قیمت عوارضی آزادراه تهران شمال کاهش یافت

 

قیمت عوارضی آزادراه تهران شمال کاهش یافت

 
فرماندار ویژه شهرستان کرج به تازگی در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرد که آزادراه تهران شمال که امید می رود هرچه سریعتر افتتاح شود، در حدود ۶۵ کیلومتر کاهش مسیر به سمت شمال کشور را با خود به همراه خواهد داشت. این آزادراه به دلیل همجواری در قسمت هایی از مسیر با سد کرج و منطقه واریان می تواند مسافران زیادی را به سمت خود جذب کند و از جاذبه‌های گردشگری بالایی برخوردار است.
رودخانه کرج - مناطق منتهی به جاده چالوس، سد کرج و روستای کوچک و زیبای واریان همگی از جاذبه هایی هستند که طول مسیر این آزادراه قرار گرفته و قطعا سبب رونق صنعت توریسم و افزایش اشتغالزایی در این منطقه خواهند شد.
 
گفته می شود که این آزادراه به طور کل به چهار قطعه تقسیم بندی شده که قطعه آخر آن در سال 94 افتتاح شده و حدفاصل بین مرزن‌آباد تا کمربندی چالوس را شامل می شود. این قطعه در حال حاضر زیر بار ترافیک رفته است.
 
سیروس شفقی توضیح داده است که یکی از اصلی ترین بخش ها در قطعه اول مربوط به قسمتی است که دهکده المپیک را به شهرستانک در شمال استان البرز متصل می‌کند که با توجه به اینکه کارگران زیادی در این حوزه مشغول به کاراند می توان ادعا کرد که 89 درصد پیشرفت فیزیکی در این منطقه صورت پذیرفته است.
 
گفته می شود که مسیر این آزادراه به‌موازات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد یافته و در دره سرهنگ، وارد تونلی به نام البرز به طول 6 هزار و 400 متر خواهد شد. پل زنگوله جایی است که این آزادراه از این تونل خارج می‌شود. ارتفاعات البرز این آزادراه به شهر چالوس رسانده و در نهایت یک تقاطع غیرهمسطح آزادراه مذکور را به کمربندی چالوس - تنکابن متصل می کند.
 
فرماندار کرج ضمن تاکید بر روی کاهش زمان سفر عبوری از مسیر آزادراه تهران شمال عنوان کرده است که این آزادراه که امید می رود هرچه سریعتر افتتاح شود، در حدود ۶۵ کیلومتر کاهش مسیر به سمت شمال کشور را با خود به همراه خواهد داشت که همین موضوع افزایش ظرفیت تردد و صرفه جویی در هزینه‌های سوخت و بهبود ترافیک را سبب می شود.
 
دولت دوازدهم همواره تکمیل آزادراه تهران شمال را به عنوان یکی از اهداف خود مطرح کرده و با وجود اینکه 45 درصد مسیر این آزادراه را پل و تونل تشکیل داده است اما همواره به دنبال تکمیل کردن هرچه سریعتر آن بوده است.
 
یک منبع آگاه در وزارت راه و شهرسازی مبلغ عوارض آزادراه تهران شمال را 25 هزار تومان برای ایام عادی و 35 هزار تومان در ایام آخر هفته و پیک ترافیک اعلام کرد. این درحالیست که پیش از این قیمت کمتر از 50 هزار تومان برای نرخ بخش نخست آزادراه تهران شمال اعلام شده بود که حواشی متعددی را به همراه داشت.
 
در نهایت و در پی تماس مستقیم رئیس جمهور با وزیر راه و شهر سازی، بهای در نظر گرفته شده برای عوارضی آزادراه تهران شمال 5000 تومان کاهش یافت و رقم نهایی به 20 و 30 هزار تومان برای ایام عادی و ایام آخر هفته و پیک ترافیک رسید.
 
قطعه یک آزادراه تهران- شمال ۱۰ اسفندماه با حضور رییس‌جمهوری به طور رسمی افتتاح می‌شود. پرداخت عوارض در آزادراه تهران – شمال الکترونیکی انجام می شود اما هنوز رقم نهایی آن مشخص نیست.
 
معاون وزیر راه اخیرا در مصاحبه ای با تاکید بر کاهش 1.5 ساعته در مسیر حرکت تهران شمال و صرفه جویی 10 لیتری سوخت با افتتاح این آزاد راه، از تلاش دولت برای کاهش رقم عوارضی آزادراه تهران شمال سخن گفته است.
 
براساس برآوردهای اولیه، رقم پیشنهادی شرکت سرمایه گذاری پروژه در حدود 50 هزار تومان تعیین شده است اما مسئولان ذی ربط قصد دارند تا با افزایش مدت زمان بهره برداری، نرخ عوارضی قطعه یک مسیر تهران-شمال را تا حدود 40 هزار تومان کاهش دهند و به نظر می رسد که در صورت توافق طرفین رقمی بین 40 الی 50 هزار تومان به عنوان نرخ نهایی عوارض این مسیر اعلام خواهد شد.
 
حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال دستور داد از امروز رفت و آمد آزمایشی از قطعه یک آزادراه تهران – شمال آغاز شود.
 
حسن روحانی به وزارت راه و شهرسازی دستور داد با توجه به تکمیل بخشی از آزادراه تهران – شمال، رفت و آمد آزمایشی در قطعه یک این آزادراه از فردا آغاز و در اوایل اسفند افتتاح شود.
 
وی با بیان این که طرح آزادراه تهران – شمال ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد، گفت: «همچنین در شش ماه دوم امسال ۳۳ هزار میلیارد تومان طرح‌های آب و برق را تا پایان سال افتتاح کرده ایم و می‌کنیم.»
 
 
 
همچنین خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است: «نرخ عوارض مشخص شده و پیشنهاد آزادراه تهران-شمال بر اساس برابر هزینه‌ها بوده، اما با توجه به آنکه این آزادراه با هماهنگی بنیاد مستضعفان و دولت ساخته شده در تلاش هستیم نرخی برای این مسیر تعیین کنیم تا فشار چندانی به مردم و مسافران برای تردد از این آزاد راه ایجاد نشود.»
 
شنیده‌ها حاکی از آن است نرخ عوارض این قطعه زیر ۵۰ هزار تومان تعیین شده است.
 
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: «قطعه یک آزادراه تهران- شمال نزدیک ایام نوروز افتتاح می شود و مبلغ جدیدی از سوی سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل باقی مانده این قطعه اختصاص خواهد یافت.»
 
محمد اسلامی در جلسه گزارش بهره‌برداری منطقه یک آزادراه تهران-شمال با تاکید بر این که همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید طبق جدول زمانبندی، نسبت به تعهدات خود در پروژه آزادراه تهران-شمال پایبند باشند، گفت: «در خصوص ابلاغ تخصیص مورد نیاز، رایزنی‌های لازم با رییس سازمان برنامه و بودجه انجام شده است و انتظار می‌رود ابلاغ اعتبار مورد نیاز در روزهای آینده انجام شود.»
 
وی گفت:« همچنین در گزارش به رییس جمهوری، موضوع تامین اعتبار مورد نیاز برای عملیات اجرایی منطقه دوم آزادراه به مبلغ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان مطرح شد و امیدوارم با تامین این اعتبار مسیر رفت، منطقه دوم آزادراه را نیز تا پایان دولت به بهره‌برداری برسانیم.»
اسلامی با بیان اینکه کام مردم امسال به دلایل مختلفی تلخ شده است، عنوان کرد: «باید کاری کنیم که افتتاح این پروژه به کام مردم شیرین شود و به دل آن‌ها بنشیند.»
 
 
اسلامی با بیان این‌ که قطعه یک آزادراه تهران-شمال در ایام پرترافیک نزدیک به نوروز افتتاح می‌شود و برخی برای طی مسیر و عده‌ای نیز برای دیدن اتوبان به این مسیر کشیده خواهند شد، ابراز امیدواری کرد: «پس از زیربار رفتن آزمایشی منطقه یک آزادراه تا زمان افتتاح رسمی، هر هفته چند روز برای تردد مردم باز باشد.»
 
وزیر راه و شهرسازی خطاب به دست‌اندرکاران پروژه منطقه یک آزادراه تهران-شمال، تاکید کرد: «۳۰ بهمن ‌ماه باید زمان آخرین روز عملیات اجرایی باشد و تمام نصبیات و تست‌ها باید تا آن روز انجام شود و هیچ مهلت دیگری نداریم. بنابراین ضروری است همه دستگاه‌ها نسبت به تعهدات خود و زمانبندی پروژه پایبند باشند.»
 
وی پروژه منطقه یک آزادراه تهران-شمال را به ‌معنای واقعی، یک مگاپروژه خواند و افزود: «درست است که این پروژه بیش از ۲۴ سال است که در حال ساخت است اما با همتی که بنیاد مستضعفان انجام داده و همدلی با وزارت راه و شهرسازی، اساس کاری که در این پروژه انجام شده از سال ۹۴ تاکنون بوده است و در این مدت، بهترین شرکت‌ها و پیمانکاران کشور در این پروژه، یک کار کم‌ نظیر انجام داده‌اند. قطعه یک آزادراه تهران-شمال جزو مفاخر مهندسی و عمرانی کشور است و امیدواریم آن را به شایستگی به بهره‌برداری برسانیم و کام مردم را شیرین کنیم.»
 
معاون وزیر راه و شهرسازی از تردد آزمایشی در قطعه نخست آزادراه تهران-شمال 10 روز قبل از افتتاح رسمی آن خبر داد و گفت: قطعا این مرحله از تست و آزمایش آزادراه در دی ماه اتفاق نمی‌افتد.
 
آزادراه تهران-شمال نزدیک به دو دهه است در حال انجام اجرای عملیات ساخت قرار دارد و طی این بازه زمانی طولانی هر سال وعده‌های مسئولان برای افتتاح و بهره‌برداری از آن به ماه و سال دیگر موکول می‌شد، اما این بار همه مسئولان مرتبط با پروژه ملی قول داده‌اند که قطعه یک آن را در دهه فجر امسال به روی مردم باز کنند که می‌تواند حدود ۶۰ کیلومتر و یک ساعت و نیم از زمان سفر مردم در این  مسیر را کوتاه کند.
 
 
 
خیراله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل – در این باره گفت: «در آن جلسه مقرر شد که تردد آزمایشی در قطعه یک آزادراه تهران-شمال ۱۰ روز قبل از افتتاح رسمی به مدت سه تا پنج روز انجام شود و در این باره نیز جلسه دیگری در ابتدای بهمن ماه خواهیم داشت تا بتوانیم درباره روز تردد آزمایشی، چگونگی آن و کارهای باقیمانده این پروژه به تصمیم و نتیجه‌گیری نهایی برسیم.»
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه نمی‌توان روز دقیقی از هم اکنون برای افتتاح رسمی و تردد آزمایشی در قطعه یک آزادراه تهران-شمال مشخص کرد، اظهار کرد: «بر خلاف برخی اظهار نظرهای صورت گرفته درباره تست و تردد آزمایشی آزادراه تهران-شمال در دی ماه می‌توان گفت که قطعا این کار در دی ماه انجام نخواهد شد و هر اتفاقی در این زمینه در بهمن ماه رخ خواهد داد.»
 
آزادراه تهران شمال متشکل از چهار منطقه از دره کن در تهران شروع شده و تا دو راهی چالوس- نوشهر در استان مازندران ادامه دارد. منطقه یک این آزادراه از دره کن تا روستای شهرستانک باعث کوتاهی مسیر نسبت به جاده موجود می‌شود که عملیات احداث آن از دولت یازدهم آغاز شد.
 
وزیر سابق راه و شهرسازی، عباس آخوندی بارها وعده داده بود که منطقه یک را تا پایان عمر کاری خود در وزارت راه به پایان می‌رساند، اما نتوانست این وعده را محقق کند.
 
آزادراه تهران شمال با مشارکت 50-50 وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان ساخته می‌شود و بنیاد در این پروژه شریک دولت است. منطقه 4 این آزادراه در دولت دهم به بهره‌برداری رسید.
 
در منطقه یک این آزادراه نیز عملیات عمرانی چندین ماه بود که تقریبا به پایان رسیده بود، اما موضوع نصب تجهیزات ایمنی و روشنایی خصوصا در تونل‌ها موجب به طول انجامیدن عملیات تکمیل منطقه یک این آزادراه شد، اما امروز رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که منطقه یک آزادراه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
 
 
 
سید پرویز فتاح در صفحه شخصی‌‌اش نوشت: «بازدیدی از آخرین وضعیت پیشرفت آزادراه تهران شمال داشتم، قطعه اول آزادراه به عنوان مهمترین بخش این پروژه ملی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.»
 
طبق گفته فتاح، حاصل سالها تلاش متخصصان و مهندسان داخلی افتخاری ماندگار برای ایران سرافراز و انقلاب اسلامی خواهد بود.
 
طبق اعلام مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور منطقه دو آزادراه تهران شمال نیز حدود سه سال پس از افتتاح منطقه یک به بهره‌برداری می‌رسد.
 
آزادراه تهران شمال دارای دو خط رفت و دو خط برگشت است که در شیب‌های تند این پروژه دارای سه خط نیز خواهد بود.
 
بزرگترین تونل کشور تونل‌های تالون و البرز در مناطق یک و دو آزادراه تهران شمال از ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد این پروژه آزادراهی محسوب می‌شود.
 
آزادراه مذکور به دلیل وضعیت خاص جغرافیایی محیط و سختی کار همچنین اجرای روش‌های نوین ساخت آزادراه‌ها به عنوان دانشگاه عمرانی کشور محسوب می‌شود.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , آزادراه تهران شمال






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهرداد از شیراز S3 : امروز 30 اردیبهشت تحویل گرفتم. شاسی تاریخ 26/اسفند/1402 ثبت نام تاریخ 09/آبان/1402 رنگ سفید - قرار تحویل 30 بهمن 1402 بود دقیقا سه ماه تاخیر داشت
شاهین : اقا اس ام اس دوم اومده ثبت نام شما تا ششم فعال است یعنی چی بنظرتون پیام اخر هست اینو باید بگیریم؟؟
منصف : مثل اینکه اخیرا v4 ها رو با ۲ ماه تاخیر میدن v2 هار و با ۴ ماه تاخیر و v1p رو زودتر از موعد! البته بجز رنگهای خاص
تارا v4 اتوماتیک : امروز خدا روشکر تحویل گرفتم ایشالا قسمت همه اما به دلم ننشست اول اینکه بدنش از اون چیزی که میگفتن ضعیفتره دوم بوی پلاستیک بی کیفیت خیلی تو ذوق میزنه . لاستیک بارز بود گرمکن صندلی و شیشه بالابر سمت شاگرد کار نمیکرد فردا میبرم نمایندگی هماهنگی بین گیربکس و موتور صفر
محمد : با سلام امیر آقا شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید جزء ثبت نامی های ۱۴۰۱ هستید یا ثبت نامی اسفند ۱۴۰۲ میباشید ،با تشکر از شما
علی : سلام امروز رفتم نمایندگی سیستم نگاه کرده ثبت نام یازدهم شهریور تحویل مشتری شده ولی من دوازدهم شهریور ثبت نام کردم هنوز شاسی نشده این یعنی کسی که پارتی داشته باشه تحویل میدن
S5۲۷مهر : دیروز رفتم نمایندگی خودش بیشتر از من فحششون داد من غلاف کردم🙃
فرهاد : با فروش خودروهای مازاد برقی وارداتی از امروز دوباره میخوان یه سری رو مثل ما سر کار بذارن خدا خودش بخیر کنه تازه بماند که این سری دست به مهره بازیه و یه سامانه جدید هم براش راه انداختن
شاهین منتظر : ماهم هستیم.پذیرش ۲۳ دی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید : دوستان من تحویل 31تیر هستم کی فاکتور میشم
علی : با سلام خدمت دوستان محترم اینکه اینجا کامنت بگذارید و نفرین کنید و بد و بیراه بگید هیچ مشکلی حل نمیشه اتفاقی هم برای مدیران نمی افته هر کسی از طریق رسانه یا مجرای اطلاعاتی که داره باید این مسئله رو پیگیری کنه و اگر همه با هم هماهنگ باشیم و تجمعی باشه نتیجه بخش تر است حرفهای اونایی هم که توصیه ها پدرانه میکنن و خودشون رو دلسوز نشون میدن گوش نکنید
حمید : هیچ کس راضی به مرگ کسی نیست ولی تا حالا باید پیداش میکردند با این همه پیشرفت و امکاناتی که کسب کردیم و گرنه تا حالا خوراک گرگ ها شده
دنا6دنده : سلام من نمایندگی تهران حضوری پرسیدم گفتن بنا به پیگیری که انجام دادن، از اول خرداد شروع به فاکتور کردن میکنند
Saeid : سلام دوستان دی ماهیم تکمیل وجع 26فروردین وعصری ماشینو نمایندگی تحویل گرفتم ماشین نرم با شتاب خوبیه انشالا هر چه زودتر بقیه دوستانم ماشینشون زودتر بیاد خدا حافظ همگی
پژو پارس سفارشی اولویت زمستان : سلام دوستان من که راضی به مرگ کسی نیستم ولی خدا هم جای حق نشسته
دنا پلاس ساده بهار1403 : تحویل دوم خرداد دنا پلاس شش دنده ساده....خداکند تا آخر خرداد تحویل ندهند که تاخیر بگیرم حداقل هزینه بیمه بدنه و لوازم جانبی در بیاد...میگن ماهی تقریباً پانزده میلیون می شود... حالا که ندادند این یکماه هم روش
دی پیش فروش : مبارکه ممنون از شما
Rasht arizzo 5 : سلام کسی آریزو 5 مدل 1403 تحویل گرفته ؟ قراردادم 25 دی ، تایید نهایی لیزینگ 11 بهمن هنوز خبری از ماشین نیست . خدا ازشون نگذره،
Fx tehran : دوستان این بانک گردشگری برای کسی وام واریز کرده تو این چند وقت؟