بی ام و سری 6 جدید، پورشه 911 را هدف می‌گیرد؟

 

بی ام و سری 6 جدید، پورشه 911 را هدف می‌گیرد؟

 
نسل جدید بی‌ام‌و سری ۶ می‌تواند برای رقابت با پورشه ۹۱۱ تولید شود؟ مدیر واحد طراحی خودروساز باواریا احتمال چنین اتفاقی را رد نکرده است. 
 
پورشه 911 در نظر بسیاری از کارشناسان هنوزهم بنچمارک واقعی خودروهای اسپرت جهان است. در سال‌های گذشته و نسل‌های مختلف ۹۱۱، شرکت‌های کمی تلاش کرده‌اند با محصول جاودانه‌ی پورشه رقابت کنند. دلایلی مثل نبودن پلتفرم مناسب، دانش کافی، هزینه‌های زیاد و نبود تقاضا مانع اصلی برندهای دیگر برای تولید خودرویی مشابه پورشه ۹۱۱ است.
 
زمانی‌که اولین اطلاعات از نسل جدید بی‌ام‌و سری 8 اعلام شد، بسیاری از طرفداران خودروساز باواریا خودرویی کوپه برای رقابت با ۹۱۱ را تجسم کردند. درحقیقت، پیش‌از‌این هم با معرفی سری 6 همه انتظار خودرویی را داشتیم که دربرابر ۹۱۱ قرار بگیرد؛ اما واقعیت چیز دیگری بود. سری ۸ درمقایسه‌با سری ۶ کوچک‌تر و عریض‌تر و پیشرفته‌تر بود و درکنار ارتفاع کمتر تعلیق، براساس شاسی جدید و پویاتری ساخته می‌شد.
 
 
تاریخ نشان داده است نمی‌توان تنها از اطلاعات روی کاغذ عملکرد فنی خودرو را تعیین کرد. همان‌طورکه دیدیم، سری ۸ جدید بی‌ام‌و چیزی جز گرندتورر بزرگ و زیبا و لوکس نبود. واقعا عجیب است؛ اما به‌گونه‌ای همیشه انتظار داشته‌ایم که بی‌ام‌و رقیبی تمام‌عیار برای پورشه ۹۱۱ تولید کند.
 
ادریان فن‌هویدونک، مدیر واحد طراحی گروه بی‌ام‌و، در مصاحبه‌ای اخیرش با اتوکار جمله‌ای گفت که می‌تواند امیدوارکننده باشد. صحبت‌های هویدونک بیشتر شایعه است تا تأیید رسمی؛ اما براساس گزارش نشریه‌ی بریتانیایی، مدیر واحد طراحی گروه بی‌ام‌و درباره‌ی تولید نسل جدید سری ۶ به‌عنوان رقیب پورشه ۹۱۱ گفته است:
 
ایده‌ی هوشمندانه‌ای است. شاید باید روی این ایده کار کنیم.
 
اشاره‌ی کوتاه هویدونک به پورشه ۹۱۱ کافی است تا طرفداران بی‌ام‌و دوباره رؤیاپردازی کنند. از طرفی، پیش‌از‌این هم دیده بودیم که مدیران ارشد بی‌ام‌و تولید خودرویی خاص را تکذیب می‌کردند؛ اما با افزایش تقاضا، باوارایایی‌ها تسلیم بازار و هواداران شدند. اگر این‌بار نیز چنین اتفاقی بیفتد، با خودرویی بسیار ویژه روبه‌رو می‌شویم که حتی می‌تواند زمینه‌ساز تغییرات بیشتر در ۹۱۱ هم باشد. شرایط برای بی‌ام‌و کاملا مهیا است. عملکرد پلتفرم CLAR در سری ۳ و ۸ جدید ثابت شده و انواع پیشرانه‌ها و فناوری‌های مدرن دراختیار این برند آلمانی قرار دارد. بنابراین حداقل در نگاه اول، تولید خودرویی جدید برای رقابت با پورشه ۹۱۱ چندان هم ناممکن نیست؛ زیرا دانش و ظرفیت لازم وجود دارد و فقط تقاضای بازار باقی می‌ماند.
 
 
اگر از زاویه‌ای دیگر نگاه کنیم، باتوجه‌به رکود نسبی در بازار خودروهای اسپرت، بعید است بی‌ام‌و فقط برای رویارویی با رقیب اشتوتگارتی‌اش آن هم ۹۱۱، مدلی جدید و گران‌قیمت در این کلاس تولید کند. بااین‌همه، باید در نظر بگیریم بی‌ام‌و سابقه‌ی درخشانی در انجام دادن کارهای غیرمنتظره دارد و هویدونک هم در بسیاری از موارد، حامی خودروهای خاص بوده است. بنابراین هرچند بسیار کم، اما احتمال تولید بی‌ام‌و سری ۶ جدید و قرارگرفتنش در روبه‌روی پورشه ۹۱۱ وجود دارد. اگر چنین خودرویی تولید شود، باید مدلی دودر باشد که ازلحاظ ابعاد بدنه بین سری ۴ و سری ۸ قرار می‌گیرد. همچنین، این خودرو نمی‎تواند پیشرانه‌ای بزرگ‌‌تر از B58 و S58 داشته باشد؛ چراکه موتور پورشه ۹۱۱ نمونه‌ی ۶ سیلندر تخت است. اگر جعبه‌دنده هم دستی باشد، همه‌چیز طبق میل طرفداران بی‌ام‌و خواهد بود.
 
با تمام احتمال‌ها و پیش‌بینی‌ها، بی‌ام‌و به‌قدری مشغول تولید خودرو در کلاس‌های دیگر است که نماینده‌ی باواریا را به‌ این زودی درکنار پورشه ۹۱۱ نخواهیم دید. شاید بی‌ام‌و مدل M جدید برای رقابت با پورشه کیمن تولید کند؛ البته برای این کار تیم مهندسی واحد M بی‌ام‌و باید تولید شاسی‌بلند کوپه‌ی X8 را کنار بگذارند. در این وضعیت، صحبت‌های مدیر طراحی بی‌ام‌و فقط به رؤیاپردازی بیشتر هواداران این برند کمک می‌کند.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بی ام و سری 6






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 تیر : فقط میشه بگید روز تعطیل از چه منبعی متوجه شدید
شاهین جی هفته چهارم شهریور : لعنت به سایپا تکلیف شاهین های ما رو مشخص نمیکنه چند هزار پارس نوا پیش فروش کرده لعنت به این همه بی شرفی
بابک : سلام من هفته چهارم شهریور هستم هیچ خبری نیست .
J4 مرداد90 روزه : از ماهم همینجور سه هفته از تاریخ تحویل میگذره ولی هنوز شاسی نشده فاکتور هم 202810 هستش
علیرضا : من اینو فهمیدم که ایشون علی مدبر نیست یک ادم مریض هست که دوست داره به اسم علی مدبر پیام بزاره و خرابش کنه حالا نمیدونم چه خصومتی داره باهاش
وحید : احتمالا همون 2230 باشه بیشتر نیست
وحید : سلام قیمت حدودی x5 برای دعوتنامه های دی ماه بین 2230 تا 2300 هست
X5 فروردین : سلام برای من ۱۴ آبان شاسی شده ولی فعلا خبری از تحویل نیست
Samirax5 : متاسفانه برای تحویل دی شاهد افزایش هستیم این یه وقعیته تلخه
دی : خودتونو عذاب ندید افزایش ها این هفته اعمال میشه همدیگرو ندرید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دانیال بهمن : سلام از کجا فهمیدد 50 سود تخیر زدن؟
علی : خودت چند دراوردی از کارخونه داداش
2131 : دوستان به فاکتور شدن امید نکنید من الان15 روزه فاکتور شدم ولی چه فایده هنوزم پلاک نکردن امروز یه ماشین داشتم پذیرش 31 شهریور شماره پذیرش 12355680 امروز فاکتور شد و چشمم اب نمیخوره که نزدیکا بخوان پلاک کنن فکنم یه ده روزی طول بکشه پلاک بشه
علی : دادا قسم نخور هر کی باور نمیکنه ب جهنم ماشینم تحویل گرفتی اینجا اعلام نکن منم 5 روز پیش اینجا گفتم فاکتور شدم gxl یه عده حمله کردن
آرمان : منم دقیقا امروز پلاک شدم
کوییک آر اس : از منم مثل شما بود نمی شد ولی خب خودشون اضافه کردن و فاکتور کردن
کوییک آر اس : البته اگر افزایش قیمت بخوره و دعوتنامه هم تاریخش گذشته باشه برای شما با توجه به قیمت قبل صادر میشه مثلا دعوتنامه شما آذر یا دی باشه ولی افزایش قیمت بهمن اتفاق بیفته شامل شما نمی شه
کوییک آر اس : خیر تاریخ مشخصی نداره هر وقت که یه مقدار ارز میره بالا و قیمت بازار هم یه مقدار فاصله پیدا می کنه با کارخانه درخواست افزایش قیمت میدن و قیمت کارخانه را می‌برند بالا بعضی وقتا می‌بینی فاصله سه ماه این اتفاق می افته بعضی وقتا می‌بینی بیش از شش ماه طول می کشه
207 فرسوده تحویل آذر ماه : اقا داخل اینترنت سامانه کارت سوخت خودش میاد بالا ازعدم از طریق پنجره خدمات وارد میشه
اطلس چی شد : انشالله که سایپا مثل ساختمان پلاسکو آتیش بگیره