تمرکز کامل صنعت بر توسعه خودروهای برقی و چالش‌های زیست محیطی

 

تمرکز کامل صنعت بر توسعه خودروهای برقی و چالش‌های زیست محیطی

 
خودروهای الکتریکی همواره به‌عنوان وسایل نقلیه‌ی بدون آلایندگی معرفی می‌شوند، اما یافته‌های جدید نشان می‌دهد تمرکز بیش از حد بر توسعه‌ی این خودروها در درازمدت آسیب بیشتری به محیط زیست وارد می‌کند.
 
 
امروزه همه‌جا صحبت از گذار از خودروهای مجهز به پیشرانه‌های احتراق داخلی به خودروهای الکتریکی است. با وجود تمام مزایای قابل پیش‌بینی جهت استفاده از این خودروها، یافته‌های جدید نشان می‌دهد که استفاده از این تکنولوژی در بلندمدت می‌تواند سبب آسیب بیشتر به محیط زیست شود. به همین جهت چندی پیش در شهر لندن رویدادی برگزار شد که طی آن فعالان این حوزه در بریتانیا ضمن تبادل نظر، دیدگاه‌های خود را شرح دادند.
 
نویل جکسون (Neville Jackson)، سرپرست بخش نوآوری و تکنولوژی شرکت ریکاردو (Ricardo) که در زمینه‌ی توسعه‌ی پیشرانه‌های احتراقی، هیبریدی و الکتریکی فعالیت می‌کند، در جریان رویداد «Driving the Future» لندن گفته است:
 
ما تمرکز زیادی بر توسعه‌ی خودروهای الکتریکی به‌عنوان تنها راه‌حل آینده صرف کرده و این پیام را به قانون‌گذاران داده‌ایم که خودروی الکتریکی تنها راه نجات دنیا است. این در حالی است که اگر به یافته‌های تحلیل چرخه‌ی عمر وسایل نقلیه نگاهی بیاندازیم، درمی‌یابیم که پیشرانه‌های احتراق داخلی با تولید کربن پایین یا صفر (سوخت تولیدشده براساس انرژی‌های تجدیدپذیر) کم‌ترین تأثیر را بر محیط زیست خواهند داشت.
 
ما باید جلوی مشکلات ناشی از تولید تعداد زیادی باتری غیرقابل بازیافت یا باتری‌هایی که بازیافتشان هزینه‌ی زیادی دارد را بگیریم. ما پتانسیل‌های موجود در این تکنولوژی را انکار نمی‌کنیم، اما چالش‌هایی در مسیر این تکنولوژی وجود دارد که باید واقع‌بینانه با آن‌ها مواجه شویم.
 
برخلاف عقیده‌ی جکسون، خودروسازان ادعا می‌کنند که پس از پایان عمر باتری‌های خودروهای الکتریکی می‌توان از آن‌ها برای ذخیره‌ی انرژی در منازل هنگام اوج مصرف بهره جست. با این حال، به‌دنبال صحبت‌های جکسون، مایکل هیگ مورگان (Michael Hague Morgan)، مدیر بازرگانی شرکت آتوکرفت (Autocraft)، که به‌طور تخصصی روی پیشرانه‌ها و باتری‌ها تحقیق می‌کند، گفته است:
 
هرگاه باعجله و بدون برآورد صحیح به سمت استفاده از یک تکنولوژی برویم، مرتکب اشتباه خواهیم شد. نشانه‌های این موضوع را هم‌اکنون می‌توانیم در تولید بعضی از باتری‌های تولیدی و مشکلات ناشی از استفاده از آن‌ها ببینیم. بعضی از این باتری‌ها به‌صورت بسته‌بندی مهروموم (پلمپ) تولید شده و در آینده امکان تعویض یا تعمیر آن‌ها بسیار مشکل خواهد بود. تأثیر این امر بر محیط زیست بسیار زیاد است. تمرکز صرف بر توسعه‌ی خودروهای تمام الکتریکی بهترین راه برای حفاظت از محیط زیست نیست و به عقیده‌ی من تکنولوژی‌های هیبرید جدید بسیار بهتر از نمونه‌های تمام الکتریکی می‌توانند سبب رسیدن ما به اهدافمان شوند.
 
کریگ ویلسون (Craig Wilson)، مدیرعامل شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز که تمرکزش بر توسعه‌ی پیشرانه‌های الکتریکی معطوف است، اضافه می‌کند:
 
هیچ راه‌حل ساده‌ای برای حل مشکلات محیط زیستی وجود ندارد. به عقیده‌ی من، پیشرانه‌های احتراق داخلی همچنان با پیشرفت‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های جدید تولید خواهند شد و جایگاهشان را حفظ می‌کنند.
 
 
در این رویداد، جکسون و هیگ مورگان فشارهای موجود بر سرمایه‌گذاری‌ها در رهبری نوآوری‌های نوظهور در بریتانیا را مورد توجه قرار دادند. در این راستا جکسون طی سخنانی گفته است:
 
ما در زمینه‌ی آکادمیک در اروپا سرآمد هستیم، اما مشکل در به‌کارگیری ایده‌ها و رهبری جریان حاضر در مقیاس بزرگ است. برای مثال مشوق‌های حاضر برای تولید باتری در بریتانیا به هیچ وجه کافی نیست. نیاز است برای کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی ابتدا دراین‌زمینه سرمایه‌گذاری کنیم.
 
مورگان اضافه می‌کند:
 
دیدگاه سنتی در بریتانیا بر فروش علم به دیگر کشورها استوار بود. در حال حاضر نیز همین اتفاق در بحث جایگزینی انرژی برق با سوخت‌های فسیلی در حال وقوع است اما آیا این رویکرد درست است؟ بهتر نیست که این فناوری را در داخل کشور توسعه و گسترش دهیم؟ یکی از مشکلات موجود در بریتانیا این است که تمام سرمایه‌گذاری‌های دولتی با شاخص میزان تولید شغل سنجیده می‌شود. حقیقت این است که ما دیگر مانند چند سال پیش با بحران بی‌کاری روبه‌رو نیستیم، اما همچنان معیار سرمایه‌گذاری‌ها میزان تولید شغل باقی‌ مانده است. به عقیده‌ی من باید نگاه خود را از تعداد شغل‌های جدید به انواع شغل‌های جدید تغییر دهیم تا بتوانیم در بریتانیا سرمایه‌گذاری‌های مولد در راستای حرکت از سوخت‌های فسیلی به جایگزین‌های پاک‌تر انجام دهیم.
 
به‌علاوه مورگان با پیش‌بینی سهم فروش خودروهای مختلف در آینده معتقد است که فروش خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی احتراق داخلی، هیبرید و الکتریکی با سهمی برابر از بازار ادامه خواهد یافت. او معتقد است که ما نباید تکنولوژی‌های جدید نظیر پیشرفت‌های چشمگیر در پیشرانه‌های دیزل را نادیده بگیریم و باید قانون‌گذاران را با این تکنولوژی‌ها به‌طور صحیح آشنا کنیم تا بهترین تصمیم اتخاذ شود.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودرو برقی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مینو : سلام برامن هم بیمه ملت زدن شما ماشینتون روتحویل گرفتین بلخره چیشد نکنه پلاک نشدن خودرو ربطی ب بیمه ملت داره
مینو : سلام منم مثه شمااما10اذرفاکتورشدم اماهنوز پلاک نشده رفتم میز کار قراردادرو زدم میگه قرارداهنوز فاکتورنشده اماهم پیامش اومد هم درکاستومرفاکتورشده نمیدونم چرافاکتورشده در روزهای جمعه فاکتورمیکنن اماپلاک رونمیدونم اگه ازدوستان ک تجربه روزجمعه پلاک شدن رودارن لطف کنن اطلاع بدن تشکر
شاهین جی : فقط تجمع تجمع تجمع تجمع تجمع تجمع روز شنبه ۱۵ اذر
J7 اردیبهشت دومرحله ای_تحویل آبان : دوستان عزیز اینجا اطلاع رسانی برای زمان دریافت خودرو و اطلاع دادن صدور دعوت نامه یا شاسی یا فاکتور یا پلاک یا تحویل خودرو هست،یا در مواردی مشاوره و راهنمایی برای کارزار و شکایت و گرفتن حق ضایع شده کسی از خودرو ساز،خواهشا هموطن خودتون رو با اخباری راجع با گرون شدن بی منطق ماشین یا اخبار اینچنینی نگران نکنین،ما همگی مصرف کننده هستیم و با سختی پول در میاریم،وقتی یکی خبری ناراحت کننده بر پایه ای بی اساس میده باعث میشه دیگران واقعا ناراحت بشن،چون شاید دیگران هم شبیه من توان پرداخت بیشتر پول رو نداشته باشن و باعث استرس بشه،اجازه بدین دعوت نامه های جدید بیاد و انشاالله که مثل من نشه و گرونی بهش نخوره،ارادتمند تمام دوستات و به امید اینکه همگی زودتر ماشین هامون رو از این آشغال موتور تحویل بگیریم
تارا دستی تیتانیوم تحویل ۳ دی : تحویل دی ماه اگر کسی فاکتور شد لطفا اطلاع رسانی کنین دوستان
J7 خرداد : ما بدبخت چی بگیم بخدا ۵ کیلو زعفران فروختم کیلویی ۱۰۰ الان شده ۲۰۰ خیلی ضرر بدی کردم
جی۴اقساطی ثبتنام ۱۵مردادماه مشکی : 60روزه
حسن : فقط بنظرم پلاک رواشتباه ثبت کردن اماکدپستی درسته وتاییدشده ممکنه ب مشکل بخوره یاعلتشهمین باشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک اس تحویل آذر بجنورد : پذیرش 29 اردیبهشت 206 تومن ،دعوتنامه یکم ابان اومد تا پانزدهم وقت داشت وپانزدهم تکمیل وجه کردیم .263 تومن دیگه واریز کردیم . نمایندگی محمد رضا عضدی ، شما کدوم نمایندگی هستین.
فرسوده آذر : چه تاریخی پول دعوتنامه رو واریز کردی؟
207 فرسوده تحویل آذر ماه : دوست عزیز ممنون انشالله برای شما هم زود فاکتور وبلاک می شود به سلامتی استفاده کنید
کوییک اس : دوستان با توجه به افزایش قیمت خوردو در بازار ایا باز دوباره قیمت کارخانه خودرو های سایپا گران میشه.و این که دعوتنامه تکمیل وجه هفته چهارم دی ماه کی میاد؟
نیلا، دوگانه : من 18 دی 403 اولین واریزی، موعد تحویل آخر مرداد، دعوت نامه تکمیل وجه 28 شهریور، هنوز هیچ خبری نیست وفقط زده آماده تخصیص، دوگانه هستم و هیچ آپشنی اضافه نکردم، کسی میدونه کی ممکنه فاکتور بشم
نیلا : من 18 دی اولین واریزی بود، تحویل آخر مرداد بود چندبار تبدیل به تک اومد نزدم 28 شهریور تکمیل وجه کردم، فعلا هم آماده تخصیص هست و هیچ خبری از فاکتور نیست
تحویل 30دیماه : شماره گذاری پیگیر شدم گفت یکی دوماه طول میکشه،از سایت سخا استعلام بگیر شماره سنن رو نوشته،اونجا شماره سند رو بردار برو سایت شرکت نفت ثبت نام کارت سوخت انجام بده ،من همین کارو کردم،روز و روزگار خوش
207 فرسوده تحویل آذر ماه : دوهفته طول میکشه تا سند بیاد چک کردی هروقت صادر شد خبر بده ممنون
کوییک اس دی ماه : راستی کدوم نمایندگی بجنورد هستین آخه منم بجنوردم
کوییک اس دی ماه : سلام برای شما دعوتنامه تکمیل وجه کی اومد .یعنی پذیرش کی بودین ودعوتنامه در چه تاریخی اومد