بی ام و سری 6 جدید، پورشه 911 را هدف می‌گیرد؟

 

بی ام و سری 6 جدید، پورشه 911 را هدف می‌گیرد؟

 
نسل جدید بی‌ام‌و سری ۶ می‌تواند برای رقابت با پورشه ۹۱۱ تولید شود؟ مدیر واحد طراحی خودروساز باواریا احتمال چنین اتفاقی را رد نکرده است. 
 
پورشه 911 در نظر بسیاری از کارشناسان هنوزهم بنچمارک واقعی خودروهای اسپرت جهان است. در سال‌های گذشته و نسل‌های مختلف ۹۱۱، شرکت‌های کمی تلاش کرده‌اند با محصول جاودانه‌ی پورشه رقابت کنند. دلایلی مثل نبودن پلتفرم مناسب، دانش کافی، هزینه‌های زیاد و نبود تقاضا مانع اصلی برندهای دیگر برای تولید خودرویی مشابه پورشه ۹۱۱ است.
 
زمانی‌که اولین اطلاعات از نسل جدید بی‌ام‌و سری 8 اعلام شد، بسیاری از طرفداران خودروساز باواریا خودرویی کوپه برای رقابت با ۹۱۱ را تجسم کردند. درحقیقت، پیش‌از‌این هم با معرفی سری 6 همه انتظار خودرویی را داشتیم که دربرابر ۹۱۱ قرار بگیرد؛ اما واقعیت چیز دیگری بود. سری ۸ درمقایسه‌با سری ۶ کوچک‌تر و عریض‌تر و پیشرفته‌تر بود و درکنار ارتفاع کمتر تعلیق، براساس شاسی جدید و پویاتری ساخته می‌شد.
 
 
تاریخ نشان داده است نمی‌توان تنها از اطلاعات روی کاغذ عملکرد فنی خودرو را تعیین کرد. همان‌طورکه دیدیم، سری ۸ جدید بی‌ام‌و چیزی جز گرندتورر بزرگ و زیبا و لوکس نبود. واقعا عجیب است؛ اما به‌گونه‌ای همیشه انتظار داشته‌ایم که بی‌ام‌و رقیبی تمام‌عیار برای پورشه ۹۱۱ تولید کند.
 
ادریان فن‌هویدونک، مدیر واحد طراحی گروه بی‌ام‌و، در مصاحبه‌ای اخیرش با اتوکار جمله‌ای گفت که می‌تواند امیدوارکننده باشد. صحبت‌های هویدونک بیشتر شایعه است تا تأیید رسمی؛ اما براساس گزارش نشریه‌ی بریتانیایی، مدیر واحد طراحی گروه بی‌ام‌و درباره‌ی تولید نسل جدید سری ۶ به‌عنوان رقیب پورشه ۹۱۱ گفته است:
 
ایده‌ی هوشمندانه‌ای است. شاید باید روی این ایده کار کنیم.
 
اشاره‌ی کوتاه هویدونک به پورشه ۹۱۱ کافی است تا طرفداران بی‌ام‌و دوباره رؤیاپردازی کنند. از طرفی، پیش‌از‌این هم دیده بودیم که مدیران ارشد بی‌ام‌و تولید خودرویی خاص را تکذیب می‌کردند؛ اما با افزایش تقاضا، باوارایایی‌ها تسلیم بازار و هواداران شدند. اگر این‌بار نیز چنین اتفاقی بیفتد، با خودرویی بسیار ویژه روبه‌رو می‌شویم که حتی می‌تواند زمینه‌ساز تغییرات بیشتر در ۹۱۱ هم باشد. شرایط برای بی‌ام‌و کاملا مهیا است. عملکرد پلتفرم CLAR در سری ۳ و ۸ جدید ثابت شده و انواع پیشرانه‌ها و فناوری‌های مدرن دراختیار این برند آلمانی قرار دارد. بنابراین حداقل در نگاه اول، تولید خودرویی جدید برای رقابت با پورشه ۹۱۱ چندان هم ناممکن نیست؛ زیرا دانش و ظرفیت لازم وجود دارد و فقط تقاضای بازار باقی می‌ماند.
 
 
اگر از زاویه‌ای دیگر نگاه کنیم، باتوجه‌به رکود نسبی در بازار خودروهای اسپرت، بعید است بی‌ام‌و فقط برای رویارویی با رقیب اشتوتگارتی‌اش آن هم ۹۱۱، مدلی جدید و گران‌قیمت در این کلاس تولید کند. بااین‌همه، باید در نظر بگیریم بی‌ام‌و سابقه‌ی درخشانی در انجام دادن کارهای غیرمنتظره دارد و هویدونک هم در بسیاری از موارد، حامی خودروهای خاص بوده است. بنابراین هرچند بسیار کم، اما احتمال تولید بی‌ام‌و سری ۶ جدید و قرارگرفتنش در روبه‌روی پورشه ۹۱۱ وجود دارد. اگر چنین خودرویی تولید شود، باید مدلی دودر باشد که ازلحاظ ابعاد بدنه بین سری ۴ و سری ۸ قرار می‌گیرد. همچنین، این خودرو نمی‎تواند پیشرانه‌ای بزرگ‌‌تر از B58 و S58 داشته باشد؛ چراکه موتور پورشه ۹۱۱ نمونه‌ی ۶ سیلندر تخت است. اگر جعبه‌دنده هم دستی باشد، همه‌چیز طبق میل طرفداران بی‌ام‌و خواهد بود.
 
با تمام احتمال‌ها و پیش‌بینی‌ها، بی‌ام‌و به‌قدری مشغول تولید خودرو در کلاس‌های دیگر است که نماینده‌ی باواریا را به‌ این زودی درکنار پورشه ۹۱۱ نخواهیم دید. شاید بی‌ام‌و مدل M جدید برای رقابت با پورشه کیمن تولید کند؛ البته برای این کار تیم مهندسی واحد M بی‌ام‌و باید تولید شاسی‌بلند کوپه‌ی X8 را کنار بگذارند. در این وضعیت، صحبت‌های مدیر طراحی بی‌ام‌و فقط به رؤیاپردازی بیشتر هواداران این برند کمک می‌کند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بی ام و سری 6






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ممم : این مدیر کل بی پدر سایپا ،یک اطلاعیه نمیزنه که مشخص کنه کی تحویل میدهند ،فقط آن موقع که پول میخواند برای ثبت نام در دو سه روز پول مردم را می‌گیرد. حالا باید بدوی تا جونمان در آید. کجای دنیا اینطوری خودرو می‌فروشند. عذر میخوام از همه ( تا ابلح در جهان مفلس در نمیماند).
محمد : سلام کسی تونست ثبت نام کنه ؟ پنج نفر امتحان کردیم هیچکدوم موفق به ثبت نام نشدیم از ساعت 10,,تا 3 بعد از ظهر
علیرضا ترک زاده : سلام من امروزتماس گرفتم گفتن تاراوی ۴دارن نیمه دوم اسفندوفاکتورمیکنن
ساینا دوگانه اسفندی : باید از دست سایپت شکایت کرد
عمار : منم تابستان ۱۴۰۳ هستم ولی هنوز خبری نشده
محمد : سایپا برای عرضه خوب پشت سرهم پشت سرهم پیام میده برای عرضه خودروهای، اما وقتی پول مردم بیچاره گرفت دیگه جواب گو نیست . ببنید صبح تا حالا چندتا پیام آمده که عرضه خودرو تا دوروز دیگر تمدید شو ،چون میخواد پول بگیرد.
سجاد اس تری مشکی : این اس تری چرا فاکتور نمیشه خسته شدیم دیگه
عباس - تهران - اس تری سفید : سلام خدمت عزیزان واریز وجه: ۱۴۰۲/۰۸/۱۳ تأیید سیستمی مدارک: ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ شاسی: ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ امروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۶ با شماره تماس ۰۲۱۴۴۹۸۷۰۱۸ از اداره تحویل تماس گرفتن و گفتن شنبه ساعت ۱۴ برای تحویل مراجعه کنم. انشاألله زودتر همتون به خودروهاتون برسید. حق نگهدار همتون
تاراv4 : والا اینها غیراز دروغ گفتن دیگه چیزی بلد نیستن بگن ....منم ۲۱ اسفند تحویل بوده هنوز فاکتور نشده دو روز قبل زنگ زدم گفت نیمه دوم داره فاکتور میشه
اس فایو : از وقتی شاسی میشه چند روز بعد بیمه و پلاک‌میشه کسی میدونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی : سلام عزیزانی که ماشین تحویل گرفتن رینگ زاپاس برا شما هم معمولی هست یا اسپورت؟
ساینا تک : سخا چه تاریخی بود
دنا پلاس اتومات اپشنال : سلام دوستان دنا پلاس اپشنال تحویل خرداد هستم فعلا هیچ خبری نیست
طاها : واسه چه ماشینی گفت آخر خرداد به ترتیب اولین نفرات میدیم؟؟؟
میثم حسینی : 6 روز
علی ام : سلام.لیزینگ شما چه بانکی هست؟ کارت سوخت را خودمون باید درخواست بدیم؟ اول باید وام را واریز کنن بعد فاکتور میشه یا اول باید فاکتور بشه تا وام را واریز کنن؟
سود تاخىر : در مورد سود تاخیر حدود یک ماهو نیم تا دو ماه بعد از تحویل گرفتن ماشینت اس ام اس میاد میرى نمایندگیت فیش میده میبرى بانک پولو میریزى به حساب تمام
سجاد : دوستان خبری از اولویت پاییز 403 نیست ؟کی باید واریز کنیم
نجفی : دوستان سلام ببخشید این پراید وانت ها ضبط دارن یاندارن؟
ساینا 85 گانه واریز 11بهمن : سخا رو 11 بهمن تحویل دادم برادر