پیش شرط های افزایش تیراژ تولید در صنعت قطعه چیست؟

 

پیش شرط های افزایش تیراژ تولید در صنعت قطعه چیست؟

 
در حالی فعالان صنعت قطعه معتقد به توانایی بالای این صنعت در افزایش تیراژ تولید بدون انجام سرمایه گذاری های جدید هستند که تامین نقدینگی به دلیل حذف خرید اعتباری و افزایش قیمت دلار را از ضرورت های این امر عنوان می کنند.
 
در حالی که هنوز وزارت صمت هیچ هدفگذاری برای تیراژ تولید خودرو در سال جاری انجام نداده اما فعالان این حوزه بر این عقیده هستند که با هر میزان تیراژ، توانایی تولید قطعه وجود دارد که تجربه آن به سال های نه چندان دور و تیراژ یک میلیون و 800 هزار دستگاهی خودرو بر می گردد اما در عین حال ضرورت هایی در این میان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
مهدی مطلب زاده، نایب رییس انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به آمادگی فنی قطعه سازان برای تولید بیشتر و دستیابی به تیراژ بیش از یک میلیون و 500 هزار دستگاه در سال جهش تولید می گوید: تحقق این میزان تولید تنها در گرو تامین نقدینگی است که این موضوع هم اکنون در صنعت قطعه وجود ندارد زیرا بخشی از نقدینگی در اختیار خودروساز است.
 
وی با اشاره به سال های گذشته و توان تولید قطعه برای تیراژ یک میلیون و 800 هزار دستگاهی خودرو می افزاید: در آن بازه زمانی خودروساز نسبت به تسویه 60 روزه مطالبات قطعه سازان اقدام می کرد این در حالیست که هم اکنون این زمان به 120 روز افزایش یافته از سوی دیگر خرید مواد اولیه داخلی و خارجی از سوی قطعه سازان در گذشته بیشتر به صورت یوزانس و خرید اعتباری بود که هم اکنون این امکان وجود ندارد.
 
مطلب زاده ادامه می دهد: هم اکنون برای خرید مواد اولیه باید شش ماه قبل از حمل مبالغ پرداخت شود تا کالا ارسال شود که این امر نیاز به نقدینگی را چندین برابر می کند ضمن آن که افزایش قیمت دلار از سه هزار تومان به 16 هزار تومان نیاز به نقدینگی را به مراتب بیشتر کرده است.
این فعال صنعت قطعه با تاکید بر این که قطعه سازان آمادگی تولید قطعه به میزان تیراژ هدفگذاری شده را دارند به شرط آن که این موارد همواره لحاظ شود، تصریح می کند: قطعه سازان برای رسیدن به تیراژ بالا نیاز به سرمایه گذاری بالا ندارند و تنها با تکیه بر توانمندی های فعلی و با فراهم بودن شرایط قادر به تولید با تیراژ بالا هستند.
 
وی با بیان این که در سال گذشته 4500 میلیارد تومان تسهیلات به ایران خودرو و سایپا پرداخت و این رقم میان قطعه سازان تقسیم شد، اظهار می کند: این میزان تسهیلات رقم چشمگیری نبود و بانک ها نیز همکاری لازم را با فعالان این صنعت نداشتند و 20 درصد از رقم پیش بینی شده نزد بانک ها بلوکه شد که 5 هزار میلیارد تومان را کاهش داد بنابراین برخورد جزیره ای با قطعه سازان و عدم فروش اوراق از سوی خودروسازان با هدف پرداخت این رقم به قطعه سازان منجر به کمبود نقدینگی این صنعت شده است.
 
مطلب زاده می افزاید: از رقم پیش بینی شده همه آن جذب نشد و 20 درصد رقم دریافتی نیز نزد بانک ها بلوکه شد این در حالیست که صنعت خودرو و قطعه صنعت بزرگی است که خدمت بزرگی به اقتصاد و اشتغال می کند ضمن آن که 20 درصد ارزش افزوده صنعت به صنعت خودرو تعلق دارد و 4 درصد تولید ناخالص داخلی نیز متعلق به یکی از خودروسازان است که این موارد ضرورت توجه به این صنعت را افزایش می دهد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت قطعه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فائزه J4 اسفند : سلام توی سایت کرمان موتور وضعیت زده مرحله پلاک گذاری، تقریبا چند روز دیگه تحویل میدن؟
سهندs : تحویل دی ماه بودیم ۷اردیبهشت تکمیل وجه کردیم .هنوز خبری ازتحویل ماشین نیست
علی : سلام من شاهینgتحویل شهریورم فعلا دعوتنامه نیومده
شاهین : خرداد و تیر فقط پیام تبدیل اومده اما پیام جی نیومده
مهراد : سلام دوستان کسی اطلاع داره دعوت نامه تا کدوم ماه ارسال شده ما مهر هستیم. تیر .مرداد شهریور ارسال سده تو رو خدا یه اطلاع بدین چ گرفتاری شدیم از دست این شرکت دزد
مهرسا : سلام دوستان هفته آخر شهریور و هفته آخر مهر کسی هست ک براش دعوت نامه اومده باشه ممنون میشم اطلاع بدین
سیا X5 مشکی بهمن ۴۰۳ اقساط : سلام فقط برای ثبت نامی های دعوت نامه ای و کسانی که بعد از افزایش قیمت ثبت نام انجام بدن شامل میشه
احمد x5 : سلام، واسی کسایی که نقدی یا چکی خرید کردن افزایش قیمت اعمال نمیشه چون ثبت نام قطعی بوده،
اردیبهشت : سلام هنوز اردیبهشت شروع نشده گیر کرده.
سعید : نه اشکان باراچی چه ربطی داره یکیو میشناسم پزشکه معروفم هست تقریبا ، جز بنز و بی ام وه کلی ماشین چینی داره که اکثرا اونارو برمیداره بارا استفاده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
6دنده پیش فروش31مردادآلمنیوم : به ترتیب هست آسیاب به نوبت بزرگوار
حصارک : ما بد بختا فاکتور نمی شیم بدبختیم بدبخت
امید : نمایندگی فکر نکنم تغییر بشه داد تحویل حضوری بزن برو بگیر سخا هم مهم نیس مال چ سهری باسه اون برا پلاک هستش
لبلا : سلام.طرح جوانی پانا رینگ فولادی 27 خرداد تکمیل وجه کردم.تحویل هم زده 31 تیر. ولی هنوز در حال فاکتور هست.کسی هست که فاکتور شدا بشه با شرایط من؟😕
مرتضی : چرا دروغ میگی مثلا چچیزی میخای ثابت کنی
دنا اپشنال شهریور : دهه به دهه میره جلو؟ ینی امید نداشته باشم از دهه اول مرداد بره به ماه جاری؟
31تیر : سلام ,24اردیبهشت تکمیل وجه کردم ردیف قرار داد1527بودم ک دیروز فاکتور شد
علی : کاربر اخبار موثق همه حرفاش درست در اومد از کجا میدونه رو الله اعلم ولی کسانی که بهش تهمت زدن مقصر نبود الانش هستن گناه گردنتونه ، هم تعطیلات تابستانیش درست بود و هم زمان تحویل خودروی فوق العاده ها، ان شاالله خبر تحویل همه تاخیری ها تا آخر شهریور هم درست باشه
تحویل 31 تیر : دوستان مال من درست شد الان مثل قبل نوشته قراردادهای دهه ی سوم خرداد درحال فاکتور
6دنده پیش فروش31مردادآلمنیوم : قرارداد های دهه سوم مرداد شد حالا یه ماه هم روی این میمونه مگه فاکتور میشه ای خدا من که میگم شنبه روز خوبیه انشالله