بی ام و سری 6 جدید، پورشه 911 را هدف می‌گیرد؟

 

بی ام و سری 6 جدید، پورشه 911 را هدف می‌گیرد؟

 
نسل جدید بی‌ام‌و سری ۶ می‌تواند برای رقابت با پورشه ۹۱۱ تولید شود؟ مدیر واحد طراحی خودروساز باواریا احتمال چنین اتفاقی را رد نکرده است. 
 
پورشه 911 در نظر بسیاری از کارشناسان هنوزهم بنچمارک واقعی خودروهای اسپرت جهان است. در سال‌های گذشته و نسل‌های مختلف ۹۱۱، شرکت‌های کمی تلاش کرده‌اند با محصول جاودانه‌ی پورشه رقابت کنند. دلایلی مثل نبودن پلتفرم مناسب، دانش کافی، هزینه‌های زیاد و نبود تقاضا مانع اصلی برندهای دیگر برای تولید خودرویی مشابه پورشه ۹۱۱ است.
 
زمانی‌که اولین اطلاعات از نسل جدید بی‌ام‌و سری 8 اعلام شد، بسیاری از طرفداران خودروساز باواریا خودرویی کوپه برای رقابت با ۹۱۱ را تجسم کردند. درحقیقت، پیش‌از‌این هم با معرفی سری 6 همه انتظار خودرویی را داشتیم که دربرابر ۹۱۱ قرار بگیرد؛ اما واقعیت چیز دیگری بود. سری ۸ درمقایسه‌با سری ۶ کوچک‌تر و عریض‌تر و پیشرفته‌تر بود و درکنار ارتفاع کمتر تعلیق، براساس شاسی جدید و پویاتری ساخته می‌شد.
 
 
تاریخ نشان داده است نمی‌توان تنها از اطلاعات روی کاغذ عملکرد فنی خودرو را تعیین کرد. همان‌طورکه دیدیم، سری ۸ جدید بی‌ام‌و چیزی جز گرندتورر بزرگ و زیبا و لوکس نبود. واقعا عجیب است؛ اما به‌گونه‌ای همیشه انتظار داشته‌ایم که بی‌ام‌و رقیبی تمام‌عیار برای پورشه ۹۱۱ تولید کند.
 
ادریان فن‌هویدونک، مدیر واحد طراحی گروه بی‌ام‌و، در مصاحبه‌ای اخیرش با اتوکار جمله‌ای گفت که می‌تواند امیدوارکننده باشد. صحبت‌های هویدونک بیشتر شایعه است تا تأیید رسمی؛ اما براساس گزارش نشریه‌ی بریتانیایی، مدیر واحد طراحی گروه بی‌ام‌و درباره‌ی تولید نسل جدید سری ۶ به‌عنوان رقیب پورشه ۹۱۱ گفته است:
 
ایده‌ی هوشمندانه‌ای است. شاید باید روی این ایده کار کنیم.
 
اشاره‌ی کوتاه هویدونک به پورشه ۹۱۱ کافی است تا طرفداران بی‌ام‌و دوباره رؤیاپردازی کنند. از طرفی، پیش‌از‌این هم دیده بودیم که مدیران ارشد بی‌ام‌و تولید خودرویی خاص را تکذیب می‌کردند؛ اما با افزایش تقاضا، باوارایایی‌ها تسلیم بازار و هواداران شدند. اگر این‌بار نیز چنین اتفاقی بیفتد، با خودرویی بسیار ویژه روبه‌رو می‌شویم که حتی می‌تواند زمینه‌ساز تغییرات بیشتر در ۹۱۱ هم باشد. شرایط برای بی‌ام‌و کاملا مهیا است. عملکرد پلتفرم CLAR در سری ۳ و ۸ جدید ثابت شده و انواع پیشرانه‌ها و فناوری‌های مدرن دراختیار این برند آلمانی قرار دارد. بنابراین حداقل در نگاه اول، تولید خودرویی جدید برای رقابت با پورشه ۹۱۱ چندان هم ناممکن نیست؛ زیرا دانش و ظرفیت لازم وجود دارد و فقط تقاضای بازار باقی می‌ماند.
 
 
اگر از زاویه‌ای دیگر نگاه کنیم، باتوجه‌به رکود نسبی در بازار خودروهای اسپرت، بعید است بی‌ام‌و فقط برای رویارویی با رقیب اشتوتگارتی‌اش آن هم ۹۱۱، مدلی جدید و گران‌قیمت در این کلاس تولید کند. بااین‌همه، باید در نظر بگیریم بی‌ام‌و سابقه‌ی درخشانی در انجام دادن کارهای غیرمنتظره دارد و هویدونک هم در بسیاری از موارد، حامی خودروهای خاص بوده است. بنابراین هرچند بسیار کم، اما احتمال تولید بی‌ام‌و سری ۶ جدید و قرارگرفتنش در روبه‌روی پورشه ۹۱۱ وجود دارد. اگر چنین خودرویی تولید شود، باید مدلی دودر باشد که ازلحاظ ابعاد بدنه بین سری ۴ و سری ۸ قرار می‌گیرد. همچنین، این خودرو نمی‎تواند پیشرانه‌ای بزرگ‌‌تر از B58 و S58 داشته باشد؛ چراکه موتور پورشه ۹۱۱ نمونه‌ی ۶ سیلندر تخت است. اگر جعبه‌دنده هم دستی باشد، همه‌چیز طبق میل طرفداران بی‌ام‌و خواهد بود.
 
با تمام احتمال‌ها و پیش‌بینی‌ها، بی‌ام‌و به‌قدری مشغول تولید خودرو در کلاس‌های دیگر است که نماینده‌ی باواریا را به‌ این زودی درکنار پورشه ۹۱۱ نخواهیم دید. شاید بی‌ام‌و مدل M جدید برای رقابت با پورشه کیمن تولید کند؛ البته برای این کار تیم مهندسی واحد M بی‌ام‌و باید تولید شاسی‌بلند کوپه‌ی X8 را کنار بگذارند. در این وضعیت، صحبت‌های مدیر طراحی بی‌ام‌و فقط به رؤیاپردازی بیشتر هواداران این برند کمک می‌کند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بی ام و سری 6






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : کسی خردادی بدون واریزی هست
شاهین cvt زمستان۱۴۰۳ : در پاسخ حسین آقا ممنون از شما . انشااله ماشین شما و سایر دوستان هم زودتر فاکتور کنن . راستش من زمانیکه پیامک تبدیل اومد از نمایندگی سوال کردم گفتند که اگر تبدیل کنید ۲ مزیت داره زودتر ماشینو می گیرید و حدود ۲۰۰ میلیون اختلاف cvt با gl هست که بهتون بر می گرونن . حالا وقتی سند کارخانه خودرو رسید حتما اینجا اعلام می کنم که چقدر باید برگردونن .
شاهین جی : همه بیاید بریم پیش ریس قوقضا آقای آژده شکایت کنیم
شاهین : شاهین اتومات پلاس یا جی
cvt مهر 1402 : سلام شاهین cvt واریز اولیه 4 مهر 1402 تکمیل وجه 21 اسفند 1403 بعد از 7 ماه از تکمیل وجه هنوز فاکتور نشده.
سلام جعفر کلهری 14 اردیبهشت : سلام دوستان چشم انتظار سخت کوش سختی کشیده یه سوال آیا شده برا کسی از اردیبهشت ها پیامک تبدیل ماشین بیاد؟
امیر،اردیبهشت : بله از دیروز شروع کردن اردیبهشت رو فاکتور میکنن
شاهین جی : من تبدیل نمیزنم. نداشتی بدی بیخود کردی پول نقد یک ساله از من گرفتی. خوب جی ال باجی ۲۰۰ میلیون اختاافه.
شاهین جی. : سلام.قرار بود شهریور تکمیل وجه کنم ولی پیامک نیومده.اگه افزایش قیمت جدید بخوره شامل حال من میشه ؟؟
تارا وی۴ : البته بعضی از دوستان خوش شانس بودن زودتر از موعد هم تحویل گرفتن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ده فجر : کیلومتر 14 اتوبان لشگری شنبه ساعت 9 صبح معاونت فروش سایپا
کیاشا : سلام.بله 207پانا اتومات تحویل 29مهرماه امروز فاکتور شده
نیسان تک : مملکت کلا برا پولددران رو چه حسابی بای فقط اکستند پلاک بشه؟ما سرمون بی کلاه بمونه؟چوناونا پول بیشتر دادن؟؟؟خیلی نامردین حق کارگر خوردن نداره
اطلس00 : هرسری فاکتور ی مدت میخوابه بعد دوباره شروع میشه
شهروند ایرانی : حرف مفت زد هرکی گفت
مریم : اقاتوحید سایپام گرون میشه محصولات چندروزدیگ؟؟؟
حافظ : شماره بدنه کدام قسمت نوشته؟چند رقمی؟
تولید سایپا : کوییک 16😱😱 سوپاپ کی تولید شد شایدم نوبت تحویل ماشین ماکه بشه سایپا موتور کوییک 24سوپاپ تولید کنه 😷😷😷😷😷
نیسان بی پلاک : اگرراه دیگه سراغ دارید بفرمایید
مهرداد شهریور : اقا یاسین دمت گرم با همین روش شما کارت سوختمم اوکی کردم 106 هزار هزینشه کلا 5 دقیقم کار داره