استانداردهایی که با تحریم آب رفتند/ ضرورت تعریف استاندارد براساس توانمندی صنعت خودرو

 

استانداردهایی که با تحریم آب رفتند/ ضرورت تعریف استاندارد براساس توانمندی صنعت خودرو

 
همزمان با آخرین مهلت پیش بینی شده برای خودروسازان مبنی بر اجرای استانداردهای هشتاد و پنج گانه، تلاش ها برای رایزنی با شورای عالی استاندارد مبنی بر حذف چند استاندارد ادامه دارد.
معاون سازمان ملی استاندارد در تازه ترین اظهارات خود در اول دی ماه سال ۹۸ که آخرین فرصت پیش بینی شده برای اجرای استانداردهای جدید صنعت خودرو بود، از احتمال اجرایی نشدن سه استاندارد در شرایط فعلی خبر داده این در حالیست که بارها پیش از این سازمان ملی استاندارد بر موضع سختگیرانه خود مبنی بر اجرای همه استانداردها اصرار ورزیده و خودروسازان نیز بر عدم امکان اجرای برخی از استانداردها تاکید کرده بودند.
 
به گفته وحید مرندی مقدم، معاون سازمان ملی استاندارد در شرایط کنونی امکان برآورده شدن سه استاندارد شاخص نشان دهنده تعویض دنده، شدخص نشانگر میزان باد لاستیک ها،شاخص نشان دهنده چراغ روشن روز در خودروهای سواری وجود ندارد.
 
حال در این شرایط این پرسش مطرح می شود که چرا در ابتدا نسبت به مصوبات و قوانینی پیش بینی می شود که امکان اجرای آن وجود ندارد اما بر آن اصرار ورزیدهی شود اما در زمان اجرا نواقص و عدم توانمندی ها دلیل اجرا عنوان می شود.
 
کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که بدون شک این صنعت از ورود فناوری و اجرای استانداردهای جدید استقبال می کند اما باید دید آیا شرایط اجرا وجود دارد و صنعت خودرو قادر به پرداخت هزینه های این امر خواهد بود یا خیر.
 
در همین حال یک کارشناس صنعت خودرو در این خصوص می گوید: استانداردهای جدید در دنیا با فناوری جدید وارد صنعت شده و به روی کار می آیند اما این روند مانند رشد بچه ای است که با افزایش سن وارد مرحله تازه ای می شود و باید مسیر تکاملی را طی کند تا موفق به اخذ مدرک و ورود به دانشگاه شود.
 
وی پیش بینی استانداردهای جدید در صنعت خودرو را اقدام خوبی می داند و می افزاید: این امر به شرطی مفید خواهد بود که استانداردها همگام با رشد صنعت خودرو و شرایط حاکم بر صنعت پیش بینی شود اما آن چه مشخص است، در حال حاضر فناوری صنعت خودرو و همچنین قطعه، کشش ۸۵ استاندارد را ندارد و برای حرکت به سمت این استانداردها و دستیابی به آن ها باید هزینه بسیار گزافی انجام شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو تصریح می کند که هرچند از استانداردهای بالا در صنعت خودرو استقبال می شود اما باید شرایط اجرای آن فراهم باشد و هزینه آن نیز پرداخت شود. به اعتقاد او در شرایطی باید نسبت به اجرای استانداردها در صنعت خودرو اقدام کرد که حتی بنزین و گازوییل مصرفی و بزرگراه ها نیز مطابق با استاندارد باشد و صنعت قطعه نیز همگام با فناوری روز حرکت کند در غیر این صورت مانند شرایط فعلی باید با پیش بینی تبصره و ماده جدید و یا حذف آن، اجرای استانداردها را به تعویق انداخت.
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , ایران خودرو , مدیرعامل ایرانخودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیرx5 : من خودم ثبت نام اردیبهشت پارسالم از شهریور دارم همه جور پیام میزارم که ازین اشغال کسی ثبت نام نکنه الانم ماشالاه همه تو یه ساعت ثبت نام کردن بعد دیدن این همه نظر منفی حقتون شرکت پولتون بخوره مخصوصا کسایی که دلصون خوش کردن به سود مشارکت یعنی شرکت اندازه شما نمیفهمه که قراره ۱۸۰میلیون بزاره روی قیمتش بعد ۳۰تومن به شما تخفیف بده بدو بدو رفتین ثبت نام کردین
امیرx5 : من خودم ثبت نام اردیبهشت پارسالم از شهریور دارم همه جور پیام میزارم که ازین اشغال کسی ثبت نام نکنه الانم ماشالاه همه تو یه ساعت ثبت نام کردن بعد دیدن این همه نظر منفی حقتون شرکت پولتون بخوره مخصوصا کسایی که دلصون خوش کردن به سود مشارکت یعنی شرکت اندازه شما نمیفهمه که قراره ۱۸۰میلیون بزاره روی قیمتش بعد ۳۰تومن به شما تخفیف بده بدو بدو رفتین ثبت نام کردین
Shahin G : ها والا ماهم دوریم ان شاالله میایم فک کن دارین میرید مسافرت
امیرx5 : من خودم ثبت نام اردیبهشت پارسالم از شهریور دارم همه جور پیام میزارم که ازین اشغال کسی ثبت نام نکنه الانم ماشالاه همه تو یه ساعت ثبت نام کردن بعد دیدن این همه نظر منفی حقتون شرکت پولتون بخوره مخصوصا کسایی که دلصون خوش کردن به سود مشارکت یعنی شرکت اندازه شما نمیفهمه که قراره ۱۸۰میلیون بزاره روی قیمتش بعد ۳۰تومن به شما تخفیف بده بدو بدو رفتین ثبت نام کردین
امیرx5 : من خودم ثبت نام اردیبهشت پارسالم از شهریور دارم همه جور پیام میزارم که ازین اشغال کسی ثبت نام نکنه الانم ماشالاه همه تو یه ساعت ثبت نام کردن بعد دیدن این همه نظر منفی حقتون شرکت پولتون بخوره مخصوصا کسایی که دلصون خوش کردن به سود مشارکت یعنی شرکت اندازه شما نمیفهمه که قراره ۱۸۰میلیون بزاره روی قیمتش بعد ۳۰تومن به شما تخفیف بده بدو بدو رفتین ثبت نام کردین
امیرx5 : بعدم چون فیروزی مدیر عاملش یه اشغال و دزد به تمام معناست برای همین کسی به سود تاخیر مشارکت دلخوش نکنه چون نمیدن حتی با شکایت چون ثبت نام سازمانی به خاطر سنگ انداختن جلوی شکایت مردم هست
امیرx5 : بعدم چون فیروزی مدیر عاملش یه اشغال و دزد به تمام معناست برای همین کسی به سود تاخیر مشارکت دلخوش نکنه چون نمیدن حتی با شکایت چون ثبت نام سازمانی به خاطر سنگ انداختن جلوی شکایت مردم هست
امیرx5 : کرمان موتور یه شرکت نزول خور و کلاهبردار قانونی هست ثبت نامی شرکت ها که تحویل 20 روزه بود تولیدشون مال7ماه پیش بود طبق تاریخ روی موتور با پول مردم دارن کسب و کار دیگه میکنن و همه قطعات چون دارن همص الان تو ایران با کیفیت پایینتر تولید میکنن برای همون تاخیر دارن رسما نه این شرکا هم مدیران هم فرداموتور بهمن همشون دارن اشغالی مثل ایران خودرو تحویل میدن که چند ماه بعد مصرف مشخص میشه
ناشناس : بنده 13 اذر تکمیل وجه کردم. 14 اذر پذیرش و 16 اذر احراز سکونت سخا انجام شده... هیچ خبری نیست. هیچ جوابی هم نمیدن. خدا ازتون نگذره. نفرین بر شما.
سبیل۲ : اگه دست رودست بزاریم خواب ماشین هم نمیبینیم....نهایت ۲روزازکارمیفتیم عوضش حقمون میدن....هرکی براش مقدوره بیاد..من جاومکان هم بهش میدم..فقط بیایید.....بخداسران مملکت خبرندارن این سایپاداره خون مارومیمیکه..فقط تجمع بابنر....پرچم ایران...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن موتور جدید 6 تیر : سلام، سایت فارس هستید.
Mohammad x33mt : دستت درد نکنه اگه امکانش هست شماره قرارداد رو بهم بده تا من برم نمایندگی تکلیفم رو روشن کنم
حسین 7 تیر : سلام فروش فوق العاده موتور جدید، از کجا سود تاخیر رو باید نگاه کنم؟
دنا 6 دنده تحویل تیر : تاریخ تکمیل وجه که انجام دادین کی بوده؟چون این مهمه نه موعد تحویل.خیلی از خردادی ها فاکتور شدن
سعید : دوشنبه 10 جلو سایپا هرکی میتونه دوشنبه بیاد بقیه ام سه شنبه حتما بیاید اگه دوشنبه نتونستین
محمد جواد : از کجا بفهمیم ساخت کدام سایت هست؟fspj هست
مجید : دوستان سلام جریان سخا چیه؟همون تایید آدرس برای پلاکه؟
GXL : آقای محترم من اولین باره کلا ثبت نام ماشین میکنم دلال هم نیستم بنده واسه زیر پای خودمووخانوادم ماشین لازم دارم الان هم بی ماشین هستم دنبال سود از ماشین نیستم در ضمن ایران وخودرووسایپا متلداین ملت هستن مال بابای کسی نیست که منت سرمردم بزارن ما پول دادیم و به قولمون وفا کردیم که از تولید داخل همایت کنیم این حرف حضرت آقا هم هست ولی متاسفانه این دو خودروساز دستشون تو جیب ملته همیشه هم طلب کارن من واسه انصراف رفتم خود اون خانمی که اونجا نشسته بود گفتن انصراف بدی 4 ماه دیگه پول دستت میگیره منم گفتم خو وایسم ماشینمو بگیرم بهتره حالا میخام اینو اینو بگم که ما ملت پشت سر اماممون و رهبرمون همیشه بودیم وهستیم فقط این کارشکنی و بد قولی سایپا رو داریم نقد میکنیم به کسی یا جایی هم توهین نکردیم من وامثال من زیاد هستیم که این خودرو ساز پول خودروازمون گرفته قرار براین بوده 3 ناهه تحویل بده نداده الان شده 8 ماه من حرفم اینه که چرا باید اینجور باشه وگرنه اگه دلال خودرو بودم الان اینجا نبودم من کارمند بازنشسته هستم بعد از سالها برای اولین بار خواستم خودروبخرم .
مهران 207 پانا : سلام بله هست
فوری 4 تیر : سلام اقا به والله من سورن ef7 داشتم از نظر ظاهری و نرمی خداست ولی بسیار موتور ضریفی داره چون پیشرفته هست درد سر خیلی داره باید استرس یاتاقان داشته باشی استرس دود ابی داشته باشی استرس cvt داشته باشی نظر شخصی من اینکه ادم یه خر داشته باشه ولی موتورش tu5 باشه من قید ظاهر رانا رو زدم فقط برا موتور با رنج این قیمت ثبت نام کردم