20 هزار تومان جریمه برای تردد خودروها در روزهای آلوده

 

20 هزار تومان جریمه برای تردد خودروها در روزهای آلوده

 
با شرایط اضطراری، طرح کاهش آلودگی هوا تا در منازل گسترش پیدا می‌کند و هر نوع تردد غیرمجاز خودرو، ۲۰ هزار تومان جریمه خواهد داشت.
 
 
سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، درباره‌ی محدودیت‌های تردد در معابر پایتخت به‌دلیل آلودگی هوا گفت:
 
در شرایط اضطرار، همان حلقه‌ی دوم طرح ترافیک یا طرح کاهش آلودگی هوا تا در منازل گسترش پیدا می‌کند. خودروهایی که سهمیه ۲۰ روز رایگان خود را در هر فصل داشته باشند، می‌توانند در شرایط اضطرار در روزهای عادی از سهمیه‌ی خود استفاده و تردد کنند. اگر رانندگانی باشند که از ۲۰ روز رایگان خود استفاده کرده‌اند و می‌خواهند با پرداخت عوارض در شهر تردد کنند، مجاز نخواهند بود. در‌حال‌حاضر، طرحی به‌نام زوج و فرد وجود ندارد و این طرح در حلقه‌ی دوم به‌نام طرح کاهش آلودگی مطرح شده است. برای خودروهایی که به‌صورت غیرمجاز در سطح شهر تردد کنند، جریمه ۲۰ هزار تومانی صادر خواهد شد.
 
مأموران پلیس راهور در معابر ورودی پایتخت حضور دارند و از ورود کامیون‌ها مانع می‌شوند؛ اما کامیون‌ها از معابر دیگر وارد شهر می‌شوند و تردد می‌کنند. جریمه‌ای که برای کامیون‌ها به‌‌دلیل ممنوعیت تردد صادر می‌شود، ۹۰ هزار تومان است که بازدارندگی لازم را ندارد و باتوجه‌به دستمزدی که رانندگان کامیونت در قبال جابه‌جایی بار می‌گیرند، مبلغ ناچیزی است. میزان جرایم رانندگی بازدارندگی لازم را ندارد و از وزارت کشور خواسته‌ایم دراین‌زمینه ورود پیدا کند تا حداقل جرایم بتواند تأثیر لازم را داشته باشد.
 
 
علی پیرحسین‌لو، مشاور اجتماعی معاونت ترافیک شهرداری تهران، می‌گوید متأسفانه گاهی اوقات شاهد آن هستیم که تصمیم‌های ناگهانی و نسنجیده‌ای به‌عنوان شرایط اضطرار آلودگی هوا اعلام می‌شود که حتی با عقل سلیم سازگار نیست. وی سخنان را این‌چنین ادامه می‌دهد:
 
در روز اول فصل، اعلام می‌شود فقط کسانی مجازند از خودرو استفاده کنند که سهمیه‌ی ۲۰ روز فصلی خود را استفاده نکرده باشند. حرفی که معنای واقعی‌اش این است که ما مصوبه‌ای برای خودمان تصویب کردیم؛ اما شما جدی نگیرید و در عمل همه مجازند بیایند.  چنین تصمیم‌هایی نشان می‌دهد قبل از جلسه‌ای که در عالی‌ترین سطوح اداری برگزار می‌شود، روندهای ابتدایی کار کارشناسی طی نشده است. قبل از آن هم شاهد بازگشت به شیوه‌ی منسوخ زوج و فرد کردن اجازه‌ی تردد بودیم که همه‌ی مردم می‌دانند نه بر کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار است و نه اساسا امکان اجرای آن وجود دارد.
 
بالاخره انتظار می‌رود آنچه مردم عامه می‌فهمند، تصمیم‌گیران هم بفهمند. وقتی از صبح روز یکشنبه مشخص است باقی هفته تعطیل می‌شود؛ اما اعلام این تصمیم به شب‌هنگام و زمان تاریکی هوا موکول می‌شود، این یعنی یک جای کار ایراد دارد. درحالی‌که این تصمیم می‌توانست در پایان هفته‌ی قبل اتخاذ شود تا بخشی از خانواده‌ها فرصت داشته باشند تصمیم بگیرند به سفر بروند و شهر قدری خلوت شود یا تصمیم‌گیری صرف برای دانش‌آموزان و مقاومت دربرابر تسهیل شرایط برای پدر و مادران، یعنی عملا تصمیم‌ها به‌نحوی اتخاذ و اعلام می‌شود که کمترین تأثیرش هم خنثی شود.
 
 مردم می‌پرسند وقتی سهم کامیون‌ها و دیزلی‌ها در آلوده‌کردن هوا از خودروهای شخصی بیشتر است، چرا سختگیری‌ها فقط متوجه ماشین شخصی است؟ انصافا کسی جوابی برای این سؤال ندارد. دو سال قبل که هوا از امسال هم آلوده‌تر بود، شهرداری به کمیته اضطرار اعتراض کرد که چرا خودرو شخصی را زوج و فرد می‌کنید؛ اما کامیون‌ها را محدود و کنترل نمی‌کنید. از آن موقع، تازه ممنوعیت تردد کامیون هم برای روزهای آلوده مطرح شد؛ اما می‌خواهم به شما عرض کنم هنوز که هنوز است، این ممنوعیت چندان با جدیت اعمال نمی‌شود. نه کد جریمه برای دوربین‌های ورودی شهر تخصیص یافته و نه اطلاعات سند خودروها به شهرداری داده شده است. نیاز به غیب‌گویی هم نیست؛ چراکه خود مردم در خیابان‌ها و معابر پیرامونی و ورودی شهر می‌بینند که در همین شب‌ها چقدر کامیون می‌آید و چقدر ممانعت می‌شود.
 
به‌نظر می‌رسد ما حتی در این سطوح خُرد با نوعی بحران حکمرانی مواجه‌ایم و انگار کسی توان اعمال سیاست را در خود نمی‌بیند. در وضعیت طبیعی، شیوه‌ی اصولی کار این است که زنجیره‌ی فرایند کارشناسی، تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرا، نظارت و پاسخ‌گویی به‌طور پیوسته عمل کند؛ اما متأسفانه در جزء‌جزء این فرایند شاهد گسستگی، بی‌مسئولیتی، بی‌تصمیمی و مدیریت باری‌به‌هرجهت هستیم. با این روش، قطعا هیچ مشکلی ازجمله آلودگی هوا حل نخواهد شد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , روزهای آلوده , آلودگی هوا , جریمه آلودگی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : سلام. A5 که ثبت نامی وجود ندارد دیگر . نگران نباش از بهمن دیگه ثبت نام این خودرو نیست و فقط x5 هست
سایپای دزد : ما که ۱۴ آذر سخا خبری نیست!!
وحید پلاس : نه داداش ،دقیقا 20 روزه در همان تاریخ 23 اسفند گیر کرده،فاکتور جلو نرفته،همچنان پلاسیم.راستش هم نمیگن.تماس میگیری فقط وعده سرخرمن.کاش صادقانه بگن: بدلیل نداشتن قطعه یا ...مثلا از ابتدای ماه آینده شروع میکنیم.آدم تکلیف خودش رو میدونه،دیگه هر روز سایت رو چک نمیکنه.همش میگن از فردا یا پس فردا....بی بی همه جا،حتی زندان و تجریش رو زد،اما سایپا و ایرانخودرو را نزد،بمب ها براش ارزش داره،حتما گفته :این دو تا خودش پوکیدس، دیگه زدن نداره.
Masoud x5 : من خودم موقع ثبت نام در انتخاب سه گزینه x5 وa5 و j7 مردد بودم نظر خودم j7 بود ولی خوب ما ایرانیها عاشق شاسی هستیم به همین دلیل x5 را انتخاب کردم دلیل عذم انتخاب a5 علاوه براینکه موتورش تنفس طبیعی هستش و کمتر به بنزین حساس هستش و اینکه چند اپشن اضافی داره این بود اولا a5پروژه شکست خورده سیف خودرو بود که کرمان خودرو خریدش و مطمئنا تا سال دیگه از خط تولید کنار میره و مهمترین مورد این بود که موتور a5 توان خیلی کمتری داره و برای بدنه سنگین این ماشین جوابگونیست و این باعث استهلاک بیشتر موتور و خ ابی و عدم کشش خودرو در مکانهای سربالایی میشه و مطمئنا اگه از خط تولید کنار بره دیگه این خودرو مفت نمیارزه .ولی x5 ادامه تولید s5 هستش و در بسیاری از قطعات حتی بدنه یکی هستش و دارندگان این ماشین درتامین 3طعه دچار مشکل نمیشوند بسیاری از اپشن ها را مثل جک برقی ووورا میتوانید به هنگام تحویل خودرو ث با هزینه کمتر به خودرو اضافه کرد
محمد-:::::::: : 28اردیبهشت تبدیل زدم هنوز خبری نشده
شاهین جی : دوستان فقط تجمع تجمع ۱۷ خرداد یادتون نره این بی صاحاب باز از ۱۹ خرداد فروش محصولاتشو داره میزاره لطفاااااا فقط تجمععععععع خواهش می‌کنم ازتون مگه قرار نبود اول ماشینای مردمو بده پس این فروش محصول شده
تارا : سلام نرگس خانم ماشین شما به دستتون رسید
شاهین پلاس اتوماتیک : من ارومیه هستم، 1 2 ماه پیش تو سایت تحویل حضوری رو ثبت کرده بودم
خانعلی اچن گان : کمک کنید داداشم رو دارن اع دام می کنن بخاطر اینکه به مردم ایران تو هین کرده ، خودم رفتم لو دادمش، من خیلی عوض ی هستم
خانعلی اچن گان : خانعلیم خانعلی ماشینم فاکتور شد بعدش نشد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
یاغی : عزیزان توجه کنید،این صفحه قطعا از سایپا رصد میشه،اگه دوشنبه حضور کم رنگی داشته باشیم شرکت سایپا گستاخ تر میشه،حتما حضور حداکثری بعمل بیاورید
اطلس بهمن : سلام، از مشهد کسی نیست ک برای دوشنبه یا سه شنبه باهم بریم تجمع؟
پژو207 tu3 : سلام کسی اطلاع نداره پژو 207tu3 تا کی فاکتور شده؟؟ تشکر
محمد751 : نه بابا شاهین و کوییک هرروز دارن فاکتور می کند.
جواد : سلام دوستان من مشابعه همبن مشکل سال 99باسمندef7دوگانه داشتیم تحویل برج 2برج هفت شدع بودخبری ازدعوت نامه نبوداخریه سری دوستان یه گروه زدیم تلگرام راحت 500نفربودیم هی زبادترمیشدیم تایه روزقرارگزاشتیم تجمع جلوشرکت بابنروجواب دادسری طرح تبدیل گزاشتن به پارس Tu5همه تبدیل زدیم الان حق نیست ساینادوگانه ثپت نام کردیم بیاین باتک خرمون کنن حداقل بایدخوروپشنهادیشون اطلس باشه
محمدی : من پکنیکم میارم سیخ و سنجاق یادت نره
پیام : مهمان محرمانه چطور واست کاری نمیکنه که نامه دیده آدم مهمیه بدبخت بگو ماشینتون بیاره واست اگه راست میگی 😂😂😂
سهراب : محرمانه غینت کم عن بخور با مهمانت
مژگان ساینا اس : باسلام ،عزیزان دعوتنامه شهریور برکسی آمده تک سوز؟
پیام : 🚀 نمایش ویژه پس از امضای هزار نفر، این مطالبه برای 24 ساعت در صفحه اصلی کارزار با برچسب ویژه نمایش داده می شود. 🏛️ ثبت رسمی مطالبه در صورت رسیدن به 2 هزار امضا، مطالبه شما در دبیرخانه سازمان مورد نظر ثبت رسمی می شود. 📰 بازتاب در رسانه ها با رسیدن به 5 هزار امضا، خبر مربوط به کارزار به رسانه ها ارسال و از مسئولین پیگیری می شود. 📣 تشکیل کارگروه ویژه با همراهی بیشتر از 30 هزار امضاکننده کارگروهی ویژه تشکیل می شود تا علاوه بر پیگیری مستمر، رویدادی اختصاصی برای همفکری و هم افزایی برگزار شود. ✌️ منفعل نباشیم! تا کنون کارزارهای زیادی موفق شده اند. اما در صورت عدم موفقیت، حداقل منفعل نبوده ایم! https://www.karzar.net/211558