تمرکز کامل صنعت بر توسعه خودروهای برقی و چالش‌های زیست محیطی

 

تمرکز کامل صنعت بر توسعه خودروهای برقی و چالش‌های زیست محیطی

 
خودروهای الکتریکی همواره به‌عنوان وسایل نقلیه‌ی بدون آلایندگی معرفی می‌شوند، اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد تمرکز بیش از حد بر توسعه‌ی این خودروها در درازمدت آسیب بیشتری به محیط زیست وارد می‌کند.
 
 
امروزه همه‌جا صحبت از گذار از خودروهای مجهز به پیشرانه‌های احتراق داخلی به خودروهای الکتریکی است. با وجود تمام مزایای قابل پیش‌بینی جهت استفاده از این خودروها، یافته‌های جدید نشان می‌دهد که استفاده از این تکنولوژی در بلندمدت می‌تواند سبب آسیب بیشتر به محیط زیست شود. به همین جهت چندی پیش در شهر لندن رویدادی برگزار شد که طی آن فعالان این حوزه در بریتانیا ضمن تبادل نظر، دیدگاه‌های خود را شرح دادند.
 
نویل جکسون (Neville Jackson)، سرپرست بخش نوآوری و تکنولوژی شرکت ریکاردو (Ricardo) که در زمینه‌ی توسعه‌ی پیشرانه‌های احتراقی، هیبریدی و الکتریکی فعالیت می‌کند، در جریان رویداد «Driving the Future» لندن گفته است:
 
ما تمرکز زیادی بر توسعه‌ی خودروهای الکتریکی به‌عنوان تنها راه‌حل آینده صرف کرده و این پیام را به قانون‌گذاران داده‌ایم که خودروی الکتریکی تنها راه نجات دنیا است. این در حالی است که اگر به یافته‌های تحلیل چرخه‌ی عمر وسایل نقلیه نگاهی بیاندازیم، درمی‌یابیم که پیشرانه‌های احتراق داخلی با تولید کربن پایین یا صفر (سوخت تولیدشده براساس انرژی‌های تجدیدپذیر) کم‌ترین تأثیر را بر محیط زیست خواهند داشت.
 
ما باید جلوی مشکلات ناشی از تولید تعداد زیادی باتری غیرقابل بازیافت یا باتری‌هایی که بازیافتشان هزینه‌ی زیادی دارد را بگیریم. ما پتانسیل‌های موجود در این تکنولوژی را انکار نمی‌کنیم، اما چالش‌هایی در مسیر این تکنولوژی وجود دارد که باید واقع‌بینانه با آن‌ها مواجه شویم.
 
برخلاف عقیده‌ی جکسون، خودروسازان ادعا می‌کنند که پس از پایان عمر باتری‌های خودروهای الکتریکی می‌توان از آن‌ها برای ذخیره‌ی انرژی در منازل هنگام اوج مصرف بهره جست. با این حال، به‌دنبال صحبت‌های جکسون، مایکل هیگ مورگان (Michael Hague Morgan)، مدیر بازرگانی شرکت آتوکرفت (Autocraft)، که به‌طور تخصصی روی پیشرانه‌ها و باتری‌ها تحقیق می‌کند، گفته است:
 
هرگاه باعجله و بدون برآورد صحیح به سمت استفاده از یک تکنولوژی برویم، مرتکب اشتباه خواهیم شد. نشانه‌های این موضوع را هم‌اکنون می‌توانیم در تولید بعضی از باتری‌های تولیدی و مشکلات ناشی از استفاده از آن‌ها ببینیم. بعضی از این باتری‌ها به‌صورت بسته‌بندی مهروموم (پلمپ) تولید شده و در آینده امکان تعویض یا تعمیر آن‌ها بسیار مشکل خواهد بود. تأثیر این امر بر محیط زیست بسیار زیاد است. تمرکز صرف بر توسعه‌ی خودروهای تمام الکتریکی بهترین راه برای حفاظت از محیط زیست نیست و به عقیده‌ی من تکنولوژی‌های هیبرید جدید بسیار بهتر از نمونه‌های تمام الکتریکی می‌توانند سبب رسیدن ما به اهدافمان شوند.
 
کریگ ویلسون (Craig Wilson)، مدیرعامل شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز که تمرکزش بر توسعه‌ی پیشرانه‌های الکتریکی معطوف است، اضافه می‌کند:
 
هیچ راه‌حل ساده‌ای برای حل مشکلات محیط زیستی وجود ندارد. به عقیده‌ی من، پیشرانه‌های احتراق داخلی همچنان با پیشرفت‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های جدید تولید خواهند شد و جایگاهشان را حفظ می‌کنند.
 
 
در این رویداد، جکسون و هیگ مورگان فشارهای موجود بر سرمایه‌گذاری‌ها در رهبری نوآوری‌های نوظهور در بریتانیا را مورد توجه قرار دادند. در این راستا جکسون طی سخنانی گفته است:
 
ما در زمینه‌ی آکادمیک در اروپا سرآمد هستیم، اما مشکل در به‌کارگیری ایده‌ها و رهبری جریان حاضر در مقیاس بزرگ است. برای مثال مشوق‌های حاضر برای تولید باتری در بریتانیا به هیچ وجه کافی نیست. نیاز است برای کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی ابتدا دراین‌زمینه سرمایه‌گذاری کنیم.
 
مورگان اضافه می‌کند:
 
دیدگاه سنتی در بریتانیا بر فروش علم به دیگر کشورها استوار بود. در حال حاضر نیز همین اتفاق در بحث جایگزینی انرژی برق با سوخت‌های فسیلی در حال وقوع است اما آیا این رویکرد درست است؟ بهتر نیست که این فناوری را در داخل کشور توسعه و گسترش دهیم؟ یکی از مشکلات موجود در بریتانیا این است که تمام سرمایه‌گذاری‌های دولتی با شاخص میزان تولید شغل سنجیده می‌شود. حقیقت این است که ما دیگر مانند چند سال پیش با بحران بی‌کاری روبه‌رو نیستیم، اما همچنان معیار سرمایه‌گذاری‌ها میزان تولید شغل باقی‌ مانده است. به عقیده‌ی من باید نگاه خود را از تعداد شغل‌های جدید به انواع شغل‌های جدید تغییر دهیم تا بتوانیم در بریتانیا سرمایه‌گذاری‌های مولد در راستای حرکت از سوخت‌های فسیلی به جایگزین‌های پاک‌تر انجام دهیم.
 
به‌علاوه مورگان با پیش‌بینی سهم فروش خودروهای مختلف در آینده معتقد است که فروش خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی احتراق داخلی، هیبرید و الکتریکی با سهمی برابر از بازار ادامه خواهد یافت. او معتقد است که ما نباید تکنولوژی‌های جدید نظیر پیشرفت‌های چشمگیر در پیشرانه‌های دیزل را نادیده بگیریم و باید قانون‌گذاران را با این تکنولوژی‌ها به‌طور صحیح آشنا کنیم تا بهترین تصمیم اتخاذ شود.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودرو برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایکس 5 ابان : خود ربات خط تولید این امار نداره 100هزار تا ثبت نام تولید سالانه 60هزارتا هر کی سازمانی ننوشته 8ماه راحت مدنظر بگیره بعضی از افراد کرمان چون این دوره ظرفیتشون به خاطر بدقولی و ندادن سود تاخیر از سال 1402 تا الان ثبت نام هاش تکمیل نشده افرادش فرستاده فضای مجازی برای فریب مردم
A5 شهریورماه سفید : سلام مبارکه انشالله
x5-آبان- مشکی : ثبت نام 14 آبان، هنوز هیچ خبری نیست.
امیر : سلام داداش شماره تماستو بفرست شاهین جی فاکتور شدی یا جی ال
حمید : سلام .دوستان بلاخره بعد از کلی حرص خوردن 23 اسفند تکمیل وجه فاکتور شدم فقط نمی‌دونم چند روز زمان می‌بره تا تحویل بدن ؟ انشالله قسمت همه بشه
حمید : سلام .دوستان بلاخره بعد از کلی حرص خوردن 23 اسفند تکمیل وجه فاکتور شدم فقط نمی‌دونم چند روز زمان می‌بره تا تحویل بدن ؟ انشالله قسمت همه بشه
شهریور A5 : به سلامتی کدوم شهر هستید؟؟
ری را : به علی ریرا داداش عادی بودی یا جایگزین فرسوده یا مادران؟
حسن : مبارکه چرخش بچرخه
شاهین سی وی تی : سلام. من تکمیل وجه 11 اسفند هستم .زنگ زدم شرکت میگه 5 اسفند فاکتور شده. بعضی از دوستان 7 و 9 رو مطرح کردم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس جی دی : سلام دوستان ،به نظرتون من حواله رو بفروشم ضرر میکنم چون واقعا شرایط برام اکی نیست چند ماه دیگه بی وسیله باشم می خوام بفروشم از بازار یه خودرو دست 2 بگیرم
سولدوز دنا اتوماتیک اپشنال فرسوده 4مرداد : سلام.مال منم زمان تحویل 4مرداد طرح فرسوده رنگ سفید هستش خبری از فاکتور نیست
هومن پانا : اره مال من فاکتور شده الان نگاه کردم
حسین اذر : سلام سفیدمشکی همگی تو گروه فاکتورشدین یان هنوز
زخمی : درود به همه هموطنان گرامی آدینه همگی به نیکی باشه امیدوارم دل همتون شاد باشه شکیبا باشید درست میشه دوول هر کی که دریژه و نومه کنا دآآ، اویلله حواا سایپا تکمیل وجه 10 اسفند پیش فروش
صنم : دوستان کسی هست امروز فاکتور شده باشه؟؟؟
دوقلوها دنا آپشنال 31 شهریور : سلام مطمئن هستین؟ تیک خورد یعنی؟ چون من دنا آپشنال اتومات سفید 31 شهریور هستم یه ماهه فاکتور شده اش داره میچرخه تیک نخورده
کوییک تحویل مرداد : دوستان کسی کوییک جی ایکس ال تحویل مرداد واسش دعوتنامه اومد؟؟؟چرا واسه جی ایکس نه فاکتور میشن ن دعوتنامه میاد
فاطمه : سلام.من مطلب رو خوندیم و باور نکردم مثلا نوشته بود باطری کمبود موجودی داره خب مگه کوییک تولید نمیکنن اونا باطری نمیخوان.الکی آرامش باقی مونده ی خودتون رو بهم نزنین حتی اگه قطعه هم نداشتن نمیرفتن سری جدید ساینا اسم بنویسن مشکل از جای دیگه هستش البته این نظر منه🤗
اطلس سفید : رنگ مشکی بد فاکتور میشه