صنعت قطعه تشنه زیرساخت های قوی / استقبال قطعه سازان از ورود وزارت دفاع به صنعت قطعه

 

امکان کاهش قیمت خودروهای داخلی در بازار

 
در حالی وزارت دفاع طی تفاهم‌نامه ای به صورت جدی وارد حوزه قطعه سازی شد که فعالان صنعت قطعه معتقدند، سرمایه گذاری های عظیم انجام شده در زیرساخت های این وزارتخانه در سال های گذشته می تواند دستاوردهای مثبتی برای این صنعت به همراه داشته باشد.
 
 نهضت داخلی سازی در صنعت خودرو که چندی است به صورت جدی در حال پیگیری است همراه با چالش ها و کاستی هایی بوده که خودروسازان را برآن داشته تا از توان وزارت دفاع که سرمایه گذاری های خوبی در بیشتر صنایع انجام داده، استفاده کنند و حال قطعه سازان نیز معتقدند این همکاری می تواند ضمن هم افزایی بیشتر منشا اتفاقات خوبی در صنعت خودرو باشد.
 
امید رضایی، عضو هیات‌مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی در گفت و گو با خبرنگار در همکاری وزارت دفاع با خودروسازان دو موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد، می گوید: بالابودن توان بالای وزارت دفاع به لحاظ نرم افزاری و دانش بنیان نسبت به صنعت قطعه و همچنین توانمندی موجود در بخش سخت افزاری خطوط و سرمایه گذاری های انجام شده بابت تولید محصولات که بسیار هزینه بر است از مواردی است که این وزارتخانه در چند وقت اخیر با توجه به توان مالی به آن ها توجه ویژه داشته است.
 
وی می افزاید: توانمندی موجود در ماشین آلات و اتوماسیون با توجه به نوع فعالیت و محرمانه بودن نمیتواند سورس خارجی داشته باشد و خارج از محدوده خود آن را تامین کند براین اساس زیرساخت ها را همیشه به خوبی تامین کرده زیرا اگر وارد حوزه ای شود باید از صفر تا صد موضوع را پوشش دهد زیرا امکان برون سپاری برای او وجود ندارد.
 
رضایی با اشاره به سرمایه گذاری های زیربنایی انجام شده وزارت دفاع در سال های گذشته تصریح می کند: در این زمینه هیچ صنعتی به اندازه وزارت دفاع سرمایه گذاری نکرده زیرا در این وزارتخانه تیراژ چندان معنا پیدا نمی کند و تولید محصول در صدر توجهات قرار می گیرد و این امکان وجود دارد که سرمایه گذاری سنگینی برای تعداد محدودی از یک محصول انجام شود.
 
عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن می افزاید: نگاه کارخانجات زیرمجموعه صنایع دفاع از سال های قبل تاکنون در اختیار داشتن زیرساخت های قوی بوده و در مباحث نرم افزاری و تولید ECU نیز به دلیل وجود این قطعات مشابه با عملکرد متفاوت در صنایع نظامی، این وزارتخانه فعال بوده و به دلیل در اختیار داشتن دانشگاه، نسبت به پرورش نیرو بر اساس نیازهای خود اقدام کرده است.
 
وی با بیان این که به دلیل آماده بودن بسترهای لازم، همزمان با ورود به صنعت خودرو آزمایش هایی انجام شده تا با نیاز خودروساز کالیبره شود، اظهار می کند: طبیعی است که این امر زمان بر باشد اما در بحث نرم افزاری برخی از قطعات در اشل دیگری شبیه سازی شده و حال در تلاش برای وارد کردن این محصولات به صنعت خودرو هستند که بدون شک به نفع صنعت خودرو خواهد بود.
 
رضایی بر این نکته تاکید می کند که حضور وزارت دفاع نه تنها می تواند به صنعت قطعه کمک کند بلکه می تواند یاری رسان صنعت خودرو باشد این در حالیست که وزیر دفاع در مراسم آغاز همکاری با سایپا به صراحت اعلام کرد که این وزارتخانه قصد قطعه ساز شدن ندارد که این اظهارات نگرانی هایی که برای جامعه قطعه سازی ایجاد شده بود را برطرف کرد و نشان داد که به دنبال حل مساله هستند.
 
وی ادامه می دهد: در این شرایط صنعت خودرو و قطعه می تواند استفاده بهینه ای از وزارت دفاع و همچنین دانشگاه ها داشته باشد این در حالیست که شعار همکاری با دانشگاه همواره مطرح شده اما آستینی برای همکاری بالا نزده شده است.
 
رضایی در ادامه با بیان این که بخشی از مکانیزم های موجود در صنعت خودرو از صنایع دفاعی وارد شده است، می افزاید: این وزارتخانه در استفاده از قطعاتی خاص پیشگام بوده و در نهایت این نتیجه حاصل شد که ورود این قطعات به صنعت خودرو نیز منافاتی ندارد. برای نمونه قطعه ای در ایربگ وجود دارد که تولیدکنندگان قطعات نظامی در دنیا از این قطعه استفاده می کنند و ماهیت آن نظامی است و حال با توجه به این شرایط اگر این همکاری زودتر اتفاق می افتاد باعث می شد تا با همکاری دانشگاه ها که از توانایی آن ها به خوبی استفاده نشده سینرژی و هم افزایی جدیدی ایجاد شود که به طور قطع نتایج خوبی خواهد داشت.
 
این فعال صنعت قطعه در نهایت تاکید می کند: نه تنها دعوت از صنایع دفاع بلکه هر سازمان و نهادی که به صورت تخصصی در حوزه خود کار کرده و تخصص و تجربه خود را در صنعت خودرو به چالش بکشد اتفاق مبارکی است و همه باید با آغوش باز از آن استقبال کنیم زیرا هم افزایی ایجاد شده در نهایت به نفع صنعت و اقتصاد کشور است.
 
وی در پایان می افزاید: پیش از تجهیز آزمایشگاه های صنعت خودرو بسیاری از تست ها در آزمایشگاه های وزارت دفاع انجام می شد و این وزارتخانه به ارتقای آزمایشگاه های صنعت خودرو بسیار کمک کرد بنابراین بسیاری از توانمندی ها در وزارت دفاع موجود است که به درد صنعت خودرو می خورد و برعکس که اگر از توانایی دو طرف استفاده شود می تواند دستاوردهای بزرگی به همراه داشته باشد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ایران خودرو , مدیرعامل ایرانخودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 58 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهاب ایکس5 ابان : سعید بیخیال شو بکش بیرون یه چیزی بهت میگم کی گفته من مهندسم؟ من کارگرم و نون بازومو میخورم عصرا میرم باشگاه میخای بیا اونجا اشنا بشیم خخخخ
مهدی : اخرین تکمیل وجه بهمن ماهی ها همون ۶ بهمن بوده
شهاب ایکس5 ابان : روند دادرسی در دادگاهها اینجوریه که پس از رای قطعی باید به شعبه بگی که پرونده رو ارجاع بدن به شعبه اجرای احکام حقوقی، اونجا خودشون ابلاغیه میفرستن برای خوانده و اگه نیاد باید دستور قضایی بگیری برای بستن حساب کرمان موتور که مجبور بشن بیان پرداخت کنن
اکبر رینگ : آقای احمدی من هم امروز با 096550 تماس گرفتم و گفت تا 6 بهمن فاکتور شده و حرف شما رو به اپراتور گفتم اینکه 6 بهمن آخرین فرصت بهمنی ها بوده و پرسیدم مگه بهمنی باقی مونده؟ گفت معیار نوبت فاکتور تایید احراز سکونته و تاریخ واریزی مهم نیست و بهمنی هایی که بعد 6 بهمن احراز سکونت رو ثبت کردن باقی موندن هرچند تعدادشون کمه خودم رو هم مثال زد و گفت شما تایید احراز سکونتت 9 اسفنده و تکمیل وجه 15 اسفند مهم نیست ماشین رو باید 9 فروردین تحویل میگرفتی و از 9 فروردین رفتی تو تاخیر و سود تاخیر هم از 9 فروردین حساب می کنن.
سروش : فکر کنم تاریخ اخذ تاییدیه سخا ملاک هستش
آذر : دوستان نماینده کرمان موتور در شورای حل اختلاف نیومد ،پرونده رفت برای دادگاه ،الان دادگاه بعد ازهفت ماه با گرفتن کارشناس دادگستری ،تازه رای قطعی غیابی داده تا زمان شاسی سود پرداخت کنن ،و مبلغ را با هزینه های دادرسی محاسبه کرده ،حالا که حکم اومده نمی دونم حکم براشون می ره و خود کرمان موتور خود بخود سود تاخیر را واریز می کنه ،یا اینکه اونم باید خود مون حکم رو ببریم بدیم بهشون ،کسی خبر داره یانه ؟ چه مدت طول میکشه تا به حقم برسم ؟
تارا v4 تیرماه : دوستان سلام.الان که شما کل مبلغ رو واریز کردین روی کدوم مرحله مونده؟من ۲۳ همین ماه ودیعه دوم رو واریز کردم روی مرحله فکتور شده مونده و داره میچرخه
تارا v4 تیرماه : دوستان سلام.الان که شما کل مبلغ رو واریز کردین روی کدوم مرحله مونده؟من ۲۳ همین ماه ودیعه دوم رو واریز کردم روی مرحله فکتور شده مونده و داره میچرخه
بردیا : سلام به نظرم نقدی بهتره هم افت قیمت کرده هم ماشین دستتون هست من آذر ثبت نام کردم هنوز نگرفتم
شاهین : از دیر کرد بگید چقدر بهتون میدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید تحویل مرداد : اگر افزایش قیمت بدن شامل کسانی که تکمیل وجه کردن می شود یا نه
مرتضی آریزو 6پرو : امید به خدا فقط دیوان میگن خیلی بالا بردن حداقل 100ملیون میشه
اردیبهشت : سخا وتکمیل وجه من21 هنوز خبری نیست
فرهاد : نفرمایید این همه خدمت رو ندیده نگیرید
حمید تحویل مرداد : اگر قیمت زیاد شه شامل کسانی که تکمیل وجه کردن می شود یا نه
نوید : احتمالا اشتباه تایپی شده. کد کلاس 60611 است
اطلس هفته 4 بهمن : سلام.دوستان میگن تازه برای مهر رو داره فاکتور میکنن من که هفته 4 بهمن هستم 26 اردیبهشت پارسال 202 واریز کردم چند بار فقط پیامک تبدیل اومد چقدر طول میکشه نوبت من برسه کسی میتونه یه راهنمایی بکنه لطفا ممنون میشم
27 بهمن : ایشالا زودتری فاکتور شید 18 بهمن
سعید : خبر خوب برای اریزو 6 ، الان جلوی نمایندگی تبریز داستن پیاده میکردن 30 40 تا میشد
خراسان : موتور جدید رانا با حجم 1800 سی سی واشر