کاهش قیمت خودرو شدنی نیست

کاهش قیمت خودرو شدنی نیست

دوشنبه شب گذشته برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حول اظهارنظر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر افزایش چند باره قیمت خودرو طی روزها یا ماه های آتی بود. بر این اساس محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان میهمانان این برنامه به دفاع از سخنان نعمت زاده در زمینه قیمت گذاری خودرو پرداختند. در این بین هر دو میهمان ضمن تایید افزایش قیمت خودرو طی روزها یا ماه های آتی تاکید کردند که برخی از خودروهای پر تیراژ با افزایش قیمت روبه رو خواهند شد. دلیل این افزایش قیمت نیز همانطور که نعمت زاده به آن اشاره کرده بود حذف ارز مبادله ای از دستورالعمل قیمت گذاری خودرو است. در این بین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با قاطعیت عنوان کرد که انتظار کاهش قیمت خودرو نسبت به قیمت فعلی کارخانجات شدنی نیست و مردم انتظار کاهش قیمت نداشته باشند. وی هر چند در این زمینه به فرمول تعیین قیمت خودرو از سوی شورای رقابت اشاره و تاکید كرد که دستورالعمل شورای رقابت در این زمینه تصمیم گیرنده است؛ اما پیش از آن وزیر صنعت، معدن و تجارت صلاحیت شورای رقابت در این مورد را زیر سوال برده بود و از شورای پول و اعتبار خواسته بود که در مورد انحصاری بودن بازار خودرو بار دیگر اعلام نظر کند.

کاهش قیمت خودرو شدنی نیست

صالحی نیا در ادامه این گفت و گوی خبری در حالی از تولید 600 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال جاری خبر داد که طی 6 ماه گذشته تنها 300 هزار خودرو تولید شده است. هر چند که وی در ادامه صحبت خود بر این نکته نیز تاکید کرده که تولید 6 ماهه اول سال جاری گویای این مطلب است که رسیدن به این مهم (تولید 600 هزار خودرو) تاپايان سال مشکل خواهد بود. در ادامه این نشست هاشم یکه زارع نیز بر افزایش قیمت دو خودرو 206 و ال 90 آن هم به طور جزیی خبر داد. پیش از این برخی از دست اندرکاران صنعت خودرو از افزایش 30 درصدی قیمت خودرو خبر داده بودند این در حالی است که وی تاکید کرد فقط خودروهای 206 و ال 90 ممکن است مشمول افزایش 3 الی 4 درصدی قیمت شوند. یکه زارع همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه باید شرایط را به سمت رقابتی شدن متمایل کنیم، اظهار کرد: اگر خودروسازی در ایران به خودروسازان محول می شد می توانستیم شرایط بهتری را برای مشتری ایجاد کنیم. یکه زارع در ادامه خاطر نشان کرده که ما اگر خودروهایمان را گران کنیم مشتری توانایی خرید نخواهد داشت پس مجبور می شویم تیراژ تولید را کم کنیم؛ بنابراین وقتی تیراژ پایین آمد کارخانه زیان ده می شود و ما مطمئن هستیم که به این سمت حرکت نخواهیم کرد.


منبع

دنیای اقتصاد

برچسب : خودروساز داخلی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

افسوس
0

مردم با 17 میلیون توی سلیمانیه عراق کمری میخرن ما پراید واقعا چه به سر ایران اومده افسوسسسسسسسسسسسسسسسسس
22:43  1392/08/08
گزارش
پاسخ دادن
ساسان
1

اگه راس میگید تعرفه ورودی خودروهای خارجی بردارید وانوقت اگه تونستید رقابت کنید مطمن باشید یه ماهه باید کاسه کوزه اتون رو جمع کنید حالا که دولت داره بتون حال میده
21:54  1392/08/08
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Parsteam
1

مشکل اصاصی اینجاست که ملت همیشه در صحنه بعد همه این صحبت ها و افزایش ها باز هم مشتری پرو پاقرص هستن !!!!!!!!!
17:28  1392/08/08
گزارش
پاسخ دادن
مجتبي
6

بخدا ما راضي به ضرر ايران خودرو و سايپا نيستيم گرونترش كنيد اشكال نداره ولي يادمون نميره موقعي كه دلار 1000 تومن بود پرايد 500 دلاريو 7000 دلار ميفروختيد تعرفه وارداتم 110 درصد بود پس چرا اون موقع اين حساب كتابا رو نميكرديد
12:15  1392/08/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمیدرضا : هیچ کی نمیتونه بازداشت کنه ما طلبکار هستیم امروز من با دو نفرشان تا حد درگیری بحثم شد بی ادب و پر رو هستن
سلگی : سلام دوستان منم 13آذر تکمیل وجه کردم فروش فوق العاده برا شاهین جی بنظرتون تبدیل بزنم یا خیر
محمد تارا v4 : امروز زنگ زدم نمایندگی شماره 2 ایرانخودرو گفتم تحویل من سی و یک شهریور بوده هنکز تحویل ندادین گفت تا چهل پنج روز دیگه ام تحویل نمیدن
شاهین‌ : سلام‌ به‌ همه‌‌ بنده‌ ۲۷‌ اردیبهشت‌ تبدیل‌ زدم‌ ۳۱‌ مرداد‌ فاکتور‌ شدم‌ ۱۰‌ شهریور ‌ تحویل‌ گرفتم‌ اصلا‌ ارزش‌ ۲۷‌ ماه‌ ‌ انتظار‌ نداشت‌ داخلش‌ کامل‌ پلاستیک‌ بی‌ کیفیت‌ ‌‌موم‌ کشی‌ خیلی‌ بد‌ سواری‌ خشک‌ و‌ کوبنده‌ صفر‌ تا‌ صد‌ ۱۴‌ ثانیه‌ دوربین‌ دید‌ عقب‌ تو‌ آفتاب‌ چیزی‌ نشون‌ نمیده‌ رنگ‌ ماشین‌‌ ی‌ جوری‌ دون‌ دون‌ هست‌ موتور‌‌ همه‌ نوع‌ صدای‌ میده‌ غیر‌ صدای‌ ماشین‌ دو‌ تا‌ آدم‌ ۶۰ کیلوی‌‌‌ عقب‌ سوار‌ بشن‌‌ نزدیک‌ سرعت‌ گیر‌ باید‌ پیاده‌ بشن‌ ماشین رد‌ بشه‌ وگر‌ نه‌ زیر‌ بندی‌ نابود‌ه مسخرمون‌ کردن‌ ‌ ۳‌ سال‌ ‌ ‌
تیتانیوم دستی آذر طرح عادی : الان از شما تو چه مرحله ای گیر کرده؟
T8 : ثبت نام چ تاریخی بودید؟؟
محسن : نگفتن کی میدن؟؟ شرایط منم دقیق مثل شما هست
t8 : ۲۹ شهریور شاسی ۳۱ شهریور بیمه امروز پلاک
ساسان : انشاالله که دوستان زودتر ماشین جی رو تحویل بگیرن.. ماکه سعادت نداشتیم جی سوار بشیم..ای کاش زودتر تبدیل میزدم که حداقل تابستان رو یه مسافرت برم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اسقاطی اردیبهشت : خوب بید
سبحان : سلام من نوراباد لرستانم الان ساعت 10 شبه 3 تا نیسان صفر با 3 تا کویک با ماشین بر نمایندگی رفتن داخل نمایندگی فردا صبح بزنم ب نمایندگی هرچی گفت بهتون میگم
من : سعید داداش خیلی اقایی ممنون از اطلاع رسانیت
اطلس بهمن : فاکتور شدی؟
وحید : داخل سایت نوشته موتورهای tuf پلاس فرمان بقیه هستند
اسقاطی اردیبهشت : سایپا الان پنج ساله بد قوله من سال 98هم همین بلاروس سرم آورد کلا کلاهبرداری تو زاتشه بحث بندر اینا نیست
پژو 207پانا با رینگ تحویل شهریور : سلام به همه ی دوستان؛کارت سوخت چقدر زمان میبره تا به دستمون برسه من 6/13 درخواست دادم هنوز نیومده؛از دوستانی که درخواست دادن تو شهریور برای کسی اومده؟
دنا دی ماه 6 دنده آلمینیوم : دوستان پیش فروش تحویلی آذر ماه داریم دعوتنامه اومده یا نیومده هنوز؟ ما تحویلی دی ماه هستیم و منتظر. دعوتنامه آذر ماه 207 رو فرستادن ظاهرا.
اصغر : سلام دوستان سایپا بیچاره تقصیر ندارن همه طرح های فرسوده تبدیلی مادران و کارمندای خودشو میده به ما ماشین نمیتونه برسونه
سعید : تولید رانا با موتور tu5p داره انجام میشه از اونور هم 207 خودش توی تاخیر طرح تبدیل نمیاد دعوتنامه آبان ماه هم نهایت دو هفته دیگه میاد