20 هزار تومان جریمه برای تردد خودروها در روزهای آلوده

 

20 هزار تومان جریمه برای تردد خودروها در روزهای آلوده

 
با شرایط اضطراری، طرح کاهش آلودگی هوا تا در منازل گسترش پیدا می‌کند و هر نوع تردد غیرمجاز خودرو، ۲۰ هزار تومان جریمه خواهد داشت.
 
 
سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، درباره‌ی محدودیت‌های تردد در معابر پایتخت به‌دلیل آلودگی هوا گفت:
 
در شرایط اضطرار، همان حلقه‌ی دوم طرح ترافیک یا طرح کاهش آلودگی هوا تا در منازل گسترش پیدا می‌کند. خودروهایی که سهمیه ۲۰ روز رایگان خود را در هر فصل داشته باشند، می‌توانند در شرایط اضطرار در روزهای عادی از سهمیه‌ی خود استفاده و تردد کنند. اگر رانندگانی باشند که از ۲۰ روز رایگان خود استفاده کرده‌اند و می‌خواهند با پرداخت عوارض در شهر تردد کنند، مجاز نخواهند بود. در‌حال‌حاضر، طرحی به‌نام زوج و فرد وجود ندارد و این طرح در حلقه‌ی دوم به‌نام طرح کاهش آلودگی مطرح شده است. برای خودروهایی که به‌صورت غیرمجاز در سطح شهر تردد کنند، جریمه ۲۰ هزار تومانی صادر خواهد شد.
 
مأموران پلیس راهور در معابر ورودی پایتخت حضور دارند و از ورود کامیون‌ها مانع می‌شوند؛ اما کامیون‌ها از معابر دیگر وارد شهر می‌شوند و تردد می‌کنند. جریمه‌ای که برای کامیون‌ها به‌‌دلیل ممنوعیت تردد صادر می‌شود، ۹۰ هزار تومان است که بازدارندگی لازم را ندارد و باتوجه‌به دستمزدی که رانندگان کامیونت در قبال جابه‌جایی بار می‌گیرند، مبلغ ناچیزی است. میزان جرایم رانندگی بازدارندگی لازم را ندارد و از وزارت کشور خواسته‌ایم دراین‌زمینه ورود پیدا کند تا حداقل جرایم بتواند تأثیر لازم را داشته باشد.
 
 
علی پیرحسین‌لو، مشاور اجتماعی معاونت ترافیک شهرداری تهران، می‌گوید متأسفانه گاهی اوقات شاهد آن هستیم که تصمیم‌های ناگهانی و نسنجیده‌ای به‌عنوان شرایط اضطرار آلودگی هوا اعلام می‌شود که حتی با عقل سلیم سازگار نیست. وی سخنان را این‌چنین ادامه می‌دهد:
 
در روز اول فصل، اعلام می‌شود فقط کسانی مجازند از خودرو استفاده کنند که سهمیه‌ی ۲۰ روز فصلی خود را استفاده نکرده باشند. حرفی که معنای واقعی‌اش این است که ما مصوبه‌ای برای خودمان تصویب کردیم؛ اما شما جدی نگیرید و در عمل همه مجازند بیایند.  چنین تصمیم‌هایی نشان می‌دهد قبل از جلسه‌ای که در عالی‌ترین سطوح اداری برگزار می‌شود، روندهای ابتدایی کار کارشناسی طی نشده است. قبل از آن هم شاهد بازگشت به شیوه‌ی منسوخ زوج و فرد کردن اجازه‌ی تردد بودیم که همه‌ی مردم می‌دانند نه بر کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار است و نه اساسا امکان اجرای آن وجود دارد.
 
بالاخره انتظار می‌رود آنچه مردم عامه می‌فهمند، تصمیم‌گیران هم بفهمند. وقتی از صبح روز یکشنبه مشخص است باقی هفته تعطیل می‌شود؛ اما اعلام این تصمیم به شب‌هنگام و زمان تاریکی هوا موکول می‌شود، این یعنی یک جای کار ایراد دارد. درحالی‌که این تصمیم می‌توانست در پایان هفته‌ی قبل اتخاذ شود تا بخشی از خانواده‌ها فرصت داشته باشند تصمیم بگیرند به سفر بروند و شهر قدری خلوت شود یا تصمیم‌گیری صرف برای دانش‌آموزان و مقاومت دربرابر تسهیل شرایط برای پدر و مادران، یعنی عملا تصمیم‌ها به‌نحوی اتخاذ و اعلام می‌شود که کمترین تأثیرش هم خنثی شود.
 
 مردم می‌پرسند وقتی سهم کامیون‌ها و دیزلی‌ها در آلوده‌کردن هوا از خودروهای شخصی بیشتر است، چرا سختگیری‌ها فقط متوجه ماشین شخصی است؟ انصافا کسی جوابی برای این سؤال ندارد. دو سال قبل که هوا از امسال هم آلوده‌تر بود، شهرداری به کمیته اضطرار اعتراض کرد که چرا خودرو شخصی را زوج و فرد می‌کنید؛ اما کامیون‌ها را محدود و کنترل نمی‌کنید. از آن موقع، تازه ممنوعیت تردد کامیون هم برای روزهای آلوده مطرح شد؛ اما می‌خواهم به شما عرض کنم هنوز که هنوز است، این ممنوعیت چندان با جدیت اعمال نمی‌شود. نه کد جریمه برای دوربین‌های ورودی شهر تخصیص یافته و نه اطلاعات سند خودروها به شهرداری داده شده است. نیاز به غیب‌گویی هم نیست؛ چراکه خود مردم در خیابان‌ها و معابر پیرامونی و ورودی شهر می‌بینند که در همین شب‌ها چقدر کامیون می‌آید و چقدر ممانعت می‌شود.
 
به‌نظر می‌رسد ما حتی در این سطوح خُرد با نوعی بحران حکمرانی مواجه‌ایم و انگار کسی توان اعمال سیاست را در خود نمی‌بیند. در وضعیت طبیعی، شیوه‌ی اصولی کار این است که زنجیره‌ی فرایند کارشناسی، تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرا، نظارت و پاسخ‌گویی به‌طور پیوسته عمل کند؛ اما متأسفانه در جزء‌جزء این فرایند شاهد گسستگی، بی‌مسئولیتی، بی‌تصمیمی و مدیریت باری‌به‌هرجهت هستیم. با این روش، قطعا هیچ مشکلی ازجمله آلودگی هوا حل نخواهد شد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , روزهای آلوده , آلودگی هوا , جریمه آلودگی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v1 : تيتانيومى تحويل ٢٤دى الان نگاه كردم تيك آماده براى صدور فاكتور خورده فكر كنم به زودى فاكتور بشم
رها : درخواست تعیین تکلیف ثبت نام کنندگان شاهین دنده ای زمستان ۱۴۰۳ https://www.karzar.net/110333
نادر : سلام دوستان چیکار کنیم سه ماه گذشت این چانگان اگر شرکت بزنه زیر قولش زندگی من یکی رو بهم میریزه هرچی داشتم فروختم برای این ماشین الان هم چند برابر شدن کاش روز اول تکلیف مردم رو مثل همه ثبت نام ها روشن میکرد از یه تعداد پول میگرفت ویه تعداد هم ناموفق میزد من اگر روز اول بهم میگفت رد شدی برام اصلا مهم نبود میرفتم سراغ زندگیم الان سه ماهه ارسال به خودرو ساز زده وهیچ
ممم : با سلام و صبح بخیر هموطن گرامی .این دو نفر از بطن مردم نیستند اینها همانهایی هستند که دستشان به بالایا وصل میباشد .هر کدام از شماها انصراف دهید به نفع این دلالان میباشد . پس لطفا صبر کنید.
عادل : سلام کسی تحویل خرداد هستش برای ساینا دوگانه من پارسال همین موقع صد میلیون خوابوندم واسه من زده تحویل خرداد ولی پیامک تکمیل وجه نیاورده اگه کسی خبر داره جواب بده ممنون
رضا چانگانی : شما احتما در ۴ سال گذشته خودرو صفر ثبت نامی گرفتید
S3 سفید : یکی از دلایل این هست که مثلاً شما ۸ آبان ثبت نام کردید و همون موقع تکمیل وجه، اما طرف میشناسم شهریور ثبت نام کرده ولی دی ماه تکمیل وجه انجام داده، خوب منطقیه که عملاً این شما هستید که جلوتر از ایشونید چون جلوتر تکمیل وجه انجام دادی
S3 سفید : این حرفای بی اساس چیه مینویسین؟!؟ آخه کارت و بیمه و شاسی و پلاک مگه الکی میشه؟!؟ مگه همه اینها دست شرکته؟!؟ راهور تا مأمورش نره خودرو رو ببینه شماره شاسی و شماره موتورش رو چک نکنه مجوز صدور پلاک صادر نمیکنه و کارت و سند نمیزنه، مگر مغز خر خورده بیاد برای خودش دردسر درست کنه و الکی پلاک بده و کارت ماشین بزنه و مهمتر از همه سند صادر کنه، برای بیمه هم شرکت تا پول به بیمه نده بیمه هم بیمه نامه ای صادر نمیکنه از طرفی تا مطمئن نشه خودرویی وجود داره یا نه بیمه بدنه صادر نمیکنه چون براشون کلی بار حقوقی و دردسر داره، درسته ما همه شاکی هستیم ولی دیگه هر مزخرفی رو قبول نمیکنیم
Cs55 ! : من میگم شاید حرفی که شما میزنین، در مورد عدم تخصیص ها باشه؟!
منا : دوستان تو پیام های قبل قید شده بود در صورت تمایل اما تو این پیام در صورت تمایل نداره یعنی اجبار سایپا کارشناساش میگفتن پیام در صورت تمایل اجبار بوده الان وضعیت ثبت نامتون ۵۰ ۵۰جاست حالا توقع دارین این که در صورت تمایل نداره اختیاری باشه‌؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حقوقدان : شکایات زیادی علیه شرکت ایران خودرو در راه است خصوصا اولویت های دوم زمستان1402که تمام دربها را بروی آنها بسته بودید نه پارس اقساطی نه جایگزینی خوبی پس حداقل میدانید مصرف کننده واقعی آنها بودن سورن اقساطی زدن پس قبل فاکتور پارس ساده445 را جایگزین پارس
اتو 30 دیماه : واریزی 29 آذرحویل 30 دی از فاکتور خبری نیست
207 ارتقا پانا : دوستان من تحویل 31 فروردین هستم تکمیل اسفند ، بنظرتون تا اول خرداد فاکتور میشه؟ چون زنگ زدم نمایندگی گفت دهه سوم فروردین داره فاکتور میشه
اسفند : من زنگ زدم گفت بما مربوط نیست زنگ بزن وزارت صمت
سورن دوگانه 29اسفند : سلام دادش الکی شایه نکن استرس به مردم نده
احمدساینااس : سلام تمام مدارک ماشین اداره پست میاره دمه درفقط سندماشین نمایندگی تحویل میده
علی : عزیزان خواهشا به این پیام من دقت کنین : تحویل ماشین اقساطی 90 روز کاری (یعنی پنج شنبه جمعه و روزهای تعطیل رسمی جزوشون نیست ) از زمان تایید نهایی لیزینگتون حساب میشه (بازم دقت کنین تایید نهایی لیزینگ نه تاریخ قرارداد) مثلا منی که تایید نهایی لیزینگی 1402/11/10 هستش و قراردادم مال دی ماه هست (یعنی قراردادم یکماه قبلش هست) تحویل ماشینم حداکثر اوایل تیر 1403 میشه با اینکه رو تقویم نزدیک 5 ماه میشه ولی90 روز کاریش اون موقع هستش. پس نیاین اینجا هی بگین پولمون خوردن و ال و بل کردن و انرژی منفی بدین من خودمم یکی مثل شماها هستم ولی ملاک زمان تایید نهایی لیزینگ هستش تازه تو قرارداد هم این مورد قید شده
حسین : تاریخ فاکتور چه روزی بود؟
طاها : تو خبر نوشته کوییک اتومات از به خی تولید برگشته گوگل سرچ کنید
207دستی : صدور اسناد هم تیک خورده بهشون میگم میخام حضوری بگیرم میگن نمیشه یعنی همه چیزشون زوریه بخدا