20 هزار تومان جریمه برای تردد خودروها در روزهای آلوده

 

20 هزار تومان جریمه برای تردد خودروها در روزهای آلوده

 
با شرایط اضطراری، طرح کاهش آلودگی هوا تا در منازل گسترش پیدا می‌کند و هر نوع تردد غیرمجاز خودرو، ۲۰ هزار تومان جریمه خواهد داشت.
 
 
سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، درباره‌ی محدودیت‌های تردد در معابر پایتخت به‌دلیل آلودگی هوا گفت:
 
در شرایط اضطرار، همان حلقه‌ی دوم طرح ترافیک یا طرح کاهش آلودگی هوا تا در منازل گسترش پیدا می‌کند. خودروهایی که سهمیه ۲۰ روز رایگان خود را در هر فصل داشته باشند، می‌توانند در شرایط اضطرار در روزهای عادی از سهمیه‌ی خود استفاده و تردد کنند. اگر رانندگانی باشند که از ۲۰ روز رایگان خود استفاده کرده‌اند و می‌خواهند با پرداخت عوارض در شهر تردد کنند، مجاز نخواهند بود. در‌حال‌حاضر، طرحی به‌نام زوج و فرد وجود ندارد و این طرح در حلقه‌ی دوم به‌نام طرح کاهش آلودگی مطرح شده است. برای خودروهایی که به‌صورت غیرمجاز در سطح شهر تردد کنند، جریمه ۲۰ هزار تومانی صادر خواهد شد.
 
مأموران پلیس راهور در معابر ورودی پایتخت حضور دارند و از ورود کامیون‌ها مانع می‌شوند؛ اما کامیون‌ها از معابر دیگر وارد شهر می‌شوند و تردد می‌کنند. جریمه‌ای که برای کامیون‌ها به‌‌دلیل ممنوعیت تردد صادر می‌شود، ۹۰ هزار تومان است که بازدارندگی لازم را ندارد و باتوجه‌به دستمزدی که رانندگان کامیونت در قبال جابه‌جایی بار می‌گیرند، مبلغ ناچیزی است. میزان جرایم رانندگی بازدارندگی لازم را ندارد و از وزارت کشور خواسته‌ایم دراین‌زمینه ورود پیدا کند تا حداقل جرایم بتواند تأثیر لازم را داشته باشد.
 
 
علی پیرحسین‌لو، مشاور اجتماعی معاونت ترافیک شهرداری تهران، می‌گوید متأسفانه گاهی اوقات شاهد آن هستیم که تصمیم‌های ناگهانی و نسنجیده‌ای به‌عنوان شرایط اضطرار آلودگی هوا اعلام می‌شود که حتی با عقل سلیم سازگار نیست. وی سخنان را این‌چنین ادامه می‌دهد:
 
در روز اول فصل، اعلام می‌شود فقط کسانی مجازند از خودرو استفاده کنند که سهمیه‌ی ۲۰ روز فصلی خود را استفاده نکرده باشند. حرفی که معنای واقعی‌اش این است که ما مصوبه‌ای برای خودمان تصویب کردیم؛ اما شما جدی نگیرید و در عمل همه مجازند بیایند.  چنین تصمیم‌هایی نشان می‌دهد قبل از جلسه‌ای که در عالی‌ترین سطوح اداری برگزار می‌شود، روندهای ابتدایی کار کارشناسی طی نشده است. قبل از آن هم شاهد بازگشت به شیوه‌ی منسوخ زوج و فرد کردن اجازه‌ی تردد بودیم که همه‌ی مردم می‌دانند نه بر کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار است و نه اساسا امکان اجرای آن وجود دارد.
 
بالاخره انتظار می‌رود آنچه مردم عامه می‌فهمند، تصمیم‌گیران هم بفهمند. وقتی از صبح روز یکشنبه مشخص است باقی هفته تعطیل می‌شود؛ اما اعلام این تصمیم به شب‌هنگام و زمان تاریکی هوا موکول می‌شود، این یعنی یک جای کار ایراد دارد. درحالی‌که این تصمیم می‌توانست در پایان هفته‌ی قبل اتخاذ شود تا بخشی از خانواده‌ها فرصت داشته باشند تصمیم بگیرند به سفر بروند و شهر قدری خلوت شود یا تصمیم‌گیری صرف برای دانش‌آموزان و مقاومت دربرابر تسهیل شرایط برای پدر و مادران، یعنی عملا تصمیم‌ها به‌نحوی اتخاذ و اعلام می‌شود که کمترین تأثیرش هم خنثی شود.
 
 مردم می‌پرسند وقتی سهم کامیون‌ها و دیزلی‌ها در آلوده‌کردن هوا از خودروهای شخصی بیشتر است، چرا سختگیری‌ها فقط متوجه ماشین شخصی است؟ انصافا کسی جوابی برای این سؤال ندارد. دو سال قبل که هوا از امسال هم آلوده‌تر بود، شهرداری به کمیته اضطرار اعتراض کرد که چرا خودرو شخصی را زوج و فرد می‌کنید؛ اما کامیون‌ها را محدود و کنترل نمی‌کنید. از آن موقع، تازه ممنوعیت تردد کامیون هم برای روزهای آلوده مطرح شد؛ اما می‌خواهم به شما عرض کنم هنوز که هنوز است، این ممنوعیت چندان با جدیت اعمال نمی‌شود. نه کد جریمه برای دوربین‌های ورودی شهر تخصیص یافته و نه اطلاعات سند خودروها به شهرداری داده شده است. نیاز به غیب‌گویی هم نیست؛ چراکه خود مردم در خیابان‌ها و معابر پیرامونی و ورودی شهر می‌بینند که در همین شب‌ها چقدر کامیون می‌آید و چقدر ممانعت می‌شود.
 
به‌نظر می‌رسد ما حتی در این سطوح خُرد با نوعی بحران حکمرانی مواجه‌ایم و انگار کسی توان اعمال سیاست را در خود نمی‌بیند. در وضعیت طبیعی، شیوه‌ی اصولی کار این است که زنجیره‌ی فرایند کارشناسی، تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرا، نظارت و پاسخ‌گویی به‌طور پیوسته عمل کند؛ اما متأسفانه در جزء‌جزء این فرایند شاهد گسستگی، بی‌مسئولیتی، بی‌تصمیمی و مدیریت باری‌به‌هرجهت هستیم. با این روش، قطعا هیچ مشکلی ازجمله آلودگی هوا حل نخواهد شد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , روزهای آلوده , آلودگی هوا , جریمه آلودگی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T9 : مال شما باید سهمیه خود نمایندگی ثبت نام اواخر بهمن یا همون اوایل اسفند باشه...اول سهمیه خودشونو تحویل میدن..مال ما فاکتور هم نارنجی مونده...خبری شد اینجا نشر بدید ممنون میشم
تجمع : ⭕دوستان سه شنبه 17 تیر ساعت 9 تجمع فراموش نشه تهران جلو شرکت⭕
ایکس 5 آذر : نه آقا سه هفته کجا بود . 20 اردیبهشت شاسی شده ماشین ما هنوز میگن در صف باربری هست نزدیک دو ماه از پلاک شدن میگذره
سبیل : ای مسئولی که اگه پیام مارامیخونی..خداروخوش میادخودت سواربهترین ماشین بشی زیربادکولر..اون موقع ماتوگرماسوارموتوربشیم....بترس ازروزی که اه مابیفته توزندگیت...من خودم نمیگم...بچه ۶ساله چه گناهی کرده..از اه همین طفل بترس
محسن : سلام عرض ادب ممنون بابت اظهار نظرتون یه مکلی که من دارم دمای آب گاها دو خونه از وسط با کولر رد میشه .وقتی ماشین خاموش میکنم برای مدت کوتاهی مجدد میام استارت میزنم امپر اب انقد اومده بالا که یه خونه داره به اینکه امپر کامل بچسبونه ولی بمحضی روشن میکنم ماشین میاد پایین کلا رو اعصابه . نمایندگی چک کرده میگه مشکل نداره
شاهین پاییز : سلام چطور تا الان تحویل ندادن من ۱۰آذر پذیرش شدم اول بهمن ماشینم رو تحویل گرفتم شاهین جی با پذیرش۱۲۰۵۳۸۲۲
تجمع : ⭕دوستان سه شنبه 17 تیر ساعت 9 تجمع فراموش نشه تهران جلو شرکت⭕
محمد : فقط تجمع... تجمع. تجمع....
Masoud x5 : موتور های gdi نسبت به تنفس طبیعی فرقشان در پاشش سوخت هستش و برای اینه توان بیشترو گشتاور بیشتری تولید میکنند ولی در تفس طبیعی سوخت باید با هوای طبیعی به نسبت ترکیب شده و به سیلند تزریق بشه در کل بحث این نیست که ماشین کی بهتره این یک بحث مهندسی هستش الان مهندسان مجبورند برای دریافت توان بیشتر در حجم موتور کم به طرف موتورهای gdi روی بیارند ولی خوب متاسفانه در کشور نفت خیز ما یدترین کیفیت بنزین ارائه میشه .اگر این چند سال به جای خودروهای مونتاژی با طرحهای قدیمی و خودروهای تازه ساخت حتی دسته دوم وارد میکردند هم مصرف بنزین کمترل میشد هم کیفیت هوا ولی چه فایده این مونتاژ کاران فاسد با ایجاد مافیا مانع میشوند تا یک خودروی چینی 5000 دلاری را بقیمت 20000 دلار و انهم با تاخیر زیاد به مردم تحمیل کنند . در صورتی که اگه واردات خودرو دسته دوم ازاد بود مطمینا اخرین گزینه انتخاب ماشین چینی بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا : فروش فوری؟ پیش فروش که نشده
کوییک آر اس : سلام به نظرم یه مقدار مهربون تر منظورتونو می رسوندید فکر کنم بهتر بود😌
کوییک جی ایکس : سلام.آقا جی ایکس کسی هست که اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشه و تا الان فاکتور شده باشه؟چرا واسه ما فاکتور نمیشه؟2اردیبهشت بودم
تحویلی 2 تیرماه : زنگ زدم ب نمایندگی گفتن روال اینجوری شده اگه حادثه ایی رخ نده
فوق العاده بهمن 6بهمن : تابناک ...شیوه جدید سایپا؛ تولید با جیب مردم/ گلایه های مردم از سایپا بالا گرفت تاخیر در تحویل خودروهای سایپا اگر تا چندماه پیش محدود به شاهین، سهند و اطلس بود اکنون به محصولات پرتیراژ این خودروساز مانند کوئیک و ساینا S رسیده است که نه تنها گلایه های مردم را از این شرکت بیشتر کرده بلکه موجب بی اعتمادی بیشتر مردم به این خودروساز شده است.
دنا آپشنال 11 مرداد : سلام من 9541517000 ریال در 14 اردیبهشت واریز کردم و11 مرداد هم موحد تحویل است، به نظر شما هزینه SBR برای من میاد؟ با تشکر
پیگیری : حتنا پیگیری کن تمام مردادی های 403 تحویل شده
هرسین : 151934
X22pro mt : X22 تحویل گرفتم یکم رو دست انداز خشکه و صدا میده
فرهاد : اتفاقات بد ممکن است در نمایندگی های شرکت های دیگری بجز شرکت محترم و عزیز مدیران خودرو رخ دهد ولی در این شرکت بزرگوار تمامی کارکنان آموزش های لازم برای یک برخورد کاملا مودبانه را دیده‌اند پس بعضی افراد سودجو و فرصت طلب نمی‌توانند خدشه ایی به این شرکت برتر از جان وارد کنند