سایپا بار اصلی تولید در سال ۹۸ را بر دوش کشید / کرونا و خلف وعده نظام بانکی موجب عدم درخشش صنعت خودرو در اسفند ۹۸ شد

 

سایپا بار اصلی تولید در سال ۹۸ را بر دوش کشید / کرونا و خلف وعده نظام بانکی موجب عدم درخشش صنعت خودرو در اسفند ۹۸ شد

 
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: اگر چه ۹۸، سالی پر فراز و فرود به لحاظ تیراژ تولید برای صنعت خودرو ایران بود اما در پایان این سال عملکرد و دستاورد قابل قبولی از اتحاد و همبستگی خودروسازان و قطعه سازان برجای ماند.
 
آرش محبی نژاد با بیان اینکه براساس آمار، انحراف منفی و تجمیعی تولید خودروسازان از ۴۰ درصد در نیمه اول سال گذشته به حدود ۱۳ درصد در پایان سال ۹۸ رسید، افزود: در نیمه اول سال ۹۸ تولید در ایران خودرو به خصوص در مردادماه کاهش بیشتری یافت و نوعی سقوط آزاد در تولید ایران خودرو صورت گرفت
 
وی گفت: افت تولید ایران خودرو در نیمه سال ۹۸ موجب شد که این خودروساز تا حدودی زنجیره تامین خود را از دست بدهد. این روند نزولی تولید اگر چه در سایپا نیز با شیب بسیار ملایم تری تا مرداد ۹۸ ادامه داشت اما در ۳ ماه شهریور، مهر و آبان روند تولید سایپا به مراتب بهتر و بالاتر از ایران خودرو شد.
 
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی ادامه داد: سایپا در طول سال ۹۸ با ایجاد تناسب در پرداخت و برنامه ریزی و نظم بخشی در توزیع مطالبات، روندی پایدار و ضرب آهنگ مشخصی را در تولید و پرداخت مطالبات داشت، چنانچه این شرکت در ۸ ماه اول سال ۹۸ تولیدکننده برتر صنعت خودرو کشور بود و بار اصلی تولید در سال گذشته بر دوش سایپا بود.
 
به گفته وی ضرب‌آهنگ حرکت سایپا، ضرب‌آهنگی مشخص و نظام مند در سال گذشته بود به طوری که این روند در نهایت موجب شد این شرکت در سال ۹۸ تیراژ قابل قبولی را به لحاظ تولید از خود بر جای بگذارد و در 8 ماهه اول سال، سایپا به تنهایی بار تولید را به دوش کشید.
 
محبی نژاد در ادامه با اشاره به تبعات شیوع ویروس کرونا بر افت تولید خودروسازان در ماه پایانی سال ۹۸ افزود: بدون شک در صورت نبودن تحریم ها و عدم وجود ویروس کرونا، این میزان انحراف از تولید را نیز نسبت به سال ۹۷ شاهد نبودیم، بلکه این امکان وجود داشت که مرز تولید ۹۷ نیز در سال ۹۸ شکسته شود.
 
به گفته محبی نژاد، ورود کرونا به کشور و به همراه آن خلف وعده نظام بانکی در پرداخت تسهیلات ۵ هزار میلیارد تومانی به خودروسازان موجب عدم درخشش صنعت خودرو در ماه پایانی سال شد و پایان پرفروغی در انتهای سال ۹۸ برای این صنعت رقم نخورد!
 
محبی نژاد اظهار کرد: سال گذشته در قالب برگزاری ۴ میز ساخت داخل بیش از ۷۰ درصد قطعات وابسته با حمایت خودروسازان و جانفشانی قطعه سازان داخلی سازی شد و برخی از این قطعات نیز به تولید انبوه رسید و تعدادی از آنها نیز در آینده نزدیک به تولید انبوه خواهد رسید که به طور قطع تمام این دستاوردها و تبدیل فرودها به فراز نتیجه تلاش و برنامه ریزی خودروسازان و همت قطعه سازان بوده است.
 
محبی نژاد در ادامه با اشاره به حرکت پایدار و شفاف سایپا در پرداخت مطالبات تاکید کرد: امید است در سال جدید نیز شاهد تدوام حرکت با ثبات و بر مدار پایدار در سایپا باشیم و همزمان افزایش تولیدی که سال گذشته در ایران خودرو صورت گرفت در سال جاری تداوم پیدا کند که در صورتی که این امر اتفاق بیافتد هر دو خودروساز بزرگ با اتحاد و همدلی با زنجیره تامین جهش تولید را رقم خواهند زد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : ازوقتی که ماشین پلاک میشه چقدر زمان میبره تحویل مشتری بدن؟اگه کسی میدونه ممنون میشم اطلاع بدین
T8 : ما ثبت نام 90روز کاری بود هنوز شاسی نشده
T8- : تحویل 90روز‌کاری بود ماشین؟
شاهین بدبخت : خوش به حالت داداش خوشی زیادی زده زیر دلت کاش منم مثل شما زود بهم میدادن اصلا آشغال میدادن دارم افسرده میشم از اردیبهشت ۴۰۲ درگیریم
شاهین G : خوشت نمی اومد نمی خریدی لااقل برسه به یکی که نیاز داره
حمید : حرف مفت نزن توماشیناایرانی حرف اولامیزنه من 2سال داشتم این سومین شاهینه امسال نوشتم آنقدربی انصاف نباش یکی نداشته باشه باحرف شما مایوس میشه مثلاشما بی ام و سوارمیشدی یابنز که شاهین برات بده
طاها : سلام امروز برای من دعوت نامه آمد دوسال پیش شاهین جی اتوماتیک نصف پول واریز کردم امروز برام پیامک دندی آمده واقعا این انصاف نیست برای مردم درست کردن خدارو خوش نمیاد من طلا فروختم اون موق الانم طلا گران شد اون ماشینم خواستم نشد خدا ازشون نگذره
مهدی : ببخشید تکمیل وجه کی هستین
فربد : تارا دستی تیتانیوم تحویل 3 شهریور هنوز کسی مونده فاکتور نشده باشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سبحان : نمیدونم منم تو برخوردار بودم دیدم ماشینه رفت فردا حتما زنگ بزن نمایندگی هم وسط شهر اسمش یادم رفته هم آخره شهر تیموری
سبحان : منظورتو نمیفهمم
تبدیل : نه راست میگه منم تبدیل زدم فرداش فاکتور شدم
دنا اپشنال سفید : سلام دوستانی که طرح عادی و پیشفروش دنا آپشنال هستن موعد تحویل 30 آبان هستن. رنگ سفید یا هر رنگی فاکتور شدن؟ اگه میشه تاریخ اخرین پرداختی (واریز دعوتنامه) و شهرتون و رنگ انتخابی رو بفرستید لطفا
علی . : 3شهریور دارم 30شهریور هم دارم هیچ کدوم فاکتور نشده
علوی : سلام منم نوراباد لرستانم از گاوکش تو کجایی بنظرم شاید برا خودشان یا آشناها پلاک میکنن
علی بی پلاک : داداش بیا پذیرش پیش ما همه پیش همیم میفهمی منظورمو؟؟؟؟
محمد : سلام کسورات زده 75 میلیون یعنی چی؟
دوگانه خرداد : دوگانه؟
سعید : اونا مال کلاس سقف شیشه ای 6 دنده که فرمان برقی...تو قراردادها نوشته شده سقف فلز فرمان هیدرولیک