خواب بازار خودرو با آغاز ماه رمضان سنگین تر می شود/ قیمت غیرواقعی، بازار را متشنج کرد

 

خواب بازار خودرو با آغاز ماه رمضان سنگین تر می شود/ قیمت غیرواقعی، بازار را متشنج کرد

 
بازار خودرو در حالی از روز شنبه کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده که با وجود تعطیلی مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک و عدم عرضه خودروهای دارای پلاک از سوی خودروسازان، در عمل هیچ خرید و فروشی در بازار انجام نشده اما قیمت ها همچنان روند افزایشی را در پیش گرفته است.
 
به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو دو عامل خودروهای کارتکسی و تعطیلی مراکز شماره‌گذاری خودروها باعث افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌ها در نخستین روز آغاز معاملات می داند و معتقد است که طی روزهای آینده با آغاز رسمی خرید و فروش‌ها، بازار دوباره به حالت عادی بازگشته و سبب کاهش قیمت‌ها خواهد شد. سعید موتمنی می گوید که در روزهای آینده با بازگشایی مراکز شماره گذاری و همچنین عرضه خودرو از سوی خودروسازان احتمال کاهش بیشتر قیمت ها قوت خواهد گرفت.
 
کاظم محمدی نیکخواه، عضو هیات مدیره اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با اشاره به آغاز به کار بازار خودرو از شنبه هفته جاری می گوید: با وجود آغاز به کار بازار خودرو همچنان رکود در این بازار حکمفرماست و هیچ فعالیتی انجام نمی شود.
 
وی با اشاره به افزایش قیمت اخیر خودرو نیز اظهار می کند: در ایام نوروز هیچ خودرویی از کارخانه ها پلاک نشده از سوی دیگر مرکز شماره گذاری خودرو نیز تعطیل بوده و هیچ معامله ای انجام نشده و قیمت های اعلامی در سایت های خرید و فروش تنها از سوی دارندگان خودرو بوده که پیش از تعطیلات برای حفظ ارزش دارایی های خود نسبت به خرید اقدام کرده و هم اکنون در بازار عرضه کرده اند.
 
این فعال بازار خودرو با تاکید بر این که هم اکنون هیچ رغبتی برای خرید خودرو در بازار وجود ندارد، تصریح می کند: در حال حاضر در بازار حرکتی نشده و پیش بینی می شود این رکود همچنان ادامه دار باشد و طبیعی است که در این بازار هر فروشنده ای نسبت به اعلام قیمت های مدنظر خود اقدام می کند و نمایشگاه داران خودرو نیز به دلیل عدم ثبات قیمت ها، اقدام به خرید  و یا فروش نمی کنند.
 
محمدی نیکخواه در خصوص پیش بینی خود از بازار خودرو در هفته آینده و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان نیز ادامه می دهد: چنانچه کرونا در ماه مبارک رمضان ادامه یابد یا اوج بگیرد خواب بازار خودرو عمیق تر خواهد شد ضمن آن که همواره در این ماه مبارک با رکود مواجه بوده که این امر مزید بر علت خواهد شد از سوی دیگر اگر خودروسازان پلاک های جدید خود را عرضه کنند شاید بهبودی حاصل شود.
 
وی می افزاید: حال باید در انتظار برای بازگشایی مراکز شماره گذاری و همچنین عرضه خودرو همراه با پلاک از سوی خودروسازان باشیم اما پیش بینی می شود که بازار خودروی خوبی در روزهای آینده نداشته باشیم.    
 
به گزارش خودروکار، نگاهی به قیمت خودروها در بازار در هفته جاری نشان می دهد که قیمت ها در برخی از روزها با افزایش قیمت و در برخی روزها نیز با افت و یا ثبات قیمت روبرو بوده است. بر اساس اعلام اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در حال حاضر قیمت پراید 111 در بازار در آستانه 70 میلیون تومان قرار گرفته بود به طوری که با قیمت 68 تا 69 میلیون تومان عرضه می شود. تیبا نیز به 76 میلیون تومان رسید و تیبا دو نیز در آستانه 90 میلیون تومان قرار گرفت.
 
پژو 206 تیپ دو نیز با قیمت 117 میلیون تومان و تیپ 5 نیز 139 میلیون تومان در بازار عرضه شد. پژو 405 GLX  نیز به قیمت 106 میلیون تومان رسید و پژو پارس نیز 135 میلیون تومانی شد. 
 
سمند دوگانه سوز 135 میلیون تومانی و دنا تیپ یک 162 میلیون تومانی شد و هرچند افزایش قیمت را شاهد بوده ایم اما فعالان این بازار معتقدند که این افزایش غیرواقعی بوده و دارندگان خودرو تعیین کننده قیمت در بازار بوده اند.
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
کسری اس۵ : ۲۶مهر ثبت نام کردم دیروز۲۳اردیبهشت شاسی شد
سینا اس۵ : من ۸ آبان ثبت نام کردم و اسفندماه شاسی شده،و ۲۵ام فروردین تحویل گرفتم
احمد : دوستان نگران نباشید این طرح چهارشنبه فقط برای خودرو فرسوده و طرح مادرانه
Agh اصفهان : من17مهر402ثبت نام s5اقساطی کردم 21اسفند شاسی شد 22اسفند بیمه 26فروردین پلاک و دهم اردیبهشت‌ماه تحویل گرفتم مدل 403میخای شماره بزار عکس برات بفرستم
s3 مهرماه : بنده 21 اسفند شاسی شدم دریغ از خودرو
امین : سلام دوستان کسی خبر جدید و قطعی درباره حواله های چانگان cs55 که ارسال به خودروساز خورده کی پیامک واریز وجه میاد بخدا مردیم هرروز منتظر پیامک هستیم
سعید8 : دوستان برید حمایت کنید. اینجا صفحه ی خودروهای وارداتی نوبت دومه
علی : هر دو دزدن یکی از یکی بدتر
پلنگ : خب دوست بزرگوار الآن تقصیر ماها چیه که قرار بود دی واریز کنیم فروردین تحویل بگیریم ولی بعد کلی دغدغه و استرس و انتظار تو اردیبهشت یه پیام پیش فروش فرستادن میخوایید ریسک کنیم اونم از دست بدیم بریم از بیرون ماشین بگیریم که همون ماشین رو با کلی اختلاف بگیریم؟من نمیدونم چرا به این همه مردم بی گناه و بی تقصیر که با هزار دردسر و انتظار بعد چند ماه دغدغه ذهنی به خاطر واریز وجه پیش فروش میگید طمعکار!!!؟
سیامک : احساس میکنم تا حالا انقدر به شعورم توهین نشده بود یکشاله منتظر بودم آخرشم دزد سر گردنه جیبمونو خالی کرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آمنه : پیش فروش 2 مرحله پول واریز کردم تکمیل وجه 16 اسفند طرح ویژه نادران جوانی جعمیت قرار بود 30 روزه خودرور بدن هنوز فاکتور نشده
رسول : ممنونم اقا محمدجواد
پذیرش 11 بهمن فوری : مابه‌التفاوت رو چند فروردین ب حساب ریختین؟ سخا چی؟
پذیرش 11 بهمن فوری : پیش فروش یا فوری نا مفهومه داداش .
ساندرو اتوماتیک : خدا رو شکر عزیزان این حداقل رقم کارشناسی هست. دادگستری سایر مناطق تهران و شهرستان ها رقم تا بالای 2 میلیارد هم ارزشیابی و پرداخت شد.
هاکان شاهانی : با سلام به نظرم سایپا مصوبه رو رعایت نکرده طبق مصوبه باید مبلغی که از قبل به عنوان پیش پرداخت اخذ شده افزایش قیمت شامل نمیشه و نصف بعدی که به همراه دعوت نامه میاد افزایش قیمت قابل قبوله
207 کد 60019 : از دوستان سقف فلز با موعد دی ماه کسی فاکتور شده؟
کریم : چونه بزن خیلیه
ایمان : چطور شکایت کردید
حسن : نه عزیزم باتوطئه زندگی نمیکنم بلکه سعی میکنم بافکرومنطق وباهوش به قضایا نگاه کنم!!سعی میکنم به راحتی به کسی که یه کاری انجام مبده بدون منافع مالی یخرده روش تحقیق کنم تاحقیقت رومتوجه بشم