروش تحویل دی : دوستان الان تا چه تاریخی دعوت نامه اومده ممنون میشم اطلاع بدید
ایمان : واسه شما که دلالی مگه فرقی هم میکنه ؟؟؟
پوریا دی : بنظرت به دی افزایش قیمت میخوره؟
رنجبر : تروخدا یکی این سوالو جواب بده الان برای من ک چراغ حمل روشن نشده،امکان تحویل ححضوری داره؟با کجا باید تماس بگیرم میخوام برم مشهد